N.I.G

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Post Reply
vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

Ik meende toch echt dat ik ook een reactie op de R/P :note-5: had geschreven. Ik heb er nu (net gedownload) 364.

5;2002;P****5967***;woltjer_eerste_r/p;2007-05-13 08:39:36;Norg;Netherlands;9331;R003H3;30448585

Welke topic is dit eigenlijk.
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

@Phaseolus

Ik bedoelde deze 342 arrodnissementen :

Image

bron : wikipedia (net als de cantons)

Vrees dat deze twee bestuurslagen (arrondissementen en cantons) ook niet veel gebruikt worden. Hoe dan ook heb ik ze in mijn NIG stats bij gevoegd.
DrGreenTom wrote:
yli wrote:
DrGreenTom wrote:incompleet dat niet elke deelgemeente die bestaat ereffectief inzit klopt. Differentiatie was enkel mogelijk op postcode,
Differentiatie hoeft niet enkel op postcode.

Bijvoorbeeld Wavre heeft 3 deelgemeentes en twee postcode :

Code: Select all

1301=Bierges
1300;Limal=Limal
1300;Wavre=Wavre
Stel dat er meer dorpen binnen postcode gebied 1300 vallen moeten die ook nog onderverdeeld worden.
dat is dus wat ik bedoelde met technisch onmogenlijk. die codes 1300 kunnen niet opgesplitst worden.
Nee, in mijn voorbeeld zoals hierboven worden alle biljetten 1300 uit Limal bij deelgemeente Limal gevoegd en biljetten met 1300 Wavre bij Wavre.

Momenteel is er echter nog een kleine technische aanpassing nodig om dat bij NIG 1.64 weer goed te krijgen. zie NIG topic

Zover ik weet bestaat Strasbourg uit 10 cantons met allemaal dezelfde postcode....(dus zelfde postcode en plaats). Kijk dan is het technisch onmogelijk natuurlijk
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

Code: Select all

// Types:
//  -post code ranges "00000,00000=name" (must be numbers)
//  -single code "00000=name"
//  -single code+name "00000;PlaceNameinCSV=name"
//  -single name ";PlaceNameinCSV=name"
Deze vier mogelijkheden zijn er om NIG data te maken overigens (zie bovenaan elke codes_landsnaam.txt file
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
DrGreenTom
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by DrGreenTom »

hou je er wel even rekening mee dat er om het zacht uit te drukken nogal soepel wordt omgesprongen met schrijfwijzen van gemeenten door de verschillende EBT'ers.
Dat kan nooit opgevangen worden :wink:
Liever 10 vogels in de lucht dan 1 die mijn terras volschijt
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

Gewoon de officiële spelling gebruiken. In dat geval kan het voor enkele individuele users niet helemaal kloppen als je een foutieve spelling hebben gebruikt. Maar dat geldt uiteraard ook als ze een verkeerde postcode hebben gebruikt.

Wil je aan de 2739 gemeentes van 1961 komen, de huidige gemeentes met hun deelgemeentes zul je gebruik moeten maken van postcode èn plaats. Zo bestaan er 19 deelgemeentes met postcode 3700
DrGreenTom
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by DrGreenTom »

yli wrote:Gewoon de officiële spelling gebruiken. In dat geval kan het voor enkele individuele users niet helemaal kloppen als je een foutieve spelling hebben gebruikt. Maar dat geldt uiteraard ook als ze een verkeerde postcode hebben gebruikt.

Wil je aan de 2739 gemeentes van 1961 komen, de huidige gemeentes met hun deelgemeentes zul je gebruik moeten maken van postcode èn plaats. Zo bestaan er 19 deelgemeentes met postcode 3700
nou, om maar een voorbeeld te geven :
voor de Molse deelgemeente Gompel geldt :
"Mol-Gompel" is niet "Mol Gompel" is niet "Gompel"
etc.

sorry, maar ik geloof nooit dat dit tot een voor iedereen toepasbaar bestand kan komen.
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

Slecht voorbeeld, Mol heeft geen deelgemeentes

EDIT Als voorbeeld heb ik de deelgemeentes van Brabant Wallon en Brussel / Bruxelles in NIG codes gezet.

