Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by luckbox »

De Rabobank Tilburg heeft ook geen :note-5: meer in de automaten, ze hebben het nog lang volgehouden . Voorheen op de 3 locaties is Tilburg (Heyhoefpromenade, Westermarkt en Spoorlaan) :note-5: :note-20: :note-50: in één van de buitenautomaten maar nu op die locaties :note-10: :note-20: :note-50:. Het filiaal in Goirle had eerst :note-5: :note-10: :note-20: :note-50: (in portiek) maar daar zit nu ook geen :note-5: meer in en de tweede automaat die :note-100: gaf is helemaal verdwenen.

Bij de Rabobank zal het (binnenkort) overal wel afgelopen zijn met de :note-5: gezien het bericht van 31 januari in het topic RABO. Mochten mensen nog wel ergens :note-5: uit Rabo ATM kunnen krijgen dan lijkt het me goed om dat in dit topic te melden.

Tilburg heeft gelukkig de Retailmix van de ABN AMRO (40 x :note-5: in de rechter ATM binnen) nog. Die zal ik dus wat vaker gaan bezoeken nu de Rabo geen :note-5: meer in de automaten heeft zitten.
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by luckbox »

Het is inmiddels 3,5 week geleden dat ik hierboven postte, dus ik denk niet dat iemand nog Rabo ATM's zijn nog steeds :note-5: uitgeven. Heeft iemand tips om aan :note-5: te komen wanneer je geen € 200 tegelijk wilt pinnen (ABN Retailmix)?

Ik zit zelf bij de ING, maar kan ik bijvoorbeeld bij een Retailmix automaat bij ABN € 30 pinnen en dan 6 x :note-5: krijgen?
User avatar
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 16906
Joined: Mon Apr 18, 2005 9:41 pm
Location: Zandvoort (NL)
Contact:

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by Henk Draijer »

luckbox wrote:
Ik zit zelf bij de ING, maar kan ik bijvoorbeeld bij een Retailmix automaat bij ABN € 30 pinnen en dan 6 x :note-5: krijgen?
Zover ik weet is bij een ABN-AMRO retaiailmix ATM is 40 x € 5,- een vast aantal biljetten.
De optie 40 x 5 komt vanzelf als je de retailmix knop indrukt.
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by eddydevries »

Je kan er ook minder uit halen: Je moet dan een niet zo hoog bedrag vragen.
Bij de keuzes die je krijgt zit dan ook :note-5: (zeker als je bijvoorbeeld 35€ vraagt ;) ).
Maar bij €30 krijg je (volgens mij) niet de keuze van 6* :note-5: . Er zullen in ieder geval de keuzes bijzitten van :note-20: :note-10: en :note-10: :note-10: :note-10: . De derde keuze zal dan denk ik zijn: :note-10: :note-10: :note-5: :note-5: en (als er een vierde keuze is: :note-20: :note-5: :note-5: of misschien zelfs toch nog :note-10: :note-5: :note-5: :note-5: :note-5: ).
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5441
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by GWR7007 »

De biljetkeuze bij de ABN lijkt op het keuzemenu van de Duitse Sparkasse. Daar is 25€ het hogste bedrag dat enkel in :note-5: mogelijk is. Maar bij de ABN koos ik ofwel voor de retailmix of een hoger bedrag :oops: :oops: .

Voor diegene die er belang voor hebben (vooral voor de liefhebbers van grote biljetten):
Met pasen heb ik - dankzij mijn ABN-AMRO pas die ik heb gehouden - de Volksbank bij mijn grootouders bezocht. Er staan twee automaten voor biljetten (allebei in principe met :note-5: ) maar daar gaat het niet om. Een van de automaten biedt de keuze uit alle briefjes tussen :note-5: en :note-500: . Of er écht :note-200: en :note-500: in zaten kan ik niet zeggen (ik kwam voor :note-5: ).... Het is de middenste automaat maar dat staat er ook aan de automaat aangegeven.
Je kunt hem vinden te D-33803 Steinhagen (Westfalen), Am Markt 29.
Ik geef wel toe dat de automaat niet echt dichtbij de grens staat maar als er iemand in de buurt zou zijn :wink: ..........
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1278
Joined: Wed Oct 31, 2007 10:44 pm
Location: Groningen NL

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by Tjariet »

GWR7007 wrote: Ik geef wel toe dat de automaat niet echt dichtbij de grens staat maar als er iemand in de buurt zou zijn :wink: ..........
Deze automaten vind je, als je wilt, ook iets dichter bij de grens :D , sowieso in Weener, Leer Bremer Str., Ihrhove (Westoverledingen), Papenburg (Splitting Rechts) en Haren ems (Kirchstr.) Ik geloof wel dat alleen Haren ems ook :note-200: heeft, de rest heeft alle waarden behalve de :note-200: .

