Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1278
Joined: Wed Oct 31, 2007 10:44 pm
Location: Groningen NL

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by Tjariet »

GWR7007 wrote:In het weekend misschien gebruikmaken van een goedkoop treinticket (werden een aantal weken geleden bij de Albert Heijn verkocht).

In het kader daarvan heb ik nog een paar vragen:
Zijn er retailmix automaten van de ABN AMRO die opname- stortingsautomaten zijn en 24/7 beschikbaar zijn? Volgens mij is Utrecht zo een locatie maar is dat de enige?
De retailmix automaat aan de Dam in Amsterdam is blijkbaar naar buiten verhuisd als ik me eerdere berichten op dit forum herinner. Is er onlangs iemand langs geweest en kan dit bevestigen? Is dat ook een opname/storting automaat of een opname automaat zoals bijvoorbeeld ook in Bergen op Zoom?
Is er in Utrecht nu een stortautomaat buiten? :o Te lang niet geweest blijkbaar. Die in Amsterdam is voorzover ik weet geen stortautomaat.

De enige die ik ken is die aan de Kneuterdijk in Den Haag. Die is dan wel dicht tussen 00:00 en 6:00 geloof ik, maar dan zal je er niet zijn. Ik weet niet precies waarom je ze allebei zoekt in een (misschien is er een goede reden voor) - je kunt namelijk altijd storten op bijvoorbeeld Schiphol (er is daar tenminste een stortautomaat die volgens mij min of meer altijd bereikbaar is, bij aankomsthal 3, in het kantoortje). Dan kun je de retail altijd nog halen uit een 'niet-stortautomaat.' Je kunt ook in Groningen aan de Grote Markt buiten storten en de boel halen in Haren natuurlijk :) Ik heb hem nog nooit leeggepind, en toch wel mijn best gedaan.
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5442
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by GWR7007 »

Tjariet wrote: De enige die ik ken is die aan de Kneuterdijk in Den Haag. Die is dan wel dicht tussen 00:00 en 6:00 geloof ik, maar dan zal je er niet zijn. Ik weet niet precies waarom je ze allebei zoekt in een (misschien is er een goede reden voor) - je kunt namelijk altijd storten op bijvoorbeeld Schiphol (er is daar tenminste een stortautomaat die volgens mij min of meer altijd bereikbaar is, bij aankomsthal 3, in het kantoortje). Dan kun je de retail altijd nog halen uit een 'niet-stortautomaat.' Je kunt ook in Groningen aan de Grote Markt buiten storten en de boel halen in Haren natuurlijk :) Ik heb hem nog nooit leeggepind, en toch wel mijn best gedaan.
De reden om niet per se naar Schiphol te gaan is omdat je er in het weekend nauwelijks geraakt vanwege werkzaamheden aan het spoor. Dat is ook dit weekend het geval :? :? .
Omdat het een weekendticket is (dus geldig op zaterdag én zondag) was ik van plan om een beetje te dothunten in de provincies Groningen en Friesland (op zaterdag) en in Noord-Holland op zondag (waarschijnlijk Den Helder, Alkmaar, Hoorn & Enkhuizen) en misschien terug via Voorburg en/of Roosendaal. Maar ik zou de biljetten die ik op zaterdag heb ontvangen wel ergens moeten storten, of ik moet mijn plan aanpassen.

Wat is dat wel in :flag-de: mooi met de opname-stortingsautomaten van de Sparkassen die er bijna altijd 24/7 geopend zijn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Het "hoofdprobleem" is eigenlijk dat ik op zoek ben naar een automaat waar ik op zondag kan storten en die niet te ver weg is van de plaatsen waar ik naartoe wil.
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by Elmo »

Utrecht heeft inderdaad een buitenste opname-stortings-ATM gekregen, en het is niet de enige retail-opname-stortings-ATM die 24 uur per dag beschikbaar is: ook Katwijk en Voorburg hebben er één. Haren, Tiel (links) en Bergen op Zoom (rechts) zijn 'gewone' retail-ATM's die 24 uur per dag beschikbaar zijn.

