De nieuwe gele geldautomaten

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Post Reply
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Mk1992 »

luckbox wrote: Mon Jul 13, 2020 11:53 pm Inmiddels is ruim de helft van de geldautomaten van de grote 3 banken in Nederland vervangen door een geldmaat. Ik heb cijfers opgeslagen over het aantal locaties van gewone opname-automaten (opname-stortingsautomaten zijn dus niet meegenomen):

11-7-2019
ING 1276
RABO 1489
ABN 452
Geldmaat 32

13-7-2020
ING 455
RABO 864
ABN 56
Geldmaat 1444

Het totaal aantal locaties is afgenomen met 13%. De sluiting van veel ABN-automaten in november/december 2019 wegens plofkraken speelt hierbij nog steeds wel een grote rol. Daarnaast speelt ook mee dat geldautomaatlocaties van verschillende banken die dicht bij elkaar zaten vervangen zijn door één geldmaat locatie.
Tof dat je dat bijhoudt, was ik wel benieuwd naar maar nooit opgepakt.
Volgensmij moet de grootste slag nog komen, veel Geldmaten vervangen één, maar nog niet alle automaten in een wijk. Veel banken zijn nog actief met hun eigen automaat, zo moet ik het zeggen.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #102 of the Netherlands, #1026 EBT-wide (per 16.02.2025)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Mk1992 »

Weet iemand hoeveel je kunt opnemen bij een Geldmaat als je geen klant bent bij een van de drie deelnemende banken (ABN ING Rabo)?
Overweeg een overstap, zit met mijn spaargeld al bij ASN (Volksbank) maar als ik daardoor beperkt wordt in mijn cashmogelijkheden is dat niet zo fijn.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #102 of the Netherlands, #1026 EBT-wide (per 16.02.2025)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

Mk1992 wrote: Sun Jul 19, 2020 10:16 am Weet iemand hoeveel je kunt opnemen bij een Geldmaat als je geen klant bent bij een van de drie deelnemende banken (ABN ING Rabo)?
Overweeg een overstap, zit met mijn spaargeld al bij ASN (Volksbank) maar als ik daardoor beperkt wordt in mijn cashmogelijkheden is dat niet zo fijn.
Bij de SNS is het standaard €1000, maar dit kun je verhogen tot €5000. Bij de ASN is het €1000 (niet te verhogen). Hoe het bij andere banken zit zou je moeten uitzoeken op hun website.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master

Post by HBoZ »

Iets geks!!!
Bij ons zit de Ing en geldmaat tegelijkertijd op één adres :o Dit is een servicepunt van de Ing in de primera (heeeeeeel vroeger de Postbank). Dus een automaat waar je geld kan opnemen en storten. Tot nu toe zijn alleen de buiten atm's aangepast, de kasten bij de AH en buitenstortmachines van de ABN (nog niet allemaal, er zijn zelfs gemeentes waar nu nog niemand een geldmaat heeft gezien :wink: )
Attachments
geldmaat halsteren primera.png
geldmaat halsteren primera.png (308.39 KiB) Viewed 3872 times
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Mk1992 »

Elmo wrote: Sun Jul 19, 2020 7:20 pm
Mk1992 wrote: Sun Jul 19, 2020 10:16 am Weet iemand hoeveel je kunt opnemen bij een Geldmaat als je geen klant bent bij een van de drie deelnemende banken (ABN ING Rabo)?
Bij de SNS is het standaard €1000, maar dit kun je verhogen tot €5000. Bij de ASN is het €1000 (niet te verhogen). Hoe het bij andere banken zit zou je moeten uitzoeken op hun website.
Maar ook bij geldmaat dus. Vraag dit omdat dit niet hun geldautomaat is.
The only way is up!

