Keskustelua ja kokemuksia eri pankeista

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

roo
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 156
Joined: Sat Jul 30, 2005 2:33 pm
Location: Hamina, Finland

Post by roo »

Pelottavasti alkaa tuntua siltä, että pankkireissuista saattaa tulla tapa. Tän viikkoisen ensimmäisen kerran jälkeen jäi positiivinen maku suuhun, joten olen suunnitellut uutta pankkireissua jo huomiseksi :)

Olen menossa porukoille käymään, joten käynkin samalla maalaispankkeja kokeilemassa.
User avatar
Tomppa-
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 403
Joined: Thu Aug 28, 2003 6:28 pm
Location: Helsinki
Contact:

Post by Tomppa- »

roo wrote:Olen menossa porukoille käymään, joten käynkin samalla maalaispankkeja kokeilemassa.
Juuri pienehköissä ns. maalaispankeissa vaihto tuntuisi onnistuvan kaikkein helpoiten.
User avatar
€rikois€urotmull€
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 41
Joined: Tue Jul 19, 2005 8:38 am

Post by €rikois€urotmull€ »

Aktiassa kans onnistuu hyvin.Kävin tänään nostaa tililtä ja pyysin vitosen seteleitä,noh,täti rupes lataa mulle käteen uunituoreita seteleitä.pyysin saada kulahtaneita seteleitä,täti katsoi hitaasti ja haki nipun TOSI kuluneita,sanoi mulle että ne oli niputettu jo palautettavaksi keskuspankkiin,saan kuulemma noita kulahtaneita sieltä jatkossakin. Olihan niissä yks osumakin,kiitokset Sport-Massille :D
***Ekaks laitan rahani pokeriin, naisiin ja viinaan...loput tuhlaan***
User avatar
Mansenplikka
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 424
Joined: Thu Jul 08, 2004 10:34 pm
Location: Nokia, Finland

Post by Mansenplikka »

Mulla ei oo kokemusta kuin kahden pankkiryhmän pankeista, Säästöpankista ja Nordeasta. Koskaan en ole vaihtorumbaan lähteny, tililtä on tullut aina nostettua. Siinä ei ole koskaan mitään ongelmia ilmenny, ainoastaan ihmettelyä silloin tällöin pienien pyytämisestä :lol:

Nokian Nordeassa on muuten yksi "hauska" pankkitäti. Ei kysy koskaan henkkareita, vaikka millaisen summan nostaisi 8O Ehkä se nyt jo voi mut jotenkin muistaa, mutta toisaalta en todellakaan niin usein pankissa vieraile ja tosiaan ihan ekalla kerrallakaan se ei kysyny. Kova on luotto 8)

Tänään ko. pankkitäti joutu vetään henkeä rahoja laskiessa, kuulemma astmalääkitys ja jostain syystä ei happi oikeen kulkenu. Olin siinä sit et "ei mitään kiirettä". Koville näyttää pankkitäditkin joutuvan tän meijän harrastuksen takia.
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Post by Klazu »

Tenholan Aktiassa kerran eivät kysyneet henkkareita tai mitään, eivätkä myöskään syynänneet seteleitä ollenkaan, vaikka tyrkkäsin käteen 6kpl 200€ seteleitä (=1200€!) ja halusin viitosia ja kymppejä! 8O Joskus voi olla luottamus huipussaan, mutta ehkä tuossa tilanteessa se on jo hieman hullua.

Kaupoissakin joskus uudet, yleensä nuoret tytöt, menevät rahanvaihdosta niin sekaisin, että eivät muista edes laskea viitosnippujani vaan lyövät vaan kouraan isot setelit. Silloin tulee muistutettua, että "hei, etkö sä tosiaankaan edes laske noita...". :D

No joo, meni off the topic...
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
User avatar
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1310
Joined: Tue Aug 02, 2005 5:06 am
Location: Raisio Finland

Post by bin Lauri Œ »

Minulle Liedon säästöpankki on paras paikka Turussa.
Siellä setelit ovat ryppyisinä ja rikkinäisinä kasoissa, eikä huonompiakaan poisteta kuten Nordean nirppanokilla on tapana tehdä.
Eilisestä käynnistä jäi kismittämään ne sekavat ryppyiset vitos- ja kymppiniput kassalla, joten päätinpä käydä hakemassa ne tänään merkkaukseen ja kiertoon.
Nyt on sitten niiden syöttö varmaan melko hidasta, kun joutuu itse teippailemaan ja fiikkailemaan rahoja ennen kiertoon laittoa.
User avatar
Ändi
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 18
Joined: Wed Jun 29, 2005 9:14 pm

