Keskustelu Suomen top 100 listasta /discussion about top 100

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
DJ Frank
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by DJ Frank »

JuusoJuu wrote:
DJ Frank wrote:No perskutarallaa. Ilmeisesti tullaan näkemään huikea kamppailu sijoituksista 7 - 10 !? :)
Ai tämäkö olikin seteleiden kirjaamiskisa?
Missään en ole tämmöistä ilmoitusta nähnyt. Jopas syntyi keskustelua, kun uusia systeemiin syöttelee. Olen kirjannut myös vanhoja vitosia järjestelämään ( viimeksi eilen 80 kpl) ilman osumia. Uusia odottaa pöydällä vino pino, mutta taidankin pistää kiertoon jossain muualla, kun porukkaa näköjään se närästyttää.
Jollakin tapaa se Hollantikin on kiinni saatava, ja teen vain osuuteni?
Samaa tapaa harrrastavat muutkin EBT käyttäjät, jotka eivät aina pääse firmojen rahoihin käsiksi.

Itse ainakin haluan kirjata mahd. paljon seteleitä systeemiin, ja osumat kiinnostaa kanssa.

Mikäli käytänöni on jotenkin loukkaavaa, lopetan sen heti.

esim Pekka Thai kirjaa seteleitä mielin määrin monen miehen voimalla, mitkähän on tavoiteet?? Kuitenkin osa ylistää (minä mukana) saavutetua sijoitusta!

Frank
JANI73
Euro-Master
Euro-Master

Post by JANI73 »

Juu tuntuu aina joku olevan kateellinen kun joku nousee vauhdilla. Itselläni tuntuu joskus olevan liiankin tärkeää saada seteleitä kirjattua... Oikea friikki tässä. Mutta antaa niiden valittaa jotka haluaa, ei tänne muutenkaan seteleitä saada jollei niitä vaan syötetä ja eihän tässä mitään palkintoja ole. Itse laitan aina uudet käyttämättömät setelit jos saan niitä käsiini ja joskus niitä löytyy töissä ihan mukava määrä. Olenkin odottanut milloin joku huomauttaa niistä mutta ei ole vielä kuulunut mitää. Siksi lisäänkin loppuun jonkin kommentin, josta voi ymmärtää että setelit on ollut mulla eikä laskettu numerosarjojen perusteella.
Tosin olen huomannut että uudestakin nipusta joskus puuttuu välistä seteli joten laskemallakaan ei aina saisi oikeita. Hyvä niin jää huijarit vähemmälle
JuusoJuu
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by JuusoJuu »

Ette kai te luulleet että suutuin? En toki, ainahan se on parempi että seteleitä kirjataan paljon. Joku niistä voi vaikka vahingossa kulkeutua ouluunkin. Pitää vissiin olla varovaisempi kommentoinneissa, ettei vaan tule riitoja :D Minä henkilökohtaisesti metsästän vain epätoivoisesti osumia ja esimerkiksi Pekka Thain kirjaamisvauhti vain parantaa todennäköisyyksiä. Tuolla sijoituslistalla voisi vaikka pyyhkiä persettä ettei tule mitään väärinkäsityksiä.
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental »

Aaron wrote:Joku voi taas sitten pyrkiä keräämään mahdollisimman paljon täpliä kartalle jne. :wink:
Itsellä olis tarkotus saada vähän täpliä myös tonne Pohjois Suomeen ja Keski Eurooppaan.. harmi kun tuo koko maailman kartta ei näy.. oikein ylpeä olen noista kahdesta pienestä täplästä Etelä-Afrikassa :)
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental »

Päätimpä nyt tännekkin sit laittaa listan täplieni sijainnista. Tälläinen olis mielenkiintoista nähdä muiltakin käyttäjiltä.

ImageFinland:
Tampere: 2549 bills
Harjavalta : 400 bills
Joensuu: 171 bills
Helsinki: 81 bills
Laitila: 71 bills
Orivesi: 32 bills
Pori: 29 bills
Raisio: 14 bills
Ulvila: 13 bills
Lievestuore: 8 bills
Pirkkala: 8 bills
Kokemäki: 6 bills
Kylmäkoski: 5 bills
Huittinen: 4 bills
Karperö: 4 bills
Riihimäki: 4 bills
Tervakoski: 4 bills
Ähtäri: 4 bills
Hämeenkyrö: 3 bills
Hämeenlinna: 3 bills
Nokia: 3 bills
Saarijärvi: 3 Bills
Tuuri: 3 bills
Ilomantsi: 2 bills
Iisalmi: 2 bills
Lempäälä: 2 bills
Nakkila: 2 bills
Pieksämäki: 2 bills
Siuro: 2 bills
Sääksjärvi: 2 bills
Vammala: 2 bills
Varkaus: 2 bills
Hankasalmi: 1 bill
Jomala: 1 bill
Jyväskylä: 1 bill
Kiuruvesi: 1 bill
Pielavesi: 1 bill
Pörsänmäki: 1 bill
Runni: 1 bill
Seinäjoki: 1 bill
Toijala: 1 bill
Turku: 1 bill
Vantaa: 1 bill
Ylämylly: 1 bill
Yläne: 1 bill
Ylöjärvi: 1 bill