zie hier

In Waals Brabant kom ik op 116 (ipv 44) deelgemeentes uit
DrGreenTom
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by DrGreenTom »

yli wrote:Slecht voorbeeld, Mol heeft geen deelgemeentes
ik raad je toch niet aan om tegen een Mollenaar uit Sluis te zeggen dat ie in Ginderbuiten woont ;-)
EDIT Als voorbeeld heb ik de deelgemeentes van Brabant Wallon en Brussel / Bruxelles in NIG codes gezet.

zie hier

In Waals Brabant kom ik op 116 (ipv 44) deelgemeentes uit
een deelgemeente is in het Belgiê van na de fusie an sich iets wat niet op zichzelf bestaat en op dezelfde hoogte mag geplaatst worden als een kern. Die kernen zijn in het geval van Mol eerder intuitief (hoewel, er staat wel degelijke een bordje met bv 'sluis' of 'millegem' enz)
In andere plaatsten is het meer uitgesproken omdat het bv over een fusie gaat van twee (voormalige) gemeenten. In nog andere gevallen zullen bewoners van een nergens met een officieel bord aangegeven bord toch vinden dat ze tot een bepaald 'deeloord spec' van hun gemeente horen.

Bewoners van een gemeente zullen zelf nl. vaak verder differentiëren dan de administratieve logica : zo zullen bewoners van Mol die differentiatie per kern vaak wel zo invoeren. Kijk zelf in de databank maar eens na ;-)

Sorry yli, maar veel meer dan uitsplitsen per postcode is niet haalbaar. Ik vrees dat je gewoon tevéél wilt.
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

Goed, ik sluit de discussie met de vraag :

Wil je NIG codes per postcodezone maken (noem je dan postcodezone), per officiele deelgemeente (dat zijn die 2700 nog wat) of per kern (zoals in gemeente Mol bijv. naast Mol, Achterbos, Donk, Ezaart, Ginderbuiten, Gompel, Heidehuizen, Millegem, Rauw, Sluis, Wezel en Postel) ?

Het laatste geval is inderdaad erg veel werk.

Als je per postcodezone wil differentieren, mij best - maar noem het dan ook gewoon "postcodezones per gemeente"
packbell
Euro-Master
Euro-Master

Post by packbell »

Naar de overgang naar eu doet mijn NIG het niet meer , na het invullen van de url,s gaat alles nog goed totdat ik hem op start verdwijnt het direct van mijn scherm en sta ik weer op de plaats van mijn documenten.
Ik heb alles zo gedaan als de oude NIG.
Wat zie ik over het hoofd b.v.d
Rideo Ergo Sum <"Ik lach, dus ik besta">
-----> Statistieken <-----
herjan
Euro-Master
Euro-Master

Post by herjan »

packbell wrote:Naar de overgang naar eu doet mijn NIG het niet meer , na het invullen van de url,s gaat alles nog goed totdat ik hem op start verdwijnt het direct van mijn scherm en sta ik weer op de plaats van mijn documenten.
Ik heb alles zo gedaan als de oude NIG.
Wat zie ik over het hoofd b.v.d
Het probleem ligt bij het prog. NIG .Ik heb ook de url veranderd naar .eu in (File -> Configuration -> EBT profile(URL) en gesaved. Maar bij het opstarten gaat hij automatisch terug naar .com
Waarschijnlijk moet dit door de auteur nog veranderd worden.
Grtz.
gaper
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by gaper »

...en zie daar: de nieuwe versie
herjan
Euro-Master
Euro-Master

Post by herjan »

gaper wrote:...en zie daar: de nieuwe versie
Hartelijk bedankt gaper :D :D
herjan
Euro-Master
Euro-Master

Post by herjan »

herjan wrote:
Heb de nieuwe versie gedwld ,maar kan nog altijd niet de url naar eurobilltracker.eu veranderen, gebruikt steeds .com
Grtz.
packbell
Euro-Master
Euro-Master

Post by packbell »

herjan wrote:
herjan wrote:
Heb de nieuwe versie gedwld ,maar kan nog altijd niet de url naar eurobilltracker.eu veranderen, gebruikt steeds .com
Grtz.
Ik heb hem al sinds gisteren maar hij valt steeds weg
Rideo Ergo Sum <"Ik lach, dus ik besta">
-----> Statistieken <-----
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”