Vier hier je hits en mijlpalen
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
- vermeer
- Euro-Master

Re: Vier hier je hits en mijlpalen
https://www.geldmaat.nl/nl/hulp-nodig/locatiewijzer/
Je kunt ook aangegeven dat je 5 euro biljetten wilt hebben. Als je keuze hebt gemaakt, moet je op Bekijk kaart rechtsboven klikken. Er blijken volgens dit overzicht 189 automaten te zijn met 5jes in Nederland. De rest heeft die niet. In Emmen alleen aan de Wilhelminastraat 59.
Je kunt ook aangegeven dat je 5 euro biljetten wilt hebben. Als je keuze hebt gemaakt, moet je op Bekijk kaart rechtsboven klikken. Er blijken volgens dit overzicht 189 automaten te zijn met 5jes in Nederland. De rest heeft die niet. In Emmen alleen aan de Wilhelminastraat 59.
Voor als je er nog een paar bij wilt hebben uit mijn regio:vermeer wrote: ↑Tue Jul 07, 2026 12:26 pm Als ik met de trein door Nederland reis zonder een fiets bij me te hebben, kies is voor stations die een supermarkt vlakbij hebben, zodat ik niet ver hoef te lopen.
Uithuizen, Franeker, Harlingen, Sneek, Leeuwarden
Nunspeet, Deventer, Goor, Enschede, Amersfoort
Hilversum, Amsterdam, Lelystad, Almere, Kampen
Purmerend, Hoorn, Heiloo, Den Helder, Hoogkarspel
Heemstede, Voorhout, Leiden, Den Haag, Rotterdam
Dordrecht, Goes, Souburg, Breda, Oisterwijk, Eindhoven
Helmond, Deurne, Reuver, Cuijk, Roermond, Sittard
Nuth, Arnhem, Gaanderen, Winterswijk, Twello
Westervoort, Veenendaal, Barneveld, Lunteren
De keuze is groot, maar niet alles is ook op zondag open.
Station Rijswijk (zuid-holland) naar winkelcentrum in de boogaard (AH XL en Hoogvliet supermarkt is 500 met van het station). Zondag open.
Delft station naar geldmaat Jacob Gerritstraat 22 is 750 meter van station. Hier zijn 5jes te halen ( Met Albert Heijn Brabantse Turfmarkt 33 vlakbij). Vergeet niet een ijsje te halen bij De Lelie
Die website ken ik, dankjewel! Ik neem aan de Wilhelminastraat altijd :vermeer wrote: ↑Tue Jul 07, 2026 2:46 pm https://www.geldmaat.nl/nl/hulp-nodig/locatiewijzer/
Ik bedoelde meer of er los van ebt plaatsen zijn die de moeite van het bezoeken waard zijn. Als ik dan ook nog langs een Geldmaat kom is het mooi meegenomen!
Nice!ricksteen wrote: ↑Tue Jul 07, 2026 8:18 pmVoor als je er nog een paar bij wilt hebben uit mijn regio:vermeer wrote: ↑Tue Jul 07, 2026 12:26 pm Als ik met de trein door Nederland reis zonder een fiets bij me te hebben, kies is voor stations die een supermarkt vlakbij hebben, zodat ik niet ver hoef te lopen.
Uithuizen, Franeker, Harlingen, Sneek, Leeuwarden
Nunspeet, Deventer, Goor, Enschede, Amersfoort
Hilversum, Amsterdam, Lelystad, Almere, Kampen
Purmerend, Hoorn, Heiloo, Den Helder, Hoogkarspel
Heemstede, Voorhout, Leiden, Den Haag, Rotterdam
Dordrecht, Goes, Souburg, Breda, Oisterwijk, Eindhoven
Helmond, Deurne, Reuver, Cuijk, Roermond, Sittard
Nuth, Arnhem, Gaanderen, Winterswijk, Twello
Westervoort, Veenendaal, Barneveld, Lunteren
De keuze is groot, maar niet alles is ook op zondag open.
