Met chippen betaal je ook voornamelijk kleinere bedragen in bijvoorbeeld de kantine ofzo, is dus eigenlijk hetzelfde als pinnen in een winkel maar dan voor kleine bedragen.
Hoe noemen jullie die dingen dan in Belgie?
Groetjes
Hoe komen jullie aan zoveel biljetten?
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
- Chiel
- Euro-Expert in Training
Ik zou het de omgekeerde wereld vinden als je extra geld moet gaan betalen om te betalen met geld
Contant geld (uit atm's) is toch een belangrijk onderdeel van de maatschappij, dus het zou belachelijk zijn als ze daar vergoedingen voor gaan vragen.

Contant geld (uit atm's) is toch een belangrijk onderdeel van de maatschappij, dus het zou belachelijk zijn als ze daar vergoedingen voor gaan vragen.
Money in hand, that´s buying / Penger i hånden, det er kjøp --- Erlend Loe
-
- Euro-Master in Training
Het chippen is dan eigenlijk het systeem van de proton zoals we hier in belgie zeggen? Je laad een bepaald bedrag van je rekening op je kaart waarmee je dan kleine aankopen kan doen in winkels zonder code....Goidschalxoord wrote:
Ziehier een bankpas. Met de chip die zich links op de bankpas bevindt kan elektronisch betaald worden. Dit gaat snel omdat er geen code bij te pas komt. Een andere benaming kan ik echter niet zo bedenken.
De rest moet ge dus wel code invoeren... nu ben ik terug mee.
-
- Euro-Master in Training
Kwas zo ver nog niet toen ik vorige reactie typte, maar ik denk dat het idd dit zal zijn wat die noorderburen bedoelen.Speukes wrote:Chipknip = Proton
Chippen = betalen met Proton![]()
Pinautomaat = Bancontact
Betalen in de winkel met je bankkaart = betalen met Bancontact
Flappentappen = geld uit de muur halen
Zoiets?
Onze Belgische termen zijn toch veel makkelijker hoor als ge het mij vraagt.

Ik heb een eigen (parket) zaak waar klanten vaak contant afrekenen, soms paar 10-tjes, soms ook paar duizend eurootjes
Mijn vrouw komt op haar werk ook veel geld tegen, maar heeft daar een collega die ook alles opschrijft. Om op die manier hits te voorkomen hebben zij helaas afgesproken dat de collega alles mag opschrijven...

Mijn vrouw komt op haar werk ook veel geld tegen, maar heeft daar een collega die ook alles opschrijft. Om op die manier hits te voorkomen hebben zij helaas afgesproken dat de collega alles mag opschrijven...
voetbal is in onze maatschappij een religie, en ik ben een fundamentalist