Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by mrfeanfan »

Nieuw geldautomaat bij Rabobank Heerenveen (bij het Abe Lenstra stadion.
:note-50: :note-20: :note-10: met biljetkeuze
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by eddydevries »

Ik weet niet hoe vaak de automaten worden bijgevuld, maar vannacht had de automaat van de KBC in Essen alleen maar :note-20: , geen :note-50: . Dus voor degenen, die niet bij de Dexia langs kunnen/willen is het misschien een idee om hier vandaag langs te gaan.
Het is niet de automaat, waar je ook kan storten, maar die daar rechts van.

Verder nog een andere automaat:
Ik weet niet of ik het al eerder heb doorgegeven (zo vaak kom ik niet meer bij de Rabobank), maar de automaat in Moerkapelle (=Zuid-Holland) heeft tegenwoordig ook vrije biljetkeuze. Dus je kan er ook 40 :note-5: in één keer uithalen.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
boozebelly
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by boozebelly »

eddydevries wrote: Ik weet niet of ik het al eerder heb doorgegeven (zo vaak kom ik niet meer bij de Rabobank), maar de automaat in Moerkapelle (=Zuid-Holland) heeft tegenwoordig ook vrije biljetkeuze. Dus je kan er ook 40 :note-5: in één keer uithalen.
Zo'n automaat ben ik nog niet tegen gekomen. De Rabo-banken waar ik altijd pin hebben wel biljetkeuze, maar een bedrag hoger dan 20 euro kun je al niet meer alleen in :note-5: jes doen. Dan zit er altijd een tientje bij, bijvoorbeeld altijd 2x :note-10: & 4x :note-5: . En als ik meer dan honderd euro wil pinnen dan moet je er geheid 1x :note-50: bij nemen. Gisteren ben ik daar ook weer wezen pinnen. Ik had geen belang bij biljetten van :note-50: , dus heb ik maar 3x achter elkaar honderd euro gepind. Dan kun je nog kiezen voor 6x :note-10: en 8x :note-5: . Je moet mensen dan ook eens zien kijken als je steeds opnieuw je pasje in dat ding staat te drukken :lol: Zometeen die biljetten op de markt omwisselen voor groter geld, die marktkooplui zijn altijd blij met :note-5: jes en :note-10: tjes en dan heb ik weer wat in te voeren :wink:

Als iemand een automaat weet in de omgeving Z.O. Drenthe, Deventer of Leek/Tolbert (Gr.) waar je zoveel :note-5: jes uit kunt trekken als je wilt, dan hoor ik dat graag :D
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master

Post by googlejaps »

Opvallend:

Gisteren was ik in de regio van Fons: :flag-nl: Woudrichem, :flag-nl: Rijswijk (Noord-Brabant), :flag-nl: Andel, :flag-nl: Giessen, :flag-nl: Almkerk, :flag-nl: Meeuwen, :flag-nl: Genderen.

Daar is me opgevallen dat de Rabo-ATM's alleen maar :note-10: en :note-50: hebben (wel vrije biljetkeuze). Ik dacht eerst dat het toeval was, maar bij alle ATM's was dat de situatie. Heb jij vakkundig alle :note-20: opgemaakt in de regio Fons??
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

boozebelly wrote:
eddydevries wrote: Ik weet niet of ik het al eerder heb doorgegeven (zo vaak kom ik niet meer bij de Rabobank), maar de automaat in Moerkapelle (=Zuid-Holland) heeft tegenwoordig ook vrije biljetkeuze. Dus je kan er ook 40 :note-5: in één keer uithalen.
Zo'n automaat ben ik nog niet tegen gekomen. De Rabo-banken waar ik altijd pin hebben wel biljetkeuze, maar een bedrag hoger dan 20 euro kun je al niet meer alleen in :note-5: jes doen.
Dan ben je geen klant van de Rabobank. Voor Rabobankklanten zijn er twee mogelijkheden: bedrag+biljetkeuze, waarbij een aantal voorgegeven mogelijkheden zijn, waarbij je wel 8x :note-5: hebt, of vrije biljetkeuze, waarbij je met vrije keuze tot 40 biljetten kunt pinnen.
boozebelly
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by boozebelly »