Post by Ändi »

roo wrote:Pelottavasti alkaa tuntua siltä, että pankkireissuista saattaa tulla tapa. Tän viikkoisen ensimmäisen kerran jälkeen jäi positiivinen maku suuhun, joten olen suunnitellut uutta pankkireissua jo huomiseksi :)
Sama vika kävin kans pankki keikkal täl viikol eka kerra ja suunnittelin seuraavaa huomiseks.
roo
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 156
Joined: Sat Jul 30, 2005 2:33 pm
Location: Hamina, Finland

Post by roo »

Ändi wrote:
roo wrote:Pelottavasti alkaa tuntua siltä, että pankkireissuista saattaa tulla tapa. Tän viikkoisen ensimmäisen kerran jälkeen jäi positiivinen maku suuhun, joten olen suunnitellut uutta pankkireissua jo huomiseksi :)
Sama vika kävin kans pankki keikkal täl viikol eka kerra ja suunnittelin seuraavaa huomiseks.
Niin..mulla on nyt sitten takana 4 keikkaa jo... :roll: 8)
User avatar
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1310
Joined: Tue Aug 02, 2005 5:06 am
Location: Raisio Finland

Post by bin Lauri Œ »

Toivottavasti viette rahat kiertoon, ettekä homehtumaan pankkien holveihin, tai seuraavan EB:läisen harmeiksi.
Rautatieasemat, linja-autoasemat, lentokentät, yögrillit, turistihotellien presbyrot, isot marketit, ohikulkupaikkojen baarit ja kioskit, sekä huoltamot.
Kaikki hienoja kierrätyspaikkoja, joista monien kassaneidit/herrat loistavat kiitollisuuttaan, että joku välillä viitsii tukevoittaa heidän hupenevaa vaihtokassaansa.
roo
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 156
Joined: Sat Jul 30, 2005 2:33 pm
Location: Hamina, Finland

Post by roo »

Itse olen hakenut pankista pelkästään vitosia. Ja jokaikinen niistä menee kiertoon; kauppoihin, kioskeihin yms. Kaveri ajaa bussia, joten sekin laittaa setelit kätevästi liikenteeseen. Varsinkin vitoset kelpaa :wink: Suurimman osan käytän ihan luonnollisen rahankäytön yhteydessä, mutta muutaman setelin saatan myös kioskeissa/kaupoissa vaihtaa isompiin seteleihin. Itse en koskaan vie niitä takaisin pankkiin :)

Edit: Menin muuten eräälle mansikanmyyjällekin vaihtamaan vitosia isommiksi ja hän oli ERITTÄIN otettu :wink: Halusi vaihtaa useammankin setelin!
User avatar
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1310
Joined: Tue Aug 02, 2005 5:06 am
Location: Raisio Finland

Post by bin Lauri Œ »

Kyllä täytyy sanoa, että tämä harrastus vie mukanaan.
Eilen vein Turun rautatieaseman kahvilaan ja kioskiin 400€ vitosina ja kymppeinä.
Vilkuilin jo mielenkiinnolla lipunmyyntiinpäin "vähän sillä silmällä" ja ajatus jäi kytemään.....

Niinpä eilisestä jäi vielä 500€ pieninä (200€ kymppeinä ja 300€ vitosina) taskuun.
Eipä muuta kuin aamuvarhaisella tutustumaan paikkaan uudestaan. :)
Kioski vaihtoi satasen vitosia ja kahvila halusi 90€ kymppeinä (ilmeisesti aamukassassa ei tarpeeksi isoja vielä).

Eipä muuta kuin odottamaan viimeisten 300€ nipun kanssa, että lipunmyyntijono loppuisi.
Marssin tiskille ja esitin asiani mahdollisimman ystävällisesti, koska odotin monopolilaitoksen jäykkää kohtelua.
Tyttö loi minuun ystävällisen hymyn ja sanoi. Juuri nyt minulla ei ole tarvetta, mutta kysäisempä pääkassalta, jos on tarvetta.
Otti rahat ja marssi niiden kanssa takahuoneen pääkassalle.
(Tuskin kävisi laatuun ulkomailla. HYVÄ SUOMI!)
Lipunmyyjä tuli jonkin ajan kuluttua takaisin ja kysyi. Minkälaisia rahoja haluaisin takaisin.
No siinäpä pohtimisen paikka. Mutta kun pitäisi varmistaa se sadan listallakin pysyminen niin ahneuksissani ilmoitin, että jos saisin 50 euroisia, niin olisin melkein maailman onnellisin mies.
Vaikka olinhan jo onnellinen, kun sain kerätyksi rohkeutta tarpeeksi, mennäkseni suoraan siihen oikeaan "kierrätyskeskukseen".
Ei voi tietenkään vähäisemmälle jättää sitä tyytyväisyyttä, jonka nätti lipunmyyjäneitonen antaa ystävällisellä hymyllään ja palvelualttiudellaan.
roo
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 156
Joined: Sat Jul 30, 2005 2:33 pm
Location: Hamina, Finland