Henk_2006
Euro-Master
Euro-Master

Post by Henk_2006 »

Mk1992 wrote: Mon Jul 20, 2020 8:47 am
Elmo wrote: Sun Jul 19, 2020 7:20 pm
Maar ook bij geldmaat dus. Vraag dit omdat dit niet hun geldautomaat is.
Ik heb een betaalrekening bij de Regiobank daar krijg ik de keuze dat ik tot €2000,- kan opnemen bij de Geldmaat. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar €640,- gaat wel.
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

Elmo wrote: Sun Mar 01, 2020 3:54 pm
Elmo wrote: Tue Feb 25, 2020 1:02 pmIk heb een excuus om weer eens Voorschoten te bezoeken!
Zo gezegd, zo gedaan. Ik ben weer eens in Voorschoten geweest en dit zijn mijn bevindingen:

1. Je kunt doorstorten! :D Dat wil zeggen dat je 200 biljetten kunt storten, daarna kunt kiezen voor 'Meer biljetten', de eerste 200 biljetten in de in de cassettes worden weggesluisd en dat je opnieuw 200 biljetten kunt storten. Dit herhaal je net zo lang totdat je al je biljetten hebt gestort. Dit is uiteraard fijn als je een vast bedrag per storting betaalt (vooral de Rabobank is met €1,50 per storting heel goedkoop!). Houd wel rekening met een eventueel maximum bedrag dat je mag storten (bij ING is dat bijvoorbeeld maximaal €15.000).
2. Het is het model dat de ABN Amro gebruikt, en die zijn heel snel (sneller dan die van de ING in ieder geval)! :D
3. Als je klaar bent krijg je meteen je pas en stortingsbon, en hoef je niet te wachten totdat ook je laatste biljetten zijn weggesluisd.
4. Veel van deze opname-stortings-ATM's zitten buiten, dus je kunt er i.i.g. van 7:00 tot 23:00 gebruik van maken!

Al met al ben ik positief over deze opname-stortings-ATM's: vooral de mogelijkheid om door te storten is héél fijn!
Met mijn Rabo-pas heb ik zojuist mijn eerste Geldmaat-storting gedaan. Inderdaad goed nieuws voor Rabo-rekeninghouders, want in de Geldmaat kun je ook als Rabo-klant "doorstorten", dus ook méér dan 200 biljetten (het maximum aantal te storten biljetten bij eigen Rabo-automaten). Ik heb dus voor het eerst in tijden (want vroeger accepteerde de Rabobank nog 300 biljetten per storting) weer eens méér dan 200 biljetten in één storting op mijn Rabo-rekening weten te deponeren. Wel bijzonder dat je gewoon op straat staat (inclusief zuchtende rij mensen achter me omdat het zo lang duurde :lol: maar ja, dan moeten ze bij Geldmaat klagen dat twee ABN-automaten en één ING-automaat zijn vervangen door slechts één Geldmaat-opname-stortings-automaat).

De kosten bij Rabo zijn overigens sinds dit jaar 2 euro per storting. Maar goed, als ik voor dat bedrag ook 1.000 biljetten per keer mag storten, hoor je mij niet klagen.
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by luckbox »

HBoZ wrote: Mon Jul 20, 2020 12:50 am Iets geks!!!
Bij ons zit de Ing en geldmaat tegelijkertijd op één adres :o Dit is een servicepunt van de Ing in de primera (heeeeeeel vroeger de Postbank). Dus een automaat waar je geld kan opnemen en storten. Tot nu toe zijn alleen de buiten atm's aangepast, de kasten bij de AH en buitenstortmachines van de ABN (nog niet allemaal, er zijn zelfs gemeentes waar nu nog niemand een geldmaat heeft gezien :wink: )
Inmiddels staat er bij Halsteren geen ING-automaat meer aangegeven, wel de opname-stortingsautomaat van Halsteren.

