Peke wrote:Uit pure nieuwsgierigheid heb ik het één en ander opgezocht.
Voor de duidelijkheid, dit zijn cijfers van 2001 en ze gelden voor het volledige jaar.
(dus niet enkel voor de vakantieperiodes)
Recentere cijfers heb ik helaas niet meteen gevonden.
In totaal trokken toen 8.500.000 Nederlanders de grens over voor een buitenlandse vakantie.
Portugal was toen goed voor 250.000 Nederlandse vakantiegangers, België, Griekenland en Turkije elk iets meer dan 500.000, Italië en Oostenrijk elk zo’n 600.000,
Duitsland was goed voor 800.000 vakanties, Spanje kreeg 1.250.000 Nederlanders over de vloer, maar de absolute top is Frankrijk met meer dan 1.700.000 vakanties.
Met het EK en de olympische spelen zal het aantal bestemmingen voor Portugal en Griekenland nu waarschijnlijk wel hoger liggen.
Afwachten dus, die buitenlandse biljetten en munten komen er echt wel aan.
Oftewel..
de grootste vermengingen zijn de vakanties. De rest is maar een klein aandeel hierin..
G.M.V. wrote:Ik hoop dat de Vierdaagse ook nog wat gaat opleveren, er komen in ieder geval weer veel biljetten uit allerlei windstreken deze kant op.
hier hoopte ik ook al op!
Marco1970 wrote:Ik hoop niet dat de Mexicaanse griep zich gaat verspreiden via Eurobiljetten
en daar denk ik dan liever niet teveel aan!
een griepvirus kan 2 weken (!) overleven op een biljet......
Met wat geluk hergebruiken ze het artikel waarin een vergelijkende studie wordt gedaan over de verspreiding van de griep tov de euro. Heeft ons toen aardig wat bezoekers opgeleverd.
15 augustus is het Gezinsdag in Wiekevorst (Signature), als het goed weer is, is er veel volk en misschien mag ik de kas opschrijven.
Dat zijn dan briefjes om in te voeren en voor EBJ!
Nu geacht Heerenveen; alleen deze biljetten hebben het commentaar FC Groningen en zijn ook de enigste voetbalbiljetten. Groningen speelde toen nog aan de Zaagmuldersweg en het aantal dagen zal ook wel lekker ruiken. Echter dit is geruild bij een cateringstand even buiten het stadion. En de uitslag was: FC Groningen - RBC Roosendaal 3-0.