Post by roo »

Tänään on sitte tehty pankkikeikkaa Pasilan ja Kotkan Osuuspankkeihin. Seteleitä lähti mukaan noin 1000€ edestä vitosen seteleinä. Osa noista nyt sitten leviää itäiseen Suomeen, kun perjantaina lähdetään ajelemaan kohti Lappia. Jos seteleitä vielä jää jäljelle Lapissa vietetyn viikon jälkeen, niin ne loput sitten todennäköisesti leviää läntiseen Suomeen tai Keski-Suomen paikkeille, kun kotiin ajellaan. :)

Tarkoitus kuitenkin olisi saada niitä mahdollisimman paljon levitettyä. Menomatkalla ongelmia saattaa kuitenkin teettää se, kun on ajettava yöaikaan, mutta eiköhän nuita joitain huoltoasemia tai nakkikoppeja oo auki :D
Last edited by roo on Mon Aug 15, 2005 6:09 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Flamero
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 124
Joined: Tue Mar 09, 2004 6:25 pm

Post by Flamero »

Ison Omenan pankeissa vaihtanut seteleitä muutaman kerran, ja nyt vasta ensimmäisen kerran kysyivät kun vaihoin vitosia isommiksi että mistäs olet näin ison nipun saanut. Ennen ei ole edes kysellyt mitään, muuta kuin "minkäs kokosiksi pistetään" ym. Vastasin tädille vain että tossa toisessa pankissa vaihdoin, nyt rupee tekemään tiukkaa lompakossa. Kyllä se sitten vaihtoi. Mutta ennen ei ole mitään ison omenan nordeassa kyselty, siellä sujuu hyvin vaihtamiset.
Klazu on the road

Post by Klazu on the road »

En ole tainnut mainita talla puolen foorumia, mutta sita ollaan talla hetkella matkalla. Lahdettiin viisi paivaa sitten tyttoystavan kanssa kiertamaan Italiaa kahdeksi viikoksi ja nyt on menossa paiva 5/13. Matkamme kulkee Milano - Garda - Venetsia - San Marino - Bologna - Rooma - Firenze - Pisa - Milano. Talla hetkella ollaan Roomassa.

Matka on ollut aivan uskomaton. Taalla on niin paljon nahtavaa! Toki kaiken katsomisen ohessa on myos seteleitakin kirjattu, mutta syotan ne vasta kotiin palattuamme. Kolme pankkia on jo vierailtu ja lisaa on suunnitteilla. :wink: Italiassa on hiton hyva systeemi, silla pankeissa ei maksa mitaan rahanvaihto. Kieliongelmia on valilla ollut, mutta niista selviaa. Hauskaa pankeissa on ovi-systeemi, eli sisalle tullaan yksi kerrallaan pienen "kuplakopin" kautta. Taitaa olla muissakin suuremmissa maissa kaytossa, mutta se huvittaa.

Setelit taalla ovat todella todella kuluneita ja viitosten kanssa pelkaa jatkuvasti joutuvansa niiden viimeiseksi kayttajaksi. Toivotaan niista silti osumia vastineeksi. Joukossa on seteleita kaikista maista (Venetsiasta saatiin yksi Suomen 20e!) ja Trichetteja on hirveasti. Kiintoisia ovat lyhytkoodit, jotka ovat tosi korkeita! Viitos-trichettia ei ole viela tullut, mutta se on ajan kysymys.

Matkan tarinaa tulee kirjoitettua tanne, jos joku haluaa lukea.

Nyt jatketaan matkaa ja arkeen (=seteleiden metsastykseen Suomessa) palataan heti 1.9. 8)
User avatar
Sport-Mass
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1909
Joined: Wed Jul 21, 2004 9:07 pm
Location: Joutseno, Finland

Post by Sport-Mass »

@Klazu: Mielenkiinnolla olen lueskellut matkasi vaiheita :) . Varsinkin nuo pankkikokemukset kiinnostavat aiheen tiimoilta. Kiva saada käytännön tietoa, miten rahanvaihdot sujuvat ulkomailla. Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka itsekin pääsisi joskus korkkaamaan pankkeja ulkomailla 8) .
Oikein mukavaa ja koodirikasta lomaa sinne saapasmaahan :) .
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”