Suomi vs. Alankomaat

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
psych3
Euro-Master
Euro-Master

Post by psych3 »

Klazu wrote:
Roide wrote:Itse laitoin korteni kekoon kirjaamalla 80 seteliä, melkein oma ennätykseni päivässä (siis jos lasketaan pois ensimmäisten päivien jättikirjaamiset). Ja siitä palkinnoksi tärähti kaksi osumaa :D
http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... id=2686517;-
http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... id=2686641;-
Eikä edes mitään turhia osumia :mrgreen:
Jätkällä on pienesti tuuria..! :mrgreen:
Joo osumat oli kyllä aika kadehdittavia. Ja hyvä osuma % jo jos 80 setelillä saa KAKS osumaa :)
Hyvis
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Hyvis »

Klazu wrote:
psych3 wrote:Taas on

2 Suomi 518508
3 Alankomaat 518312
Laitoin äsken reippaat 100 seteliä Suomelle. Eipä se paljon tunnu noissa lukemissa. 8)
mistä ihmeestä tuollaisia määriä seteleitä saa kerralla? :roll:
psych3
Euro-Master
Euro-Master

Post by psych3 »

Pankistahan niitä. Tänään pidin taukoa pankista mut maanantaina taas.
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

Pankistahan niitä suuria määriä saa. Täytyy kyllä sanoa että alkaa hiukan puuduttamaan tuollaisen sadan setelin kirjaaminen. Noh, kohta toi käsikassa hupenee reippaasti ja alkaa taas hiljaisempi aika... :roll:
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Post by aplfi »

Mulla on vähän nyt semmonen kausi menossa. Harrastushan ei saa tuntua puuduttavalta, joten on parempi olla vähän aikaa säästöliekillä ettei mene överiks. Joten luultavasti meikäläisen saldo tulee tässä kuussa jäämään jonnekin 200-300 välille mutta loppujen lopuks se tekee vaan hyvää. Ettei meinaan ala tuntumaan työltä. Jossain välissä oli pakonomanen tarve saada kirjattavia seteleitä. Liika on kumminkin liikaa vaikken koskaan mitään terävimmän kärjen syöttäjiä ole ollutkaan.
Hyvis
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Hyvis »

Juha Hyvönen wrote:
Klazu wrote:
psych3 wrote:Taas on

2 Suomi 518508
3 Alankomaat 518312
Laitoin äsken reippaat 100 seteliä Suomelle. Eipä se paljon tunnu noissa lukemissa. 8)
mistä ihmeestä tuollaisia määriä seteleitä saa kerralla? :roll:
tarkotin tietysti, että kun mulla ei tuommoisia määriä ole tililtä nostaa.... sitä ihmettelin.... eli vähintään 5*110 euroa = 550 euroa..... huih!
SPACE FP
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by SPACE FP »

Juha Hyvönen wrote:tarkotin tietysti, että kun mulla ei tuommoisia määriä ole tililtä nostaa.... sitä ihmettelin.... eli vähintään 5*110 euroa = 550 euroa..... huih!
Heh, eipä täälläkään varmasti läheskään kaikilla ole aina nostaa niitä rahojaan tililtä, vaan monet pitävät jonkin suuruista vaihtokassaa itsellään, esim. vaihtavat pankista isoja seteleitä viitosiksi joita on sitten helppo vaihdella vaihtorahan puutetta kärsivissä kioskeissa ja pikkukaupoissa takaisin isommiksi joita voi sitten taas vaihtaa pankissa pieniksi jne...

Toiset taas kuten minäkin joskus, kirjailevat seteleitä vaikkapa töissä. Monessa paikassa kun joutuu/on mahdollisuus joutua tekemisiin rahojen kanssa. Tämä on ihan hyväksyttävää koska kaikki rahat saat kirjata joihin olet fyysisessä kontaktissa jos et tiedä että se jo olisi kirjattu ebt:hen(vaikkapa jos tiedät, että henkilö jolta rahan saa on ebt-harrastaja -> älä kirjaa), eli osumien järjestäminen ei ole sallittua mutta mikäs estää järjestämästä itselleen sitä kontaktia rahoihin.
Hyvis
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Hyvis »

SPACE FP wrote:
Juha Hyvönen wrote:tarkotin tietysti, että kun mulla ei tuommoisia määriä ole tililtä nostaa.... sitä ihmettelin.... eli vähintään 5*110 euroa = 550 euroa..... huih!
Heh, eipä täälläkään varmasti läheskään kaikilla ole aina nostaa niitä rahojaan tililtä, vaan monet pitävät jonkin suuruista vaihtokassaa itsellään, esim. vaihtavat pankista isoja seteleitä viitosiksi joita on sitten helppo vaihdella vaihtorahan puutetta kärsivissä kioskeissa ja pikkukaupoissa takaisin isommiksi joita voi sitten taas vaihtaa pankissa pieniksi jne...