Dit is alleen weer een beetje ver weg voor alle users in het midden en zuiden (en westen) van het land.
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by Elmo »

Tjariet wrote:
GWR7007 wrote: Ik geef wel toe dat de automaat niet echt dichtbij de grens staat maar als er iemand in de buurt zou zijn :wink: ..........
Deze automaten vind je, als je wilt, ook iets dichter bij de grens :D , sowieso in Weener, Leer Bremer Str., Ihrhove (Westoverledingen), Papenburg (Splitting Rechts) en Haren ems (Kirchstr.) Ik geloof wel dat alleen Haren ems ook :note-200: heeft, de rest heeft alle waarden behalve de :note-200: .

Dit is alleen weer een beetje ver weg voor alle users in het midden en zuiden (en westen) van het land.
Voor een ATM met alle waarden die iets minder ver weg is kun je ook terecht in Gronau, aan de Neustrasse (maar dan moet deze het wel doen! :x).
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by luckbox »

GWR7007 wrote:De biljetkeuze bij de ABN lijkt op het keuzemenu van de Duitse Sparkasse. Daar is 25€ het hogste bedrag dat enkel in :note-5: mogelijk is. Maar bij de ABN koos ik ofwel voor de retailmix of een hoger bedrag :oops: :oops: .
Dank voor deze tip! Ik ga binnenkort eens proberen of ik bij € 25 5x :note-5: bij een retailmix ATM kan krijgen. Als dat lukt dan kan ik het de volgende dag nog een keer doen.
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5441
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by GWR7007 »

luckbox wrote:Ik ga binnenkort eens proberen of ik bij € 25 5x :note-5: bij een retailmix ATM kan krijgen. Als dat lukt dan kan ik het de volgende dag nog een keer doen.
of anders gewoon proberen. Als je bij "ander bedrag" 35€ intypt zie je wat je kunt krijgen (volgens mij zou 1x :note-10: en 5x :note-5: de optie met de meeste :note-5: zijn). Mocht dit het geval zijn kun je de transactie nog steeds afbreken (door die rode knop op het toetsenbord). Dan moet je opnieuw beginnen uiteraard :wink: .
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 528
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by ludofaki »

Tjariet wrote:
GWR7007 wrote: Ik geef wel toe dat de automaat niet echt dichtbij de grens staat maar als er iemand in de buurt zou zijn :wink: ..........
Deze automaten vind je, als je wilt, ook iets dichter bij de grens :D , sowieso in Weener, Leer Bremer Str., Ihrhove (Westoverledingen), Papenburg (Splitting Rechts) en Haren ems (Kirchstr.) Ik geloof wel dat alleen Haren ems ook :note-200: heeft, de rest heeft alle waarden behalve de :note-200: .

Dit is alleen weer een beetje ver weg voor alle users in het midden en zuiden (en westen) van het land.
Die in Haren moet ik nog steeds eens proberen, is die buiten openingstijden ook bereikbaar?
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13072
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by vermeer »

De dichtsbijzijnde Volksbank automaat bij de grens is: Rütenbrocker Hauptstraße 47, 49733 Haren (Ems), Duitsland. Plaats is dus wel Rütenbrock. Ik ben ooit van bushalte Munnekemoer Oost 95 in Ter Apel naar de Volksbank gelopen en terug. Plusminus 1500 meter heen; de helft in Nederland en Duitsland. Dat fietspad in Nederland is ook de grens tussen Groningen en Drenthe.
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 528
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by ludofaki »

vermeer wrote:De dichtsbijzijnde Volksbank automaat bij de grens is: Rütenbrocker Hauptstraße 47, 49733 Haren (Ems), Duitsland. Plaats is dus wel Rütenbrock. Ik ben ooit van bushalte Munnekemoer Oost 95 in Ter Apel naar de Volksbank gelopen en terug. Plusminus 1500 meter heen; de helft in Nederland en Duitsland. Dat fietspad in Nederland is ook de grens tussen Groningen en Drenthe.
Die ken ik, daar heb ik minstens 500 biljetten gepind ;)
De desbetreffende automaat is die aan de Kirchstraße 20/22 in Haren zelf, daar ben ik nog nooit geweest.

