Nederlandstalige Meeting te Arnhem, 12 mei 2007
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
nog niet uit Arnhem, wel in Arnhem: http://www.eurobilltracker.eu/notes/?id=27758001
Uit de Irish Pub als ik het me goed herinner, want volgens mij was dat de enige plek waar ik vijfjes heb gewisseld
Uit de Irish Pub als ik het me goed herinner, want volgens mij was dat de enige plek waar ik vijfjes heb gewisseld
- eddydevries
- Forum Moderator

Ze staan nu ook allemaal in de galerij.femmie wrote:dat zijn alleen de foto´s die hij gemaakt heeft en er zijn door eddy ook foto´s gemaakt.Steda wrote:Ze staan op de site van Balibennie.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.
Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
-
intoer
- Euro-Regular

Eddy ik zou mijn foto's ook graag in de gallery bij laten plaatsen, kun je me misschien uitleggen hoe ik dan te werk ga?eddydevries wrote:Ze staan nu ook allemaal in de galerij.femmie wrote:dat zijn alleen de foto´s die hij gemaakt heeft en er zijn door eddy ook foto´s gemaakt.Steda wrote:Ze staan op de site van Balibennie.
- eddydevries
- Forum Moderator

Je kan ze gewoon mailen naar contact@eurobilltracker.com (ze mogen niet groter zijn dan 600x800 (of 800x600)).
Als je bij die foto's ook nog teksten wilt plaatsen, moet je er een apart bestandje bij doen (mag gewoon als .txt), maar de titels moeten op een bepaalde manier opgebouwd zijn (dan kan Avij ze kopiëren en plakken op de website, zonder ze eerst aan te passen). Hierin geldt ook: één regel per foto.
Op elke regel staat dan:
bestandsnaam van de foto, dan tweemaal een dubbele punt ( : ) en dan de titel zoals je graag onder de foto ziet staan.
Een voorbeeld, zoals ik van de Arnhem-meeting heb gedaan:
De dubbele dubbele punt is dus het scheidingsteken voor het programma dat Avij gebruikt voor de gallery.
Als je bij die foto's ook nog teksten wilt plaatsen, moet je er een apart bestandje bij doen (mag gewoon als .txt), maar de titels moeten op een bepaalde manier opgebouwd zijn (dan kan Avij ze kopiëren en plakken op de website, zonder ze eerst aan te passen). Hierin geldt ook: één regel per foto.
Op elke regel staat dan:
bestandsnaam van de foto, dan tweemaal een dubbele punt ( : ) en dan de titel zoals je graag onder de foto ziet staan.
Code: Select all
eddydevries_Arnhem_001.jpg::Meeting point: Arnhem, Central Station, exit Sonsbeek
eddydevries_Arnhem_002.jpg::Femmie, HBoZ, Elmo, Balibennie, Fons and Intoer
eddydevries_Arnhem_003.jpg::start of the first city-walk: Ralf, HBoZ, Balibennie, UdoWebDesign, Cornjac, Yli, Pet26644, Bootje (and friend), Fons, Elmo and Crazy Bob
eddydevries_Arnhem_004.jpg::Let's walk through the Sonsbeek Park
Last edited by eddydevries on Sun Jun 24, 2007 4:52 pm, edited 1 time in total.
Eddy - Rotterdam - NL
-
intoer
- Euro-Regular

eddydevries wrote:Je kan ze gewoon mailen naar contact@eurobilltracker.com (ze mogen niet groter zijn dan 600x800 (of 800x600)).
Op elke regel staat dan:
bestandsnaam van de foto, dan tweemaal een dubbele punt (:) en dan de titel zoals je graag onder de foto ziet staan.
De dubbele dubbele punt is dus het scheidingsteken voor het programma dat Avij gebruikt voor de gallery.Code: Select all
eddydevries_Arnhem_001.jpg::Meeting point: Arnhem, Central Station, exit Sonsbeek eddydevries_Arnhem_002.jpg::Femmie, HBoZ, Elmo, Balibennie, Fons and Intoer eddydevries_Arnhem_003.jpg::start of the first city-walk: Ralf, HBoZ, Balibennie, UdoWebDesign, Cornjac, Yli, Pet26644, Bootje (and friend), Fons, Elmo and Crazy Bob eddydevries_Arnhem_004.jpg::Let's walk through the Sonsbeek Park
Ok, bedankt voor de uitleg Eddy. Ga proberen om ze erop te krijgen, maar dat moet nu gaan lukken. Moet dan wel eerst de foto's gaan verkleinen , maar ook dat gaat wel lukken.
Hoe doen jullie dat eigenlijk?
De regels zeggen toch dat je geen biljetten mag ingeven, als je zeker weet dat het een hit is?
Stel, je hebt een meeting in een cafe, iemand betaald met 5 euro, en jij bent de volgende, en je krijgt 5 euro wisselgeld terug.. dan weet je toch aardig zeker dat het een hit zal zijn? Ingeven of niet?
Kijk.. ZEKER weten doe je het natuurlijk niet!
Kijk, niet elke EBT-er registreerd elk biljet die hij uitgeeft, zeker niet op een dagje uit en je hebt niet genoeg biljetten en geen pen bij je (of de tijd er niet voor). Ik in elk geval niet.
De regels zeggen toch dat je geen biljetten mag ingeven, als je zeker weet dat het een hit is?
Stel, je hebt een meeting in een cafe, iemand betaald met 5 euro, en jij bent de volgende, en je krijgt 5 euro wisselgeld terug.. dan weet je toch aardig zeker dat het een hit zal zijn? Ingeven of niet?
Kijk, niet elke EBT-er registreerd elk biljet die hij uitgeeft, zeker niet op een dagje uit en je hebt niet genoeg biljetten en geen pen bij je (of de tijd er niet voor). Ik in elk geval niet.
- eddydevries
- Forum Moderator

