Wat een ellende

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Wat een ellende

Post by ludofaki »

luckbox wrote:Even een vraagje om ellende te voorkomen: is het bij Rabo stortingsautomaten verstandig om biljetten van verschillende data door elkaar te doen? Of maakt dit bij de Rabo niet uit omdat de biljetten toch niet meteen in de opnameautomaat terecht komen?
Dat laatste. Bij de ABN is het een automaat dacht ik, storten en opnemen maar bij de Rabobank is dat gescheiden.
User avatar
Steda
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 11801
Joined: Mon Sep 27, 2004 10:26 am
Location: Lommel, Belgium

Re: Wat een ellende

Post by Steda »

Gisteren voor de laatste keer gaan wisselen bij nbb hasselt. Die sluiten op het einde van het jaar. :cry: :cry: :cry:
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by HBoZ »

Met deze eindejaars drukte ook meer karrenwielen teruggekregen. "Sorry, ik heb niet anders" Dus zo 2 briefjes misgelopen.
Als troost mocht er wel een bosje bloemen meegenomen worden 8) twv 3e :D
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: Wat een ellende

Post by luckbox »

ludofaki wrote:
luckbox wrote:Even een vraagje om ellende te voorkomen: is het bij Rabo stortingsautomaten verstandig om biljetten van verschillende data door elkaar te doen? Of maakt dit bij de Rabo niet uit omdat de biljetten toch niet meteen in de opnameautomaat terecht komen?
Dat laatste. Bij de ABN is het een automaat dacht ik, storten en opnemen maar bij de Rabobank is dat gescheiden.
Dank je voor de reactie. Ze komen bij de Rabo niet direct in de opnameautomaat eerder op het forum begrepen. Ik kan er dus vanuit gaan dat de biljetten in een sorteercentrum ook niet bij elkaar blijven zitten? Dus niet dat ineens iemand 50 km verderop alsnog dezelfde stapel biljetten (van dezelfde waarde) uit de ATM krijgt?
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Wat een ellende

Post by Elmo »

Bij het sorteercentrum worden de slechte biljetten ertussen uitgehaald, en belanden de goede biljetten weer in een ATM. De kans is aanwezig dat zo'n stapel in één keer in de ATM belandt, én dat een EBT'er op het juiste (of verkeerde) moment geld uit die ATM opneemt. Die kans is in Nederland echter zeer klein, dus ik zou het gewoon doen! :wink:
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Wat een ellende

Post by Crazy Bob »

Alweer een grote Nederlandse user inactief geraakt...
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Wat een ellende

Post by JelmerS »

Gisteren en eergisteren ben ik in Groningen (Stad) geweest.
Ik kom er regelmatig, maar niet vaak twee dagen achter elkaar, dus mooi wat extra Groningse biljetten dacht ik.
In een kringloopwinkel betaalde ik iets van 1 euro (had ook totaal geen kleingeld meer) met :note-10: en ik kreeg toen 9 euro in kleingeld terug. Helaas, briefje van 5 gemist.

Gisteravond kans 2, ik betaalde eveneens in Stad, bij een eetcafé iets van 13 euro met :note-20:, kreeg ik weer een handvol kleingeld. :(
Gelukkig kreeg ik eveneens in dat café een :note-20: voor bijdrage brandstof/parkeergeld van een vriend en hem heb ik toen weer :note-10: in kleingeld gegeven.

Vandaag een klein aantal boodschappen gedaan bij de Appie in het centrum van de grote stad Emmen, ik kies vlot de kortste rij, gooi ze op de band, f*ck, pinkassa! Maar het was ook weer net teveel om weer mee terug te nemen en ergens anders aan te sluiten.

