Hoe reageren de naasten van jullie op jullie hobby?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
sletse
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 210
Joined: Thu Nov 23, 2006 12:54 pm

Post by sletse »

Ik zeg dat ik meewerk aan een onderzoek van de statistiek als ik briefjes noteer. Ze blijven wel raar kijken en de vragende blikken zijn nooit volledig weg, dus meestal doe ik het ook stiekem (en ook ik heb twee zones in m'n portefeuille :wink: )
Flanor
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 32
Joined: Sat Dec 09, 2006 12:18 pm

Post by Flanor »

eddydevries wrote:
Flanor wrote:mijn moeder geeft altijd braaf haar biljetten aan mij of als ze ze gelijk weer moet uitgeven schrijft ze de gegevens op, mijn vader zegt alleen maar: ''moet je weer biljetjes invoeren?'' als ik er om vraag.
Maar krijg je ze wel?
laat ik het zo zeggen: mijn vader verdient geld, mijn moeder geeft het uit :D dus hij heeft nooit iets bij zich en ik ben dus ook maar gestopt met vragen. (dit is trouwens niet helemaal waar, mijn moeder werkt ook)
nothing is just satire
reteiP
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 115
Joined: Fri Apr 06, 2007 1:54 pm
Location: Waasmunster (BE)

Post by reteiP »

Men pa is enkel geïnteresseerd in hits. Als ik dan een hit heb, doet hij een paar dagen moeite om me aan een paar biljetten extra te doen raken.
Hij is altijd kwaad op de bank dat die splinternieuwe biljetten geven :lol:
User avatar
GP
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1846
Joined: Sun Jun 03, 2007 4:59 pm
Location: The Hague, The Netherlands

Post by GP »

Ik voer ze wel in van mijn ouders en broers.. En die zeuren ook niet (meer). Maar aan familie vraag ik het niet, wel vraag ik de euromunten voor mijn verzameling maar de briefjes niet. Ik heb geen zin dat er gedacht wordt dat ik er iets mee doe ofzo.

En wisselen in winkels lijkt me ook al zo raar. Zometeen denken ze dat ik het wit was ofzo...
My Statistics

Meld je vandaag nog aan om snel geld te verdienen!!
MoneyMiljonair
EuroClix
Mijn tussenstand: €425,-
User avatar
erzin
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 720
Joined: Wed May 09, 2007 7:59 pm
Location: sint-niklaas, Belgium

Post by erzin »

Ik ruil biljetten met mijn vriendin, mijn 2 neven en mijn pa. Die laatste heeft al eens gezegd dat hij zelf ook wel wil meedoen maar niet genoeg tijd heeft. Jammer dat hij niet meedoet, want dat is weer een gebruiker minder. Gelukkig dat hij niet meedoet, nu kan ik met hem ook ruilen. Ik geef dan wel bij de opmerkingen de vermelding "pa" in, zo kan ik het hem vertellen als ik een hit zou scoren met een biljet van hem.
Voor de rest is de reactie verdeeld, sommigen vinden het een rare, nutteloze hobby, anderen vinden het wel leuk.
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Post by eddydevries »

GP wrote:En wisselen in winkels lijkt me ook al zo raar. Zometeen denken ze dat ik het wit was ofzo...
Soms willen ze niet wisselen, omdat ze:
  • de kassa niet open kunnen doen, omdat ik niets koop (maar als ik aanbied om te wachten totdat iemand anders iets koopt, willen ze dat ook niet, dus dit verhaal klopt niet altijd);
  • al een heleboel vijfjes hebben (in winkels probeer ik meestal vijfjes te wisselen voor grotere biljetten: meestal hebben ze een tekort aan vijfjes, dus zijn ze er wel blij mee);
  • niet begrijpen, waarom ik zoveel nieuwe biljetten heb, die ik wil wisselen. Daarom (als ik nieuwe biljetten heb) kreukel ik ze, zodat ze niet zo nieuw lijken. Dit heeft tot nog toe geholpen.
Maar meestal willen ze wel (vooral café's willen graag vijfjes).
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
Gio
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 776
Joined: Thu Dec 01, 2005 4:53 pm
Location: Heule - Kortrijk - West Flanders - Belgium

Post by Gio »

Ik ging overlaatst naar een lezing over het kweken van guppy's en een persoon kwam aan de man voor mij vragen om een :note-50: te wisselen. Ik heb hen meteen onderbroken en gezegd dat ik wel kon wisselen :lol:
JaakkovB
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 25
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:11 pm
Location: Den Haag, The Netherlands

