N.I.G

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

haha, mijn prioriteiten zouden ook elders moeten liggen met meer dan 10x zo weinig biljetten :P
nou ja, eigenlijk eerst slapen, fiets maken en biljetten dumpen.....o, ja en vannacht weer werken

Hoe dan ook, de Belgische postcodelijst (postcodesysteem in België veel eenvoudiger dan in Nederland) is te vinden bij Alfabet topic België.

Die excel lijst van mij gaat over postcodes, wat - helaas - net iets anders is dan plaatsen. Zo bestaat de postcode voor Loosdrecht, maar zijn het de dorpen Nieuw-Loosdrecht en Oud-Loosdrecht die eronder vallen. Hetzelfde geldt voor kleinere dorpen. Ondanks een blauw bord, staan ze niet in die excel lijst (mits ik ze niet bezocht heb - en dit toegevoegd heb).

Als je de lijst voor welke toepassing ook in NIG wilt gebruiken, dien je natuurlijk de excel gegevens om te zetten naar textfile, bijv. :

3439=dorp X

of als er twee dorpen zelfde postcode hebben zoiets

3439;Xantippedorp=Xantippedorp
3439;Queeniedorp=Queeniedorp
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
Zjonbelz
Euro-Master
Euro-Master

Post by Zjonbelz »

yli wrote:Ik heb Noord-Brabant wel ongeveer compleet, probleem is echter dat er nogal wat kernen per gemeente zijn in Nederland.

Ik heb ooit wel zo'n lijst gemaakt gebaseerd op een postcode lijst (excel)uit 2006 - die ik ergens gegoogeld heb. Maar niet alle dorpen staan erbij
Ik heb hetzelfde gemaakt voor Noord-Brabant, als je wilt leggen we deze ook een keertje langs elkaar. Ik heb bijvoorbeeld ook de stadsdelen van Eindhoven toegevoegd, via de postcode.

Ook voor Belgisch Limburg heb ik een lijst af, ben nu bezig met Nederlands Limburg. PM me maar als iemand deze tekstfiles wil hebben.

Edit: Bron voor de postcodes van Nederland:

http://www.foldervisie.nl/postcodes/57.xls

In de plaats van 57 vul je de eerste twee cijfers van de postcode in en je krijgt een volledige lijst met de postcodes met plaatsnamen. Er staan ook plaatsen tussen welke al lang niet meer zelfstandig zijn maar toch nog hun eigen postcode hebben.
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

Eh, wacht even..... Ik heb dus NIG codes gemaakt voor de kernen van Noord-Brabant.
Stadsdelen van Eindhoven zijn natuurlijk een andere categorie.
Daarnaast zijn er veel kleine dorpen die niet in zulke postcodelijsten voorkomen.

Ik heb momenteel problemen met uploaden, dus kan geen link plaatsen naar mijn data over Noord-Brabant. :twisted:
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

yli wrote:Ik heb momenteel problemen met uploaden, dus kan geen link plaatsen naar mijn data over Noord-Brabant. :twisted:
maar nu is het gelukt : Noord-Brabant

gegevens invoegen bij codes_netherlands.txt

@DrGreenTom

Kleine opmerking over die deelgemeentes België. De file is nogal incompleet, en onoverzichtelijk (gemeentes niet op alfabet)
packbell
Euro-Master
Euro-Master

Post by packbell »

Vandaag de nieuwe 1.641 versie gedownload.
Heb mijn hits en mijn biljetten al dus ingevuld en mijn profiel ook.
Kan echter niet meer vanaf mijn naam de rest meer invullen dus de url van mijn map en Europa en de Wereld
Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doet
alice11
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by alice11 »

Ik heb hier biljetten met foutjes volgens NIG maar heb ze helaas alweer uitgegeven wie helpt mij het zijn
1x :note-5: met combinatie R/P
1x :note-500: met combinatie F/Z
Wie vind de fout
. Ik heb al contact opgenomen met EBT maar na ongeveer 6 weken nog geen reactie
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master

