Osumat

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
Nomen Nescio
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 683
Joined: Sat Aug 27, 2005 9:20 pm

Re: Osumat

Post by Nomen Nescio »

Juu, oli varsinainen namupala :)

NN
Finsk
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 254
Joined: Sat Oct 01, 2016 3:01 pm

Re: Osumat

Post by Finsk »

Odottelinkin loppuvuoteen jotain osuman kaltaista. Tästä on hyvä jatkaa vuodelle 2019 :D
Sidetracked
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 1
Joined: Sat Mar 02, 2019 1:33 pm

Re: Osumat

Post by Sidetracked »

Huijataanko täällä osumia? Vuosi alkoi tammikuussa triplalla joka sitten muuttui nelinkertaiseksi. Ainoa vaan, se että seteli olisi päätynyt Virroille on täysin mahdotonta koska minulla on tuo seteli vieläkin käyttämättä. Ilmoitin sitten siitä ja hyvä tripla meni nyt sitten moderoiduksi.

https://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=192395663
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2129
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: Osumat

Post by leevi60 »

Sidetracked wrote: Sat Mar 02, 2019 1:43 pm Huijataanko täällä osumia? Vuosi alkoi tammikuussa triplalla joka sitten muuttui nelinkertaiseksi. Ainoa vaan, se että seteli olisi päätynyt Virroille on täysin mahdotonta koska minulla on tuo seteli vieläkin käyttämättä. Ilmoitin sitten siitä ja hyvä tripla meni nyt sitten moderoiduksi.

https://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=192395663
Eipä ole kyse huijauksesta, vaan siitä, että Uuden Vuoden jälkeen hain kahdella tonnilla :note-20: seteleitä
paikallisesta pankista, kirjasin ne paperille ja kävin vaihtamassa ne uuteen rahasatsiin, jotka sitten syöttelin sivuille.
Nuo tuolloin paperille kirjatut setelit olen syötellyt useammassakin osassa täydennykseksi päiväsaldoihin.

Tarkoittaa sitä, että kun esimerkiksi ärrältä saan kirjattua 120 seteliä, täydennän määrän vähintään sataanviiteenkymmeneen
kappaleeseen joko pankista haetusta nipusta hyllystä, tai sitten paperille ylöskirjatuista seteleistä.

Nyt vaan oon saanut poikkeuksellisen hyvin :note-5:ia pankista ja lisäksi Loton ja EJP:n isot potit toivat kioskille
huomattavasti normaalia enemmän käteistä, joten tuon "täydennyspaperin" tarvetta ei ole ollut monenakaan päivänä.

Eli oikein tuon setelin kulku olisi siis seuraava:

Sidetrack 2019-01-11 20:12:57 Flag for Suomi Vantaa 01620 ATM
leevi60 2019-01-02 Flag for Suomi Virrat 34800 Keuruun Osuuspankki, Virtain konttori, jonne myös palautettu.
Peki65 2018-04-26 15:43:01 Flag for Suomi Ilmajoki 60800 OmaSP, Ilmajoki
Nappikset 2017-02-20 10:41:27 Flag for Suomi Espoo 02210 @ work

Mutta todellakin tuo seteli on käsissäni ja pöydälläni ollut, eikä ole syytä sitä moderoida. Tokikin jos se tuntuu jotenkin
"syntiseltä", niin pois vaan osumista, se on vaan yksi rivi monien joukossa...
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2129
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: Osumat

Post by leevi60 »

Sidetracked wrote: Sat Mar 02, 2019 1:43 pm Huijataanko täällä osumia? Vuosi alkoi tammikuussa triplalla joka sitten muuttui nelinkertaiseksi. Ainoa vaan, se että seteli olisi päätynyt Virroille on täysin mahdotonta koska minulla on tuo seteli vieläkin käyttämättä. Ilmoitin sitten siitä ja hyvä tripla meni nyt sitten moderoiduksi.

https://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=192395663
Ai niin, tuossa ärrältä kävellessäni tuli mieleen, että noin 99,99% varmuudella setelissäsi on kuulakärkikynällä
tehty täplä sarjanumeron alla, yleensä 9:nen merkin alapuolella, mikä osoittanee setelin minulla käyneen. :?:
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: Osumat

Post by brewerhki »

leevi60 wrote: Mon Dec 03, 2018 10:51 pm 10 000 osumaa paketissa, kiitos teknikolle
Onnea tasaluvusta. Muutaman osuman päästä mulla on 10% tuosta lukemasta
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2129
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: Osumat

Post by leevi60 »

brewerhki wrote: Mon Mar 04, 2019 9:26 pm
leevi60 wrote: Mon Dec 03, 2018 10:51 pm 10 000 osumaa paketissa, kiitos teknikolle
Onnea tasaluvusta. Muutaman osuman päästä mulla on 10% tuosta lukemasta
Jaahas, kiitoksia ja aletaas kirjaamaan tämän päivän saldoa sekä
koetetaan löytää sulle apuja...
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
User avatar
airis
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1382
Joined: Tue Apr 30, 2002 10:54 am
Location: Rovaniemi, Lapland, Finland