MDeen wrote:
boozebelly wrote:
Zo'n automaat ben ik nog niet tegen gekomen. De Rabo-banken waar ik altijd pin hebben wel biljetkeuze, maar een bedrag hoger dan 20 euro kun je al niet meer alleen in :note-5: jes doen.
Dan ben je geen klant van de Rabobank. Voor Rabobankklanten zijn er twee mogelijkheden: bedrag+biljetkeuze, waarbij een aantal voorgegeven mogelijkheden zijn, waarbij je wel 8x :note-5: hebt, of vrije biljetkeuze, waarbij je met vrije keuze tot 40 biljetten kunt pinnen.
Vreemd...ik ben juist wel klant van de Rabobank. "Bedrag+biljetkeuze" heb ik altijd, maar "Vrije biljetkeuze" heb ik nog nooit bij mijn vestiging in het scherm zien staan :? Doe ik nou iets verkeerd? Maar als ik bij een andere vestiging kom zal ik er eens goed op letten, bedankt.
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Bedrag+biljetkeuze of vrije biljetkeuze is een optie die altijd per geldautomaat is ingesteld. Het komt zelfs voor dat twee automaten naast elkaar een verschillende setting hebben. Waarom ze dat doen is me ook niet duidelijk.

Voor zoveel mogelijk :note-5:jes te pinnen bij bedrag+biljetkeuze is het dus nodig om € 40 te pinnen. Die keuzes proberen maximaal 8 biljetten uit te geven. Ik heb nog nooit gezien dat je maar maximaal € 20 kunt pinnen om alleen :note-5:jes te krijgen.

Misschien dat Baliebennie er wat meer van af weet, die heeft een tijd in Emmen gewoond.

Dalen heeft (had, toen ik er was) wel vrije biljetkeuze. Als je daar een keer bent kun je het uitproberen.
En anders even kijken op de wiki als je ergens naartoe gaat.
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master

Post by mrfeanfan »

Bolsward

Rabobank (binnen) vrije biljetkeuze :note-10: :note-20: :note-50:
Rabobank (buiten) vrije biljetkeuze :note-5: :note-10: :note-20: :note-50:
ING bank (aan de achterkant van het postkantoor :note-10: :note-20: :note-50: (geen biljetkeuze)
Friesland Bank (tegen over blokker) :note-10: :note-20: :note-50:
aloxe
Euro-Master
Euro-Master

Post by aloxe »

Wilnis (de Ronde venen) (Utrecht)
Rabobank (buiten) vrije biljetkeuze :note-5: :note-10: :note-20:

Vinkeveen (de Ronde venen) (Utrecht)
Rabobank (buiten) vrije biljetkeuze :note-5: :note-10: :note-20: :note-50:
a̳l̳o̳x̳e̳ • my other statsmy map of France
BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by BaliBennie »

MDeen wrote:Bedrag+biljetkeuze of vrije biljetkeuze is een optie die altijd per geldautomaat is ingesteld. Het komt zelfs voor dat twee automaten naast elkaar een verschillende setting hebben. Waarom ze dat doen is me ook niet duidelijk.

Voor zoveel mogelijk :note-5:jes te pinnen bij bedrag+biljetkeuze is het dus nodig om € 40 te pinnen. Die keuzes proberen maximaal 8 biljetten uit te geven. Ik heb nog nooit gezien dat je maar maximaal € 20 kunt pinnen om alleen :note-5:jes te krijgen.

Misschien dat BaliBennie er wat meer van af weet, die heeft een tijd in Emmen gewoond.

