Wie kan me vertellen bij welke Nederlandse banken ik als buitenlander geld kan opnemen via de ATM? Enkel ATM's aan de buitenzijde van de bank of is geldopname ook mogelijk aan de ATM binnen in een bank?
Hoe zit het qua biljettenkeuze? Waar geven ze 5€s ??
Komen weekend rij ik naar Friesland dus kom heel wat ATM's tegen. Heb op de bank nagevraagd en ik kan tot 500€ per dag opnemen, ongeacht hoeveel keer ik pin !
Ik denk dat je gewoon bij alle banken geld op kunt nemen. Je moet alleen nog even vragen bij de bank of er geen kosten aan verbonden zijn in het buitenland, want als je 100 x 5 euro wilt pinnen en het kost je elke keer 0,50 dan wordt het wel een dure reis. De Rabobanken hebben meestal wel biljetkeuze en bijna allemaal hebben ze er ook vijfjes in zitten, maar als je er zeker van wilt zijn, moet je bij Oosterhout even de snelweg af.
Ligt wel aan de bank.
Bij mij in de buurt zijn er weinig ATM's die 5-jes bevatten.
Weet er toevallig wel 1, maar om nou elke keer 10km heen en weer 10km terug daarvoor te rijden. (als je de benzineprijzen bekijkt)
Je kan volgens mij gewoon bij alle banken pinnen.
Ik zou inderdaad bij de Rabobank gaan.
Meeste banken geven 5jes maar als je een pasje hebt van een andere bank kan je maar maximaal 8x 5eu opnemen dus als je er meer van wilt moet je een paar keer opnemen.
Zou wel eerst even vragen bij je bank of er kosten aan zitten om in het buitenland geld op te nemen.
Volgensmij kost het nooit geld om je geld te pinnen..........
Maar i.i.g. hebben ABN-Amro Bank en Rabobank biljetkeuze.
Rabobank geeft vaak meerdere biljetten.
Tientjes kan vaak bij de Rabo tot €80 (8 x €10)
Maar bij mij in de buurt staat maar 1 Rabo-automaat met €5 biljetten erin.
Vaak staat er bij Rabo (en ook wel eens bij ABN) zowel buiten als binnen een geldautomaat, vaak zitten er voor een deel andere biljetten in voor zover ik weet.
De plaatjes met de beschikbare biljetwaardes staan op het scherm van de desbetreffende geldautomaat. Af en toe moet je even wachten darvoor. Er staan steeds verschillende plaatjes op die elkaar automatisch afwisselen. Op maar één van die beeldjes staan de biljetwaardes die je uit de automaat kan krijgen.
Maar bij de 'vijfjesautomaat' die ik ken (Rabobank) is het de automaat die binnen staat.
nee nog steeds, de europese wet verbiedt het de bank om een ander, dan het binnenlandse tarief te vragen voor het pinnen in het buitenland. En aangezien het binnen Nederland gratis is is het ook gratis in het buitenland.
"The world is like a book, those
who don't travel only read the first page"
De Rabo banken in Loosdrecht en Hilversum ( en waarschijnlijk ook verderop in Nederland ) hebben een beeldschermpje op de pinautomaat, waarop de biljetten die aanwezig zijn vermeld staan. Als je bv 95 EURO ( bij bedragkeuze ) intoetst dan kun je kiezen :6 van 10 en 7 van 5
of 3 van 20 ,2 van 10 en 3 van 5 euro, er staan meestal drie keuzes op het volgende scherm en daarvan neem je natuurlijk de keuze met de meeste biljetten,hihi. In Soest staat binnen een automaat die zelfs 1 en 2 euromunten uitbetaalt.
Blueman wrote:Ligt wel aan de bank.
Bij mij in de buurt zijn er weinig ATM's die 5-jes bevatten.
Weet er toevallig wel 1, maar om nou elke keer 10km heen en weer 10km terug daarvoor te rijden. (als je de benzineprijzen bekijkt)
Je mag ook fietsen hoor. Ben je nog gezond bezig ook.
vaak kan je binnen met meer keuze pinnen bij de rabobank.. bij ons kan ik er per keer 40 uithalen.
doe dat dan ook vaak op dinsdag / woensdag . (80 stuks)
FotoVideoStore wrote:vaak kan je binnen met meer keuze pinnen bij de rabobank.. bij ons kan ik er per keer 40 uithalen.
doe dat dan ook vaak op dinsdag / woensdag . (80 stuks)
Klopt maar dat kan alleen als je een rabo pasje hebt met de andere helaas niet.