Omdat de meeste van ons alleen in het weekend kunnen en er op zaterdag meer open is als op zondag (banken

Ik heb ook gekeken naar de data (dat ikzelf ook kan

9 november is wel heel snel
16 november is er ook de intocht van Sinterklaas, dus erg druk (niet alleen in de cafés en restaurants, maar ook op de parkeerplaatsen) (en dan kan ik zelf ook niet

23 november kan ikzelf niet
30 november zou wel kunnen, maar dat is het laatste weekend voor Sinterklaas (en zal het ook druk zijn)
7 december kan wat mij betreft
14 december kan ook
21 december is de zaterdag voor Kerst, dus zal het ook druk zijn.
Dus ik zit te denken aan 7 of 14 december, of anders in januari.
Edit 27 november: Ik kom nu dus uit op 18 januari, 25 januari of 1 februari.
Edit II: Het is dus 1 februari geworden.
Ik ben er al een paar keer langsgegaan om te kijken voor de cafés en/of restaurants. Verder is er (vind ik) niet zo heel veel te doen (zeker in deze tijd van het jaar). Maar we kunnen wel gezellig bij elkaar komen.
Eén attractie is wel open: de retailmix van de ABNAMRO

Wat betreft de beschikbare ruimte (om te eten), sfeer en de prijzen heb ik twee restaurants in gedachten.
Van één restaurant heb ik al wat uitgebreidere informatie gekregen. Daar was het ook mogelijk om naast à la carte ook een 3-gangenmenu te laten maken. Ze stelden zelfs voor om te gaan barbecuen (dat is misschien wel een idee: ze doen het wel vaker in de winter).
Het andere restaurant wat ik in gedachten had was gesloten op de dagen dat ik langskwam (als je er op maandag heen gaat heb je daar kans op; vorige week dinsdag waren ze echter ook gesloten "wegens renovatiewerkzaamheden"). Daar moet ik nog een keer langsgaan, maar dat zal ik deze week nog doen.
Laat maar horen wat jullie ervan vinden.
Edit 31 januari 2014:
Programma:
Omdat de ABNAMRO (met retailmix) om 14:00 uur dicht gaat, kunnen we 2 dingen doen:
- Verzamelen om ong. 13:00 uur en dan gezamenlijk naar de ABNAMRO lopen
- Iedereen gaat op eigen gelegenheid naar de ABNAMRO en we verzamelen om 14:30 uur
Het is niet de gezelligste plek in Roosendaal, maar omdat ik er rekening mee houd dat iedereen later komt heb ik een plek uitgezocht met WIFI en stopcontact.
Om 13:15 uur zullen we naar de ABNAMRO lopen.
Na de ABNAMRO had ik gedacht naar Moeder Overste te gaan (daar hebben ze ook een verwarmd terras, dus ook te doen voor de rokers onder ons).
Hiervoor of hierna kunnen we ook een rondje maken langs de Rabo- en ING-automaten (en eventueel langs de ING-vestiging, die is open tot 16:00).
18:00/18:30 diner bij Grandcafé Chagall.
Hierna kunnen we daar blijven zitten of een ander adresje uitzoeken.
Edit 23 januari 2014:
Bereikbaarheid
Roosendaal is met de trein vanuit vier richtingen bereikbaar:
Vanuit Zeeland/Bergen op Zoom: 2x per uur (Bergen op Zoom: V 12.57/13.27/13.57/14.27 | A 13.07/13.37/14.07/14.37)
Vanuit Antwerpen Centraal: 1x per uur stoptrein (V 12.20/13.20/14.20 | A 13.07/14.07/15.07) en 1x per uur Intercity (V 12.43/13.43 (14.43 rijdt niet) | A 13.11/14.11)
Vanuit Breda: 2x per uur (V 12.59/13.29/13.59/14.29 | A 13.09/13.39/14.09/14.39)