Verder zijn er steeds meer opname-stortings-ATM's (niet retail!) die 24 uur per dag beschikbaar zijn bijgekomen: Leiden-Breestraat, Alphen aan den Rijn, Gouda en Utrecht-Hoog-Catharijne (Radboudkwartier) zijn slechts enkele voorbeelden.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by Crazy Bob »

Elmo wrote:Verder zijn er steeds meer opname-stortings-ATM's (niet retail!) die 24 uur per dag beschikbaar zijn bijgekomen: Leiden-Breestraat, Alphen aan den Rijn, Gouda en Utrecht-Hoog-Catharijne (Radboudkwartier) zijn slechts enkele voorbeelden.
Hessenweg te De Bilt idem.
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by Crazy Bob »

En on topic: binnenkort waarschijnlijk naar Bremen :flag-de:, hopelijk vind ik nog tijd om een bank te bezoeken om te testen of er nog gewisseld kan worden :)
User avatar
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1278
Joined: Wed Oct 31, 2007 10:44 pm
Location: Groningen NL

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by Tjariet »

Crazy Bob wrote:En on topic: binnenkort waarschijnlijk naar Bremen :flag-de:, hopelijk vind ik nog tijd om een bank te bezoeken om te testen of er nog gewisseld kan worden :)
Ik vrees dat het wel eens lastig kan worden. Vooral in grotere steden is het tegenwoordig eigenlijk altijd nee. Helaas is sinds enige tijd ook de Bundesbank (waar je gemakkelijk grotere bedragen kunt wisselen) verdwenen uit Bremen. Gelukkig zijn er nog wel de geldautomaten waar je er 100 tot 200 per keer uit kunt halen.
User avatar
Seatleon20vt
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 94
Joined: Wed Mar 21, 2012 12:13 am

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by Seatleon20vt »

Afgelopen woensdag met spoed 2 dagen naar :flag-pt: Portugal geweest voor het werk, machine inspecteren voor garantieclaim.
Mag ik aankomende donderdag gewoon weer een week terug met de onderdelen om het op te lossen.
Zo kom je er nooit en dan ineens 2x. Zal er eens een vrachtje 5jes loslaten en natuurlijk daar vandaan weer een stel mee terug brengen, hopend op mooie hitjes in de toekomst als ze weer ergens opduiken.
User avatar
erasmuston
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 14201
Joined: Fri Jan 27, 2006 10:31 am
Location: Leiden, the Netherlands

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by erasmuston »

morgen naar Oostenrijk
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by vermeer »

Was de*lerger gisteren in Barneveld bij de retailmix?! Ha, ha; ik ook.
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3460
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by wally2cv »

volgende week maandag, brouwerijbezoek in Oudenaarde . En op 9/3 ga ik met mijn moeder naar Trier .
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by groentje »

Brouwerij Roman in Ename, vermoed ik? Veel tijd om wat op verkenning te gaan? Er zijn daar wel wat leuke dorpjes in de buurt...
User avatar
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1278
Joined: Wed Oct 31, 2007 10:44 pm
Location: Groningen NL

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by Tjariet »

Morgen last minute even kort naar Parijs om mijn ex-leerlingen uit Mexico te zien, die daar op schoolreis zijn (ja, echt). Ik reis via Brussel met een overstap van ongeveer een uur, dus een KBC bezoeken moet mogelijk zijn.

Volgende week een paar dagen naar Canterbury (GB), helaas voor minder fijne zaken.

Net terug uit Berlijn, het is een maand met veel onvoorziene reisjes zo...
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by groentje »

Dichtstbijzijnde KBC bij een van de grote Brusselse stations moet Arenberg zijn, tegenover de kathedraal nabij Brussel-Centraal. Wil je iets exotischer, dan kan je tram 3 of 4 in Zuid nemen, vlakbij Churchill in Ukkel zit er een kantoor. Er zijn er nog, maar aan deze denk ik zo onmiddellijk.
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by groentje »

Ikzelf overweeg nog een tripje naar Griekenland, per trein, en op een week is dat maar weinig tijd om ter plekke iets te bezoeken, maar des te meer blitzbezoeken onderweg. Momenteel denk ik aan Turijn, Lecce en Ostuna, en al dan niet terugkeer via Belgrado.
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by vermeer »

Ik kan je aanraden om je goed te informeren. Het is nog geen zomer. De rechtstreekse van Thessaloniki naar Belgrado rijdt alleen in de zomer. Onderweg tussen Sofia en Belgrado rijdt (recent) de trein niet het hele traject. Mogelijk moet je over Sofia naar Budapest. Met de boot is niet veel keus en vaart misschien niet elke dag. Beste optie is om vanuit Italie naar Igoumenitsa, Griekenland te varen en dan de bus te nemen. Naar Patras is ook mogelijk, maar dan is het varen langer. En daar moet je alsnog de bus nemen naar Kiato, want het smalspoor is deels weg.

Meer informatie: http://www.seat61.com/
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”