Miten löysit EBT:een?

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

vtt
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 590
Joined: Fri Jul 21, 2006 7:17 pm
Location: Vaasa, Finland
Contact:

Post by vtt »

Jep sama tapaus
5757
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 64
Joined: Thu Mar 30, 2006 6:26 pm

Post by 5757 »

Paikallislehti Vartin (Espoo) jutun kautta löytyi melkein kaksi vuotta sitten.
User avatar
Eliezer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1650
Joined: Sat Apr 23, 2005 6:11 pm
Location: Greater Helsinki (Zone B), Finland
Contact:

Post by Eliezer »

Minä luin EBT:stä maaliskuussa 2005 MikroBitistä (en tiedä oliko se silloin uusin vai vähän vanhempi numero) ja silloin oli mielikuva, että olisin kuullut siitä aikaisemminkin. Tuli sitten 6.3.2005 rekisteröityä ensimmäinen seteli. Hyvin nopeasti oivalsin karttatäplien keräämisen hauskuuden (kun kipuaminen sijoituslistoilla näytti utopistiselta normaalilla 1 seteli kolmessa päivässä -tahdilla). Ekaa osumaa sain odottaa kolme kuukautta, ja kyllä se sitten oli riemukas hetki.
User avatar
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1310
Joined: Tue Aug 02, 2005 5:06 am
Location: Raisio Finland

Post by bin Lauri Œ »

Jotenkin se täplämetsästys ja neitsytpaikat minullakin ovat enemmän herättäneet mielenkiintoa jatkoa ajatellen.
Tällä hetkellä on kaksi työmaata (oli kolmekin) joten nyt ei metsästetä kuin punkkaa johon voi illalla väsyneenä kellahtaa.
Mutta kesä koittaa kaverit. :)
Ajan tuhlaaminen on tärkeä osa elämää.
sam

Post by sam »

Löysin vähän "vahingossa" Postcrossing sivuilta linkin viime kesänä. Harmittaa etten silloin pari vuotta sitten jo tullut katsoneeksi niitä linkkejä. (olin opiskelemassa Pohjanmaalla ja olisihan sieltä ollut mukavaa kerätä täpliä) :wink:
User avatar
Titu
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 68
Joined: Sun Jul 02, 2006 11:08 am
Location: Turenki-city

Post by Titu »

minäpäs en olekaan yhtään varma, olenko tähän jo vastannut, enkä jaksa selata kaikkia sivuja, joten jos olen vastannut niin kertaus on opintojen äiti....

eli minä tutustuin Pryndeen siinä vuonen 2005 lopuilla ja jossakin vaiheessa sitten kyselin että mitäs sää harrastat ja sitten tuli tietoja ebt:stä. Ensi alkuun Prynde kirjasi minun setelit itselleen ja myöhemmin sitten pyysin jokso niihin voisi laittaa maininnat että ovat minun seteleitä ja sitten aloinkin itse kirjailemaan, edelleen Prynden nickin suojiss, a nyt olen jo niin paljon kirjannut sinne, etten jaksa viitsiä enää omaa nickiä rekisteröitä kirjauksia varten. Kaikissa minun seteleiden kommenteissa kuitenkin on se maininta että minun ovat :D
Maailmalle olet vain joku,
jollekin olet koko maailma
♥♥
Tippis
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 85
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:37 pm
Location: Hollola, Finland

Post by Tippis »

Bongasin osoitteen joltain sukututkimuspalstalta loppuvuodesta 2006. En nyt jaksa muistaa kenen palstalle kirjoittaneen e-mailin lopussa se oli.

Vieläkin harmittaa :evil: :evil: :evil:, kun edellisenä iltana minulla oli hyppysissäni elämäni ainoa :note-500:, jonka silloin vaihdoin paikallisella Nesteellä 10x :note-50:.
Rekisteröidyttyäni kirjasin nuo :note-50::set ja ryntäsin sinne Nesteelle kyselemään sen :note-500::sen perään, mutta eihän se enää siellä ollut... :cry:
User avatar
Luumi
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1406
Joined: Thu Dec 12, 2002 1:23 pm
Location: Karelia/Savonia, Finlandia
Contact:

Post by Luumi »

Tippis wrote:...ryntäsin sinne Nesteelle kyselemään sen :note-500::sen perään, mutta eihän se enää siellä ollut... :cry:
Pankista saa uuden ;)

Mie oon miettiny, että miltä paikkakunnalta itse tahdon sen ihka ensimmäisen :note-500:. NIG:n tilastoja ajatellen olisi kiva, jos siellä lukisi ensimmäisen setelin kohdalla jokin vähän pienemmän paikan nimi :)