Toiset taas kuten minäkin joskus, kirjailevat seteleitä vaikkapa töissä. Monessa paikassa kun joutuu/on mahdollisuus joutua tekemisiin rahojen kanssa. Tämä on ihan hyväksyttävää koska kaikki rahat saat kirjata joihin olet fyysisessä kontaktissa jos et tiedä että se jo olisi kirjattu ebt:hen(vaikkapa jos tiedät, että henkilö jolta rahan saa on ebt-harrastaja -> älä kirjaa), eli osumien järjestäminen ei ole sallittua mutta mikäs estää järjestämästä itselleen sitä kontaktia rahoihin.
jos töitten puitteissa kirjaa, sehän on ihan luonnollista sillä silloinhan rahat kulkevat käsien läpi. mutta kun ei kaikilla, läheskään, sellaista mahdollisuutta liene. onko sitten niin, että jotka eniten saa merkintöjä, käy merkkaamassa kesken päivän ja kierroksen? ei kai niitä paperille välillä viitsi kirjata *suunnittelee kortisonipiikkiä tenniskyynärpäähän*.
Cinnamon
Euro-Master
Euro-Master

Post by Cinnamon »

tunnustan kuuluvani niihin jotka kirjaavat seteleitä myös töissä. Työpäivän aikana yritän kirjata niin paljon kuin mahdollista, mutta suurin osa seteleistä tulee ja menee ilman että saan tietoja ylös.
Vaihtorahana lähtee aina ensin ne, jotka olen jo kirjannut ja lisäksi yritän valita aina uuden kassalippaan (siis ei sisällä seteleitä jotka olen jo muutama päivä aiemmn kirjannut)
Vuorotyöläisellä on hiljaisia hetkiä jolloin ehtii rekata koko lippaan sisällön, sekä hullunmyllyjä kuten tämä ilta jolloin saldo oli lähes +-0
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

Cinnamon wrote:tunnustan kuuluvani niihin jotka kirjaavat seteleitä myös töissä. Työpäivän aikana yritän kirjata niin paljon kuin mahdollista, mutta suurin osa seteleistä tulee ja menee ilman että saan tietoja ylös.
Vaihtorahana lähtee aina ensin ne, jotka olen jo kirjannut ja lisäksi yritän valita aina uuden kassalippaan (siis ei sisällä seteleitä jotka olen jo muutama päivä aiemmn kirjannut)
Vuorotyöläisellä on hiljaisia hetkiä jolloin ehtii rekata koko lippaan sisällön, sekä hullunmyllyjä kuten tämä ilta jolloin saldo oli lähes +-0
No mitä olen menoasi seurannut, niin ihan hyvin sä olet ehtinyt kirjailla. Tsemppiä vain! :wink:
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

aplfi wrote:Mulla on vähän nyt semmonen kausi menossa. Harrastushan ei saa tuntua puuduttavalta, joten on parempi olla vähän aikaa säästöliekillä ettei mene överiks. Joten luultavasti meikäläisen saldo tulee tässä kuussa jäämään jonnekin 200-300 välille mutta loppujen lopuks se tekee vaan hyvää. Ettei meinaan ala tuntumaan työltä. Jossain välissä oli pakonomanen tarve saada kirjattavia seteleitä. Liika on kumminkin liikaa vaikken koskaan mitään terävimmän kärjen syöttäjiä ole ollutkaan.
Se on ihan totta. Just noiden pikkurahojen kanssa meinaa joskus mennä hermot kun niitä on niin pirusti. Vois alkaa kirjailemaan vähintään 20e:sina seteleitään. Siinä on vaan se huono puoli että sillon melkein ainoastaan pankissa saa vaihdeltua ees taas. Kaupat on vähän nihkeitä vaihtamaan 20e:siin isompiaan... :?
Cinnamon
Euro-Master
Euro-Master

Post by Cinnamon »

kunnianhimoinen tavoitteeni on Klazu hyvä pysyä noin viisisataa seteliä edelläsi, mutta hitto kun naputtelet semmoista tahtia että vanha alkaa hyytymään... :P :P :P Muu elämä jää kohta tyystin jalkoihin...
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

Cinnamon wrote:kunnianhimoinen tavoitteeni on Klazu hyvä pysyä noin viisisataa seteliä edelläsi, mutta hitto kun naputtelet semmoista tahtia että vanha alkaa hyytymään... :P :P :P Muu elämä jää kohta tyystin jalkoihin...
Ohoh! Joku pitää mua uhkana. Onpas hassu ajatus. Kiitos vain tsemppauksesta, mutta on fakta että käteiskassani tippuu nykyisestä 500-700€:stä pariin sataseen ensi viikolla kun saan postista odottamani vahvistimen. Sitä odotellessa nostin rahat tililtä ja olen vaihdellut pitkin viikkoa edestaas. Sen kyllä alkoi huomata pankkineitien naamasta... :roll:

Eli kyllä mun tahti hiipuu, mutta ei missään nimessä lopu. Pidä sä vaan hyvä tahtis päällä ja kirjaa niin pirusti seteleitä niin ehkä mä sitten muutaman löydän loppu vuodesta täältä Joensuusta... :wink:
Nakkisormi

Post by Nakkisormi »

1 Saksa 713674
2 Alankomaat 530083
3 Suomi 529557

Nonniii......... :cry:
Cinnamon
Euro-Master
Euro-Master

Post by Cinnamon »

ei uhka, pieni kisa vaan pitää mielen terävänä ;)
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”