Hoe reageren de naasten van jullie op jullie hobby?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Post Reply
Mariusjr
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 472
Joined: Tue Apr 11, 2006 1:04 am
Location: Maassluis

Hoe reageren de naasten van jullie op jullie hobby?

Post by Mariusjr »

Ik moet zeggen.. mijn vrouw steunt me gelukkig wel redelijk! Ze helpt me zelfs wel eens met opschrijven, als ik druk ben.
(op papier helaas, de PC is dan ineens te moeilijk, maar ok).

Vond het alleen jammer, toen ik eens wat biljetten had van zo'n 500 km ten Oosten van hier, die ik dan apart in mijn portemonnee stop.. en omdat ik niet altijd zin heb om achter mijn PC te kruipen als ik net terug ben... dat ze de volgende ochtend toen ik ze in wilde voeren, ze ineens verdwenen waren!
Mijn vrouw moest pampers halen.. pfffff......

En de rest?

In ieder geval. ik vraag (bijna) nooit meer aan mijn familieleden om de biljetten met mij te ruilen. Want ook al vroeg ik het voor de 10e keer.. dan kreeg ik weer zo'n gezicht alsof het de eerste keer was dat ik het vroeg, en moest ik het hele verhaal weer opnieuw uitleggen waarom en hoe etc. En dan NOG niet vertrouwen natuurlijk, want geef ik wel echte biljetten terug? pffff... dus daar ben ik zo beetje mee gestopt...

En vrienden?

Hebben jullie daar ook geen last van, dat ze ALTIJD moeten pesten met je hobby?
Voorbeeld, als ik onderweg ben, en ik rijd mee, en ik heb wat biljetten die ik meteen moet opschrijven omdat ik ze weer meteen nodig heb... het maakt dan niet uit WIE er achter het stuur zit! En volgens mij KENNEN ze elkaar niet, anders zou ik aan een complot denken.. maar ze moeten ALTIJD flink met hun stuur heen en weer gaan net op het moment dat ik aan het schrijven ben!

En dat BLIJFT altijd weer leuk....

Kunnen ze dat niet gaan verbieden? Om handsfree dubbel te liggen achter het stuur? :(

Wel eens een poging gewaagd om te vragen om dat niet te doen svp..
zeggen ze, dat ik ze ook eens een lolletje moet gunnen....

ok.. maar blijkbaar gunnen ze mij het plezier dus niet?


Meer ervaringen volgen.. hoop ik..
ik wil niet de enige zijn in dit topic ;-)
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Post by eddydevries »

Mijn ouders helpen ook mee: als ik er ben, mag ik de biljetten noteren, die ze hebben gepind (meestal :note-50:). De vorige keer dat ik er was en het afgelopen weekend heb ik kunnen wisselen voor vijfjes, die ik uit Den Haag e.o. mee had gebracht. De biljetten, die ze de vorige keer hadden gekregen, waren al bijna allemaal uitgegeven (in Ede).

Gisteren was mijn tante (uit Amsterdam) op bezoek, en heb ik de vijfjes die ik in Ede had gepind ook met haar kunnen wisselen met :note-50: en :note-20: en de andere biljetten die ze nog had heb ik ook kunnen wisselen met dezelfde uit Den Haag (als het een hit wordt is het ook een leuke afstand: liever Den Haag->Amsterdam dan Amsterdam->Amsterdam :wink:).

De andere familileden weten het wel, maar doen niet actief mee.

Ook op mijn werk weten ze het (zeker nadat ik per mail had doorgegeven dat EBT in Manbijthond zou komen), maar af en toe komt er iemand vragen hoe het gaat (of er al wat biljetten van mij gevonden zijn etc.).

Ze helpen me verder niet (ook niet het invoeren van HUN biljetten).

Ze weten trouwens wel, dat ik af en toe naar een "Meeting" ga (voor Frankfurt heb ik een paar dagen vrij genomen): ik zet ze ook in mijn Agenda (Outlook), waar iedereen in kijken kan.
Last edited by eddydevries on Mon Apr 16, 2007 10:24 pm, edited 1 time in total.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
chrisheyn
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 76
Joined: Wed Aug 30, 2006 1:41 pm

Post by chrisheyn »

:( vrienden en familie verklaren mij allemaal zot.
Yolly
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 26
Joined: Wed Mar 29, 2006 8:14 pm
Location: Oudenbosch, Netherlands

Post by Yolly »

Soms verklaren ze me voor gek!!!
Maar als ik dan een hele leuke hit heb zoals deze: http://www.eurobilltracker.eu/notes/?id=17375985
worden ze ineens heel enthousiast.

