Painos ?

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Schaza
Euro-Expert
Euro-Expert

Re: Painos

Post by Schaza »

jami wrote:Kyllä P-printteriltä on printattu P-sarjan 20€ seteleitä, jossa on lyhyt koodi
PxxxIx !!!
Tästä on ollut täällä forumissa paljolti puhetta, ja sen on huomannut varmaan lähes jokainen joka on 20€ lappuja automaatista nostanut. :) Itse tein/teen asiasta koeluontoista seurantaa, josta luettavissa aihetta käsittelevässä keskustelussa.
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Post by aplfi »

Schaza wrote:
Aaron wrote:
Schaza wrote:Pitkä aika on tuosta edellisestä viestistä, mutta juuri äsken seteleitä syöttäessäni ihmettelin, miksi G?-laput on niin harvinaisia. Äsken syötin 5e, jossa tuo oli G4. Yleensäkään n. 650 setelistäni G:tä ei ole kun korkeintaan pari kymmentä.
Havaitsin sen itsekin vasta äskettäin. Johtuu varmaan siitä että pienempiä seteleitä on painolaatalla useampia, sen sijaan isoimmissa seteleissä ei G:tä eikä F:ää esiinny.
Voihan se olla, että 5 e on ainoa jota mahtuu niin monta laatalle, että kirjaimia tarvii G:hen asti. Onhan lapuilla aika suuri kokoero... täytyykin tilastoida, mihin kirjaimeen loppuvat isommat setelit.
Kävin tuossa omat setelini läpi ja näytti 10€ seteli olevan suurin jossa esiintyi D***G*-printtiä
Schaza
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Schaza »

aplfi wrote:
Schaza wrote:
Aaron wrote:
Schaza wrote:Pitkä aika on tuosta edellisestä viestistä, mutta juuri äsken seteleitä syöttäessäni ihmettelin, miksi G?-laput on niin harvinaisia. Äsken syötin 5e, jossa tuo oli G4. Yleensäkään n. 650 setelistäni G:tä ei ole kun korkeintaan pari kymmentä.
Havaitsin sen itsekin vasta äskettäin. Johtuu varmaan siitä että pienempiä seteleitä on painolaatalla useampia, sen sijaan isoimmissa seteleissä ei G:tä eikä F:ää esiinny.
Voihan se olla, että 5 e on ainoa jota mahtuu niin monta laatalle, että kirjaimia tarvii G:hen asti. Onhan lapuilla aika suuri kokoero... täytyykin tilastoida, mihin kirjaimeen loppuvat isommat setelit.
Kävin tuossa omat setelini läpi ja näytti 10€ seteli olevan suurin jossa esiintyi D***G*-printtiä
Päh, kerkisit ennen minua saamaan tuon lopputuloksen. Itse olen vasta tilastointivaiheessa, kun innostuin pohtimaan samalla muitakin seteleihin liittyviä asioita.
www: Rahat, postimerkit, wanhat esineet, paikkakuntahistoria, yms...
www: Coins, stamps, old stuff, local history, etc...
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Post by aplfi »

Schaza wrote:
aplfi wrote:
Schaza wrote:
Aaron wrote:
Päh, kerkisit ennen minua saamaan tuon lopputuloksen. Itse olen vasta tilastointivaiheessa, kun innostuin pohtimaan samalla muitakin seteleihin liittyviä asioita.

Anteeks. Ajattelin että oot unohtanu kun näytti olevan kuukausi tuosta edellisestä viestistä
Schaza
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Schaza »

aplfi wrote:
Schaza wrote:
aplfi wrote:
Schaza wrote:
Aaron wrote: Havaitsin sen itsekin vasta äskettäin. Johtuu varmaan siitä että pienempiä seteleitä on painolaatalla useampia, sen sijaan isoimmissa seteleissä ei G:tä eikä F:ää esiinny.
Anteeks. Ajattelin että oot unohtanu kun näytti olevan kuukausi tuosta edellisestä viestistä
Vitsi vitsi, eihän se tietenkään haittaa. Vaivaa säästyi. :)
www: Rahat, postimerkit, wanhat esineet, paikkakuntahistoria, yms...
www: Coins, stamps, old stuff, local history, etc...
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Post by aplfi »