Dus behoorlijk wat misgelopen, om alles te compenseren ben ik maar even naar Sleen gereden, een dorp waar ik nog niets van ingevoerd had, ik selecteerde daar bij de Rabobank dat ik 20 euro wilde pinnen en er kwam automatisch 2x :note-10: uit! Gelukkig dus toch nog ergens gelukkig mee gehad! :)
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Wat een ellende

Post by groentje »

Bon, je wilt nog wat biljetten scoren, liefst in een nieuwe plaats, dus ga je wandelen, maar daar is dus niets te vinden... Allez toch niet open, bij goed weer kom ik nog wel eens terug...
User avatar
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 16919
Joined: Mon Apr 18, 2005 9:41 pm
Location: Zandvoort (NL)
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by Henk Draijer »

Crazy Bob wrote:Alweer een grote Nederlandse user inactief geraakt...
Harrycompagny nummer 2 van Noord-Holland staat sinds vandaag ook op [Niet gezien in de afgelopen 30 dagen]
User avatar
rocketronnie
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 361
Joined: Mon Sep 30, 2013 8:42 pm
Location: Wijchen (GLD) The Netherlands

Re: Wat een ellende

Post by rocketronnie »

Crazy Bob wrote:Alweer een grote Nederlandse user inactief geraakt...
Weer actief, hopelijk was het een kleine stop
A*F*C*A 34x
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3460
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by wally2cv »

Al twee weken zonder hit .
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
User avatar
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3228
Joined: Thu Sep 11, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by googlejaps »

rocketronnie wrote:
Crazy Bob wrote:Alweer een grote Nederlandse user inactief geraakt...
Weer actief, hopelijk was het een kleine stop
Ja, ik ben actief. Al is het zeer beperkt. ;) Ik zal proberen om in ieder geval iedere 30 dagen wat te doen zodat jullie niet denken dat ik er niet meer ben :)
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Wat een ellende

Post by vermeer »

Ja, ik ben actief. Al is het zeer beperkt.
Iedereen moet het voor zichzelf weten of wel of niet in te voeren. Je bent alleen voor je eigen daden verantwoordelijk.
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Wat een ellende

Post by JelmerS »

Van je vrienden moet je het maar hebben.... :(

Ik zit in een kleine vriendengroep van 9 personen.
Vorige week zondag hadden we met 3 personen een arrangement bij De Bonte Wever in Assen. (zwemmen, sauna&diner)
Ik gaf de persoon die het bedrag per pin voorgeschoten had :note-20: en :note-10: en ik kreeg :note-5: en een muntje van 10 cent terug. Hij had net niet gepast wisselgeld, maar om het 'biljettenverkeer' in gang te houden gaf ik hem maar 40 cent extra.

Bij het afrekenen van de drankjes bij het diner moest gepast betaald worden omdat dat praktischer was (dan konden we het hele bedrag in één keer meegeven) en daar ging mijn :note-5: dus zonder dat ik deze ingevoerd had. :( De :note-10: die ik aan de persoon die gepind had gegeven had ging ook naar de kassa (ik weet gezien ons gesprek dat dit dezelfde :note-10: was)

Gisteravond hadden we een feestje van alle 3 personen uit de groep die in januari jarig zijn/waren en alle 3 (waaronder ik) kregen namens de groep een :note-20:.
Zojuist voerde ik dit biljet in en ik kreeg de melding dat ik het biljet al eerder ingevoerd had op 21 januari. Na even nadenken hoe dat mogelijk was bedenk ik me dus dat ik precies weet wie de biljetten over de enveloppen verdeeld heeft en dat dit het biljet was dat ik aan persoon X. gegeven had. Waarom ik dan net dát biljet kreeg... Maar verder een superleuk gebaar natuurlijk, daar gaat het mij niet om! :)

Dus van de 3 biljetten die rond gingen is uiteindelijk maar één biljet goed terecht gekomen en het andere biljet moet ik weer opnieuw uitgeven, maar ik zorg er wel even voor dat dit niet ergens is waar iemand van de groep in de buurt is. :lol:
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5442
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Wat een ellende

Post by GWR7007 »

Waarom heb je dat :note-5: je niet bijvoorbeeld in je mobieltje opgeslaan? Was daar geen tijd voor?

En daarnaast: Ik heb er meestal voldoende contant geld bij, om dit soort situaties te voorkomen :mrgreen:
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”