Ik heb meer aan mijn collega`s waar ik biljetten mee kan wisselen.
User avatar
nickzy
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1702
Joined: Mon Jul 04, 2005 8:43 pm
Location: Rotterdam (The Netherlands)

Post by nickzy »

chrisheyn wrote::( vrienden en familie verklaren mij allemaal zot.
HAHA mij in het begin ook :P
Maar na een paar leuke/mooie hits kregen ze ook de smaak te pakken en zagen ze er ook eindelijk de lol in.
En nu steunen ze me volop en vinden ze het net zo leuk als ik (soms zelfs nog leuker :P )
User avatar
Bootje
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 633
Joined: Tue Mar 01, 2005 5:23 pm
Location: Huizen

Post by Bootje »

Als ik met mijn vrienden naar de kroeg ga, dan weten ze meestal wel hoe laat het is als ik een bierviltje, pen en de pot pak. Ze begrijpen het allemaal wel denk ik. Sommigen vinden het heel raar, maar anderen begrijpen het wel. Zeker als mijn vriend het gaat uitleggen.

In het man bijt hond weekend was ik met mijn schoonfamilie een weekendje op Texel. We hebben met zn allen MBH zitten kijken. Daarna vroegen mijn zwagers en schoonzus gelijk of ik hun biljetten ook wilde opschrijven. Mijn schoonfamilie vroeg zich alleen heel erg af of er geen prijs aan zit of zo. Wat win je dan als je een biljet terug vind? vragen ze wel eens

Mijn schoonvader heeft een eigen winkel en die vindt het misschien stiekem wel leuker als ik. In de winkel heeft hij een methode ontwikkled om zoveel mogelijk nieuwe briefjes te krijgen. De biljetten die binnen komen legt hij onderin de geldla. En als hij tijd heeft schrijft hij de biljetten over en stuurt ze naar mijn mailadres. Dus dan heb ik die biljetten en de biljetten die aan het einde van de dag nog mee naar huis komen.

En mijn vriend heeft ook een scheidingssysteem in zijn portemonee ingevoerd. Sinds hij het idee van de dots heeft gevonden wil hij het liefst heel nederland voldotten. En de dotten op de wereldkaart vind hij helemaal geweldig. En hij kan het hele EBT gebeuren dus beter uitleggen dan ik.

Daarnaast staat bij mijn vriend thuis de EBT site altijd open. Mijn ww staat in de computer opgeslagen, dus als ze EBT.com intikken zijn ze gelijk ingelogd en kunnen mijn vriend en zijn vader gewoon biljetten invoeren als ze dat willen.

Mijn vriend en ik zitten wel eens rustig een half uurtje samen biljetten in te voeren om daarna vrolijk naar de kroeg te gaan. Als de vrienden dan vragen waarom we later waren zeggen we gewoon dat we nog biljetten moetsten invoeren. Ze verklaren ons even voor gek en dan drinken we samen en biertje
I'm back in the game
User avatar
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4268
Joined: Thu Apr 18, 2002 3:58 pm
Location: Herentals - Belgium
Contact:

Post by bhoeyb »

De volhouder wint. Niemand lacht meer met mijn rare hobby - misschien omdat EBT niet de raarste is. Mijn naaste familie helpt mee en heb zelfs enkele collega's op't werk zo gek gekregen om lid te worden van EBT en zelf biljetten in te voeren. Af en toe ruil ik biljetten of geeft een collega spontaan haar biljetten af om ze in te voeren.

Niemand kijkt nog op als ik even een bank binnen ga voor een nieuwe plaatsnaam. Ik krijg sommige mensen zelfs zo ver om binnendoor van Zwitserland naar huis te rijden zodat ik enkele stippen meer heb. Als ruil krijgen ze een mooie tocht langs pitoreske Franse dorpjes die ze anders nooit gezien zouden hebben.

Op vakantie met een vreemde groep: "hé, wat handig ... jij kan de 50€ uit de pot wisselen in 5€s" ... als je tenslotte alle de grote biljetten uit de pot wisselt voor 5€s, kijken ze wel even vreemd :lol: .