ImageÅland (Autonomical Island In Finland):
Mariehamn: 12 bills
Föglö: 3 bills
Geta: 1 bill

ImageSpain:
San Sebastian: 64 bills
Bilbao: 21 bills
Fuengirola: 12 bills
Lleida: 12 bills
Barcelona: 11 bills
Madrid : 5 bills
Valencia: 3 bills
Torremolinos: 1 bill

ImageSouth-Africa:
Cape Town: 2 bills
Durban: 2 bills

ImageSweden:
Stockholm: 8 bills

ImageThe Great Britain:
London: 1 bill
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental »

JANI73 wrote: Tosin olen huomannut että uudestakin nipusta joskus puuttuu välistä seteli joten laskemallakaan ei aina saisi oikeita. Hyvä niin jää huijarit vähemmälle
Jeps näin on.. eilenkin puuttui välistä seteleitä kun kirjailin..
Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Post by Aaron »

DJ Frank wrote:Missään en ole tämmöistä ilmoitusta nähnyt. Jopas syntyi keskustelua, kun uusia systeemiin syöttelee. Olen kirjannut myös vanhoja vitosia järjestelämään ( viimeksi eilen 80 kpl) ilman osumia. Uusia odottaa pöydällä vino pino, mutta taidankin pistää kiertoon jossain muualla, kun porukkaa näköjään se närästyttää.
Jollakin tapaa se Hollantikin on kiinni saatava, ja teen vain osuuteni?
Samaa tapaa harrrastavat muutkin EBT käyttäjät, jotka eivät aina pääse firmojen rahoihin käsiksi.

Itse ainakin haluan kirjata mahd. paljon seteleitä systeemiin, ja osumat kiinnostaa kanssa.

Mikäli käytänöni on jotenkin loukkaavaa, lopetan sen heti.

esim Pekka Thai kirjaa seteleitä mielin määrin monen miehen voimalla, mitkähän on tavoiteet?? Kuitenkin osa ylistää (minä mukana) saavutetua sijoitusta!
Älkää nyt vain ymmärtäkö niin että olisin ulkopuolisesta lähteestä tulevien setelien kirjausta vastaan! 8O Itse kyllä yritän pitää itseni listalla mahdollisimma korkealla paikalla ja edetä siinä. Mutta se on vain oma tavoitteeni. Totta kai jokainen järjestelmään lisätty seteli, oli syöttäjänä sitten kuka tahansa, on kotiinpäin. Olisi mukava saada enemmän Suomesta kirjattuja seteleitä että päästäisiin Alankomaiden ohi listalla. Mutta silti en missään nimessä vastusta Alankomaissakaan kirjattuja seteleitä.

Eivät kai Kärppienkään kannattajat halua kyseenalaistaa Jokerien tai muiden liigajoukkueiden olemassaolon oikeutusta. :wink:
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
Bobtail
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Bobtail »

JANI73 wrote:
rubia wrote:Mutta mitä ihmettä sanotte pankin tiskillä selitykseksi oudolle käyttäytymisellenne? Kun nostaa vähän väliä puoli omaisuutta vitosen seteleinä, niin eikö tule kysymyksiä? 8O
Nostin tässä yksi kaunis päivä 800 euroa osuuspankista ja vähän hävetti :oops: pyytää pieniä seteleitä mutta virkailija vaan totesi " missäs muualla niitä vois vaihtaa jollei pankissa". Joten eipä tarvii miettiä mitä he ajattelevat.... :P
Kyselin asiaa, koska kerran nostin rahaa isomman erän ja päätin ottaa sen kymppeinä, ei varmaan vaikeaa arvata miksi. Tuli aika paha :oops:, kun pankkivirkailija ihmetteli sitä jumalatonta setelinippua. Mutisin jotakin tasarahan tarpeesta.. :oops: Silloin olin valmis liittymään anonyymeihin ebt-(väärin)käyttäjiin ja hakemaan apua tähän addiktioon. :wink:

Että voi perhana noitten rajoittuneiden otto-automaattien kanssa. Tosin voisi tulla paljon ebt-yliannostuksia, jos pankkiautomaatit suoltaisivat kaikkia seteleitä. :D
Jaqe
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by Jaqe »

Minulla on tarkoitus pysyä vielä pitkään top-100 listalla :)
Osumia ei edelleenkään ole. Vaikka 851 seteliä on kirjattu :( Ensimmäistä osumaa tässä vielä odotellaan...