Post by Henk Draijer »

alice11 wrote:Ik heb hier biljetten met foutjes volgens NIG maar heb ze helaas alweer uitgegeven wie helpt mij het zijn
Wie vind de fout
Volgens deze lijst bestaat :note-5: met R/P (ik heb er 7).
BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by BaliBennie »

packbell wrote:Vandaag de nieuwe 1.641 versie gedownload.
Heb mijn hits en mijn biljetten al dus ingevuld en mijn profiel ook.
Kan echter niet meer vanaf mijn naam de rest meer invullen dus de url van mijn map en Europa en de Wereld
Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doet
Momenteel wordt er aan NIG gesleuteld om de pagina met kaarten anders vorm te geven. Om deze reden is in de nieuwste NIG dit tijdelijk uitgeschakeld.
alice11 wrote:Ik heb hier biljetten met foutjes volgens NIG maar heb ze helaas alweer uitgegeven wie helpt mij het zijn
1x met combinatie R/P
1x met combinatie F/Z
Wie vind de fout
Vijfhonderdjes heb ik zelf te weinig, maar van de vijfjes heb ik er inmiddels een hele stapel. Ik ben wel bereid hier naar te kijken.
Visit my homepage to see my statistics, maps and more!

Look at my 5 years statistics

Er gaat niets boven Groningen EBT
DrGreenTom
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by DrGreenTom »

yli wrote:@DrGreenTom

Kleine opmerking over die deelgemeentes België. De file is nogal incompleet, en onoverzichtelijk (gemeentes niet op alfabet)
incompleet dat niet elke deelgemeente die bestaat ereffectief inzit klopt. Differentiatie was enkel mogelijk op postcode, en daar heb ik ingeval van meerdere deelgemeentes met dezelfde code moeten selecteren en de minder gekende eruit moeten gooien. Jammer maar helaas, technisch was het niet haalbaar verder te gaan.

Incmpleet in de zin dat er postcodes niet voorkomen zou niet meer mogen, tenzij er nog fouten instaan ?

Voor Vlaanderen (Wallonië herinner ik me niet meer, maar geloof dat ik de moed niet meer had eraan te beginnen) is de lijst wél alfabetisch, maar ik heb ervoor geopteerd om binnen een provincie telkenmale terug bij de 'a' te beginnen naargelang een nieuw arrondissement begon, om dit niveau toch nog zichtbaar te houden in de lijsten ...
De andere optie was om direct op arrondissementsniveau te werken, maar dat zou meer dan veertig nieuwe tabellen genereren, en dat leek me wat overdreven.
Liever 10 vogels in de lucht dan 1 die mijn terras volschijt
3948
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by 3948 »

DrGreenTom wrote:
yli wrote:@DrGreenTom

incompleet dat niet elke deelgemeente die bestaat ereffectief inzit klopt. Differentiatie was enkel mogelijk op postcode, en daar heb ik ingeval van meerdere deelgemeentes met dezelfde code moeten selecteren en de minder gekende eruit moeten gooien. Jammer maar helaas, technisch was het niet haalbaar verder te gaan.

Incmpleet in de zin dat er postcodes niet voorkomen zou niet meer mogen, tenzij er nog fouten instaan ?

Voor Vlaanderen (Wallonië herinner ik me niet meer, maar geloof dat ik de moed niet meer had eraan te beginnen) is de lijst wél alfabetisch, maar ik heb ervoor geopteerd om binnen een provincie telkenmale terug bij de 'a' te beginnen naargelang een nieuw arrondissement begon, om dit niveau toch nog zichtbaar te houden in de lijsten ...
De andere optie was om direct op arrondissementsniveau te werken, maar dat zou meer dan veertig nieuwe tabellen genereren, en dat leek me wat overdreven.
Wie zei ooit iets over ondankbaarheid na lang hard werken? :wink:
Gewoon doen en blijven voortdoen. Goe bezig.
:wink:
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

DrGreenTom wrote:incompleet dat niet elke deelgemeente die bestaat ereffectief inzit klopt. Differentiatie was enkel mogelijk op postcode,
Differentiatie hoeft niet enkel op postcode.

