aantal biljetten per land

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Post Reply
jovada
Euro-Regular
Euro-Regular

aantal biljetten per land

Post by jovada »

'k Heb net de gegevens van de verspreidingspagina van EBT in Excel gezet. Hopelijk was dit niet reeds gedaan door iemand?
Misschien is het bestandje wel nuttig, dus ik zet het hier effe online:

http://jorisvandael.be/ebt.zip

Het bevat het aantal biljetten per land en per maand in een tabel met daaronder twee grafieken: eentje voor alle landen en eentje voor het totale aantal biljetten per maand.
_Marcel_
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by _Marcel_ »

:roll: ik gebruik al een tijdje het programma nig (noteinfogenerator) voor het maken van statestieken. Die heb ik ergens van de site hier geplukt keb echter geen id meer waar :?
Fonzie
Euro-Master
Euro-Master

Re: aantal biljetten per land

Post by Fonzie »

jovada wrote:'k Heb net de gegevens van de verspreidingspagina van EBT in Excel gezet. Hopelijk was dit niet reeds gedaan door iemand?
Ik houd het al maanden bij en gebruik de gegevens voor de maandelijkse lijst "The Battle of the Countries" :)
Niet meer zo fanatiek als ooit maar is nu al voor het 8ste jaar aan het invoeren... Overigens is een klein deel van mijn biljetten gestempeld met de ebt url
jovada
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by jovada »

Fonzie wrote:Ik houd het al maanden bij en gebruik de gegevens voor de maandelijkse lijst "The Battle of the Countries" :)
Ha ja, inderdaad... Maar ik ben dan toch de eerste om m'n tabelletje zomaar gratis en voor niks voor iedereen beschikbaar te stellen. Nah! :D

'k Vind trouwens dat knappe statistieken zoals uw Battle zouden moeten verhuizen naar ebt.com, want hier op het forum zijn ze niet echt toegankelijk... En trouwens, die Battle kan volgens mij volledig automatisch worden samengesteld zoals de andere statistieken op ebt.com. Waarom wordt dit niet gedaan? Het zou heel wat mensen veel tijd besparen!
Fonzie
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fonzie »

jovada wrote:'k Vind trouwens dat knappe statistieken zoals uw Battle zouden moeten verhuizen naar ebt.com, want hier op het forum zijn ze niet echt toegankelijk... En trouwens, die Battle kan volgens mij volledig automatisch worden samengesteld zoals de andere statistieken op ebt.com. Waarom wordt dit niet gedaan? Het zou heel wat mensen veel tijd besparen!
Goh... zei je nou 'U' tegen mij? :oops: :wink: Ik voel me helemaal vereerd... hihihi... :)

Tja, automatische statistieken zijn natuurlijk makkelijker maar die arme Avij heeft nog zoveel op zijn to-do-list staan... laten we hem daar nog maar even niet mee plagen :)
Niet meer zo fanatiek als ooit maar is nu al voor het 8ste jaar aan het invoeren... Overigens is een klein deel van mijn biljetten gestempeld met de ebt url
cornjac
Euro-Master
Euro-Master

Post by cornjac »

In Belgie hebben ze nog manieren en ben je al gauw u en uw, want zo zijn de kinderen daar opgevoed. Maar tegen jou mogen ze wel je, jij en jou zeggen denk ik he Fonzie :wink:

Cornjac :roll:
Milco1983
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by Milco1983 »

cornjac wrote:In Belgie hebben ze nog manieren en ben je al gauw u en uw, want zo zijn de kinderen daar opgevoed. Maar tegen jou mogen ze wel je, jij en jou zeggen denk ik he Fonzie :wink:

Cornjac :roll:
In België zullen ze vast en zeker goeie manieren hebben. Maar waarom zijn je en jij geen goeie manieren?

Als je elkaar maar niet uitmaakt voor rotte vis daar gaat het toch om en niet of we u of jij tegen elkaar zeggen.
jovada
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by jovada »

Jammer genoeg heeft het niks met goeie manieren te maken... :D
Wij gebruiken ge/u/uw heel vaak door elkaar omdat dit in 't Vlaams gewoon beter klinkt. Je/jou klinkt iets te deftig voor de gewone spreektaal.
jovada
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by jovada »

Fonzie wrote:Tja, automatische statistieken zijn natuurlijk makkelijker maar die arme Avij heeft nog zoveel op zijn to-do-list staan...
Kan dit niet door andere vrijwilligers worden gedaan? Wie thuis is in het schrijven van die code en toegang heeft tot de databasebeschrijving moet dit toch kunnen uitwerken voor EBT?
Fonzie
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fonzie »

cornjac wrote:Maar tegen jou mogen ze wel je, jij en jou zeggen denk ik he Fonzie
Ja, hoor... u mag wel 'jij' zeggen.. :wink:
_Marcel_
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by _Marcel_ »

jovada wrote: Kan dit niet door andere vrijwilligers worden gedaan? Wie thuis is in het schrijven van die code en toegang heeft tot de databasebeschrijving moet dit toch kunnen uitwerken voor EBT?
Dat zou idd een mooie optie zijn echter blijft de beheerder/eigenaar werk aan de nieuwe dingen hebben. Tevens zullen deze coders met commentaar moeten werken om het een en ander duidelijk te maken waarvoor het dient.

Kort om, het idee is super en ik zou ook niets liever willen dan meer statestiekjes, maar ik denk niet dat het zo werkt helaas :?

Gelukkig hebben we diverse mensen die het tot die tijd handmatig willen bijhouden.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”