De nieuwe gele geldautomaten

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Elmo »

bij een Geldmaat met :note-5: kun je maximaal 20x :note-5: per keer opnemen.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
Phinac
Euro-Master
Euro-Master

Post by Phinac »

Fons wrote: Mon May 20, 2024 9:41 pm In Wijk en Aalburg is de vrije biljetkeuze ook verdwenen
En is er weer.
Phinac
de*lerger
Euro-Master
Euro-Master

Post by de*lerger »

Phinac wrote: Thu Jul 04, 2024 10:11 pm
Fons wrote: Mon May 20, 2024 9:41 pm In Wijk en Aalburg is de vrije biljetkeuze ook verdwenen
En is er weer.
In Harlingen is 'ie ook al weer even terug.
My map
Phinac
Euro-Master
Euro-Master

Post by Phinac »

Bij de Geldmaten Marienburgstraat en Velperplein staat op het beginscherm aangegeven welke biljetten beschikbaar. Had ik nog niet eerder gezien; wel handig als je :note-5: wilt pinnen (Velperplein - rechts) en die zitten er niet in. Kun je direct naar een andere Geldmaat gaan om de juiste waarde te pinnen.
Phinac
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master

Post by arjanvs »

Elmo wrote: Tue Jul 02, 2024 10:05 pm bij een Geldmaat met :note-5: kun je maximaal 20x :note-5: per keer opnemen.
Ga dat toch eens checken als ik bij de geldmaat hier grotere bedragen is het max 8 per waarde
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

arjanvs wrote: Sun Dec 08, 2024 4:56 pm
Elmo wrote: Tue Jul 02, 2024 10:05 pm bij een Geldmaat met :note-5: kun je maximaal 20x :note-5: per keer opnemen.
Ga dat toch eens checken als ik bij de geldmaat hier grotere bedragen is het max 8 per waarde
Nadat je op de knop 'biljetkeuze' hebt gedrukt en de opties ziet, heb je daaronder nogmaals een optie 'biljetten kiezen'
Dan kom je in het scherm waar je exacte aantallen kan kiezen met + en - knoppen.
Werkt erg traag (in andere landen zoals België en Duitsland kan je meestal met cijfers typen), maar als je 20 keer op de + hebt gedrukt krijg je die wel :)
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master

Post by arjanvs »

Fons wrote: Fri Dec 13, 2024 12:02 am
arjanvs wrote: Sun Dec 08, 2024 4:56 pm
Nadat je op de knop 'biljetkeuze' hebt gedrukt en de opties ziet, heb je daaronder nogmaals een optie 'biljetten kiezen'
Dan kom je in het scherm waar je exacte aantallen kan kiezen met + en - knoppen.
Werkt erg traag (in andere landen zoals België en Duitsland kan je meestal met cijfers typen), maar als je 20 keer op de + hebt gedrukt krijg je die wel :)
Dankjewel voor de tip wilde het gisteren proberen maar automaat was weer eens buiten gebruik hopelijk dit weekend weer in orde
Update ondertussen geprobeerd en inderdaad kun je 20 biljetten per waarde in 1 x pinnen nogmaals bedankt voor detip Fons
de*lerger
Euro-Master
Euro-Master

Post by de*lerger »

Was vanmiddag bij de Geldmaat aan de Scandinavielaan in Emmeloord. Deze is een tijdje weggeweest, maar nu zit er zo'n glimmend zwart apparaat in de muur.
De keuzeschermen waren zwart met gele tekst. Op het eerste scherm kon je het volume (!) kiezen, op scherm twee geld opnemen of saldo checken en op het derde scherm het gewenste bedrag (minimaal 5 euro) invoeren. Ik ging voor 100 euro en kreeg 5 x €20, er viel niks te kiezen.
My map
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master

Post by arjanvs »

Gisteren weer :note-10: gepind 200 euro in getoetst kreeg ik meteen de keuze 20 x :note-10:
Scheelt weer een hoop getik hahah
vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

Waarschijnlijk geen :note-20: en :note-50: meer aanwezig.
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master

Post by HBoZ »

De atms hebben bij ons een software update gekregen. Op het beginscherm is nu te zien welke coupures er in de machine zitten.
Handig voor ebters 8)
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master

Post by GWR7007 »

Even een vraagje m.b.t. de locatie van een van de gele automaten :mrgreen:

Ik heb vandaag wen paar :note-5: gepind in Lochem. De automaat is echter niet echt in een gebouw of zo maar meer een soort van hut midden op een parkeerplaats....

Vandaar dat de locatiewijzer van Geldmaat een adres geeft waarvan ik een deel niet kan plaatsen :oops::
Screenshot_20250509-220731_Chrome.jpg
Screenshot_20250509-220731_Chrome.jpg (529.29 KiB) Viewed 491 times
Wat betekent "BIJ"?? Is dit omdat de automaat "bij" (of eigenlijk meer tegenover) huisnummer 14 staat :?
Dit is ook in die zin belangrijk omdat ik bij mijn briefjes graag een adres van de automaat schrijf. Maar ik ben onzeker of ik dat "BIJ" mee moet nemen of gewoon kan negeren :wink:
Misschien kan er iemand hier tekst en uitleg geven :D

Daarnaast nog een foto van de locatie:
20250509_174853.jpg
20250509_174853.jpg (4.81 MiB) Viewed 491 times
De automaat met :note-5: hangt buiten, binnen zijn :note-10: :note-20: :note-50: en je kunt er geld storten
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

Toen ik daar in de buurt moest zijn ben ik daar ook langs gereden, maar toen waren de vijfjes al op. :(

De toevoeging 'bij' betekent inderdaad dat het in de buurt van dat huisnummer is. Soms staat er ook 'nabij' vermeld, zoals bij deze in Almkerk.
Dit komt normaalgesproken niet voor in officiële adresgegevens
Screenshot_20250510-005611_Gallery.jpg
Screenshot_20250510-005611_Gallery.jpg (400.35 KiB) Viewed 482 times
moneyboynl
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by moneyboynl »

Waarschijnlijk ijdele hoop maar toch hoop ik dat er ooit weer :note-100: en :note-200: uit de automaten zullen komen. Zeker gezien de inflatie zouden dat eigenlijk niet eens zeldzame biljetten moeten zijn...
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

GWR7007 wrote: Fri May 09, 2025 10:20 pm
Wat betekent "BIJ"?? Is dit omdat de automaat "bij" (of eigenlijk meer tegenover) huisnummer 14 staat :?
Dit is ook in die zin belangrijk omdat ik bij mijn briefjes graag een adres van de automaat schrijf. Maar ik ben onzeker of ik dat "BIJ" mee moet nemen of gewoon kan negeren :wink:
Misschien kan er iemand hier tekst en uitleg geven :D
Ja, dat soort toevoegingen wordt gedaan voor dingen die wel een adres nodig hebben maar niet een woonhuis zijn en waar ze dus niet direkt een nummer aan willen toekennen. Dat doen ze ook vaker met elektriciteitshuisjes en schuurtjes die bij huizen horen.
In principe is het hele adres correct. Alleen bestaat dit adres niet in de BAG. Daar is het Mauritsweg 1.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”