Station Rijswijk (zuid-holland) naar winkelcentrum in de boogaard (AH XL en Hoogvliet supermarkt is 500 met van het station). Zondag open.
Delft station naar geldmaat Jacob Gerritstraat 22 is 750 meter van station. Hier zijn 5jes te halen ( Met Albert Heijn Brabantse Turfmarkt 33 vlakbij). Vergeet niet een ijsje te halen bij De Lelie. Zondag open.
- vermeer
- Euro-Master

Ja die Hoogvliet heb ik gezien in Rijswijk. Die ligt dichterbij het station dan ik had gedacht. Maar 240 meter; dat moet wel te doen zijn. De AH met 700 meter valt ook nog wel mee. Laatste keer dat ik in Rijswijk was, was eind december 2013.
Misschien dat Den Bosch iets voor je is. Daar zit de Geldmaat aan de Vismarkt metJelmerS wrote: ↑Tue Jul 07, 2026 8:59 pm Die website ken ik, dankjewel! Ik neem aan de Wilhelminastraat altijd :op voor de huishoudelijke hulp (€ 35,-)
Ik bedoelde meer of er los van ebt plaatsen zijn die de moeite van het bezoeken waard zijn. Als ik dan ook nog langs een Geldmaat kom is het mooi meegenomen!
- vermeer
- Euro-Master

De Jumbo aan de Visstraat in Den Bosch ken ik en ben er zeker ook al eens geweest voor het laatst in 2023. Zie nu dat er ook eentje zit aan Hofvijver op zo`n 800 meter van het station. Helftheuvelpassage in het westen en Rompertpassage ben ik ook wel eens geweest. Postcode 5237 Maaspoort heb ik nog niet bezocht; Empel, Engelen en Hintham wel.
Ah ja, een keer geweest, prachtige stad!luckbox wrote: ↑Fri Jul 10, 2026 7:09 amMisschien dat Den Bosch iets voor je is. Daar zit de Geldmaat aan de Vismarkt metJelmerS wrote: ↑Tue Jul 07, 2026 8:59 pm Die website ken ik, dankjewel! Ik neem aan de Wilhelminastraat altijd :op voor de huishoudelijke hulp (€ 35,-)
Ik bedoelde meer of er los van ebt plaatsen zijn die de moeite van het bezoeken waard zijn. Als ik dan ook nog langs een Geldmaat kom is het mooi meegenomen!op +/- 7 minuten lopen van het station en ook nog in de wand van een Jumbo-supermarkt en schuin tegenover een Primera. Een echte Bossche Bol van Jan de Groot ligt ook nog op de looproute
![]()
-
GWR7007
- Euro-Master

Ik weet niet, waar je misschien al geweest bent en hoe ver je wilt gaan/hoe lang je in de trein wilt zitten (voor mij als Duitser zijn de afstanden in Nederland eigenlijk altijd niet groot maar dat zien "jullie" soms toch andersJelmerS wrote: ↑Tue Jul 07, 2026 1:48 pm MAAR ik moet nog één plaats en dan heb ik 100 plaatsen waar ik biljetten ingevoerd hebt. En ik heb een Nederland-ticket voor de trein, dus als je nog tips hebt waar je leuk kunt shoppen en waar ergens een Geldmaat is, houd ik mij aanbevolen.
(Wel ergens voorbij Zwolle omdat ik in Emmen woon en alles via Zwolle moet met dat ene Blauwnet-lijntje….)
Let wel: in de meeste plaatsen ben ik vaak erg kort geweest in het kader van een EBT-tour (dus meerdere geldautomaten op één dag) en minder met het oogmerk op shoppen.
