mimoke wrote:ik zou toch meteen de dag erop es een bank zijn binnengestapt en uitleg hebben gevraagd over de echtheid en als het eventueel veel voorkomt enzo... en ik zou het NOOIT uitgeven, tenzij voor veel geld misschien en dan nog !
ei mimoke!
ge zijt van Brugge gewoon. Awel, ik wok .
Allez, een kotstudent in Brugge tenminste.
Waar haal jij je biljetten en waar geef je ze uit? Want ik ben dringend op zoek naar hit nummer 2...
Alleszins nog veel plezier op de site en het forum
nickzy wrote:maar waarschijnlijk is het een vals biljet
Vals? Dat denk ik niet. Op EBTM05 in Finland hebben we enkele bijzondere gevallen van 'drukfouten' gezien: verschillende serials, erg verschoven serials, gecorrigeerde serials ... stuk voor stuk .
Ik kreeg vandaag een raar 2 Euro muntstuk in handen, ik dacht eerst dat het vals was, maar na wat opzoekwerk op internet blijkt het een muntstuk te zijn dat door Italië in 2004 uitgegeven is ter gelegenheid van 50 jaar wereld voedsel programma.
Een afbeelding ervan kan je terugvinden op volgende site.
De Slak wrote:Ik kreeg vandaag een raar 2 Euro muntstuk in handen, ik dacht eerst dat het vals was, maar na wat opzoekwerk op internet blijkt het een muntstuk te zijn dat door Italië in 2004 uitgegeven is ter gelegenheid van 50 jaar wereld voedsel programma.
Een afbeelding ervan kan je terugvinden op volgende site.
Speciale munten van waardes die er al zijn mogen overal gebruikt worden mits de voorkant maar overeen komt met alle andere.
De munten die wij in Nederland voor speciale gelegenheden uitbrengen hebben waardes van €5 en €10 (vast nog wel meer), die kunnen alleen in Nederland gebruikt worden. Maar ik heb gehoord dat lang niet alle winkels die munten accepteren.....
Wat ik nog wou toevoegen, is de plaats waar ik de munt vandaan heb, nl. een frituur. Dat vind ik dus wel toepasselijk voor een munt ter gelegenheid van het Wereld Voedsel Programma.
Ik kreeg laatst zo'n finse speciale editie in m'n handen (van de VN), maar heb er verder niets mee gedaan. Was eerst ook even bang dat het een nepmunt was!
Heb ook ooit een duitse 10 euro munt aangenomen, maar die schijnt inderdaad niet geldig te zijn in Nederland. Gelukkig ken ik wel wat mensen die ik er blij mee kan maken. En zo was ik er ook gelijk weer vanaf. .
hier in florence zie ik die €2 munt van de FAO zo af en toe. Ik heb er twee bewaard, maar alle anderen geef ik gewoon uit. Het design werd trouwens al gebruikt voor de lire muntjes (1000£ dacht ik).
De Italiaanse Nationale Bank heeft trouwens ook een 2€ munt uitgegeven ter ere van de Europese Grondwet, die vervolgens door nederlandse en franse kiezers is weggestemd