[SPEL] en de volgende is: ...... (september 2021)

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20031
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

[SPEL] en de volgende is: ...... (september 2021)

Post by eddydevries »

En de volgende is?

Dit spel is als eerste geïntroduceerd in de maand mei van 2009. In dit topic wordt de 146e versie van het spel gespeeld.
Het spel loopt 1 maand van 1 september 0.00 uur tot en met 30 september 23.59 uur.

Regels:
  • Neem een biljet van iemand dat net is ingevoerd (max. 24 uur geleden) (die vind je hier: https://nl.eurobilltracker.com/notes/)
  • plaats het biljet in een nieuw bericht.
  • Kopieer de stand vanuit het vorige bericht er onder.
----------------------------------------------------

Reageren:
  • Reageert de persoon waar jij het biljet van hebt geplaatst het eerst, dan verdien jij (de plaatser) van het biljet 2 punten.
  • De persoon die reageert krijgt 1 punt
  • Reageert iemand anders dan heeft niemand een punt.
  • Als het biljet een hit is mag diegene die het biljet als eerst ingegeven heeft ook reageren en zal degene die reageert 3 punten krijgen (bij een triple ook degene die het als 2e invoerde, bij een quadruple ook degene die het als 2e of 3e invoerde, etc.). Dit geldt dus voor de (passieve) hitpartner. Als de actieve hitpartner reageert krijgt deze 1 punt.
Punten kunnen alleen behaald worden bij het meest recent geplaatste bericht. Het heeft dan ook geen nut te reageren op eerder geposte berichten.

Reageren gaat als volgt:
  1. Maak een nieuw bericht aan.
  2. Geef aan of jij de persoon was waar het biljet van was. (dit kan je doen door 'raak', 'punt' of iets dergelijks te typen).
  3. Neem een nieuw biljet van een andere persoon en plaats het hier.
  4. Kopieer de ranglijst en werk hem bij als dit nodig is.
----------------------------------------------------
Voorwaarden:
  1. Geen biljetten van je zelf hier neer zetten (tenzij het biljet een hit is en jij de eerste invoerder was).
  2. Er dient minimaal 15 minuten gewacht te worden voordat er een nieuw bericht wordt geplaatst.
    De uitzondering hierop heeft de persoon waarvan een link naar een van zijn biljetten is geplaatst, deze mag ten alle tijden reageren.
  3. Als persoon A een biljet van persoon B heeft geplaatst en persoon B als eerste heeft gereageerd mag persoon B geen biljet van persoon A plaatsen.
  4. als na 1 uur niemand reageert op het genomineerde biljet van persoon A dan mag persoon A een nieuw biljet nomineren.
  5. elk biljet mag maar 1 keer genomineerd worden**.
----------------------------------------------------
Prijs:
De winnaar is de persoon die na een maand de meeste punten heeft behaald. De winnaar krijgt de nummers van 10 ongeregistreerde biljetten. Bij een gelijke stand zal elke winnaar de nummers van 5 ongeregistreerde biljetten ontvangen.
----------------------------------------------------
Scheidsrechter:
Ik zal zodra er zich een 'probleem' voordoet zo snel mogelijk proberen te reageren. Vragen en opmerkingen zijn van harte welkom en kunnen door middel van een PM naar mij worden gestuurd.
----------------------------------------------------
** tenzij het een passieve hit betreft, waarvan de eerste invoer al eens gebruikt is voor het spel. (ik ga bij een hit van bijv. 3 jaar oud niet controleren of het biljet drie jaar geleden al eens is genomineerd)
Ditzelfde geldt ook voor triple hits, quadruple hits etc. waarbij de vorige invoeren al eens genomineerd zouden kunnen zijn.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20031
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: [SPEL] en de volgende is: ...... (september 2021)

Post by eddydevries »

Volgens mij heeft het tot nog toe niet tot problemen geleid, maar voor alle zekerheid/duidelijkheid heb ik in de regels een extra noot toegevoegd m.b.t. "een biljet mag maar 1x genomineerd worden".






Laat ik "aftrappen" met deze driepunter uit Kortrijk.

