Ik heb een vast wisseladresje bij een kennis die vaak speciaal voor mij

opneemt.
Ik heb meestal ca. 50 of 60 euro in de portemonnee en wissel met hem dan de biljetten van 10 en 20 die ik zelf heb.
Ik kom zelf niet altijd bij geldmaten in de buurt die ook

uitgeven of heb geen zin er voor om te rijden.
De 5-jes geef ik gewoon weer uit met mijn dagelijkse 'ditjes-en-datjes'. Maar ze worden steeds minder vaak teruggevonden, dit komt misschien ook omdat ik vaak op vaste plekken kom en als daar geen andere EBT-ers rondlopen...
Sinds ik gestopt ben met roken gaat het alleen niet zo hard meer met het uitgeven van contant geld.
Wat ik tegenwoordig wel als nadeel ervaar (net als vele andere EBT-ers denk ik) dat contant betalen 'uit' raakt.
Bij sommige winkels kun je alleen nog pinnen. Of in andere gevallen hebben ze het bedrag al op het apparaat getoetst waarna ze erachter komen dat ik contant wil betalen. 'O, u betaalt contant? Dat zie ik niet vaak meer!'. Ja.... En??
Wat is dan mijn hit-tactiek? Dat ik regelmatig met een portemonnee waar meerdere

in zit naar de winkel ga en mijn pinpas thuis laat. Dan kunnen ze mij ook niet naar de zelfscan sturen als er geen normale kassa open is.