Re: Osumat

Post by airis »

AKVS wrote: Mon Mar 26, 2018 10:52 am Kiitokset airikselle tästä.
Lämmittää erityisesti kun Rautavaara on syntymäkuntani.
Melko varmasti olen itse tuonut setelin Suomeen, mutta viime käynnistä Rautavaaralla on kuitenkin yli kaksi vuotta eli joku muu on kuskannut setelin sinne.
Tänään tuli toinen osuma Rautavaaralta tuolloin kirjaamillani seteleillä. Seitsemästä setelistä kaksi osumaa on hyvä osumasuhde. :-)

Muutenkin on tässä kuussa tullut hyvin osumia. Oulun Danske Bankista hakemissani 160:ssä seteleissä oli osumat ProChristin, Moisen ja bhoeybin kanssa Eurooppaan sekä yoton ja empun kanssa kotimaahan hyvillä päivillä. Ja lisäksi menomatkalla tuli vielä osuma Iin Myllykankaalta Ravintola Merihelmestä (Seo), missä tulee usein ohimennessä käytyä Perämeren maisemia ihailemassa. :-)
Finsk
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 254
Joined: Sat Oct 01, 2016 3:01 pm

Re: Osumat

Post by Finsk »

Tässä alkuvuoteen jo odottelin osumaa tulevaksi. Meinasin huolestua, kun ei kuulunut mitään, mutta ajattelin, että hyvää kannattaa odottaa. Tänään odotus palkittiin osumalla nro :note-20:. Kaiken kukkuraksi kyseessä sattuu olemaan ensimmäinen triplaosumani :lol: Kiitos Peki65:lle kirjauksesta, tästä on hyvä jatkaa eteenpäin :D
Finsk
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 254
Joined: Sat Oct 01, 2016 3:01 pm

Re: Osumat

Post by Finsk »

Finsk wrote: Fri Mar 15, 2019 9:35 pm Tässä alkuvuoteen jo odottelin osumaa tulevaksi.
Otetaan takaisin. Kyseessä edelleen osuma nro 19 (Miksi mielenkiintoisten osumieni määrä ei kasva, vaikka kyseessä on jo triplaosuma?
-Mikäli et ole triplaosuman viimeinen löytäjä, mielenkiintoisten osumiesi saldo ei kasva.) :oops: Kuitenkin ensimmäinen triplaosuma, jossa olen mukana 8O Tästä on hyvä jatkaa osuman nro 20 metsästystä... :D
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: Osumat

Post by brewerhki »

Noniin, tuhat osumaa täynnä! Kiitos Chrattac. 79 päivää kesti setelin matka vajaa puoli kilsaa (postinumero kuitenkin pysyi samana)
Chrattac
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 121
Joined: Sat Mar 14, 2015 10:32 pm
Location: Pukinmäki/Helsinki

Re: Osumat

Post by Chrattac »

brewerhki wrote: Fri Mar 29, 2019 12:35 pm Noniin, tuhat osumaa täynnä! Kiitos Chrattac. 79 päivää kesti setelin matka vajaa puoli kilsaa (postinumero kuitenkin pysyi samana)
Ohoh, onneksi olkoon vaan sinne. Kyllä noita 00720:n paikkakuntaosumia on tässä vähän kaivattu. (Tosin vinkkinä, Puksun Pubissa kannattaa maksaa nykyään kortilla, jos ei halua modattuja tai muutaman päivän 0km-osumia kun meikä on päässyt ihmettelemään kassalippaan sisältöä aina voimajuoman siemailun ohessa).

E: Näemmä olen itse noin varttitonnin jäljessä ja tämänhetkisellä osumasuhteella ei taida ihan 4-tuhannessa setelissä tuota varttitonnia putkahtaa, kun pitäisi olla se 16:1 osumasuhde.
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: Osumat

Post by brewerhki »

Chrattac wrote: Fri Mar 29, 2019 3:30 pm
Ohoh, onneksi olkoon vaan sinne. Kyllä noita 00720:n paikkakuntaosumia on tässä vähän kaivattu. (Tosin vinkkinä, Puksun Pubissa kannattaa maksaa nykyään kortilla, jos ei halua modattuja tai muutaman päivän 0km-osumia kun meikä on päässyt ihmettelemään kassalippaan sisältöä aina voimajuoman siemailun ohessa).
Noo, en ees muista milloin viimeksi käynyt tuolla, kun asun eri puolella kaupunkia nykyään. Et jos nyt joskus satun sinne ja tulee osuma, niin alkaa jo olee jonkinlaista tuuria pelissä.
höpsismöppiäinen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1933
Joined: Fri Apr 18, 2008 7:21 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Osumat

Post by höpsismöppiäinen »

I reject your reality and substitute my own.
Finsk
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 254
Joined: Sat Oct 01, 2016 3:01 pm

Re: Osumat

Post by Finsk »

Tulihan se osuma numero :note-20: vihdoinkin :D
Sopivasti ennen pääsiäistä. Ja vielä Suomi :note-100: vuotta setelillä.
Kiitos Pentille kopista :lol:
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”