Misschien heeft het ook wel met je overtuigingskracht te maken ...
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3460
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

Post by wally2cv »

Als mijn moeder is gaan winkelen komt ze achteraf spontaan met de nieuwe aanwinsten van biljetten . Ooit vragen ze me , wat je ermee kan winnen , zeg ik "eeuwige roem" of "niets maar het kost ook niets" Ik heb een zuster in Duitsland wonen en haar zonen beginnen nu biljetten op te schrijven die ze ginder in een van die kleine dorpjes ontvangen hebben en als ze af komen mag ik al hun biljetten ingeven.Maar tegenwoordig krijg ik maar weinig negatieve reakties en als ik in de kroeg aan het noteren ben zijn er steeds die hun biljetten ook afgeven voor notitie.
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
User avatar
PdeJongh
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 782
Joined: Mon Mar 19, 2007 8:26 am
Location: Made (near Breda), NL
Contact:

Post by PdeJongh »

Niemand die mij persoonlijk kent, weet dat ik aan EBT doe. Bespaart iig foute reacties :P
:flag-nl: :note-100: :note-500: My Stats :note-500: :note-100: :flag-nl:
:flag-nl:Last updated: 09 04 2007 :flag-nl:
Sort of retired from the EBT forum...
User avatar
nickzy
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1702
Joined: Mon Jul 04, 2005 8:43 pm
Location: Rotterdam (The Netherlands)

Post by nickzy »

PdeJongh wrote:Niemand die mij persoonlijk kent, weet dat ik aan EBT doe. Bespaart iig foute reacties :P
Hehe geheim dubbel leven :P
User avatar
PdeJongh
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 782
Joined: Mon Mar 19, 2007 8:26 am
Location: Made (near Breda), NL
Contact:

Post by PdeJongh »

nickzy wrote:
PdeJongh wrote:Niemand die mij persoonlijk kent, weet dat ik aan EBT doe. Bespaart iig foute reacties :P
Hehe geheim dubbel leven :P
Jep :P En als ik er nou heel actief mee bezig was... maar ik voer in wat ik binnenkrijg en that's it. Ik ben niet zo iemand die continue bij de bank geld gaat pinnen :P
:flag-nl: :note-100: :note-500: My Stats :note-500: :note-100: :flag-nl:
:flag-nl:Last updated: 09 04 2007 :flag-nl:
Sort of retired from the EBT forum...
User avatar
nickzy
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1702
Joined: Mon Jul 04, 2005 8:43 pm
Location: Rotterdam (The Netherlands)

Post by nickzy »

PdeJongh wrote:
nickzy wrote:
PdeJongh wrote:Niemand die mij persoonlijk kent, weet dat ik aan EBT doe. Bespaart iig foute reacties :P
Hehe geheim dubbel leven :P
Jep :P En als ik er nou heel actief mee bezig was... maar ik voer in wat ik binnenkrijg en that's it. Ik ben niet zo iemand die continue bij de bank geld gaat pinnen :P
Ja maar dat ook niet iedereen hoor.
Ik het meestal als ik in een andere plaats ben :wink:
reteiP
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 115
Joined: Fri Apr 06, 2007 1:54 pm
Location: Waasmunster (BE)

Post by reteiP »

PdeJongh wrote:Niemand die mij persoonlijk kent, weet dat ik aan EBT doe. Bespaart iig foute reacties :P
Idem, buiten men ouders dan.
Men pa geeft mij het geld dat hij afhaalt van de bank bijvoorbeeld. Nadat ik ze ingegeven heb legt hij het netjes weg.
User avatar
Phaseolus
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 13359
Joined: Fri Feb 11, 2005 2:16 pm
Location: Quelque part ou même ailleurs !
Contact:

Post by Phaseolus »

mijn naasten reageren wel goed op EBT : mijn vrouw doet ook mee (haar biljetten worden aangeduid met het kommentaar "billet KB"). Mijn schoonouders openen wel graag hum portemonnee en mijn ouders die nog in België wonen storten mijn biljetten op hun bankrekening bij Dexia en voeren dan een internationale storting op mijn bankrekening in Frankrijk.

Mijn vroegere collega's op werk wisten wel van EBT en openden hun portemonnee als ik hen vroegen.

Mijn vrienden weten wel van EBt - sommige gaan speciaal pinnen voor mij... :lol:

Helaas zit er altijd een paar stommeriken die géén interesse hebben voor EBT en die nooit hun portemonnee willen openen... :roll:
User avatar
BasJansen
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 56
Joined: Thu Mar 08, 2007 8:37 pm
Location: Renkum

Post by BasJansen »

Hier bij mij doet iedereen mee: pa, ma, 2 broers, schoonzus en natuurlijk mijn vriendin.
Ik mag iedereen hun biljetten invoeren, mijn meisje bewaard soms speciaal biljetten.
Euro muntenverzamelaar & Karpervisser
+/- 400 UNC munten vanaf 10-2006
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”