Bijvoorbeeld Wavre heeft 3 deelgemeentes en twee postcode :

Code: Select all

1301=Bierges
1300;Limal=Limal
1300;Wavre=Wavre
Stel dat er meer dorpen binnen postcode gebied 1300 vallen moeten die ook nog onderverdeeld worden.
DrGreenTom wrote: Incmpleet in de zin dat er postcodes niet voorkomen zou niet meer mogen, tenzij er nog fouten instaan ?
bij Antwerpen de volgende deelgemeentes :
2328 Meerle
2222 Itegem
DrGreenTom wrote: en daar heb ik ingeval van meerdere deelgemeentes met dezelfde code moeten selecteren en de minder gekende eruit moeten gooien.
Alle deelgemeentes zijn natuurlijk gelijk. Statistisch is het niet mogelijk enkele minder gekende weg te laten.
DrGreenTom wrote: Voor Vlaanderen (Wallonië herinner ik me niet meer, maar geloof dat ik de moed niet meer had eraan te beginnen) is de lijst wél alfabetisch, maar ik heb ervoor geopteerd om binnen een provincie telkenmale terug bij de 'a' te beginnen naargelang een nieuw arrondissement begon, om dit niveau toch nog zichtbaar te houden in de lijsten ...
Nadeel van alfabetiseren naar Arrondissementsniveau is dat dat er niet effectief bij vermeld staat. Zelf heb ik dat bij Frankrijk opgelost door :

SubGroup=Département ... | Arrondissement ...

maar ben hier ook niet echt tevreden mee, aangezien het Département (of gemeente in België) meer gebruikt word.

Beste is gemeentelijke info van bijvoorbeeld wikipedia te gebruiken om te zien of het aantal deelgemeentes klopt.
DrGreenTom wrote:Wallonië herinner ik me niet meer, maar geloof dat ik de moed niet meer had eraan te beginnen
Tsja, wat moet ik hier aan toevoegen :?:

3948 wrote: Wie zei ooit iets over ondankbaarheid na lang hard werken?
Gewoon doen en blijven voortdoen. Goe bezig
Ik wil niet ondankbaar overkomen, echter was de informatie nog te ver in een ontwikkeling statium om in ZIP van NIG te zitten.

Tot slot zou ik zeggen, beste eerst alle nieuwe data controleren met de oude data - het handigst in excel en op postcode sorteren.
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

O ja, en Communities is niet echt een vertaling van deelgemeente - zie wikipedia

In het frans is het Sections de commune
DrGreenTom
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by DrGreenTom »

yli wrote:
DrGreenTom wrote:incompleet dat niet elke deelgemeente die bestaat ereffectief inzit klopt. Differentiatie was enkel mogelijk op postcode,
Differentiatie hoeft niet enkel op postcode.

Bijvoorbeeld Wavre heeft 3 deelgemeentes en twee postcode :

Code: Select all

1301=Bierges
1300;Limal=Limal
1300;Wavre=Wavre
Stel dat er meer dorpen binnen postcode gebied 1300 vallen moeten die ook nog onderverdeeld worden.
dat is dus wat ik bedoelde met technisch onmogenlijk. die codes 1300 kunnen niet opgesplitst worden.
DrGreenTom wrote: Incmpleet in de zin dat er postcodes niet voorkomen zou niet meer mogen, tenzij er nog fouten instaan ?
bij Antwerpen de volgende deelgemeentes :
2328 Meerle
2222 Itegem
okay, die zijn door de mazen van het net geglipt, al zijn de files wel degelijk gereviewd geweest door verschillende personen.

DrGreenTom wrote: en daar heb ik ingeval van meerdere deelgemeentes met dezelfde code moeten selecteren en de minder gekende eruit moeten gooien.
Alle deelgemeentes zijn natuurlijk gelijk. Statistisch is het niet mogelijk enkele minder gekende weg te laten.
statistiek maakt vaak gebruik van 95% betrouwbaarheidsintervallen (breng me niet in gang :p) dus is dat wel mogelijk. Als er een deelgemeente naar je zin niet bijstaat kan je ze altijd toevoegen.