Het filiaal aan de Wesuwerstraße heeft een buiten automaat (zonder :note-5: geloof ik), de binnenautomaat is alleen tijdens openingstijden te gebruiken.
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by JelmerS »

ludofaki wrote:
vermeer wrote:De dichtsbijzijnde Volksbank automaat bij de grens is: Rütenbrocker Hauptstraße 47, 49733 Haren (Ems), Duitsland. Plaats is dus wel Rütenbrock. Ik ben ooit van bushalte Munnekemoer Oost 95 in Ter Apel naar de Volksbank gelopen en terug. Plusminus 1500 meter heen; de helft in Nederland en Duitsland. Dat fietspad in Nederland is ook de grens tussen Groningen en Drenthe.
Die ken ik, daar heb ik minstens 500 biljetten gepind ;)
De desbetreffende automaat is die aan de Kirchstraße 20/22 in Haren zelf, daar ben ik nog nooit geweest.

Het filiaal aan de Wesuwerstraße heeft een buiten automaat (zonder :note-5: geloof ik), de binnenautomaat is alleen tijdens openingstijden te gebruiken.
Vorig jaar mei viste ik bij Rabobank Ter Apel 'achter het net' met :note-200: Ik wil nog steeds een keer voor :note-200: en :note-500: gaan, puur om alle biljetten een keer in handen gehad te hebben/ingevoerd te hebben, maar heb eerlijk gezegd het geduld er niet voor.

Goed dat ik nu dus weet dat ik het bij Volksbank Rütenbrock proberen kan! Rij ik daar binnenkort ff langs! :)
User avatar
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1278
Joined: Wed Oct 31, 2007 10:44 pm
Location: Groningen NL

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by Tjariet »

ludofaki wrote:
vermeer wrote:De dichtsbijzijnde Volksbank automaat bij de grens is: Rütenbrocker Hauptstraße 47, 49733 Haren (Ems), Duitsland. Plaats is dus wel Rütenbrock. Ik ben ooit van bushalte Munnekemoer Oost 95 in Ter Apel naar de Volksbank gelopen en terug. Plusminus 1500 meter heen; de helft in Nederland en Duitsland. Dat fietspad in Nederland is ook de grens tussen Groningen en Drenthe.
Die ken ik, daar heb ik minstens 500 biljetten gepind ;)
De desbetreffende automaat is die aan de Kirchstraße 20/22 in Haren zelf, daar ben ik nog nooit geweest.

Het filiaal aan de Wesuwerstraße heeft een buiten automaat (zonder :note-5: geloof ik), de binnenautomaat is alleen tijdens openingstijden te gebruiken.

De Wesuwerstr. is wel een uitzondering - Duitse banken hebben zelden automaten buiten. De Kirchstrasse is ook buiten openingstijden te bereiken, alleen wellicht niet middenin de nacht. De meeste automaten in banken in DE zijn van 6:00 tot 23:00, soms met kleine afwijkingen, soms 24/7. Let wel op dat Rutenbrock dus waarschijnlijk niet gaat lukken met deze coupures. Conventionele automaten gaan ze sowieso niet uitspugen, alleen stortautomaten.
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 528
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by ludofaki »

JelmerS wrote:
ludofaki wrote:
vermeer wrote:De dichtsbijzijnde Volksbank automaat bij de grens is: Rütenbrocker Hauptstraße 47, 49733 Haren (Ems), Duitsland. Plaats is dus wel Rütenbrock. Ik ben ooit van bushalte Munnekemoer Oost 95 in Ter Apel naar de Volksbank gelopen en terug. Plusminus 1500 meter heen; de helft in Nederland en Duitsland. Dat fietspad in Nederland is ook de grens tussen Groningen en Drenthe.
Die ken ik, daar heb ik minstens 500 biljetten gepind ;)
De desbetreffende automaat is die aan de Kirchstraße 20/22 in Haren zelf, daar ben ik nog nooit geweest.

Het filiaal aan de Wesuwerstraße heeft een buiten automaat (zonder :note-5: geloof ik), de binnenautomaat is alleen tijdens openingstijden te gebruiken.

Goed dat ik nu dus weet dat ik het bij Volksbank Rütenbrock proberen kan! Rij ik daar binnenkort ff langs! :)
Nee die moet je niet hebben, die geeft net als de meeste Volksbank automaten :note-5: :note-10: :note-20: :note-50:

De Kirchstrasse in Haren moet je dus zijn ;)

De Volksbank ATM in Georgsdorf gaf vandaag trouwens nog UNC oude :note-50: (R/E).

Verder nog een flink pak eveneens UNC :note-5: daar uit getrokken. Hard op weg om nummer 1 van dat dorpje te worden :D
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”