Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

yli
Euro-Master
Euro-Master

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by yli »

groentje wrote:ING heeft ook briefjes van 5 (geen van 10), maar alleen voor klanten.
Ja, wel eens gezien - maar niet geprobeerd met mijn ING.nl pas.

Overigens had CitiBank vroeger al huisvrouwen mix (met 5,10,20 en 50), maar daar ben ik al jaren niet meer geweest.
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
groentje
Euro-Master
Euro-Master

Post by groentje »

Inderdaad alleen voor klanten van ING België, en inderdaad zijn er maar zelden automaten (ik ben er misschien al 1 gepasseerd) waar je het aantal biljetten kan kiezen, en niet wordt gedwongen te kiezen tussen een paar (beperkte) biljettencombinaties. 4x5 is doorgaans het maximum, tenzij je geluk hebt, en de 20-jes opzijn.
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

Tjariet wrote:Voor iedereen die naar Florence gaat: Ik heb vorig jaar een automaat gevonden met :note-10: erin, en die zijn nogal zeldzaam in Italië.

Ik zal proberen uit te leggen waar hij zit.

De automaat is van Banca Monte Paschi di Siena, maar volgens mij staat dit niet op de automaat. Hij zat namelijk aan de achterkant van de Banca Toscana, er zit geen Banca Monte Paschi di Siena (maar ik weet dus niet helemaal zeker of het in dat gebouw was, als dat zo is is het de middelste automaat). De automaat zit aan de achterkant van het gebouw in een relatief rustig straatje, wat grenst aan het marktplein, waar ook de uffizi etc te vinden zijn (Signoria volgens mij), de straat heet de Via della Condotta. Aan de voorkant van het bankgebouw (aan het marktplein) zijn ook automaten, maar die geven geen :note-10: .
Van al die 3 automaten aan de Via Della Condotta (er zit 5 of 10 meter tussen telkens) is het volgens mij de middelste (en de andere Tjariet denkt dit ook). Als je met je gezicht naar het paleis (Palazzo Vecchio; met de hoge toren) staat, gaat het hier om de westzijde van het plein. vanaf het marktplein even één straatje opschuiven.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen, ik heb een tijdje zitten zoeken op Google Maps, maar daar werd het niet helemaal duidelijk zichtbaar. Het is voor mij al te lang geleden om te weten welke van de 3 automaten het precies was. Probeer anders maar bij alle 3 om 10 euro te pinnen. Lukt maar bij eentje.

Succes en veel plezier in Florence!

Tjariet
Is dit een automaat met vrije biljetkeus? Want de meeste Italiaanse geldautomaten waar ik tot nu toe ben geweest geven wel 1 of 2 tientjes bij je "bestelling", dus een automaat die dat doet vind ik niet bijzonder.

Vandaag ook weer, zowel de Banca Sanpaolo als de Banca Monte dei Paschi etc.; bij de eerste 190 euro (3x :note-50:, 1x :note-20: en 2x :note-10: ), bij de andere 130 euro (2x :note-50:, 1x :note-20: en 1x :note-10: ).
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master

Post by Tjariet »

Crazy Bob wrote:
Tjariet wrote:Voor iedereen die naar Florence gaat: Ik heb vorig jaar een automaat gevonden met :note-10: erin, en die zijn nogal zeldzaam in Italië.

Ik zal proberen uit te leggen waar hij zit.

