Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Henk_2006
Euro-Master
Euro-Master

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Henk_2006 »

Per biljet is het storten bij de Rabobank (300 st./storting) dan iets goedkoper dan bij de ING (200 st./storting).
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master

Post by bhoeyb »

Wat een ellende. Hopelijk waait dit nooit over naar België. 2 oplossingen: 1. Ofwel aan kinderen beginnen en verder storten op een kinderrekening of 2. verhuizen naar de Belgische grens en een rekening openen bij Dexia of online ING België. Daar is storten nog onbeperkt en gratis.
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

bhoeyb wrote:Daar is storten nog onbeperkt en gratis.
inderdaad, 'nog' :roll: :cry:
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

Nou, nu kennelijk ook de ING de EBT-pijp aan Maarten geeft, wordt het in ieder geval voor mij lastig om door te EBT'en op het huidige tempo... :(
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Post by MM8_NL »

Crazy Bob wrote:Nou, nu kennelijk ook de ING de EBT-pijp aan Maarten geeft, wordt het in ieder geval voor mij lastig om door te EBT'en op het huidige tempo... :(
Bij ons ook. Dit wordt de tweede tegenslag voor 2012. De eerste was het met pensioen gaan van onze Bankfrau eind deze maand, waardoor wij in Berlijn niet makkelijk meer aan stapels :note-5: en :note-10: kunnen komen. Zij wist wanneer wij kwamen en reserveerde dan al veel voor ons.

De ING is dus de tweede. Veel biljetten halen gaat nog wel maar die raak je niet meer kwijt. :(
XS_Martijn
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by XS_Martijn »

Hoe zit het eigenlijk met stortingen aan de kas? Tellen die ook mee?

EDIT: NVM, had de brief op de vorige pagina nog niet gezien. Kas telt dus ook mee, jammer.

Voor mij (voorlopig) nog geen problemen, ik heb nu een studentenrekening.
sergeantmajoor
Euro-Master
Euro-Master

Post by sergeantmajoor »

MDeen wrote:Ik wil de brief best scannen, maar ik verwacht dat jullie hem morgen of woensdag ook wel krijgen.

Ach, scan ik hem toch lekker:
Image
Ook ik ben vandaag Dinsdag, in het bezit gekomen van deze brief.
Ik heb een rabopasje en een ING pasje en zal dus maar een keer in de maand ( 12 per jaar) op een van beide rekeningen kunnen storten, Het biljettensaldo zal dramatisch zakken, nee zakken niet, maar minder snel stijgen.
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master

Post by googlejaps »

Ik heb mij op het forum van radar gemengd in de discussie. Zie hier mijn bijdrage begint op pagina 5 (mijn username is iets aangepast, er vielen wat lettertjes weg).

Voorlopig lijkt het er niet op dat de anderen op dat forum het met me eens zijn.
harrycompany
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by harrycompany »

Ik werd net door mijn vaste baliemedewerkster bij de ING in Zaandam van bovenstaand nieuws op de hoogte gesteld.

Het verbaast me dat er geen uitzonderingen mogelijk zijn, net zoals bij de rabo. Klagen op fora zoals radar etc. zie ik van weinig nut gezien het lage niveau wat er heerst.

Het is afwachten wat er gaat gebeuren. Gelukkig heb ik wat wisseladresjes waar ze geld naar me overmaken, maar dat gaat lang niet in de hoeveelheden die je bij de ING kwijt kan momenteel. Helaas, nu op zoek naar de volgende EBT vriendelijke bank....
Goin' down to southpark.....
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Post by MM8_NL »

harrycompany wrote:
Het is afwachten wat er gaat gebeuren. Gelukkig heb ik wat wisseladresjes waar ze geld naar me overmaken, maar dat gaat lang niet in de hoeveelheden die je bij de ING kwijt kan momenteel. Helaas, nu op zoek naar de volgende EBT vriendelijke bank....
Nog geen brief ontvangen.

