Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by MDeen »

En de volgende stap is gezet. Vandaag een brief van de ING in de bus...
[blahblah] Tot nu toe hoeft u voor contante stortingen niet te betalen. Dit gaat per 15 februari 2012 veranderen. Vanaf dan betaalt u na de zesde storting € 5,- per storting.
Mooi is dat. Tarief geldt niet voor kinderen, jongeren en studenten.

Storten bij de Volksbank, is dat nog gratis?
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

Zes stortingen per jaar, da's een keer in de twee maanden.... Eens zien hoe we dat gaan oplossen.
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Post by MM8_NL »

Fons wrote:Zes stortingen per jaar, da's een keer in de twee maanden.... Eens zien hoe we dat gaan oplossen.
Ja, dat is wel erg weinig. Soms nu zes keer in de week. :wink:
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Post by MM8_NL »

MDeen wrote:En de volgende stap is gezet. Vandaag een brief van de ING in de bus...
[blahblah] Tot nu toe hoeft u voor contante stortingen niet te betalen. Dit gaat per 15 februari 2012 veranderen. Vanaf dan betaalt u na de zesde storting € 5,- per storting.

Is dat zowel aan de balie als in de automaat?
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master

Post by Tjariet »

MDeen wrote:En de volgende stap is gezet. Vandaag een brief van de ING in de bus...

Mooi is dat. Voor mij maakt het niet uit, maar ik ben niet van plan alles op mijn pas te gaan doen. Dan heb ik binnenkort werkelijk alle autoriteiten op mijn dak denk ik. Storten bij de ABN en de hele zooi overboeken dan maar denk ik? Als ik alles ga storten op mijn pas en het dan ga overboeken naar onze andere passen stort ik natuurlijk nog steeds evenveel... Interessante opzet. Eerst gaat er een brief met een klacht naar de ING. Tros Radar heeft er al een onderwerpje van gemaakt, dus misschien als we wat mensen verzamelen dat dat wat wordt. Zie hier: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... t=99999999" onclick="window.open(this.href);return false;. Ik ken genoeg mensen hier die bij de ING zitten omdat het storten daar gratis is.

O ja, het allergrootste probleem is dat ons uitgekiemde systeem nu in elkaar dondert. Ik denk niet dat een zekere andere user uit Groningen nu nog bereid is onze 5jes over te nemen en af te storten. Nee. Kans ie klein.

Edit: op duistere wijze is de klachtenservice (niet de klantenservice) van de ING overbelast :lol: :lol: :lol:
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

MM8_NL wrote:

Ja, allebei. En ik neem aan dat 1 storting van maximaal 200 biljetten ook als 1 storting telt.

Overigens ook in de laatste alinea: Bent u het niet eens met de wijziging? Dan kunt u gebruik maken van de mogelijkheid om uw Betaalrekening kosteloos en zonder opzegtermijn op te zeggen.
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master

Post by Tjariet »

MDeen wrote:
MM8_NL wrote:

Ja, allebei. En ik neem aan dat 1 storting van maximaal 200 biljetten ook als 1 storting telt.

Overigens ook in de laatste alinea: Bent u het niet eens met de wijziging? Dan kunt u gebruik maken van de mogelijkheid om uw Betaalrekening kosteloos en zonder opzegtermijn op te zeggen.
Goed. Even samenvattend: De ING en de Rabo vallen af als banken die oog hebben voor de klant. ABN rekent volgens mij nog geen kosten voor stortingen, maar er zijn mensen te noemen die eruit zijn getrapt aldaar wegens te veel stortingen. Wisselen bij de ING kan maar tot 1500 euro. Dat zullen ze ook niet aanpassen. ASN, SNS en Triodos zijn of banken waar je onmogelijk kan storten, of bij een GWK tegen kosten. Mooi is dat.

Trouwens, laatst hadden ze ook een kostenverhoging bij de ING, maar ze bleven wel de goedkoopste grootbank. Toen stond er ook onder: bent u het niet eens met de tariefswijziging? Zeg uw rekening dan kosteloos op. Haha! Waar wil je dan anders heen? Er is niks goedkopers ondanks de verhoging van het tarief...
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Post by MM8_NL »

Tjariet wrote: Goed. Even samenvattend: De ING en de Rabo vallen af als banken die oog hebben voor de klant. ABN rekent volgens mij nog geen kosten voor stortingen, maar er zijn mensen te noemen die eruit zijn getrapt aldaar wegens te veel stortingen. Wisselen bij de ING kan maar tot 1500 euro. Dat zullen ze ook niet aanpassen. ASN, SNS en Triodos zijn of banken waar je onmogelijk kan storten, of bij een GWK tegen kosten. Mooi is dat.