Post by JaakkovB »

Ik ben pas net begonnen maar de meeste mensen reageren met iets in de trend van 'Nouja het zal wel', maar vinden het niet heel raar ofzo ;)
User avatar
jabosa2
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7704
Joined: Thu Jan 22, 2004 3:22 pm
Location: St.Annaland

Post by jabosa2 »

JaakkovB wrote:Ik ben pas net begonnen maar de meeste mensen reageren met iets in de trend van 'Nouja het zal wel', maar vinden het niet heel raar ofzo ;)
Dat komt nog wel als je iedere keer al hun briefjes wilt wisselen of als ze zien dat je overal nummertjes gaat opschrijven 8) 8O :P
Steun het Nederlandse Rode Kruis.
www.rodekruis.nl/
My stats
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Post by Elmo »

Vanavond moest ik een aantal politieagenten gaan uitleggen wat EBT inhield.
Ik moest naar het politiebureau omdat ik te lang achter elkaar aan het
pinnen was... :oops: Het hele verhaal volgt morgen wel.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
erzin
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 720
Joined: Wed May 09, 2007 7:59 pm
Location: sint-niklaas, Belgium

Post by erzin »

Als je getuigen nodig hebt om de verslaving van EBT uit te leggen, je weet waar je ons kan vinden ! Misschien kunnen we een EBT dag organiseren op het politiebureau :lol:
kwispedoris
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 57
Joined: Sun May 20, 2007 9:06 pm
Location: Tessenderlo BELGIUM

Post by kwispedoris »

Gelukkig steunt mijn man me hier in .Hij schrijft netjes de nummertjes op als hij nieuwe biljetten krijgt.Er ligt een blocnote en pen in de auto ,dat is wel handig. Bij mijn familie en vrienden heb ik ook al gevraagt of ze willen ruilen en dan moet ik eerst het hele verhaal doen en dan vragen ze als je iets wint als je een hit heb . Als je dan negatief antwoord dan rijzen de vragen wel.Dan kan je al op hun gezichten aflezen "waar is die mee bezig" maar sommige ruilen wel hoor. :wink: Er zijn er altijd wel die negatief zijn . Ieder heeft zijn hobby hé.

greetz
Eriks
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2089
Joined: Wed Feb 14, 2007 2:37 am
Location: Bilthoven, NL

Post by Eriks »

Elmo wrote:Vanavond moest ik een aantal politieagenten gaan uitleggen wat EBT inhield.
Ik moest naar het politiebureau omdat ik te lang achter elkaar aan het
pinnen was... :oops: Het hele verhaal volgt morgen wel.
Dat is nog eens een verhaal :!: :!: :!:
Ik neem aan dat je een paar van die agenten lid hebt weten te maken van EBT? :lol:
User avatar
nickzy
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1702
Joined: Mon Jul 04, 2005 8:43 pm
Location: Rotterdam (The Netherlands)

Post by nickzy »

Elmo wrote:Vanavond moest ik een aantal politieagenten gaan uitleggen wat EBT inhield.
Ik moest naar het politiebureau omdat ik te lang achter elkaar aan het
pinnen was... :oops: Het hele verhaal volgt morgen wel.
Ik kan haast niet wachten op het verhaal :lol:
User avatar
3948
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 921
Joined: Thu Dec 08, 2005 7:42 pm
Location: home is where the heart is

Post by 3948 »

GP wrote:
En wisselen in winkels lijkt me ook al zo raar. Zometeen denken ze dat ik het wit was ofzo...
Zolang je geen biljetten van 500, 200 of 100 wil wisselen hoef je daar niet bang voor te zijn. De meesten reageren alleen maar 'raar' op grote biljetten.
Ze wisselen liever 3 biljetten van 50 dan 1 van 100. :lol:

En dat terwijl er voor valsmunsters veel meer winst inzit om 5,10,20 en 50 biljetten te drukken. Die worden nooit of zelden gecontroleerd en overal aanvaard. Heb trouwens op't werk vernomen dat dat ook bij de valsmunters lijkt te dagen en er meer en meer vervalste kleine coupures opdagen.
De grootste operatie tot dusver bij ons gekend ging trouwens om muntstukken. In het noorden van Italië is een werkplaats ontdekt waar men stukken van 2€ namaakte. Ze hadden mallen om munten uit Italië, Frankrijk, Nederland, Oostenrijk en een paar Duitse drukkers na te maken.
8O
Last edited by 3948 on Sun Jun 10, 2007 1:16 pm, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”