Dalen heeft (had, toen ik er was) wel vrije biljetkeuze. Als je daar een keer bent kun je het uitproberen.
En anders even kijken op de wiki als je ergens naartoe gaat.
Inderdaad heeft Dalen vrij biljetkeuze dat 24 uur beschikbaar is. Dan moet je wel binnen zijn. Dit kun je buiten kantooruren via een speciale deur bereiken.
Voor de rest is in de gemeente Emmen vrijwel alle automaten met vrije biljetkeuze binnen in de bank. Deze zijn dus alleen tijdens kantooruren beschikbaar. De automaten aan de buitenzijde van de kantoren hebben alleen bedrag+biljetkeuze.
Alleen het kantoor van Klazienaveen heeft een vrije keuze-automaat die 24 uur beschikbaar is. Deze zit in de voorhal.
De kantoren Emmen, Emmercompascuum, Nieuw Amsterdam en Schoonebeek dus alleen tijdens kantooruren binnen in de bank.

Ik ben trouwens benieuwd wanneer BB (BoozeBelly) gaat hitten met BB (BaliBennie)..... :mrgreen:
Visit my homepage to see my statistics, maps and more!

Look at my 5 years statistics

Er gaat niets boven Groningen EBT
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master

Post by Tjariet »

Voor iedereen die naar Florence gaat: Ik heb vorig jaar een automaat gevonden met :note-10: erin, en die zijn nogal zeldzaam in Italië.

Ik zal proberen uit te leggen waar hij zit.

De automaat is van Banca Monte Paschi di Siena, maar volgens mij staat dit niet op de automaat. Hij zat namelijk aan de achterkant van de Banca Toscana, er zit geen Banca Monte Paschi di Siena (maar ik weet dus niet helemaal zeker of het in dat gebouw was, als dat zo is is het de middelste automaat). De automaat zit aan de achterkant van het gebouw in een relatief rustig straatje, wat grenst aan het marktplein, waar ook de uffizi etc te vinden zijn (Signoria volgens mij), de straat heet de Via della Condotta. Aan de voorkant van het bankgebouw (aan het marktplein) zijn ook automaten, maar die geven geen :note-10: .
Van al die 3 automaten aan de Via Della Condotta (er zit 5 of 10 meter tussen telkens) is het volgens mij de middelste (en de andere Tjariet denkt dit ook). Als je met je gezicht naar het paleis (Palazzo Vecchio; met de hoge toren) staat, gaat het hier om de westzijde van het plein. vanaf het marktplein even één straatje opschuiven.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen, ik heb een tijdje zitten zoeken op Google Maps, maar daar werd het niet helemaal duidelijk zichtbaar. Het is voor mij al te lang geleden om te weten welke van de 3 automaten het precies was. Probeer anders maar bij alle 3 om 10 euro te pinnen. Lukt maar bij eentje.

Succes en veel plezier in Florence!

Tjariet
mig4euro
Euro-Master
Euro-Master

Post by mig4euro »

Weet er iemand of (en waar ) er in België automaten zijn die briefjes van 200 € geven ?

Alle nieuwe DEXIA stortingsautomaten geven 5 10 20 50 100 en 500 €, maar geen 200 :? .
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

Helaas, volgens mij geeft geen enkele ATM in België :note-200: biljetten. Behalve Dexia geven de meete ATM's enkel :note-20: en :note-50:.
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
groentje
Euro-Master
Euro-Master

Post by groentje »

ING heeft ook briefjes van 5 (geen van 10), maar alleen voor klanten.
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master

Post by Tjariet »

groentje wrote:ING heeft ook briefjes van 5 (geen van 10), maar alleen voor klanten.
Voor Belgische klanten neem ik aan? Anders zal ik er ook eens langs. Bij dexia gaat het ook, maar maximaal 5 per keer. zodat ik laatst 20 keer moest pinnen om aan mijn limiet van 500 euro te komen. Was uiteindelijk een bundel, maar duurde lang.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”