De automaat is van Banca Monte Paschi di Siena, maar volgens mij staat dit niet op de automaat. Hij zat namelijk aan de achterkant van de Banca Toscana, er zit geen Banca Monte Paschi di Siena (maar ik weet dus niet helemaal zeker of het in dat gebouw was, als dat zo is is het de middelste automaat). De automaat zit aan de achterkant van het gebouw in een relatief rustig straatje, wat grenst aan het marktplein, waar ook de uffizi etc te vinden zijn (Signoria volgens mij), de straat heet de Via della Condotta. Aan de voorkant van het bankgebouw (aan het marktplein) zijn ook automaten, maar die geven geen :note-10: .
Van al die 3 automaten aan de Via Della Condotta (er zit 5 of 10 meter tussen telkens) is het volgens mij de middelste (en de andere Tjariet denkt dit ook). Als je met je gezicht naar het paleis (Palazzo Vecchio; met de hoge toren) staat, gaat het hier om de westzijde van het plein. vanaf het marktplein even één straatje opschuiven.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen, ik heb een tijdje zitten zoeken op Google Maps, maar daar werd het niet helemaal duidelijk zichtbaar. Het is voor mij al te lang geleden om te weten welke van de 3 automaten het precies was. Probeer anders maar bij alle 3 om 10 euro te pinnen. Lukt maar bij eentje.

Succes en veel plezier in Florence!

Tjariet
Is dit een automaat met vrije biljetkeus? Want de meeste Italiaanse geldautomaten waar ik tot nu toe ben geweest geven wel 1 of 2 tientjes bij je "bestelling", dus een automaat die dat doet vind ik niet bijzonder.

Vandaag ook weer, zowel de Banca Sanpaolo als de Banca Monte dei Paschi etc.; bij de eerste 190 euro (3x :note-50:, 1x :note-20: en 2x :note-10: ), bij de andere 130 euro (2x :note-50:, 1x :note-20: en 1x :note-10: ).
Geen vrije biljetkeus, maar er zitten geen 20jes in de automaat, waardoor je als je 40 euro pint, 4x10 krijgt. In Italië is het zo dat je bij grote bedragen wel eens een 10tje krijgt inderdaad, maar nu je onbeperkt kunt pinnen wat aantal keer betreft, zou je er dus met enig gemak 20x10 per dag uit kunnen halen, of iets in die richting. Dat vind ik altijd beter dan al die grote biljetten.

Even offtopicje, maar ik kan het niet laten. Florence is mooi hé? Als we er niet vorig jaar een week waren geweest hadden we zeker overwogen om te komen. Elke avond is Ken Mercer op de piazza della signoria, een hele goede zanger, voor de Uffizi. We hebben zijn cd gekocht. Wellicht kom je hem nog tegen. Veel plezier nog en dat je (jullie) maar veel nieuwe mensen mogen ontmoeten :D
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Ik heb vandaag een rondje Italië gedaan. Ervaringen: meestal :note-20: en :note-50:, soms ook :note-10:

Twee banken gevonden die :note-10: uitgaven:
In Volterra 4x :note-10: gekregen (weet niet meer welke bank), 2x N/Y en bijna een parkeerboete.
In Asciano 3x :note-10: + :note-50: en daarna 3x :note-10: bij Banca Etruria.
de*lerger
Euro-Master
Euro-Master

Post by de*lerger »

De laatste keer dat ik in Italie was is al weer 3 jaar geleden. Maar er waren toen een aantal banken die bij de keuze €50 5 x :note-10: gaven, waaronder in Rome een automaat van de Banca del Fucino (zat ergens tussen de Spaanse Trappen en de Tiber) en op Sardinie de Unicredit Banca in Cagliari (in de buurt van de haven) en in Iglesias.
90% van de :note-10: was toen nog N/Y
My map
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

Vandaag zowaar een ATM BNP Paribas Fortis tegen gekomen met meer biljetten dan alleen :note-20: en :note-50:.

:flag-be: Hoboken, vrije biljetkeuze :note-10: :note-20: :note-50: :note-100:
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
Jan010
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Jan010 »

mig4euro wrote:Weet er iemand of (en waar ) er in België automaten zijn die briefjes van 200 € geven ?

Alle nieuwe DEXIA stortingsautomaten geven 5 10 20 50 100 en 500 €, maar geen 200 :? .