Welke bank is nog EBT vriendelijk?
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Ik was zojuist bij de ING om nog wat te storten (de komende twee maanden ga ik natuurlijk nog even helemaal los he? :mrgreen: ) en een van de medewerkers sprak mij aan. Wat voor bedrijf ik had (ik stort privé), oh, ik dacht dat u ook zakelijk bezig was.
Dus toen ook maar even dit thema aangekaart. Nou, de man was erg weinig toeschietelijk. Ja, dat ging gebeuren. Toen ik zei dat het wel te verwachten was en dat banken ook naar de concurrent kijkt en dat de Rabobank het vorig jaar ook had ingevoerd dus dat ING nu dacht "dat kunnen wij ook" was hij zeer op de vlakte.
Er kwamen van hem nog wat reacties over dat tegenwoordig zo veel meer via internet gaat. Ja, denk ik dan, waarom moet je dan geld vragen voor het andere?
Dus nee, men ziet dit blijkbaar als de weg die bewandelt moet worden en wordt er niet over gediscussieerd.
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master

Post by Tjariet »

Iets betere ervaringen hier.

Net bij mijn huisbank geweest om een bestelling op te halen. Was om 11:45 binnen en stond om 12:40 weer buiten, dus jullie kunnen je indenken dat het een constructief gesprekje is geweest. Toevallig trof ik een zeer aardige medewerker die ik al een aantal jaren ken, ook nog van het vroegere postkantoor hier aan de Munnekeholm. Toen ik haar ernaar vroeg, zei ze dat ze het een hele rare stap vond van de ING, en dat ze het nooit aan had zien komen. Zij hadden ook pas kort geleden een notificatie ontvangen, zei ze, en die heeft ze aan me voorgelezen.

In die notificatie proberen ze heel veel goed te praten. Ze zeggen dat het voor 95% van de patriculiere klanten geen gevolgen heeft, en dat ze mee moeten in de stroom van kosten die het storten met zich mee brengt. Vervolgens zei ze, dat particulieren ook weinig storten, de meeste stortingen zijn zakelijk. Toen ik doorvroeg naar de gevolgen voor zakelijk storten, kwam ik erachter (ook na haar navraag bij collega's) dat deze kosten NIET omhoog gaan.

Ik heb toen tegen haar gezegd dat dat volgens mij het volgende betekent:
De meeste stortingen zijn zakelijk, maar die kosten gaan niet omhoog. Het argument voor kostenverhoging is, dat g4s nu 3 keer in de week die stortlading aan biljetten moet komen halen. Je pakt dus de verkeerde mensen door de kosten door te berekenen aan particulieren. Als je 5% van de mensen laat opdraaien voor iets wat in feite grotendeels wordt gedaan door heel veel andere mensen, ben je verkeerd bezig. Bovendien betekent het, dat in veel gevallen particulier storten nu duurder wordt dan zakelijk storten. Wat een feest.

Daar was de medewerker het mee eens. Toen zei ze nog: alle andere banken berekenen ook al kosten. Daarop begon ik mijn verhaaltje te spuien over de ABN, de Rabo, de SNS en ga maar zo door. Ik was goed geinformeerd, vond men. Vond ik eigenlijk ook wel :D . Heb ze ook nog doorverwezen naar het forum van Radar.

Ik heb ook nog gezegd dat ik dit niet de functie vind waar een bank voor is bedoeld en dat ik geen enkele andere bank kon bedenken in het buitenland die dit soort dingen doorberekende aan patriculieren.

Ons gesprek werd beeindigd met de opmerking dat ze bij de ING al 2 jaar geen kerstpakket meer krijgen :D Ik heb ze daarop maar verzekerd dat mijn eindejaarsbonus over enkele weken weer aan ze wordt uitgekeerd, zoals altijd rond de kerst.
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

Storten bij de SNS is nu kennelijk gratis*. Maar goed, je moet het geld wel met de post verzenden, met alle risico's van dien (bewijs maar eens dat bedrag X in je envelop zat).

* je betaalt 13 euro, en die krijg je vervolgens teruggestort op je rekening
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Post by MM8_NL »

Crazy Bob wrote:Storten bij de SNS is nu kennelijk gratis*. Maar goed, je moet het geld wel met de post verzenden, met alle risico's van dien (bewijs maar eens dat bedrag X in je envelop zat).

* je betaalt 13 euro, en die krijg je vervolgens teruggestort op je rekening
Plus dat het een erg langzame manier is om jouw geld te storten.
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

In hoeverre is de ABN een goed alternatief? Er waren mensen die aangesproken waren op hun stortingsgedrag?
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”