Nieuwe munt: de wereldeuro

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

gaan jullie deze world euros aanschaffen/verspreiden/sparen?

aanschaffen en sparen
0
No votes
aanschaffen en verspreiden
1
5%
alleen sparen als ik er een ontvang
5
23%
kan me niets schelen.
16
73%

Total votes: 22

sergeantmajoor
Euro-Master
Euro-Master

Nieuwe munt: de wereldeuro

Post by sergeantmajoor »

Ik lees net in de Volkskrant dat er een nieuwe munt komt ;de wereld euro. hij is een euro waard 'je koopt er 5 voor tien euro, je krijgt 5 euromunten en de andere vijf euro aan waarde is voor de goede doelen. de euro is niet met een plattegond van Europa getooid maar met een opengeslagen hand,waarboven een paar letters world euro.

Gaan jullie deze munten aanschaffen, vespreiden en/of sparen?
Senior
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Senior »

@ sergeantmajoor:

Ik twijfel ernstig aan het waarheidsgehalte van de betreffende advertentie. Ik had hier nog niets van gehoord voor ik vrijdagochtend de paginagrote advertentie in de Volkskrant zag. Ik heb nog niet gehoord dat die advertentie ook in andere kranten zou staan, en andere verzamelaars die ik ken tasten ook nog volledig in het duister. Het vermoeden is dat het om een penning gaat, of een stunt ter gelegenheid van ...(vul zelf maar iets in). De afbeelding lijkt mij een gemanipuleerde afbeelding van een Nederlandse euromunt.

Zie voor een discussie over dit onderwerp ook deze link op een Nederlandstalig numismatisch forum.
Groeten,

Senior

EDIT: voor wat betreft de door sergeantmajoor beschreven zijde, dit is dus NIET de Europese zijde, maar een veranderde Nederlandse zijde. Alléén als een munt aan één kant de Europese zijde draagt is hij een wettig betaalmiddel, en die zijde wordt in de advertentie niet getoond!
Last edited by Senior on Sun Dec 26, 2004 1:38 am, edited 1 time in total.
Do you have information about euro variants? Tell me!
giberski
Euro-Master
Euro-Master

Post by giberski »

Zal ik je zeggen, dat ik het voor geen meter vertrouw? Je betaalt 10, je krijg 5munten en die andere 5 gaan in de zak van de slimmerd! Wedden!

Maar goed als zo'n munt mij bereikt gaat hij natuurlijk in de verzameling, maar ik zal ze niet aanschaffen.

Giberski
Main organiser of EBTM06: Amsterdam and national meetings in Zwolle and Leiden.
Have you been to Holland? Join the Bingo
Milco1983
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by Milco1983 »

Dit is gewoon nep. Ik ga ze geeneens kopen en ik weiger ze ook om aan te nemen in de winkel.
cornjac
Euro-Master
Euro-Master

Post by cornjac »

Ik ben het met Giberski eens dat het een of andere slimmerd is die er een slaatje probeert uit te slaan en als vrijgevige nederlanders trappen we er in!!!!

Cornjac :roll:
diana333
Euro-Master
Euro-Master

Post by diana333 »

Milco1983 wrote:Dit is gewoon nep. Ik ga ze geeneens kopen en ik weiger ze ook om aan te nemen in de winkel.

Mag jij een geldig betaalmiddel weigeren?
Fonzie
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fonzie »

Ik ga natuurlijk geen 10 euro betalen voor 5 euro's :?
Niet meer zo fanatiek als ooit maar is nu al voor het 8ste jaar aan het invoeren... Overigens is een klein deel van mijn biljetten gestempeld met de ebt url
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by HNL »

Er is in het geheel niets van te vinden op de site van de KNM...
Lucaz
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by Lucaz »

HNL wrote:Er is in het geheel niets van te vinden op de site van de KNM...
Het riekt inderdaad naar oplichterij.
Raar dat de volkskrant er zoveel over schrijft :?
Fonzie
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fonzie »

Lucaz wrote: Raar dat de volkskrant er zoveel over schrijft :?
Tja, als die jongens toch zo graag iets over de euro willen schrijven, weet ik nog wel een leuke site :wink:
Niet meer zo fanatiek als ooit maar is nu al voor het 8ste jaar aan het invoeren... Overigens is een klein deel van mijn biljetten gestempeld met de ebt url
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

Eigenlijk interesseert mij deze nieuwe Euro niet zo veel 8) :P, er komen steeds weer meer nieuwe euro's van speciale gelegenheden. :?
Is dit dan een echte munt die je ook in het buitenland kan ontvangen of is het weer zo'n rare munt die je niet of alleen in Nederland kan gebruiken??
Senior
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Senior »

Hier is de link waarnaar ook in de Volkskrant verwezen wordt. En voor zover ik heb gezien staat er in de Volkskrant alleen een paginagrote advertentie en is er verder géén journalistieke tekst aan gewijd.
Zodra ik meer weet zal ik het ook hier melden.
Groeten,

Senior
sergeantmajoor
Euro-Master
Euro-Master

Post by sergeantmajoor »

giberski wrote:Zal ik je zeggen, dat ik het voor geen meter vertrouw? Je betaalt 10, je krijg 5munten en die andere 5 gaan in de zak van de slimmerd! Wedden!

Maar goed als zo'n munt mij bereikt gaat hij natuurlijk in de verzameling, maar ik zal ze niet aanschaffen.

Giberski
Je haalt me de woorden uit de mond, Giberski. Ik heb ook een beetje research gedaan en kan er geen "passend' touw aan vast knopen.
Toch kost zo'n advertentie handen vol geld. dom dat het dan van EU geld wordt gedaan , ook een beetje "ons geld" of het is een enorme nepper, maar die maakt dan wel een erg zielig uitgevoerd muntje, een handje in de vorm van een kandelaar of zo. Erg slechte vormgeving ook trouwens.

gelukkig is er wel een discussie op diverse fora opgestart, misschien is maandag de ontknoping van deze "stunt"
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by HNL »

Senior wrote:Hier is de link waarnaar ook in de Volkskrant verwezen wordt.
Het domein is slechts 5 dagen geleden geregistreerd :roll: . Bij twijfel even natrekken bij XS4ALL.
Senior
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Senior »

HNL wrote:Bij twijfel even natrekken bij XS4ALL.
Dat kan, maar dáár schiet je verder weinig mee op.

Ik dacht zelf meer aan "even natrekken bij de KNM (Koninklijke Nederlandse Munt)". Omdat zowel hun muntteken als huidige muntmeesterteken op de afbeelding te zien zijn heb ik ze vrijdag al een mailtje gestuurd met de vraag of ze hier meer over weten. Als genoemde tekens worden gebruikt voor iets wat zij niet zelf produceren is dat een inbreuk op hun merkrecht...
Zodra ik antwoord ontvangen heb horen jullie het.
Groeten,

Senior
Locked

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”