Kysymykset & Vastaukset (LUE TÄMÄ!)
Klazun ja Hammerin kaikuna totean, että minullekin kelpaisi mahdollisuus korjailla seteleideni tietoja, syöttöpäivämääriä yms. Harvoinhan meikäläisen setelimäärillä noita pyyntöjä tukitiimille menee, mutta ei viitsisi kirjoitusvirheitä yms. muilla korjauttaa, ja jonkin sortin perfektionistina kuitenkin haluaisi niidenkin olevan oikein.
Ymmärrän kyllä, millaisiin ongelmiin tällainen henkilökohtainen moderointioikeus voi johtaa, ja epäilen, että homma voisi riistäytyä helposti käsistä. Parempi kai, että moderointioikeudesta pidettäisiin hyvin vähän meteliä jos sellaista koskaan yksittäisille käyttäjille annetaan. Ja se pitäisi antaa tietysti vain pitkäaikaisille sivuston sääntöä ja henkeä huolella noudattaneille käyttäjille, joiden syöttöhistoriasta ei löydy muitakaan kummallisuuksia.
Ymmärrän kyllä, millaisiin ongelmiin tällainen henkilökohtainen moderointioikeus voi johtaa, ja epäilen, että homma voisi riistäytyä helposti käsistä. Parempi kai, että moderointioikeudesta pidettäisiin hyvin vähän meteliä jos sellaista koskaan yksittäisille käyttäjille annetaan. Ja se pitäisi antaa tietysti vain pitkäaikaisille sivuston sääntöä ja henkeä huolella noudattaneille käyttäjille, joiden syöttöhistoriasta ei löydy muitakaan kummallisuuksia.
Deliberately affecting the note circulation just because of EBT is like cheating in solitaire.
Seteleiden liikuttelu vain EBT:n takia on vähän kuin huijaisi pasianssissa.
- avij
- Forum Moderator

Tässä vaiheessa lienee tarpeen selventää, että moderointi (=osumien merkitseminen mielenkiintoisiksi/ei-mielenkiintoisiksi) on oma alansa, eikä sillä ole välttämättä tämän puheena olevan seteleiden muokkausoikeuden kanssa minkäänlaisia yhteyksiä. Joillakin tukitiimin ihmisillä on oikeus moderoidakin, mutta lähtökohtaisesti nämä oikeudet on erotettu toisistaan.
Tällä hetkellä ei ole teknisesti mahdollista antaa jollekin tietylle käyttäjälle nykyistä laajempia oikeuksia muokata vain omia seteleitään -- jos lisäoikeuksia annetaan, ne oikeudet koskevat kaikkien käyttäjien seteleitä, ei vain omia.
Tällä hetkellä ei ole teknisesti mahdollista antaa jollekin tietylle käyttäjälle nykyistä laajempia oikeuksia muokata vain omia seteleitään -- jos lisäoikeuksia annetaan, ne oikeudet koskevat kaikkien käyttäjien seteleitä, ei vain omia.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
Aikavyöhykeasetuksia voi vaihtaa sivun yläreunassa olevan oman profiililinkin kautta.Pimpe wrote:Tosta kellonajasta tuli mieleen, että onkos tätä EBT:n kelloo laitettu kesäaikaan, kun se on mun mielestä tunnin jäljessä. Vai onko tarkotuksella kaikki samassa aikavyöhykkeessä?
Deliberately affecting the note circulation just because of EBT is like cheating in solitaire.
Jos englannin kieli taipuu miten kuten, laita yksityisviesti ongelmastasi käyttäjälle nimeltä Elmo. Hän osaa päätellä setelin arvon ja pitkän sarjanumeron perusteella lyhytkoodin.Jylhpe wrote:Minulla on 50 seteli jonka lyhytkoodin viimeisen numeron painomuste on levenny ja näkyy vain punainen pyöreä suttu. Koodi on H006B?, sarjanumero Lxxxx5154xxx. Voiko lyhytkoodin viimeistä numeroa jotenkin selvittää.
- Dakkus
- Euro-Master

..jos taas et mitenkään saa englanniksi väännettyä suunnilleen ymmärrettävää tekstiä, lähetä teksti suomeksi minulle, niin käännän sen mielentilani mukaan enkuksi tai hollanniksi ja lähetän edelleen elmolle :)Divine wrote:Jos englannin kieli taipuu miten kuten, laita yksityisviesti ongelmastasi käyttäjälle nimeltä Elmo. Hän osaa päätellä setelin arvon ja pitkän sarjanumeron perusteella lyhytkoodin.Jylhpe wrote:Minulla on 50 seteli jonka lyhytkoodin viimeisen numeron painomuste on levenny ja näkyy vain punainen pyöreä suttu. Koodi on H006B?, sarjanumero Lxxxx5154xxx. Voiko lyhytkoodin viimeistä numeroa jotenkin selvittää.
Kun lähetät tuon viestin (joko mulle tai sitten (mieluummin) suoraan Elmolle), muista liittää siihen koko sarjanumero. Koska viesti ei tule näkyviin mihinkään julkiseen paikkaan vaan vain elmon (ja jos lähetät minun kauttani, myös minun) yksityisviesteihin, kokonaisesta sarjanumerosta ei ole haittaa. Elmoon ainakin voit luottaa ja etköhän minuunkin :)
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
- bin Lauri Œ
- Euro-Master

