Ik ben benieuwd welke winkels jullie kennen waar een automatisch kassasysteem voor contante betalingen wordt gebruikt, dit zijn automaten waar je zelf het contante geld in moet stoppen. Ik vind deze systemen handig omdat je dan makkelijker muntgeld bij kunt geven om een biljet terug te krijgen. Als je bijvoorbeeld € 8.50 moet betalen dan geven wij als EBT-ers vaak 2x

maar in een automatisch kassasysteem geef je makkelijker muntgeld bij. In dit geval dus € 3.50 en

in de automaat stoppen om een

terug te krijgen. Bij een gewone kassa waar je aan de kassière betaalt geef ik bij € 8.50 nooit € 3.50 bij om een

terug te krijgen, eigenlijk alleen als het bedrag net boven de € 5 is, bijvoorbeeld € 5.30 of € 5.70.
Ik weet dat deze winkels in sommige filialen met een automatisch kassasysteem voor contante betalingen werken. Als jullie meer winkels kennen dan kan ik het lijstje in deze openingspost aanvullen (alleen ketens met meerdere winkels lijkt me zinvol om te vermelden, de lokale bakker of slager niet).
* Albert Heijn
* Dirk van den Broek
* EkoPlaza
* Jumbo (steeds meer)
* Hornbach (sommige zelfscan kassa's)
* IKEA
* Primera
* Trekpleister
* Vomar

: Sommige loketten van de NMBS waar open balies zijn + een paar Delhaize supermarkten