Ja alkuperäiseen aiheeseen: Liian pitkä aika, en enää muista :D Todennäköisimmin tuli sillon loppusyksystä 2002 etsittyä jotain tietoa eurosta valuuttana googlen kautta ja osuttua tänne sattumalta. Touhu ei kuitenkaan koukuttanut totaalisesti kun vasta viime kesänä. Sitä ennen kirjasin seteleitä vain silloin tällöin, eli pari kuukaudessa ja välillä useampikin kuukausi ilman setelin seteliä. Nyt kolkutellaan tuota Suomen TOP500:aa (sijoitus kirjoitushetkellä 501.)
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 178th (Oct 2023)
User avatar
JiiPee72
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1573
Joined: Fri Oct 01, 2004 9:42 pm
Location: Vihtavuori, Finland
Contact:

Post by JiiPee72 »

Tippis wrote:Bongasin osoitteen joltain sukututkimuspalstalta loppuvuodesta 2006. En nyt jaksa muistaa kenen palstalle kirjoittaneen e-mailin lopussa se oli.

Vieläkin harmittaa :evil: :evil: :evil:, kun edellisenä iltana minulla oli hyppysissäni elämäni ainoa :note-500:, jonka silloin vaihdoin paikallisella Nesteellä 10x :note-50:.
Rekisteröidyttyäni kirjasin nuo :note-50::set ja ryntäsin sinne Nesteelle kyselemään sen :note-500::sen perään, mutta eihän se enää siellä ollut... :cry:
Voisi hyvinkin olla minun laittama linkki, kun tuota mainostamista on tullut tehtyä aika monilla sivuilla aiemmin ja e-maileissani tulee kanssa käytettyä tuota linkkiä. Niin ja tuota sukututkimusta on tullut tehtyä jo toistakymmentä vuotta, tutkien niin omia kuin muidenkin juuria.
Sonkku
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 145
Joined: Thu Nov 02, 2006 8:14 pm
Location: Valkeakoski

Post by Sonkku »

Löysin EBT:n samalla foorumilla keskustelleen henkilön allekirjoituksesta, kun siellä oli linkki sivustolle. :)
User avatar
Kyypupu
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 241
Joined: Tue Jun 01, 2004 5:00 pm
Location: somewhere over the rainbow
Contact:

Post by Kyypupu »

Kyypupu wrote:Jatkoajan sivuilla oli aikoinaan tarinaa ja linkki EBT:hen, ja sitä kautta asiasta kuulin, samantien myös kirjauduin jäseneksi. Aikaa tuosta on pian 2 vuotta.
Tässä ehtoon tunteita tein hiukan salapoliisityötä ja "Mr Pilli"-merkkistä kaveria on syyttäminen että tähän touhuun olen hurahtanut. Kaveri itse on näköjään rahojen merkkaamisen jättänyt jo pian kolme vuotta sitten, mutta perintö elää yhä vahvana... 8)
Life isn't like a box of chocolates . . it's more like a jar of jalapenos. What you do today, might burn your butt tomorrow.
höpsismöppiäinen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1933
Joined: Fri Apr 18, 2008 7:21 pm
Location: Helsinki, Finland

Post by höpsismöppiäinen »

Löysin EBT:n Tiede-lehden nettisivujen Linkit-osiosta. :o
Epäröinnin jälkeen päätin liittyä mukaan, ja mukavaa on ollut. :D
saikku
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 1
Joined: Thu May 01, 2008 8:30 am

miten löysin EBT:n

Post by saikku »

heissan olen ihka tuore EBT:n käyttäjä ja tähän touhuun tutustuin työkavereiden kautta.
User avatar
yoto
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 237
Joined: Wed Aug 17, 2005 3:58 pm
Location: Helsinki "metropolitan" area

Re: Miten löysit EBT:een?

Post by yoto »

www.sontalaatikko.net oli saitti jossa tuli hiljaisina tunteina pyörittyä. Siellä oli linkki ja heti rupesin kirjaamaan. ..saittia ei tosin enää ole olemassa..
If you live, you will die..

**

Koville jätkille paistaa aina aurinko !
User avatar
Ei pysty
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 23
Joined: Wed Oct 29, 2008 1:35 pm
Location: Ilmajoki, Finland

Re: Miten löysit EBT:een?

Post by Ei pysty »

Joulukuussa 2007 näin linkin pelisivusto Aapelin foorumilla...
"Interesting, isn't it? Not really..." :roll:
My EBT-profile
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”