Trouwens lijkt het me ook in Nederland het geval te zijn dat je qua winkels eigenlijk overal zo'n beetje dezelfde winkels hebt of vergis ik me hierin
Hoe dan ook:
-Utrecht: mooie (maar denk in het weekend ook best drukke binnenstad), meedere Geldmaten met
-Nijmegen: draag ik door daar een aantal jaren geleden vanwege mijn studie gestudeerd te hebben een warm hart toe (dus sta misschien niet helemaal neutraal hierin). Grote (naoorlogse nieuwbouw) winkelstraat en enkele zijstraten met winkels in de binnenstad. 2 geldmaten met
-Groningen: ken je misschien al. Voor het laatst 2018 geweest in het kader van een dagtrip (met ook niet EBT-gerelateerde mensen). Martinitoren, beetje rondlopen, ergens koffie gedronken en museum van de universiteit (toegang toen gratis en vooral daarom gedaan omdat het qua kosten niet te hoog zou gaan worden) en ergens nog avondeten.
-Leeuwarden: hetzelfde verhaal zoals met Groningen voor jou misschien. Een keer in 2016 met een AH/Kruidvat dagkaart geweest. Ik kwam alleen eigenlijk voor de biljetten en wist niet wat ik moest verwachten (en tijdens het lezen van het artikel op Wikipedia kreeg ik niet de indruk dat je er per se een keer geweest moest zijn) maar was toch positief verrast. Gedaan met samen nog Sneek dus geen lang verblijf. En de herinnering aan beide plaatsen is niet erg vers...
-Maastricht: misschien te ver voor je maar ben er in oktober geweest. Ik had toen de indruk dat er best veel "kleine winkels" (dus winkels die niet van de grote ketens zijn die je overal eigenlijk tegen komt) waren. 2 geldmaten met
-Almere: natuurlijk qua architectuur niet de mooiste stad..... Maar de winkelstraat (leken mij vooral de bekende ketens te zijn) begint zodra het station uit loopt. Geldmaten met
-Zwolle: misschien te dichtbij.... Bij het overstappen terug richting Münster (meestal rij ik via Enschede Nederland in met de trein) een uur/anderhalf vooral voor de 2 automaten met
my EBT profile
If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch
If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch
- groentje
- Euro-Master

Ik snap je, GWR7007. In een kleiner land zijn afstanden al snel te groot. Ik weet nog toen ik mijn grootmoeder zei dat ik in Leuven ging studeren (een slordige anderhalf uur per trein van mijn toenmalige thuis), dat ze bijna tranen had als ging ik verhuizen naar Amerika.
Een vraagje, zijn de Geldmaten voor alle niet-Nederlanders betalend? Want dat houdt mij wat tegen om massaal geld af te gaan halen bij de Noorderburen, enkel om een klein dorpje waar ik nog nooit geweest was ga ik het nog doen. Of omdat ik zonder geld zit, natuurlijk.
Ook in Nederland zijn er heel wat ketens (C&A, Kruidvat, supermarktketens als AH...), maar vaak vind je ook nog wel wat kleinere zaakjes. Breda heeft niet erg veel dingen in de directe omgeving van het station (er zit een Spar vlak bij), maar voor het centrum moet je eerst door het park. Dordrecht heeft ook best een leuke binnenstad en enkele fijne cafeetjes (al is het geleden van toen de Benelux er nog stopte dat ik er ben geweest...)
Als je houdt van kleine dorpjes scoren, Sauwerd heeft een dorpswinkel (letterlijk de Dorpswinkel) tussen de 2 kerken van het dorp. De slagerij in Baflo waar ik ooit was is dicht, maar er is nog een pizzeria en een café aan het station, en een Plus supermarkt. Niet slecht voor zo'n klein dorpje. in Eemshaven zit een cafetaria in de ferryterminal.
Een vraagje, zijn de Geldmaten voor alle niet-Nederlanders betalend? Want dat houdt mij wat tegen om massaal geld af te gaan halen bij de Noorderburen, enkel om een klein dorpje waar ik nog nooit geweest was ga ik het nog doen. Of omdat ik zonder geld zit, natuurlijk.
Ook in Nederland zijn er heel wat ketens (C&A, Kruidvat, supermarktketens als AH...), maar vaak vind je ook nog wel wat kleinere zaakjes. Breda heeft niet erg veel dingen in de directe omgeving van het station (er zit een Spar vlak bij), maar voor het centrum moet je eerst door het park. Dordrecht heeft ook best een leuke binnenstad en enkele fijne cafeetjes (al is het geleden van toen de Benelux er nog stopte dat ik er ben geweest...)
