Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

lars2001
Euro-Expert
Euro-Expert

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by lars2001 »

Weet iemand of er in Oberhausen een Volksbank ATM met Stückelung is?
Lars, 15 years old, Terborg, Netherlands :flag-nl:
I speak :flag-nl: :flag-uk: :flag-de: :flag-fr:
My profile
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Ik ken geen Volksbanken in Oberhausen, maar het is al lang geleden dat ik een VB automaat tegenkwam zonder Stückelung. Ik zou op de website van de Volksbank gewoon even zoeken naar de dichtsbijzijnde Volksbank van waar je heen gaat.
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Post by MM8_NL »

lars2001 wrote:Weet iemand of er in Oberhausen een Volksbank ATM met Stückelung is?
Bij deze twee hebben wij heel veel :note-5: gekregen.

Filiale Paul-Reusch-Straße
ATM Falkensteinstraße
NBE322
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by NBE322 »

Ik ben eens bij de Volksbank langs geweest in Aachen.

Bevindingen:
- Ik kon er na sluitingstijd inderdaad nog naar binnen
- De stortautomaat heeft volgens het stickertje :note-10: :note-20: :note-50: :note-100: erin zitten
- De stortautomaat stelde zowel bij 500 als 400 euro afhalen bij Stückelung alleen combinaties van :note-20: en :note-50: als optie. 100x :note-5: was dus onmogelijk
- De normale Volksbank ATM had :note-5: :note-10: :note-20: :note-50: en kon de gewoonlijke 40x :note-5: afgeven.
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

De twee gewone ATM's van de ABN Amro bij Aankomsthal 3 zijn getransformeerd tot opname-stortings-ATM's. Helaas zijn het (nog) geen retail-ATM's, maar deze twee zijn wel 24 uur per dag toegankelijk. Alle ATM's bij Aankomsthal 3 zijn nu opname-stortings-ATM's met :note-10: , :note-20: , :note-50: en :note-100: . Het leuke is hier dat de :note-10: , :note-20: , :note-50: en :note-100: die je daar stort ook weer uitbetaald worden, zeker gezien het feit dat mensen ook voor opnames op deze opname-stortings-ATM's aangewezen zijn.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

maarsy wrote:ik weet niet of het hier al ergens vermeld is maar ik spark een tijdje geleden met iemand van KBC over hun nieuwe automaten die ze gaan krijgen , naast de :note-20: :note-50: die ze nu allemaal al geven worden ze vervangen met exemplaaren die ook minstens :note-10: :note-20: :note-50: :note-100: geven en mischien ook :note-5: :note-500: ( dat wist ze nog niet zeker )

de kantoren die een stortingsautomaat met envelop hebben ( waar het geld niet meteen op je rekening hebt ) worden eerst vervangen
Ik kan dit bevestigen.

Tegenwoordig kan je bij de KBC kiezen voor biljetkeuze (laatste bezoek ATM KBC was juni 2011 voor mij). Vandaag eens geprobeerd bij diverse banken. Met als resultaat:

-Antwerpen (Luchtbal) 30e opnemen niet mogelijk
-Stabroek 30e opnemen niet moegelijk

Maar daarna wel succes in Maria-ter-Heide (gem. Brasschaat) en later in Oostmalle (gem. Malle). Het minimum is hier 5euro ipv 20euro.
Per transactie kunnen er maximaal 35 biljetten opgenomen worden, dus 175 euro. Het bedrag moet wel van te voren gekozen worden (in tegenstelling tot BNP Paribas Fortis).

Later bleek ook in Kapelle :note-5: niet mogelijk.
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
fcbruges
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by fcbruges »

Uit de kbc-automaten kan je sinds een aantal weken inderdaad :note-5: :note-20: :note-50: :note-100: halen. :note-10: heb ik er nog niet in gevonden. De :note-5: en :note-100: biljetten zijn enkel in het linkse vak te krijgen, de bank mag zelf geen dergelijke biljetten uitgeven in de automaten. De nbb heeft deze gecontroleerd (bij ING hetzelfde voor de :note-5: biljetten, maar enkel met een ING-kaart).