Stand (0) :

0. Xxxxxxxxx : 0
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 17987
Joined: Mon Apr 18, 2005 9:41 pm
Location: Zandvoort (NL)
Contact:

Re: [SPEL] en de volgende is: ...... (september 2021)

Post by Henk Draijer »

Mis.

Nieuwe poging : Beek

Stand (0) :

0. Xxxxxxxxx : 0
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5473
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: [SPEL] en de volgende is: ...... (september 2021)

Post by GWR7007 »

Mis....

Wie pakt de punten uit deze tripel?
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 17987
Joined: Mon Apr 18, 2005 9:41 pm
Location: Zandvoort (NL)
Contact:

Re: [SPEL] en de volgende is: ...... (september 2021)

Post by Henk Draijer »

GWR7007 wrote: Wed Sep 01, 2021 5:44 pm Wie pakt de punten uit deze tripel?
Ik :D

Volgende : Brugge :arrow: Puurs

Stand (0) :
1. Henk Draijer : 3
2. GWR7007 : 2
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5473
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: [SPEL] en de volgende is: ...... (september 2021)

Post by GWR7007 »

Mis...

Nog een driepunter
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 17987
Joined: Mon Apr 18, 2005 9:41 pm
Location: Zandvoort (NL)
Contact:

Re: [SPEL] en de volgende is: ...... (september 2021)

Post by Henk Draijer »

Hebbes :D

Volgende : Brugge :arrow: Zoersel

Stand (2) :
1. Henk Draijer : 6
2. GWR7007 : 4
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5473
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: [SPEL] en de volgende is: ...... (september 2021)

Post by GWR7007 »

Mis...

:flag-be: driepunter
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
mig4euro
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 10908
Joined: Thu Feb 01, 2007 8:59 pm
Location: Veltem-Beisem

Re: [SPEL] en de volgende is: ...... (september 2021)

Post by mig4euro »

RAAK !!!

en de volgende is ... :flag-fr: :note-50: in Beek

Stand (3) :
1. GWR7007, Henk Draijer : 6
3. mig4€uro : 3
User avatar
Henk_2006
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 9585
Joined: Sat Feb 16, 2008 9:41 pm

Re: [SPEL] en de volgende is: ...... (september 2021)

Post by Henk_2006 »

Raak!

Nieuw: 3-punter!

Stand (4) :
1. GWR7007, Henk Draijer : 6
3. mig4€uro : 5
4. Henk_2006 : 1
User avatar
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 17987
Joined: Mon Apr 18, 2005 9:41 pm
Location: Zandvoort (NL)
Contact:

Re: [SPEL] en de volgende is: ...... (september 2021)

Post by Henk Draijer »

Mis

Nieuwe poging : Münster (Westfalen) :arrow: Kassel

Stand (4) :
1. GWR7007, Henk Draijer : 6
3. mig4€uro : 5
4. Henk_2006 : 1
scrtr
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3428
Joined: Tue Mar 24, 2015 5:56 am
Location: Brugge, Belgium

Re: [SPEL] en de volgende is: ...... (september 2021)

Post by scrtr »

User avatar
mig4euro
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 10908
Joined: Thu Feb 01, 2007 8:59 pm
Location: Veltem-Beisem

Re: [SPEL] en de volgende is: ...... (september 2021)

Post by mig4euro »

RAAK !!!

:flag-de: :note-10: uit de Geldmaat in Bunde

Stand (5) :
1. mig4€uro : 8
2. GWR7007, Henk Draijer : 6
4. scrtr : 2
5. Henk_2006 : 1
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5473
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: [SPEL] en de volgende is: ...... (september 2021)

Post by GWR7007 »

Mis...

En nog een driepunter
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1954
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: [SPEL] en de volgende is: ...... (september 2021)

Post by HBoZ »

Weer eens gefonsd :)

Leidenaar in d'Anvers

Stand (6) :
1. GWR7007, mig4€uro : 8
3. Henk Draijer : 6
4. HBoZ : 3
5. scrtr : 2
6. Henk_2006 : 1
Locked

Return to “Spelletjes & Statistieken”