landen lijst

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Post Reply
hylaba
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 54
Joined: Sun Jun 09, 2013 12:27 pm

landen lijst

Post by hylaba »

Hoi allemaal

Nog niet zo lang bezig met invoeren op EBT.

Maar vroeg me af waar ik ergens een lijst kan zien met landen die ik ingevoerd heb.
Als ik bij "mijn biljetten" kijk, krijg ik een lijst met al mijn ingevoerde biljetten, en als ik dan op 1 specifiek biljet klik krijg ik te zien waar het vandaan komt.
Maar dan moet ik dus biljet per biljet kijken waar ie vandaan komt, niet echt handig.

Ik kan ook kijken bij "biljetten" dan doorklikken bovenaan op "statistieken", en daar zie ik onderaan een lijstje met vlaggetjes(verdeling > land van herkomst)
Dit is al meer wat ik zoek, maar vroeg me dus af of er ergens een lijst met namen van landen te vinden is.

Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel :D :D

Groeten
Kevin
User avatar
Ralf
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7382
Joined: Fri Feb 13, 2004 1:45 pm
Location: Lottum - Limburg - The Netherlands
Contact:

Re: landen lijst

Post by Ralf »

Leuk dat je ook actief bent op het forum.
Bij je vraag dacht ik aan het antwoord die je aan het einde zelf geeft.
Daar kan je precies zien van welke landen je biljetten ingevoerd hebt met daarbij het aantal biljetten.
hylaba
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 54
Joined: Sun Jun 09, 2013 12:27 pm

Re: landen lijst

Post by hylaba »

Ralf wrote:Leuk dat je ook actief bent op het forum.
Bij je vraag dacht ik aan het antwoord die je aan het einde zelf geeft.
Daar kan je precies zien van welke landen je biljetten ingevoerd hebt met daarbij het aantal biljetten.
oke :)
maar het blijft dus bij 'het vlaggetje', geen naam van een land? correct? :)
User avatar
Ralf
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7382
Joined: Fri Feb 13, 2004 1:45 pm
Location: Lottum - Limburg - The Netherlands
Contact:

Re: landen lijst

Post by Ralf »

Dat klopt helemaal
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: landen lijst

Post by De Slak »

Kevin,

Heb je al eens op het forum gezocht naar "welke eerste (of 2) letter(s) van een serienummer voor welk land staan?"
Misschien is het ook interessant om bij "mijn biljetten" op serienummer te klikken zodat je biljetten chronologisch geklasseerd staan.
Dan is het ook gemakkelijker te zien van welke landen je de meeste biljetten invoerde. Als je nog niet veel biljetten ingevoerd hebt, moet dit prima lukken.
hylaba
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 54
Joined: Sun Jun 09, 2013 12:27 pm

Re: landen lijst

Post by hylaba »

De Slak wrote:Kevin,

Heb je al eens op het forum gezocht naar "welke eerste (of 2) letter(s) van een serienummer voor welk land staan?"
Misschien is het ook interessant om bij "mijn biljetten" op serienummer te klikken zodat je biljetten chronologisch geklasseerd staan.
Dan is het ook gemakkelijker te zien van welke landen je de meeste biljetten invoerde. Als je nog niet veel biljetten ingevoerd hebt, moet dit prima lukken.
oh ja ik zie het, de "ZB..." biljetten staan voor België.
de "X" biljetten voor Duitsland.
Ik kan me voorstellen dat je na een tijdje wel uit je hoofd die codes kent :)

Deze heb ik trouwens vandaag ingetikt :
https://nl.eurobilltracker.com/notes/?id=126375714" onclick="window.open(this.href);return false;

Is dit dan eentje uit "nederland" of eentje uit "Slovenië" ?

Alvast bedankt voor de reacties!!

Kevin
User avatar
Ralf
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7382
Joined: Fri Feb 13, 2004 1:45 pm
Location: Lottum - Limburg - The Netherlands
Contact:

Re: landen lijst

Post by Ralf »

De letter van de shortcode op de voorkant van het biljet zegt bij welke drukkerij het biljet gedrukt is.
De letter van het serienummer op de achterkant van het biljet zegt van welk land het biljet is.

Het biljet wat je laat zien is een biljet van in Nederland gedrukt is maar van Slovenie is. (Nederland drukte dus in opdracht van Slovenie de biljetten)
hylaba
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 54
Joined: Sun Jun 09, 2013 12:27 pm

Re: landen lijst

Post by hylaba »

Ralf wrote:De letter van de shortcode op de voorkant van het biljet zegt bij welke drukkerij het biljet gedrukt is.
De letter van het serienummer op de achterkant van het biljet zegt van welk land het biljet is.

Het biljet wat je laat zien is een biljet van in Nederland gedrukt is maar van Slovenie is. (Nederland drukte dus in opdracht van Slovenie de biljetten)
oke hartelijk bedankt.
Begin het meer en meer te snappen. :)
Morgen nog wat briefjes van 5 inbrengen, lijken me de meeste kansen te geven
Bedankt !
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: landen lijst

Post by De Slak »

De shortcode bestaat uit 6 tekens (een letter, 3 cijfers, een letter en 1 cijfer).
De eerste letter van de shortcode geeft aan in welke drukkerij een biljet gedrukt werd.

Een overzicht van al die eerste letters en de hieraan verbonden drukkerij vind je op http://nl.eurobilltracker.com/notes/?command=8;tab=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Het zal je misschien verbazen, maar je zal hier ook een drukkerij in Engeland zien bijstaan, alhoewel dit geen €-land is.
Maar er worden inderdaad ook €'s gedrukt in Engeland!
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”