Risteily Poll #1 (Paikkakunta)
Re: Risteily Poll #1 (Paikkakunta)
tuli vaan mieleen, että nyt pitää sitten ratkaista porukalla, pistetäänkö ne risteilyosumat turkuun, tukholmaan, långneesiin, maarianhaminaan vai helsinkiin. vai ihan fyysisen kohdan mukaan. joka kolmannelle siis siinä tapauksessa gps mukaan.Fundamental wrote:Elikä pistetään nyt äänestys ensin siitä halutaanko lähteä Turusta vai Helsingistä risteilylle.
EDIT: Mieluiten vain ne vastaisivat jotka ovat mahdollisesti risteilylle lähdössä
Mut ainakin saitte ylipuhuttua. Se juna tosiaan tulee todella kätevästi Turun satamaan ja sitäpaitsi samalla voisi merkata osumat Turkuun, Ahvenanmaalle ja jopa Tukholmaan!
Pääasia olisi vaan päättää nyt muutaman viikon sisällä mistä lähdetään ja millä laivalla, on kuitenkin (toivottavasti) iso porukka lähdössä niin se helpottaa asiaa monella tavalla. Hytin koko ja paikka ratkaisee varmaan eniten, mutta piipahdus Tukholmassa olisi varmasti rahanarvoinen juttu. Jos joku voisi ryhtyä tutkimaan hintoja yms. se olisi hieno homma!
Pääasia olisi vaan päättää nyt muutaman viikon sisällä mistä lähdetään ja millä laivalla, on kuitenkin (toivottavasti) iso porukka lähdössä niin se helpottaa asiaa monella tavalla. Hytin koko ja paikka ratkaisee varmaan eniten, mutta piipahdus Tukholmassa olisi varmasti rahanarvoinen juttu. Jos joku voisi ryhtyä tutkimaan hintoja yms. se olisi hieno homma!
Auton ottaminen mukaan laivalle ei ole kovin kallista sekään, ja silloin pääsee Tukholmassa kiertämään vaikka vähän laajemmin. Tosin keskustassa ei kannata siellä autoilla, paljon yksisuuntaisia ja umpikujia, ja metro&bussit on paljon tehokkaampi tapa. Mutta jos haluaa ympäristössä poiketa...
(Tämä vain "vinkkinä" vaikken itse osallistumista suunnittelekaan
)
(Tämä vain "vinkkinä" vaikken itse osallistumista suunnittelekaan
Re: Risteily Poll #1 (Paikkakunta)
Ainakin joillain laivoilla on kyl semmosii karttoja missä palaa valo sillä kohtaa missä mennään.Juha Hyvönen wrote:tuli vaan mieleen, että nyt pitää sitten ratkaista porukalla, pistetäänkö ne risteilyosumat turkuun, tukholmaan, långneesiin, maarianhaminaan vai helsinkiin. vai ihan fyysisen kohdan mukaan. joka kolmannelle siis siinä tapauksessa gps mukaan.![]()
![]()
Taattua Biiltema laatuaAaron wrote:No sittenhän ainakin Helsingin suunnasta tulevien kannattaa kääntyä Kaarinan kohdalla vanhalle tielle ja Piispanristille, mistä ostaa erikoispultit/mutterit autoonsa. Kun vaihtaa jokaisesta pyörästä yhden mutterin jonka saa auki vain erikoisavaimella, se ainakin hidastaa rosmojen touhua.Juha Hyvönen wrote:ihan vinkkinä, kannattaa siis kiinnittää aluvanteet kunnolla. täällä joku paikallinen oli ollut korpipolulla lenkkeilemässä ja palatessaan autolle joku oli vohkinut renkaat aluvanteilla ja jättänyt auton vanhojen renkaiden päälle lojumaan.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Re: Risteily Poll #1 (Paikkakunta)
ainakin joillakin laivoilla eivät ole uusineet niitä lamppukarttoja kun reitit muuttuivat helsinki-ahvenanmaa-tukholmapejole wrote:Ainakin joillain laivoilla on kyl semmosii karttoja missä palaa valo sillä kohtaa missä mennään.Juha Hyvönen wrote:tuli vaan mieleen, että nyt pitää sitten ratkaista porukalla, pistetäänkö ne risteilyosumat turkuun, tukholmaan, långneesiin, maarianhaminaan vai helsinkiin. vai ihan fyysisen kohdan mukaan. joka kolmannelle siis siinä tapauksessa gps mukaan.![]()
![]()