Je kan tijdens de geldopname nog altijd de som die je wil opnemen veranderen!

Iets totaal anders:

Bij welke nederlandse bank heb ik de grootste kans om NIEUWE biljetten in de automaat te vinden? Specifiek: Nieuwe :note-5: biljetten? Andere waarden zijn ook goed! Zijn er misschien verschillen tussen bepaalde types automaten, en hoe kom ik dan in het juiste vak terecht (met de nieuwe biljetten dus)?
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

fcbruges wrote:Je kan tijdens de geldopname nog altijd de som die je wil opnemen veranderen!
Dat was mij in ieder geval niet duidelijk.

Maar goed, de meeste kans op nieuwe :note-5: in Nederland is bij de Rabobank volgens mij. De andere ATM's met 5jes, ABN AMRO, geven de eerste biljetten van vorige storingen uit. In mijn ervaring zijn dit zelden UNC biljetten. Ook voor andere coupures zou ik Rabobank gokken.
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Post by MM8_NL »

yli wrote:
fcbruges wrote:Je kan tijdens de geldopname nog altijd de som die je wil opnemen veranderen!
Dat was mij in ieder geval niet duidelijk.

Maar goed, de meeste kans op nieuwe :note-5: in Nederland is bij de Rabobank volgens mij. De andere ATM's met 5jes, ABN AMRO, geven de eerste biljetten van vorige storingen uit. In mijn ervaring zijn dit zelden UNC biljetten. Ook voor andere coupures zou ik Rabobank gokken.
Ja wij denken ook bij de Rabobank. Maar het kan van dag tot dag veranderen hebben wij gemerkt bij ons in Purmerend. Zo zit er nieuw in en zo is het weer oud. :lol:
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Sowieso zijn de enige banken die :note-5: hebben de Rabobank en ABN-AMRO. En volgens mij heb ik nog geen meldingen gehoord van mensen die bij de ABN-AMRO met retailopname UNC :note-5: hebben gekregen.
Neska
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Neska »

De enkele keren dat ik :note-5:jes pint bij de ABN-AMRO in Arnhem-Centrum, zijn de biljetten niet nieuw. Soms zit er enkele nieuwe in. Maar dat is zeldzaam.
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

Bij de ABN Amro heb ik maar één keer meegemaakt dat ik nieuwe vijfjes kreeg (in Helmond, het waren X/R). Voordeel is dat je daar als Belg wel 40x5 kan krijgen, bij de Rabobank krijg je met je Belgische bankpas volgens mij geen biljetkeuze, dus dan zou je steeds €5 moeten opnemen.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
de*lerger
Euro-Master
Euro-Master

Post by de*lerger »

Elmo wrote:Ik wil dus iedereen oproepen om toch vooral op zoek te blijven naar nieuwe retail-atm's, vooral in Friesland en Zeeland, en met het verdwijnen van Enschede ook Twente/Achterhoek. Probeer dan ook de atm's buiten! En bezoek ook de filialen in kleine onooglijke plaatsjes (Oegstgeest, Katwijk (ZH) en Wijchen hebben er ten slotte ook één)!
Ik heb vorige week de ABN-AMRO in Leeuwarden even uitgeprobeerd. De beide buitenautomaten en binnen rechts hebben geen retailmix. Binnen links was buiten gebruik, die zal ik een volgende keer nog wel eens met een bezoek vereren.
Terschelling en Harlingen leverden ook niets op.
My map
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

De immer up-to-date ABN site vermeldt nog steeds Coolsingel 119 te Rotterdam als retailmix-locatie. Die vestiging is inmiddels al een aantal maanden gesloten. In de nieuwe vestiging aan de Coolsingel 93 zitten binnen zes automaten op een rijtje, en de automaat uiterst rechts heeft nu de retailmix-optie (en is voorzien van twee stickers waarop dat vermeld staat).
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

En de vestigingen in Waalwijk en Groningen staan er nog niet tussen...
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”