Daarom is het de bedoeling, dat bij een meeting óf iedereen met vijfjes betaald (vandaar dat er bij de foto's altijd zoveel vijfjes te zien zijn), óf er wordt betaald in volgorde van biljet: eerst degene met de hoogste waarde, daarna die met een lagere waarde etc..Mariusjr wrote:Hoe doen jullie dat eigenlijk?
Een voorbeeld van het laatste:
Stel, dat iedereen €5 moet betalen:
-
, wisselgeld = 2x
en 
-
, wisselgeld =
en 
-
, wisselgeld = 
Als je niet zeker bent, of je biljet toch van je mede-meetingers komt, kan je het toch ingeven. Als het toch een hit met een van hun blijkt te zijn is het een meeting-hit en kan je het laten modereren.
Daarom moet je ook geen hit-biljetten naar een meeting meenemen, want als het een meetinghit wordt, wordt deze gemodereerd (en raak je dus de gewone hit ook kwijt; dat heb ik vorig jaar ook meegemaakt).
Eddy - Rotterdam - NL
Zo'n meeting is ook kei handig om van je muntgeld af te komen 
Zeker tijdens de meeting in Arnhem maakte het mij niet zo veel uit of ik biljetten zou ontvangen. Ik was al best vaak als EBT-er in Arnhem geweest. Maar heb op de terug weg naar het station, wel even bij de Rabobank wat gepinned.
Zeker tijdens de meeting in Arnhem maakte het mij niet zo veel uit of ik biljetten zou ontvangen. Ik was al best vaak als EBT-er in Arnhem geweest. Maar heb op de terug weg naar het station, wel even bij de Rabobank wat gepinned.
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten
Duidelijk! Slim systeem!eddydevries wrote:Daarom is het de bedoeling, dat bij een meeting óf iedereen met vijfjes betaald (vandaar dat er bij de foto's altijd zoveel vijfjes te zien zijn), óf er wordt betaald in volgorde van biljet: eerst degene met de hoogste waarde, daarna die met een lagere waarde etc..Mariusjr wrote:Hoe doen jullie dat eigenlijk?
Een voorbeeld van het laatste:
Stel, dat iedereen €5 moet betalen:In deze volgorde krijgt niemand een biljet van een andere EBT-er, dus zijn alle biljetten geldig.
, wisselgeld = 2x
en
, wisselgeld =
en
, wisselgeld =
Als je niet zeker bent, of je biljet toch van je mede-meetingers komt, kan je het toch ingeven. Als het toch een hit met een van hun blijkt te zijn is het een meeting-hit en kan je het laten modereren.
Daarom moet je ook geen hit-biljetten naar een meeting meenemen, want als het een meetinghit wordt, wordt deze gemodereerd (en raak je dus de gewone hit ook kwijt; dat heb ik vorig jaar ook meegemaakt).
Maar dat je ook die normale hit kwijtraakte.. dat zou niet moeten mogen. Ik zou daar toch tegen protesteren!
Ik heb zelf ieg ook eens een hit teruggekregen nadat ze die in mijn ogen onterecht hadden verwijderd, nadat ik daar over had geklaagd!
Ze moeten gewoon van je (echte) hits afblijven, wat is dat nu!
- eddydevries
- Forum Moderator

In dit geval was het logisch, dat de hit gemodereerd werd: We haalden met een groepje een broodje bij dezelfde tent. Alleen daar betaalden we op "de verkeerde manier". We kregen allemaal dus elkaars biljetten als wisselgeld. Dit was dus geen toeval meer, dus telde het als "van elkaar gekregen", dus werd het gemodereerd. Alleen was het dus niet handig, dat er een een hitbiljet meenam naar de meeting, want die kreeg ik dus als wisselgeld.Mariusjr wrote:Duidelijk! Slim systeem!eddydevries wrote:Daarom moet je ook geen hit-biljetten naar een meeting meenemen, want als het een meetinghit wordt, wordt deze gemodereerd (en raak je dus de gewone hit ook kwijt; dat heb ik vorig jaar ook meegemaakt).![]()
Maar dat je ook die normale hit kwijtraakte.. dat zou niet moeten mogen. Ik zou daar toch tegen protesteren!
Ik heb zelf ieg ook eens een hit teruggekregen nadat ze die in mijn ogen onterecht hadden verwijderd, nadat ik daar over had geklaagd!
Ze moeten gewoon van je (echte) hits afblijven, wat is dat nu!
Het biljet heb ik later natuurlijk weer gewoon uitgegeven, maar het is nog niet teruggevonden. Dan zou het weer een interessante hit worden (en krijg ik er in ieder geval twee nieuwe hitpartners bij).
Eddy - Rotterdam - NL