Vanuit Rotterdam/Dordrecht: 1x per uur stoptrein (V 12.45/13.45 | A 13.39/14.39) en 2x per uur Intercity (Rotterdam Centraal: V 12.41/13.11/13.41/14.11 | A 13.19/13.49/14.19/14.49)
Vanaf het station is het 1 km lopen naar de Markt of 2 minuten met de bus (lijnen 1/2/3/103/111/112/312, uitstappen: busstation Roselaar)
Maar wie niet met het Openbaar Vervoer naar Roosendaal komt, kan ook met de auto komen.
In het centrum geldt op zaterdag betaald parkeren van 09.00-17.00 uur.
"Op straat" kan je bij de parkeermeters een kaartje kopen voor max. 4 uur (omdat de meesten wel NA 13.00 aan zullen komen, zal dat wel genoeg zijn). Afhankelijk waar je staat kost het €1,20 of €1,80 per uur.
Parkeren in de parkeergarages kost €1,80 per uur (in "Nieuwe Markt" en "Biggelaar" is het na 18.00 uur slechts €0,80 per uur, maar op straat is het dus gratis). Het enige voordeel van het parkeren in de garages is, dat je er (bijna) altijd een plek kunt vinden.
Voor als je in een parkeergarage gaat staan, let dan wel op de sluitingstijden. "Liga" gat om 18.00 uur dicht, "Mill Hill" en "Roselaar" om 18.30 uur. "Biggelaar" is op tot 01.00 uur en "Nieuwe Markt" 24 uur/dag.
Zelf parkeer ik meestal op het parkeerterrein "Emile van Loonpark" (Pas op: een aantal plaatsen zijn daar gereserveerd voor "kort parkeren" en hebben eigen parkeermeters staan). Via een onderdoorgang bij de bibliotheek kom je dan meteen op de Markt.
Eten
Voor het eten had ik gedacht naar Chagall te gaan.
Ze bieden een 3-gangenmenu aan voor €27,50, bestaande uit:
- Carpaccio van ossehaas of gerookte zalm en Hollandse garnaaltjes op een bedje van sla
- Varkenshaas of biefstuk met diverse sausjes of zalmfilet in dillesaus
- Grand desert
Daar zit bij:
- Diverse broodsoorten met kruidenboter
- Huzarensalade
- Griekse salade
- Varkenshaassaté
- Gemarineerde speklapjes
- Spare-ribs
- Kipfilet
- Gamba's
- Frietjes
Maar we kunnen er ook à la carte eten (zeker als we met niet meer dan 10 mensen komen).
Hun website is niet up-to-date, dus ik kan geen link doorgeven naar de menukaart, maar deze gerechten staan er op:
Voorgerechten
€3,50 Stokbrood met kruidenboter
€6,50 Ham met meloen
€6,50 Tomaat met mozzarella
€7,50 Gerookte zalm en Hollandse garnalen op een bedje van sla
€7,50 Carpaccio van ossehaas
€8,50 Gamba's in lookboter gebakken
€4,50 Champignon roomsoep
€4,00 Tomaten roomsoep
Hoofdgerechten
€13,50 Kipfilet Toscane met knoflook, tomaat, ham en mozzarella
€15,00 Biefstuk met saus naar keuze
€15,00 Varkenshaas met saus naar keuze
€15,00 Oerhammetje
€15,00 Spare ribs
€17,50 Mixed Grill
€16,50 In lookboter gebakken gamba's
€12,50 2 slibtongetjes
(sauzen zijn: Stroganoff-, champignonroom- en pepersaus)
Nagerechten
€5,50 Iced cappuccino met roomijs en slagroom
€5,50 Coupe meloen
€5,50 Coupe aardbeien
€5,50 Dame blanche
€3,50 Kinderijsje
Het andere restaurant, wat ik in gedachten had (Grandcafé Blits) kon wel wat betreft het eten (dan is het in een aparte ruimte), maar is niet gezellig om er met een groep te blijven zitten (dan zitten we met zijn allen naast elkaar).
Wie komen er?
Zeker
Ik dus

cornjac ('s-avonds)
de*lerger
Elmo
Fons
googlejaps ('s-middags)
MDeen
Misschien
Bren_nmgn (laat 's-middags+'s-avonds)
HBoZ