DrGreenTom wrote: Voor Vlaanderen (Wallonië herinner ik me niet meer, maar geloof dat ik de moed niet meer had eraan te beginnen) is de lijst wél alfabetisch, maar ik heb ervoor geopteerd om binnen een provincie telkenmale terug bij de 'a' te beginnen naargelang een nieuw arrondissement begon, om dit niveau toch nog zichtbaar te houden in de lijsten ...
Nadeel van alfabetiseren naar Arrondissementsniveau is dat dat er niet effectief bij vermeld staat. Zelf heb ik dat bij Frankrijk opgelost door :

heb ik geprobeerd en dan wordt de tabel overladen en weinig leesbaar. Daarom afgekeurd.
De mensen die het echt wat kan schelen zijn toch allicht de Vlamingen en Nederlanders, en die kunnen met de nieuwe arrondissementenlijst die nu ook in NIG zit hun plan wel trekken.
maar ben hier ook niet echt tevreden mee, aangezien het Département (of gemeente in België) meer gebruikt word.

Beste is gemeentelijke info van bijvoorbeeld wikipedia te gebruiken om te zien of het aantal deelgemeentes klopt.
zoals gezegd is het enkel mogelijk te differentiëren op postcode.
als een gemeente 10 deelgementes kent, waarvan vier met postcode A en zes met postcode B, is het zoals gezegd niet haalbaar dit in NIG weer te geven.
Het voordeel van de huidige file is dat er tenminste de bekendste deelgemeenten al vertoond worden en niet enkel de hoofdgemeente.
Ik persoonlijk vind dit een vooruitgang.
DrGreenTom wrote:Wallonië herinner ik me niet meer, maar geloof dat ik de moed niet meer had eraan te beginnen
Tsja, wat moet ik hier aan toevoegen :?:
dat je er zin in hebt natuurlijk *lol*

3948 wrote: Wie zei ooit iets over ondankbaarheid na lang hard werken?
Gewoon doen en blijven voortdoen. Goe bezig
Ik wil niet ondankbaar overkomen, echter was de informatie nog te ver in een ontwikkeling statium om in ZIP van NIG te zitten.

Tot slot zou ik zeggen, beste eerst alle nieuwe data controleren met de oude data - het handigst in excel en op postcode sorteren.
ik ben vertrokken van de bestaande gemeentenlijst zoals die in nig zit :-)
Last edited by DrGreenTom on Sun Sep 30, 2007 9:10 pm, edited 1 time in total.
Liever 10 vogels in de lucht dan 1 die mijn terras volschijt
Phaseolus
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Phaseolus »

yli wrote: Nadeel van alfabetiseren naar Arrondissementsniveau is dat dat er niet effectief bij vermeld staat. Zelf heb ik dat bij Frankrijk opgelost door :

:?: :?:

wat bedoel je eigenlijk met Département (or gemeente in België) ?

De indeeling in Frankrijk staat als volgt :
France
Régions (bvb : Ile-de-France, PACA, Pays-de-la-Loire, enz...)
Départements (bvb : 49-Maine-et-Loire, enz...)
Communes (en dit staat voor "gemeente")
Arrondissements bestaan alléén in enkele steden, zoals Paris, Lyon of Marseille, en het is inderdaad belangrijk om deze specifiek te vermelden (75011 voor XIième arrondissement, of 75016 en 75116 voor de XVIième arrondissement)
jaibee16
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by jaibee16 »

Henk Draijer wrote:
Wie vind de fout
Volgens deze lijst bestaat :note-5: met R/P (ik heb er 7).
R/P :note-5: bestaan zeker ! Ik heb er zelf 13 in mijn bestand en ze zijn een tijdje geleden uitgegeven met R003/ Pxxxx.
PROUD TO BE A MEMBER OF THE FRISIAN (EBT)- TOP 10.
One live, live it !
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”