Als je houdt van kleine dorpjes scoren, Sauwerd heeft een dorpswinkel (letterlijk de Dorpswinkel) tussen de 2 kerken van het dorp. De slagerij in Baflo waar ik ooit was is dicht, maar er is nog een pizzeria en een café aan het station, en een Plus supermarkt. Niet slecht voor zo'n klein dorpje. in Eemshaven zit een cafetaria in de ferryterminal.
@GWR7007: Utrecht en Nijmegen neem ik zeker mee in mijn gedachten! In Nijmegen ben ik zelfs nog nooit geweest.
Groningen ken ik inderdaad al vrij goed. Er is vanaf Emmen een goede busverbinding en je bent er in een uur.
Daarnaast meerder vrienden/kennissen/familie in de stad.
Leeuwarden: Leuke stad, maar met de trein onhandig. Je moet vanaf Emmen eerst naar Zwolle en dan pas naar Leeuwarden. Terwijl je er met de auto rechtstreeks in ruim een uur bent. Helaas loopt er tot nu toe maar één treinspoor naar Emmen. Emmen - Zwolle.
Maastricht: Inderdaad te ver voor een dagje.
Almere: Net drie weken geleden geweest voor iets anders, naar mijn mening de lelijkste stad van Nederland. Maar wel een
op de markt weten te 'scoren'.
Zwolle: Mijn vaste overstapstation als ik verder weg ga en ik kom er ook regelmatig voor andere dingen.
Maar bedankt voor je tips en leuk om te zien hoe iemand uit Duitsland tegen de verschillende Nederlandse steden aankijkt!
Groningen ken ik inderdaad al vrij goed. Er is vanaf Emmen een goede busverbinding en je bent er in een uur.
Daarnaast meerder vrienden/kennissen/familie in de stad.
Leeuwarden: Leuke stad, maar met de trein onhandig. Je moet vanaf Emmen eerst naar Zwolle en dan pas naar Leeuwarden. Terwijl je er met de auto rechtstreeks in ruim een uur bent. Helaas loopt er tot nu toe maar één treinspoor naar Emmen. Emmen - Zwolle.
Maastricht: Inderdaad te ver voor een dagje.
Almere: Net drie weken geleden geweest voor iets anders, naar mijn mening de lelijkste stad van Nederland. Maar wel een
Zwolle: Mijn vaste overstapstation als ik verder weg ga en ik kom er ook regelmatig voor andere dingen.
Maar bedankt voor je tips en leuk om te zien hoe iemand uit Duitsland tegen de verschillende Nederlandse steden aankijkt!
Kleine dorpjes scoren, leuk!groentje wrote: ↑Sun Jul 12, 2026 12:09 am Ik snap je, GWR7007. In een kleiner land zijn afstanden al snel te groot. Ik weet nog toen ik mijn grootmoeder zei dat ik in Leuven ging studeren (een slordige anderhalf uur per trein van mijn toenmalige thuis), dat ze bijna tranen had als ging ik verhuizen naar Amerika.
Of eigenlijk: dorpen waar minder dan 1000 biljetten ingevoerd zijn.
Nu houd ik van fietsen en houd ik van marktjes bezoeken.
Zo kom ik regelmatig in en door kleine dorpen. Helaas ook veel dorpen zonder voorzieningen.
Gister wilde ik in Valthe ergens een ijsje of patatje eten en was het enige restaurant dat er nog zat gesloten en daar zat ook geen snackbar meer bij.
MAAR: gister is Musselkanaal mijn 100e plaats geworden. Ik fietste tijdens mijn route langs een Geldmaat en hoewel ik geen contant geld nodig had, toch even een
https://nl.eurobilltracker.com/profile/?city=64328
In het Brabantse dorpje Maren-Kessel bijvoorbeeld logeerde ik drie jaar geleden in een hotel en daarna heeft niemand er meer biljetten ingevoerd. Volgens mij is dat hotel ook de enige voorziening in het dorp:
https://nl.eurobilltracker.com/profile/?city=58517
Maar goed, kleine dorpen is een ander topic, dus ik zal niet te ver afdwalen.