Ik heb een Dexia ATM gevonden met :note-200: biljetten: Essen, rechter automaat.
boozebelly
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by boozebelly »

BaliBennie wrote:
MDeen wrote: Ik ben trouwens benieuwd wanneer BB (BoozeBelly) gaat hitten met BB (BaliBennie)..... :mrgreen:
Bedankt voor de info BB :D (Beetje late reactie van mijn kant, maar ik was even een paar weken pleite)
Ik heb overigens ook de Rabobank in Odoorn ontdekt, die heeft ook vrije biljetkeuze ( :note-10: , :note-20: , :note-50: & :note-100: ) en is 24 uur per dag bereikbaar.
Binnenkort zal ik die pinautomaat van de Rabo in Emmen wel proberen, tijdens het storten van geld had ik ook gespot dat die biljetten van 200 geeft en die heb ik nog nooit ingevoerd, laat staan in handen gehad. En in Emlichheim (Duitsland) zit bij de Aldi een automaat die ook vrije biljetkeuze heeft ( :note-5: , :note-10: , :note-20: & :note-50: ). Dus in en om Emmen is wel het één en ander te vinden.

En die hit tussen ons zal ook wel komen, ik zag een tijdje geleden bij toeval dat ene BaliBennie een hele bult biljetten ingevoerd had op mijn postcode (7811), dus ze zijn in de buurt :P
Steda
Euro-Master
Euro-Master

Post by Steda »

De rabo atm in Duizel(gemeente eersel) heeft sinds een tijd vrije biljetkeuze. Dat was vroeger niet.
10,20,50 zit erin.
rlaurenssen
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by rlaurenssen »

Bij deze geldautomaat in Rotterdam (Ben even de naam kwijt van de bank, de enige in Nederland van een bepaalde buitenlandse bank)
kwam in ieder geval niets uit, het enige wat ik te zien kreeg was een windows 95/98 bureaublad.
Attachments
31072010008.jpg
31072010008.jpg (954.88 KiB) Viewed 774 times
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

In Pisa hadden we een geldautomaat waar over het geldautomaatbeeld een foutmelding van windows stond dat windows out of virtual memory was.

De geldautomaat functioneerde verder prima, maar de foutmelding verborg wel een invoerveld.
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

yli wrote:Vandaag zowaar een ATM BNP Paribas Fortis tegen gekomen met meer biljetten dan alleen :note-20: en :note-50:.

:flag-be: Hoboken, vrije biljetkeuze :note-10: :note-20: :note-50: :note-100:
afgelopen zaterdag :

:flag-be: Oostmalle, vrije biljetkeuze :note-20: :note-50:
:flag-be: Wijnegem, vrije biljetkeuze :note-20: :note-50:
:flag-be: Borsbeek, vrije biljetkeuze :note-20: :note-50:
:flag-be: Antwerpen (Plantin), vrije biljetkeuze :note-10: :note-20: :note-50: :note-100:
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

rlaurenssen wrote:Bij deze geldautomaat in Rotterdam (Ben even de naam kwijt van de bank, de enige in Nederland van een bepaalde buitenlandse bank)
kwam in ieder geval niets uit, het enige wat ik te zien kreeg was een windows 95/98 bureaublad.
De DHB Bank, oftewel de Demir Halk Bank Bank (en voor de liefhebbers deze geldautomaat op Google Streetview).

(edit: ik ben zo vrij geweest de foto even aan te passen, zo is 'ie denk ik wat duidelijker)
Attachments
31072010008v.jpg
31072010008v.jpg (84.18 KiB) Viewed 747 times
Last edited by Crazy Bob on Mon Aug 02, 2010 9:02 am, edited 1 time in total.
Marco1970
Euro-Master
Euro-Master

Post by Marco1970 »

De ATM van de Fortis Bank in Roermond (Zwartbroekpoort) is weg want het hele kantoor is dicht.
De ATM van de SNS Bank in Roermond aan de Minderbroederssingel is ook (tijdelijk?) weg.

Meer hierover in "Wat een Ellende".
EBT Profile: Marco1970
EBT Check Statistics: Marco1970
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”