Trouwens, laatst hadden ze ook een kostenverhoging bij de ING, maar ze bleven wel de goedkoopste grootbank. Toen stond er ook onder: bent u het niet eens met de tariefswijziging? Zeg uw rekening dan kosteloos op. Haha! Waar wil je dan anders heen? Er is niks goedkopers ondanks de verhoging van het tarief...
De Rabo deed vroeger al moeilijk over veel storten, en met de voorloper van de ABN/AMRO, de Fortis, was het ook een strijd om veel te kunnen storten. Sinds de Fortis overgenomen is doet de ABN nog niet moeilijk maar nog meer gaan storten is ongetwijfeld de kat op het spek binden.

Blijf zeker klant bij de ING want het wisselen is wel interessant, al wordt het dan moeilijk om de :note-10: kwijt te raken. Of zullen zij die weer terug willen wisselen naar :note-50: of groter?
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master

Post by Tjariet »

MM8_NL wrote:
Tjariet wrote: Goed. Even samenvattend: De ING en de Rabo vallen af als banken die oog hebben voor de klant. ABN rekent volgens mij nog geen kosten voor stortingen, maar er zijn mensen te noemen die eruit zijn getrapt aldaar wegens te veel stortingen. Wisselen bij de ING kan maar tot 1500 euro. Dat zullen ze ook niet aanpassen. ASN, SNS en Triodos zijn of banken waar je onmogelijk kan storten, of bij een GWK tegen kosten. Mooi is dat.

De Rabo deed vroeger al moeilijk over veel storten, en met de voorloper van de ABN/AMRO, de Fortis, was het ook een strijd om veel te kunnen storten. Sinds de Fortis overgenomen is doet de ABN nog niet moeilijk maar nog meer gaan storten is ongetwijfeld de kat op het spek binden.

Blijf zeker klant bij de ING want het wisselen is wel interessant, al wordt het dan moeilijk om de :note-10: kwijt te raken. Of zullen zij die weer terug willen wisselen naar :note-50: of groter?
Het wordt nu tamelijk off topic, maar ik heb goede ervaringen met het wisselen van klein naar groot. Laatst heb ik nog 5jes voor 10tjes gewisseld (maar dat was in Vught, weet niet of ze het bij mijn huisbankje wel leuk zouden vinden...).

Trouwens, kan je aan de balie niet meer biljetten in een keer storten dan 200 in een keer? Laatst stond er nog iemand voor me met 7670 euro in 5jes en 10tjes (true story) en die gaf als argument om aan de balie te storten dat het goedkoper was...
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master

Post by jrnsndrs »

Ik heb het al wel eens eerder gezegd hier: Klanten zijn er niet om service aan te verlenen maar om zo veel mogelijk geld te laten betalen voor zo weinig mogelijk diensten. Die niet-verdiende bonussen moeten ergens vandaan komen, of niet soms?
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

MM8_NL wrote:
Fons wrote:Zes stortingen per jaar, da's een keer in de twee maanden.... Eens zien hoe we dat gaan oplossen.
Ja, dat is wel erg weinig. Soms nu zes keer in de week. :wink:
Sinds mijn nieuwe baan kom ik op gemiddeld 4x per week :D
Dat wordt 208 keer per jaar, waarvan 6 gratis, dat wel ;). Het blijft 202 keer te veel, dus dat wordt 1010 euro betalen. Dat dacht ik dus niet!
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

Ik heb nog geen brief en op de site van ING Bank kan ik er niets over vinden. Ik kan het daarom ook nog niet geloven, maar dat ligt niet aan jullie, het is omdat ik het ook niet wíl geloven.
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master

Post by jrnsndrs »

Het zou mij niets verbazen als het wel waar is. Heb de brief trouwens nog niet gehad. En de ING-site heb ik nooit heel goed gevonden.
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Ik wil de brief best scannen, maar ik verwacht dat jullie hem morgen of woensdag ook wel krijgen.

Ach, scan ik hem toch lekker:
Image
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master

Post by Tjariet »

MDeen wrote:Ik wil de brief best scannen, maar ik verwacht dat jullie hem morgen of woensdag ook wel krijgen.

Ach, scan ik hem toch lekker:
Image
Drama.

De meeste mensen krijgen hem overigens morgen: post wordt gedaan via Sandd (zie enorme lijst getallen onder het adres; eindigt op SND). Aangezien ik daar ook voor bezorg en de landelijke bezorgdagen dinsdag en vrijdag zijn, kan ik dat met vrij grote zekerheid zeggen. Waar Sandd de post uitbesteedt (blijkbaar in Limburg o.a), gelden die dagen niet. Dit verklaart iig de enorme stapel ING-enveloppen die ik net heb lopen sorteren.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”