- vermeer
- Euro-Master

Over Maren-kessel gesproken. 1 biljet uit 2007, maar of het eerlijk gegaan is!? De opmerking is: door iemand anders bij rabo gepint.
-
GWR7007
- Euro-Master

Ergens snap ik het maar soms vind ik het ook een beetje aanstellerij. Ik herinner me nog dat toen ik in Nijmegen studeerde er in het kader van een college de docent voorstelde om naar het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen te gaan. Groot protest van veel van mijn Nederlandse medestudenten dat dat zo ver was en 3 uur in de trein niet te doen zijn. Waar zijn we uiteindelijk geweest: Joods museum Amsterdam. Doe je vanuit Nijmegen alleen van station naar station ook al 2 uur over als ik me niet vergis. En omdat je als buitenlander nauwelijks I aanmerking komt voor het OV reisproduct voor studenten (en dat blijkbaar ook niet altijd geldig is/was; er zijn naar wat ik heb vernomen opties voor óf geldig in het weekend óf doordeweeks. Maar nooit alle dagen van de week) liepen we vanaf Amsterdam CS. Dan vind ik niet dat het verschil tussen de twee opties nog erg groot is. Vooral als je als groep gaat kun je toch de hele tijd met elkaar praten..... Maar als treinliefhebber is het met de trein gaan op zich natuurlijk al leuk
En persoonlijk was ik ook liever naar Enkhuizen gegaan. Het Joods museum kende ik al.....
Ik heb uit mijn Nijmegse tijd nog steeds een Nederlandse bankrekening omdat dat toen al onhandig met mijn Duitse rekening was (was in voor-Geldmaat tijdperk). Met de Duitse pas heb ik ook kosten in DE als ik bij een "vreemde" bank geld opneem. In het buitenland sowieso.
Dus kan ik makkelijk zonder beperkingen (behalve dat geld op de rekening moet staan
Een keer heb ik ook met mijn Duitse pas geld bij een Geldmaat opgenomen. Zal ik niet nog een keer doen
Geldmaat zelf gaf al voor de opname aan, 4€ kosten in rekening te brengen. En mijn Duitse bank heeft zelf ook nog eens 10€ genomen voor een opname bij een vreemde bank (en waarschijnlijk ook nog omdat het in het buitenland was). Had ik vooraf niet nagekeken. Maar vind ik ontzettend veel geld
Vrije biljetkeuze zoals met mijn Nederlandse rekening had ik trouwens ook niet. Alleen de keuze uit 4 opties waar je een beetje kunt sturen of je meer
Klopt natuurlijk ook wat je zegt. Alleen heb ik -maar dat is in Duitse winkelstraten niet anders- eigenlijk de indruk "ken je er één, ken je ze allemaal". Dus dat je toch veelal de ketens tegen komt en het dan niet veel uitmaakt of je nu naar Emmen, Zwolle, Groningen of een andere stad gaat.
En de "speciaalwinkels" voor de misschien niet alledaagse hobby's of zo zitten toch meestal niet midden in de binnensteden...
my EBT profile
- vermeer
- Euro-Master

Ik ben Utrecht helemaal vergeten. Er zit een Jumbo en AH in Hoog Catherijne. Vaak genoeg gezien op Youtube bij politievlogger. Vooral Jumbo is een hangplek voor jongeren. Couvorden ook vergeten met Aldi, Lidl en Jumbo links en AH rechts. Steenwijk viel gisteren nog wel mee met 2 straten vanaf het station. En dan hebben we nog Hardenberg, Marienberg, Wierden, Raalte, Olst, Wijhe, Borne en Rijssen. Met supermarkten in Overijssel is altijd wel eentje dicht bij een station. Almelo, Oldenzaal, Heino en Hengelo zijn een uitzondering, Afstand is dan 1 kilometer.