"offtopic" eli sekalaista....
-
- Forum Moderator
Re: "offtopic" eli sekalaista....
Mahtaisiko tämä sopia? https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... T_Logo.svg
You are dealing with someone here who has absolutely no life.
- - - - - - - - - - - - - - -
My EBT stats in EBTCheck
- - - - - - - - - - - - - - -
My EBT stats in EBTCheck
Juuri tuota ajattelinkin! Kiitos! Mielestäni olin jossain keskustelussa nähnyt setelin, joka oli leimattu "virallisella" eurobilltracker -leimasimella, mutta sitä ei sitten löytynyt mistään, kun yritin hakea.. Tyypillistä
Olisin nimittäin käyttänyt sitä mallina
Teen sitten vain "oman" leimasimeni. Toivottavasti siinä ei ole jotain ongelmaa tekijänoikeuksien kanssa 

käteistä ei voita mikään 

Onko kaikki hyvin siellä Virroilla leevi60? Oli uutisissa jotain maastopalosta..
käteistä ei voita mikään 

Ei hätiä mitiä, pieni maastopalo, pääosin peltoa ja hakattua metsäpohjaa kärysi
ihan tuolla kunnan reuna-alueella, sanoikohan ne että noin 1½ hehtaaria.
Setelit edelleen kuivia ja hyvässä tallessa!
ihan tuolla kunnan reuna-alueella, sanoikohan ne että noin 1½ hehtaaria.
Setelit edelleen kuivia ja hyvässä tallessa!

Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
Oi kuinka hyvä kuulla
Vähän vain huolestutti, kun on niin kuivaa. Tuli vain heti mieleen ne Los Angelesin kohtalokkaat metsäpalot ja niiden vaatimat uhrit.. Hyvä että sinä ja setelit olette turvassa! Eikä yhtään Tanskan seteliä ole vielä tarttunut haaviin siellä Virroilla? Aika monta olen levitellyt jo Suomeen, joten milloin tahansa pitäisi tärpätä.. 

käteistä ei voita mikään 

- Luumi
- Forum Moderator
Mitään "virallista" leimaa ei taida EBT:llä olla. Itsekin kahdessa omistamassani leimasimessa käyttänyt vain omaa referer-linkkiäni.
Laillistahan seteleiden leimaaminen kyllä on, mutta jotkut paikat saattavat kieltäytyä ottamasta vastaan leimattuja seteleitä. Näin on miulle käynyt muutaman kerran. En nyt tietenkään halua pelotella sinnuu käyttämästä leimasinta, mutta erityisesti sellaisissa maissa joissa euro ei ole käyttövaluttaa, tuppaa olemaan selkeästi tarkempaa ettei seteleissä ole mitään ylimääräistä. Itse olen kyllä leimaillut ja käyttänyt etenkin selkeästi käyttöikänsä loppupuolella olevia seteleitä: kuitenkin menossa polttouuniin, niin miksei sitten vähän mainostaisi hyvää harrastusta

Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 178th (Oct 2023)
Support team member
Finnish 16th / International 178th (Oct 2023)
- Juristi M
- Euro-Master in Training
Eurosetelien leimaamisen suhteen olen samoilla linjoilla Luumin kanssa. Siistejä, uudehkoja seteleitä ei kannata leimata, koska leimattu seteli todennäköisesti vedetään (automaattisesti) pois kierrosta, kun seteli seuraavan kerran joutuu johonkin laskentakeskukseen. Ja siitä setelistä ei sen jälkeen kovin helposti tule osumaseteliä. Olenkin leimannut mainostekstillä lähinnä huonokuntoisia viiden euron seteleitä, joiden jäljellä oleva kiertoaika ei muutenkaan olisi kovin pitkä. Ja itse asiassa edellisestä leimausoperaatiostani taitaa olla yli 6 vuotta aikaa. Aikanaan lätkin leimoja kuluneisiin vanhan sarjan vitosiin, kun niiden poistuminen kierrosta alkoi käydä ajankohtaiseksi.
Oikeastaan vain vitosia ja ehkä kymppejä kannattaa leimata, koska sitä isommat setelit päätyvät kaupoista harvemmin vaihtorahoiksi muille asiakkaille. Ne vain kertyvät kauppojen kassalippaisiin ja jatkavat päivän päätteeksi sieltä matkaansa tilitettäväksi ja laskentakeskukseen lajiteltavaksi ja niputettavaksi. Ja siinä vaiheessa huonokuntoiset (ja todennäköisesti myös teipatut, töhrityt ja/tai näkyvillä ylimääräisillä merkinnöillä varustetut) setelit joutuvat hylkyyn.
Minulla on leimana Lidl'istä aikanaan ostettu kolmerivinen tekstileimasin, johon olen mukana tulleista irtokirjakkeista laittanut tekstin:
PS. Päädyin aikanaan siihen, että leima kannattaa lyödä setelin kääntöpuolelle, koska siellä se ei maksamisvaiheessa niin helposti kiinnitä kassahenkilön huomiota ja johda mahdollisiin pohdintoihin siitä, uskaltaako leimattua seteliä ottaa vastaan.
Oikeastaan vain vitosia ja ehkä kymppejä kannattaa leimata, koska sitä isommat setelit päätyvät kaupoista harvemmin vaihtorahoiksi muille asiakkaille. Ne vain kertyvät kauppojen kassalippaisiin ja jatkavat päivän päätteeksi sieltä matkaansa tilitettäväksi ja laskentakeskukseen lajiteltavaksi ja niputettavaksi. Ja siinä vaiheessa huonokuntoiset (ja todennäköisesti myös teipatut, töhrityt ja/tai näkyvillä ylimääräisillä merkinnöillä varustetut) setelit joutuvat hylkyyn.
Minulla on leimana Lidl'istä aikanaan ostettu kolmerivinen tekstileimasin, johon olen mukana tulleista irtokirjakkeista laittanut tekstin:
SEURAA SETELISI
KULKUA!
WWW .EUROBILLTRACKER.COM
Kaivoin leimasimeni äsken esille ja hyvin näyttää toimivan edelleen 
PS. Päädyin aikanaan siihen, että leima kannattaa lyödä setelin kääntöpuolelle, koska siellä se ei maksamisvaiheessa niin helposti kiinnitä kassahenkilön huomiota ja johda mahdollisiin pohdintoihin siitä, uskaltaako leimattua seteliä ottaa vastaan.
Kiitos ohjeistuksesta! Taidan kokeilla sitä kääntöpuolelle leimaamista sitten vanhoihin
ja
, ehkä muutamaan
(niitä kun minulla on eniten..) Olisi muutama aika huonokuntoinen reppana, jota voisi heti hyödyntää kyseiseen tarkoitukseen. Saa nähdä löytäisinkö jostain sellaisen "tee-se-itse" -leimasimen, enpä ole vain nähnyt ikävä kyllä. Muuten pitää tilata se ammattimaisempi leima sieltä netistä
Jostain keskustelusta muistan lisäksi lukeneeni jotain Europa-sarjan seteleiden leimaamisen hankaluudesta, ongelmia paperilaadun kanssa tai jotain sinne päin. Onko sinulla ollut jotain ongelmia niiden kanssa vai oletko enimmäkseen vain leimannut niitä vanhoja?

käteistä ei voita mikään 

Onko täällä seteli bongareiden joukossa käyttäjää joka pelaa visoja JetPunk.com sivustolla? Joo tiedän, että valtaosa niistä on englannin kielisinä, mutta on myös suomalaisia visoja. Sieltä löytyy myös erilaisia minipelejä. Suosittelen kokeilemaan jos ette ole.
JetPunk
Postcrossing
Postcrossing
Kysyisin sellaista asiaa että missä kaupassa olisi paras käyttää vanha, puolkuntoinen
tai
? Ettei vaan menisi suoraan polttouuniin niinkuin olen kuullut joillekin tapahtuvan.. 

käteistä ei voita mikään 

Mahdollisimman pienen yrityksen kassaan vaan, sellaisen jolla ei välttämättä ole rahahuoltosopimusta pankkien
tai rahankuljetusyritysten kanssa. Esim. torikauppiaat hyvä kohde...
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
Selvä, kiitos leevi60!
Joten en sitten taida viedä niitä mihinkään K-Markettiin - sinne kun olin niitä viemässä hehe
Ne ovat vielä 2002-sarjalaisia, joten pitää olla vielä varovaisempi etteivät siirry ajasta iäisyyteen..

käteistä ei voita mikään