Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
-
MDeen
- Euro-Master

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?
Uit de Rabobank in Helden kreeg ik vandaag een vrij nieuw uitziende G007 / P06
. Dat zijn biljetten waar de eersten al al in 2005 in omloop kwamen.
- GZ1000
- Euro-Regular in Training

Het is niet geheel mijn bedoeling om een ouder topic omhoog te schoppen, maar ik weet ook niet meteen een andere plaats om het te posten.
Het kan zijn dat iemand het al ergens vermeld heeft, maar ik kon het zo snel niet terugvinden;
De ING-storingsautomaten hebben sinds kort ook een mogelijkheid om geld op te nemen, en wel met beperkte biljetkeuze (tot 250 euro).
Ik gok dat het laatst gestortte biljet net als bij ABN AMRO stortingsautomaten als eerste weer uitgegeven zal worden, maar hier ben ik niet geheel zeker van.
Morgen zal ik het eens nader uitzoeken.
Het kan zijn dat iemand het al ergens vermeld heeft, maar ik kon het zo snel niet terugvinden;
De ING-storingsautomaten hebben sinds kort ook een mogelijkheid om geld op te nemen, en wel met beperkte biljetkeuze (tot 250 euro).
Ik gok dat het laatst gestortte biljet net als bij ABN AMRO stortingsautomaten als eerste weer uitgegeven zal worden, maar hier ben ik niet geheel zeker van.
Je wilt graag je eigen notes weer terug
(Werkt alleen bij nieuwere types)
Je wilt graag je eigen notes weer terug
- Henk Draijer
- Euro-Master

Het eerste biljet die ik bij de EBT invoerde op 7 maart 2005 was éénMDeen wrote:Uit de Rabobank in Helden kreeg ik vandaag een vrij nieuw uitziende G007 / P06. Dat zijn biljetten waar de eersten al al in 2005 in omloop kwamen.
mijn eerste G007 - P06**** kreeg ik op 6 mei 2005.
Geduld is een schone zaak.
This is me.
My ebtcheck / My nigmm 0.071 / My EBTST)
The international HH:MM:SS list, with a daily update. (If you like it, join in)
This is me.
My ebtcheck / My nigmm 0.071 / My EBTST)
The international HH:MM:SS list, with a daily update. (If you like it, join in)
- GZ1000

De automaat geeft inderdaad de laatst gestortte biljetten als eerste uit.GZ1000 wrote:Het is niet geheel mijn bedoeling om een ouder topic omhoog te schoppen, maar ik weet ook niet meteen een andere plaats om het te posten.
De automaat geeft drie opties qua biljetkeuze.
Geen mogelijkheid om alles in tientjes te krijgen, ook als er daarvan voldoende in zitten.
Niet bijzonder interessant voor EBT'ers dus, behalve dan dat je biljetten de DNB controle kunnen ontlopen.
En welke keuzes kreeg je dan?GZ1000 wrote:De automaat geeft inderdaad de laatst gestortte biljetten als eerste uit.GZ1000 wrote:Het is niet geheel mijn bedoeling om een ouder topic omhoog te schoppen, maar ik weet ook niet meteen een andere plaats om het te posten.
Geen mogelijkheid om alles in tientjes te krijgen, ook als er daarvan voldoende in zitten.
Niet bijzonder interessant voor EBT'ers dus, behalve dan dat je biljetten de DNB controle kunnen ontlopen.
Ik ben er ook al één tegengekomen die geen munt stort heeft
Sta je dan met je munten
- GZ1000