Vandaag heb ik zelf voor het eerst een opname-stortingsautomaat van Geldmaat bezocht (alleen om op te nemen). Er zijn er deze week 2 geplaatst in Bruna-filialen in mijn buurt. Helaas was de biljetkeuze ook hier alleen :note-10: :note-20: :note-50: . Het leek wel een geheel nieuw geel apparaat, waarschijnlijk is het geen omgebouwd apparaat van ING dus (of ze hebben de ombouw veel grondiger aangepakt dan bij de AH). Misschien ga ik volgende week ook eens naar de andere opname-stortingsautomaat om te kijken wat de biljetkeuze in de Bruna is.
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by luckbox »

Ik zie nu op de site van Geldmaat dat ze afgelopen week in het hele land veel meer opname-stortingsautomaten hebben geplaatst. Er zijn ook een aantal gewone opname-automaten van Geldmaat verdwenen. Ik zie er verschillende bij Bruna en Primera filialen en ook soortgelijke winkels Blz. en The Read Shop kwam ik tegen. Voor ondernemers is dit wel makkelijk omdat ze nu op meer locaties kunnen storten met een ABN, ING of Rabo-pas. En de locatiekeuze klopt ook met het beeld dat Geldmaat het liefst op veilige locaties zoals in winkels en winkelcentra wil zitten.

De Geldmaat opname-stortingsautomaten staan nu bijna overal in het land, zie https://www.locatiewijzer.geldmaat.nl/l ... k=Geldmaat

Het blijft nog onduidelijk of er ook Geldmaten zijn of komen met :note-5: Op de ene pagina met veelgestelde vragen staat "bij sommige automaten" en op de andere pagina wordt weer alleen over :note-10: , :note-20: en :note-50: gesproken (en geen :note-100: omdat ze alle veelgebruikte biljetten uitgeven).
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Ik heb gisteren gestort bij een nieuwe Geldmaat in een Bruna met postagentschap. Ongeveer deze automaat, maar met touchscreen en volgens mij geen fysieke knoppen langs het scherm. Net als Crazy Bob dus ook kunnen doorstorten, 766 biljetten totaal gestort.

In het transactieoverzicht staat als tegenrekening NL77 RABO 0 3508 02467. Weet iemand welke Rabo dat is? Is dit Utrecht hoofdkantoor of zo?
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

Hier een foto die ik zojuist van het nieuwe model stortingsautomaat maakte. Lijkt op de oude stortingsautomaten die ING in "postkantoren" (Bruna, Read Shop etc.) had staan.
20200821_103822.jpg
20200821_103822.jpg (1.13 MiB) Viewed 1164 times
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Ja, ik had dezelfde.
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by luckbox »

Bedankt voor het plaatsen van de foto Crazy Bob, ik kon er geen maken omdat de medewerksters van de Bruna niets te doen hadden 8) Bij het 2e Bruna-filiaal in mijn buurt staat dezelfde opname-stortingsautomaat. Ook hier alleen :note-10: :note-20: :note-50: als biljetkeuze.
JRR
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by JRR »

Ligt het aan mij, of doen die geldmaat automaten het vaker niet dan wel? Toegegeven n=3 maar toch....

Hier in Purmerend duiken die gele automaten ook steeds vaker op. Gisteren twee voormalige ING automaten bezocht die recent zijn omgetoverd tot geldmaat. Alle twee buiten werking waarvan er één het al maanden niet schijnt te doen. Vanmiddag wilde ik bij de lokale Primera de nieuwe geldmaat bezoeken (binnenautomaat) en ook deze buiten gebruik omdat hij leeg was vertelde de winkelmedewerker. Uit armoede bij de supermarkt maar wat extra geld opgenomen bij het afrekenen omdat ik door mijn contant geld heen was. Het wordt echt een crime hier om aan cash te komen. De meeste lokale winkelcentra's hebben geen geldautomaat meer waardoor je naar het centrum moet of naar het regionale hoofdkantoor van de Rabo (die het ook vaker niet dan wel doet) om aan je briefjes te komen.
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master

Post by Henk Draijer »

Ik ben gister voor het eerst een geldmaat tegen gekomen in De Rijp,
wat mij opviel is dat er op het bonnetje helemaal geen plaatsaanduiding stond.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”