Seteleitä olen kirjannut tähän menessä vain neljästä eri paikasta:
Oulu... 768 kpl
Vaala... 64 kpl
Kempele... 19 kpl
Muhos... 5 kpl
Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Post by Aaron »

Aplfi wrote:Tämä on yksi meikäläisen ensi kesän haasteista. Täplittää Saksaa, Belgiaa, Hollantia, Itävaltaa ja ehkä muutama täplä idemmäksikin. Ja Luxemburgiin on saatava täplä vaikkei se EBT-kartassa Luxemburgissa oliskaan 8O
Fundamental wrote:Itsellä olis tarkotus saada vähän täpliä myös tonne Pohjois Suomeen ja Keski Eurooppaan.. harmi kun tuo koko maailman kartta ei näy.. oikein ylpeä olen noista kahdesta pienestä täplästä Etelä-Afrikassa :)
Itselläni on tarkoituksena kerätä Varsinais-Suomen alueelle, Etelä-Hämeeseen ja Itä-Uudellemaalle yhtenäinen, mahdollisimman punertava läiskä. Aion kyllä täplittää karttaa muualtakin.
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
airis
Euro-Master
Euro-Master

Post by airis »

Fundamental wrote:
Aaron wrote:Joku voi taas sitten pyrkiä keräämään mahdollisimman paljon täpliä kartalle jne. :wink:
Itsellä olis tarkotus saada vähän täpliä myös tonne Pohjois Suomeen
Tervetuloa vain. :) Lapissa tosin on kauppoja harvassa.
Vinkki: kauppojen pihalla on usein postilaatikko, johon on kirjoitettu paikan nimi ja postinumero.
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Post by aplfi »

aplfi wrote:
DJ Frank wrote:
Fundamental wrote:Ei se noi mennyt :wink: .. nostin koskarin sammosta 600€ kympin seteleinä.. vaihdoin ne lielahden citymarketin osuuspankissa kaks ja viiskymppisiks.. sit marssin lielahden sampoon vaihtaan ne takas kympeiks ja vitosiks.. sit jäi riemu siihen, kun emäntä komensi hakemaan sen koulusta.. noh huomenna on taas vapaapäivä :lol:
No perskutarallaa. Ilmeisesti tullaan näkemään huikea kamppailu sijoituksista 7 - 10 !? :)
Älkääs ny poijjaat kuitenka perkules nääs Tamperetta ihan niillä uusilla kirjatuilla vitosilla kyllästäkö. DJ Frankkiki kävi näköjään Lielahden Nordeassa rahaa vaihtamassa :)
No niin, seura tekee kaltasekseen. Eli kävin sitten minäkin vaihtamassa pankissa lompsan sisällön 140 ecuva vitosiks ja kyllä täytyy sanoa että mukavastihan toi syötettyjen setelien määrä nousta hupsahti. Ainoa huono seikka oli että vitoset oli pakasta vedettyjä eli osumia oli turha odottaa, mutta täytyy toivoa niille pitkää ikää euroträkkereiden lompsissa. :D

Nyt tarttis sitten vissiin lähtee kioskikierrokselle vaihtaan niitä takasin kakskymppisiks

EDIT. No ne meni melkeen kaikki jo lottoreissulla lähikioskille. Ei ollu kassakoneessa kun yks tai kaks vitosta. Joten ei paljon tarvinnu vihjata vitosista :P
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental »

Hehee! Hieno aplfi :lol:
Bobtail
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Bobtail »

airis wrote:
Fundamental wrote:
Itsellä olis tarkotus saada vähän täpliä myös tonne Pohjois Suomeen
Tervetuloa vain. :) Lapissa tosin on kauppoja harvassa.
Vinkki: kauppojen pihalla on usein postilaatikko, johon on kirjoitettu paikan nimi ja postinumero.
Lappia täplittämään käy myös meikäläisen tie ensi kesänä. Nuorgamista on jo yksi seteli syötettynä, joten paljon pohjoisempaan on enää vaikea päästä. :D
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental »

Nourgamiin olisi myös minun tarkoitus mennä.. siitä sitten edelleen Norjaan.. sieltä kans koodia jos jostain onnistuu vaihtamaan.. Hailuodossa olen kans aina halunnut käydä, joten eiköhän sielläkin tule piipahdettua paluumatkalla..
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”