Tulipas tossa mieleen kun sattu saksalainen seteli X008... käteen, että pystykkö avij kertoon että mikä on pienin sarjanumero mikä järjestelmään on syötetty, eli siis että kuinka monta nollaa on kirjaimen jälkeen, kirjaimesta riippumatta. Löytyykö jotain X000001... tai U000003... seteleitä
Bobtail
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Bobtail »

aplfi wrote:Tulipas tossa mieleen kun sattu saksalainen seteli X008... käteen, että pystykkö avij kertoon että mikä on pienin sarjanumero mikä järjestelmään on syötetty, eli siis että kuinka monta nollaa on kirjaimen jälkeen, kirjaimesta riippumatta. Löytyykö jotain X000001... tai U000003... seteleitä
Multa löytyy yksi X0008-alkuinen vitonen. Muissa seteleissä on enimmillään vain pari nollaa alussa. Suomalaisista pienin mulla on L008-alkuinen satanen.
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Post by aplfi »

rubia wrote: Multa löytyy yksi X0008-alkuinen vitonen. Muissa seteleissä on enimmillään vain pari nollaa alussa. Suomalaisista pienin mulla on L008-alkuinen satanen.
Mulla on pienin X0006... vitonen ja kotimaisista L005...satanen
Cinnamon
Euro-Master
Euro-Master

Post by Cinnamon »

aplfi wrote:
rubia wrote: Multa löytyy yksi X0008-alkuinen vitonen. Muissa seteleissä on enimmillään vain pari nollaa alussa. Suomalaisista pienin mulla on L008-alkuinen satanen.
Mulla on pienin X0006... vitonen ja kotimaisista L005...satanen
Minulta löytyy x0001 ja xooo3 kympit sekä y0002 satanen. Kotimaisista pienin näyttääpi olevan satanen L001
JuusoJuu
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by JuusoJuu »

Multa löytyy vitonen, joka alkaa X00007...
Kolmella nollalla alkavia sarjanumeroita on pari kappaletta. Suomalaisissa seteleissä ei ole enimmilläänkään yhtä nollaa enempää.
Sinappikurkkusalaatti - Nick JJf @ IRC
vanska
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by vanska »

Mulla on yks 20 € seteli joka alkaa V00008. Noin nopeesti noita seteleitä katottuna. Täytyy tehdä suurempi selvitys kun on aikaa. Voi tosin olla jonkinlainen kirjotusvirhekkin, mutta omasta mielestäni oon kyllä tarkasti syöttänyt noita seteleitä.
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental »

Pienimmät:

L004
P0006
S0004
X00003
Y0004
Dakkus
Euro-Master
Euro-Master

Post by Dakkus »

vanska wrote:Mulla on yks 20 € seteli joka alkaa V00008. Noin nopeesti noita seteleitä katottuna. Täytyy tehdä suurempi selvitys kun on aikaa. Voi tosin olla jonkinlainen kirjotusvirhekkin, mutta omasta mielestäni oon kyllä tarkasti syöttänyt noita seteleitä.
Nollien määrän virheellinen ilmoittaminen on käsittääkseni mahdotonta, koska arjanumeron numeroiden summa menisi vääräksi, jos numerot vaihtuvat välistä.
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
Timo63
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Timo63 »

Sain tänän Handelsbankenista pari 50€ joiden lyhyet koodit olivat samat ja pitkän koodin 5 ensimmäistä numeroa olivat samat.

Oli hiukan epäileväinen olo kun noita koodasi.
Guest

Post by Guest »

Timo1963 wrote:Sain tänän Handelsbankenista pari 50€ joiden lyhyet koodit olivat samat ja pitkän koodin 5 ensimmäistä numeroa olivat samat.

Oli hiukan epäileväinen olo kun noita koodasi.
Lähekkäin painettu vain, ei pitäisi olla mitään epäselvää. Minä olen saanut automaatista muutaman kerran kakskymppisiä, joissa on sama lyhyt koodi ja peräkkäiset sarjanumerot. Parhaimmillaan muistaakseni 10kpl.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”