Standaard Stad

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Venderwel
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by Venderwel »

Speukes wrote:De Slak heeft een punt. Users denken dan misschien dat hun dorp niet herkend wordt door het systeem, terwijl het juist leuk is om bij een hit de deelgemeente te kennen (niet het gehucht, zover hoeven we niet te gaan).

'Gemeente' lijkt me dus een uitstekend alternatief.
Zoals ik al zei: Ik voelde gewoon de postcode in van mijn dorp, deze kwam inderdaad niet voor bij EBT, maar dat duurde maar 2 uurtjes ofzo.
Dus ik zeg, gewoon de postcode invullen die jij wilt, is ook goed voor de topografie.
Ik zou het leuk vinden om bijvoorbeeld een hit te krijgen met iemand uit....zevenhuizen ofzo..
Ralf
Euro-Master
Euro-Master

Post by Ralf »

jabosa2 wrote:Bovenstaand probleem speelt ook in Nederland volgens mij.
Ik woon in St.Annaland postcode 4697, maar St.Annaland valt onder de Gemeente Tholen postcode 4690. Maar hier op het eiland zijn 7 plaatsjes allen met een eigen postcode maar bij alle bewoners zal in het paspoort staan dat ze wonen in Tholen.
Naar mijn idee moet een ieder de postcodes zo correct mogelijk invullen en de juiste plaatsnamen en niet de gemeenten waaronder men valt.
Hier Halsteren valt ook onder Bergen op Zoom maar halsteren is wel een eigen dorp al heeft het geen eigen politie en dergelijke.
Volgens mij is het beste gewoon je dorp/stad waar je woont in te vullen.
Bugs
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by Bugs »

Ben ik geheel met Ralf eens. Inplaats van standaard stad zou er dus woonplaats kunnen staan.
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by HNL »

HNL wrote:We kunnen er bijvoorbeeld 'Standaard Plaats' van maken en in de omschrijving iets van 'stad of dorp', ik noem maar wat.
Kunnen onze zuiderburen zich eigenlijk in dit alternatief vinden, of gaat dit ook tot verwarring leiden?
DrGreenTom
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by DrGreenTom »

Noem het toch gewoon "woonplaats", dan is er geen verwarring mogelijk.
Liever 10 vogels in de lucht dan 1 die mijn terras volschijt
De Slak
Euro-Master
Euro-Master

Post by De Slak »

HNL wrote:We kunnen er bijvoorbeeld 'Standaard Plaats' van maken en in de omschrijving iets van 'stad of dorp', ik noem maar wat.
Ik vind dit een goede oplossing en wil alleen maar bereiken dat de gegevens van de postnummer overeenkomen met de plaatsnaam.
Voor België kan je dit controleren met volgende website.

http://www.innerspace.be/postcode/

Bestaat er voor Nederland ook zo'n site?
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by HNL »

Yup, postcode.nl en anders via tpgpost.nl. Hier een totaaloverzicht voor alle landen (= a.s. toevoeging van de FAQ).
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by HNL »

De vertalingen zijn aangepast in Babel en zullen spoedig op de site komen te staan.
olskie bolskie
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by olskie bolskie »

Wat kan ik dan het beste gaan doen bij een fusie van 3 gemeentes. De dorpen Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg(z-h) gaan samen in de gemeente Katwijk maar de dorpsnamen zelf blijven bestaan.

Zelf denk ik, zoals ik nu al doe zoveel mogelijk de goede postcode, en dan dan "Katwijk" als het Katwijk is en bij Rijnsburg "Rijnsburg (Katwijk)" of "Rijnsburg(gemeente Katwijk)"
Ralf
Euro-Master
Euro-Master

Post by Ralf »

olskie bolskie wrote:Wat kan ik dan het beste gaan doen bij een fusie van 3 gemeentes. De dorpen Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg(z-h) gaan samen in de gemeente Katwijk maar de dorpsnamen zelf blijven bestaan.

Zelf denk ik, zoals ik nu al doe zoveel mogelijk de goede postcode, en dan dan "Katwijk" als het Katwijk is en bij Rijnsburg "Rijnsburg (Katwijk)" of "Rijnsburg(gemeente Katwijk)"
Zolang Rijnsburg een appart dorp is zou ik gewoon die nemen met invoeren, maar als het een wijk/stadsdeel is zou ik katwijk doen.
Hier was vroeger nieuw borgvliet ook een appart dorp maar dat is nu ook bij Bergen op Zoom en is nu een wijk van BoZ in dat geval onder BoZ invoeren (jou geval katwijk)
De Slak
Euro-Master
Euro-Master

Post by De Slak »

Er zijn nog steeds die het niet zo nauw nemen met de postcode t.o.v. de locatie, zie dit voorbeeld http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... 8;id=36547

Postnumer 2830 = Willebroek, Blaasveld

Antwerpen ligt daar wel een eindje vandaan!

Zou het niet beter zijn dat een EBT-moderator deze EBT'er eens een mailtje stuurt.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”