Ik nam 200 op en kreeg de keuze uit;HBoZ wrote:En welke keuzes kreeg je dan?GZ1000 wrote:De automaat geeft inderdaad de laatst gestortte biljetten als eerste uit.GZ1000 wrote:[..]
Ik ben er ook al één tegengekomen die geen munt stort heeft
Sta je dan met je munten
- 4x50
- 3x50, 2x20, 1x10
- 1x50, 6x20, 3x10
Ik ben benieuwd wat de opties zijn als er bijvoorbeeld biljetten van 5-, 100- of 200 euro in zitten.
Mooie keuze ( tov ATM zonder keuze).
Die zullen er niet zo gauw komen......
Die zullen er niet zo gauw komen......
Die laatste optie ben ik nog niet tegengekomen. Voorheen zou dat 3x50 1x20 3x10 zijn.GZ1000 wrote:Ik nam 200 op en kreeg de keuze uit;HBoZ wrote: En welke keuzes kreeg je dan?
...
- 4x50
- 3x50, 2x20, 1x10
- 1x50, 6x20, 3x10
Ik ben benieuwd wat de opties zijn als er bijvoorbeeld biljetten van 5-, 100- of 200 euro in zitten.
Ook ben ik onlangs bij de ING-kantoren in Noordwijk (ZH) en Oegstgeest geweest. In Noordwijk hebben ze de kas weggehaald en de stortings-ATM omgezet tot opname-stortings-ATM. De medewerker aldaar wist me te vertellen dat Noordwijk en Hillegom de eerste kleine ING-kantoren waren die deze formule toepassen om te zien hoe het bij de klanten bevalt. Zelf vind ik het jammer, want je kunt er niet meer wisselen en bestellingen plaatsen. De plannen zijn dat uiteindelijk de kleinere ING-kantoren hun kas kwijtraken, en je dus voor wissels en bestellingen alleen bij de grotere kantoren terecht kunt. In Oegstgeest hebben ze de stortings-ATM ook opgezet in een opname-stortings-ATM, maar hebben ze nog wel een kas. Het is dus echter afwachten hoe lang die kas nog zal blijven...
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
Ook 'echte ' ING-kantoren hebben vanaf heden een doorstortautomaat. Ik wilde vandaag een substantieel aantal vijfjes storten bij de ING en zag geen kans meer om ergens anders te storten, dus besloot ik om het in 3 keer te doen bij een kantoor (telkens 200, pas uit, pas in, weer 200 etc, omdat ik een studentenrekening heb kost het mij alleen wat meer tijd, geen geld). De automaat stortte mijn 200 biljetten af en ik kon zonder mijn pas eruit te halen en de storting af te ronden ook de andere 400 stuks storten. Vorige week was dit nog niet zo, dus ik weet niet of het al landelijk beleid is, maar als niet kan het nooit lang meer duren. Groningen is in ieder geval weer een update verder.
Eindelijk eens vooruitgang bij ING, hopelijk zien veel mensen de voordelen van biljetkeuze en gaat ING het uitbreiden naar alle automaten. Ook opname-stortingsautomaten zijn goed, deze zorgen ervoor dat de biljetten sneller in omloop komen.
Weet iemand of er net als bij Rabo en ABN ook een optie 6 x
of 8 x
is wanneer je € 60 of € 80 pint?
Weet iemand of er net als bij Rabo en ABN ook een optie 6 x
Zolang het geen retailmix is:luckbox wrote:Weet iemand of er net als bij Rabo en ABN ook een optie 6 xof 8 x
is wanneer je € 60 of € 80 pint?
Volgens mij maximaal 5 stuks.....
Bij opnames bij ABN heb je wel de optie om alles in twintig euro biljetten uit te laten keren, plus eventueel 1x 10 als je een oneven tiental hebt gekozen. Tot maximaal 40 biljetten per opname.
- Ralf
- Euro-Master

Kwamen er ook enkele maanden geleden achter. Ideaal nu de oude postkantoortjes hier allemaal verdwenen zijn en je maar 6 stortingen hebt!Tjariet wrote:Ook 'echte ' ING-kantoren hebben vanaf heden een doorstortautomaat. Ik wilde vandaag een substantieel aantal vijfjes storten bij de ING en zag geen kans meer om ergens anders te storten, dus besloot ik om het in 3 keer te doen bij een kantoor (telkens 200, pas uit, pas in, weer 200 etc, omdat ik een studentenrekening heb kost het mij alleen wat meer tijd, geen geld). De automaat stortte mijn 200 biljetten af en ik kon zonder mijn pas eruit te halen en de storting af te ronden ook de andere 400 stuks storten. Vorige week was dit nog niet zo, dus ik weet niet of het al landelijk beleid is, maar als niet kan het nooit lang meer duren. Groningen is in ieder geval weer een update verder.
In Bussum schijnt er ook 1 te zitten.eddydevries wrote:Aha, hij is vandaag open (za tot 14.00), dus ik ben zo wegElmo wrote:Ik ben vandaag maar eens naar Voorburg getogen, en dit is hem (hij zit binnen).Mkay wrote:Ik keek toevallig even op de site van ABN. Volgens mij zijn er de laatste tijd weer wat retailmixen bijgekomen..
Dat moet dan binnen zijn denk ik want buiten kon ik niet kiezen