- Poutsi
- Forum Moderator

Iso päivitys meneillään, eli betalla testatut ominaisuudet siirretään Eurobilltrackeriin (ja ilmeisesti tehdään konepellin alla jotain muitakin muutoksia?) Setelien syöttämisen pitäisi onnistua wapin kautta (wap.eurobilltracker.com) jos haluaa säilyttää syöttöputken yms. Jos ei omista wap-kännykkää, tai ei muuten onnistu, niin voi käyttää wap-sivua vaikka Opera-selaimen avulla.bin Lauri Œ wrote:Miksi mikään ei toimi?
Olen yrittänyt koko illan yhteyttä, mutta kaikki tuntuu olevan sekaisin.
Aina ei voi voittaa :/
- avij
- Forum Moderator

Nyt varmaan toimii jo hiukan sujuvammin, löydettiin ongelma tietokannan välimuistiasetuksista. Tosin tätä viestiä kirjoittaessani sivuja selaa 119 käyttäjää (2-3 kertaa normaalia huippuarvoa enemmän) ja sen takia sivut voivat hiukan vielä hidastella. Jotkut tilastot ovat vielä toistaiseksi pois käytöstä, loputkin tilastot tulevat käyttöön varmaan huomisen aikana.
-
Epe (Elengelina)
Hei. Kysynpä tätä nyt täällä: Olen rekisteröitynyt tähän keskustelufoorumiin (ja EBTiin myös
), mutta joka kerta kun yritän kirjautua sisään, saan Log In -nappulaa klikatessani koko ikkunan muuttumaan tyhjäksi. Sivun alalaidassa lukee "Valmis", mutta sivu on täysin valkoinen. Olen kyllä kirjoittanut salasanan ja käyttäjänimen oikein, ja rekisteröityminenkin mielestäni onnistui. Myös nimeni löytyy käyttäjälistasta, mutta en vain pääse kirjautumaan sisään. Mikä mättää?
- avij
- Forum Moderator

Koeta jos systeemi toimii paremmin foorumin suoralla osoitteella, http://forum.eurobilltracker.eu/ ja lisäksi voisi tarkistaa että selaimesi sallii cookieiden asettamisen eurobilltracker.com:sta ja forum.eurobilltracker.eu:sta.
- bin Lauri Œ
- Euro-Master

Onko kenelläkään ehdotuksia, mikä olisi halpa ja hyvä yhteys isoissa setelimäärissä, kun on asuntovaunu koko ajan perässä?
(Eli ei asuntovaunulla nettibaarin viereen, enkä aio jättää vaunua missään vaiheessa.)
Aion vaihtaa vanhan puhelimen kylläkin 3G puhelimeen.
Mutta onko läppäri ja puhelin jokin helppokäyttöinen ja nopea yhteysyhdistelmä?
Edullinen vaihtoehto tuollainen yhdistelmä ei kuitenkaan ole.
Vai onko ruutupaperi ja 10 000 seteliä lapulla viikon kuluttua parempi?
Turhauttava se kuitenkin on. Eli ei tunnu oikein järkevältä.
Tässä viikon/parin sisällä olis tarkoitus hieman kierrellä suomea. Eli käydä pääosin sellaisissa paikoissa joissa ei ole koskaan käynyt.
Lappeenranta ja Mikkeli m.m. ovat sellainen "aukko sivistyksessä". Ovat vain olleet senverran sivussa, että ei ole tullut tutustuttua.
Reitti ei ole vieläkään selvä. Luulen, että menen jokseenkin siihen suuntaan, johon nenä näyttää. (ja kierrän Rauman kaukaa)
(Eli ei asuntovaunulla nettibaarin viereen, enkä aio jättää vaunua missään vaiheessa.)
Aion vaihtaa vanhan puhelimen kylläkin 3G puhelimeen.
Mutta onko läppäri ja puhelin jokin helppokäyttöinen ja nopea yhteysyhdistelmä?
Edullinen vaihtoehto tuollainen yhdistelmä ei kuitenkaan ole.
Vai onko ruutupaperi ja 10 000 seteliä lapulla viikon kuluttua parempi?
Turhauttava se kuitenkin on. Eli ei tunnu oikein järkevältä.
Tässä viikon/parin sisällä olis tarkoitus hieman kierrellä suomea. Eli käydä pääosin sellaisissa paikoissa joissa ei ole koskaan käynyt.
Lappeenranta ja Mikkeli m.m. ovat sellainen "aukko sivistyksessä". Ovat vain olleet senverran sivussa, että ei ole tullut tutustuttua.
Reitti ei ole vieläkään selvä. Luulen, että menen jokseenkin siihen suuntaan, johon nenä näyttää. (ja kierrän Rauman kaukaa)
Nerzhulin EBT-tool -ohjelmassa (klik) on maanmainio setelinsyöttölomake. Lomakkeita voi täytellä ihan omaan tahtiin ja tallentaa. Varsinainen setelien syöttö voi sitten tapahtua yhdellä kertaa nopeasti, juurikin vaikka nettibaarin tms. löydyttyä. Kannattaa tutustua. Hakkaa meinaan kynän ja ruutupaperin kuus-nolla =)