Tästä on ollut täällä forumissa paljolti puhetta, ja sen on huomannut varmaan lähes jokainen joka on 20€ lappuja automaatista nostanut.jami wrote:Kyllä P-printteriltä on printattu P-sarjan 20€ seteleitä, jossa on lyhyt koodi
PxxxIx !!!
Painos ?
Re: Painos
Kävin tuossa omat setelini läpi ja näytti 10€ seteli olevan suurin jossa esiintyi D***G*-printtiäSchaza wrote:Voihan se olla, että 5 e on ainoa jota mahtuu niin monta laatalle, että kirjaimia tarvii G:hen asti. Onhan lapuilla aika suuri kokoero... täytyykin tilastoida, mihin kirjaimeen loppuvat isommat setelit.Aaron wrote:Havaitsin sen itsekin vasta äskettäin. Johtuu varmaan siitä että pienempiä seteleitä on painolaatalla useampia, sen sijaan isoimmissa seteleissä ei G:tä eikä F:ää esiinny.Schaza wrote:Pitkä aika on tuosta edellisestä viestistä, mutta juuri äsken seteleitä syöttäessäni ihmettelin, miksi G?-laput on niin harvinaisia. Äsken syötin 5e, jossa tuo oli G4. Yleensäkään n. 650 setelistäni G:tä ei ole kun korkeintaan pari kymmentä.
Päh, kerkisit ennen minua saamaan tuon lopputuloksen. Itse olen vasta tilastointivaiheessa, kun innostuin pohtimaan samalla muitakin seteleihin liittyviä asioita.aplfi wrote:Kävin tuossa omat setelini läpi ja näytti 10€ seteli olevan suurin jossa esiintyi D***G*-printtiäSchaza wrote:Voihan se olla, että 5 e on ainoa jota mahtuu niin monta laatalle, että kirjaimia tarvii G:hen asti. Onhan lapuilla aika suuri kokoero... täytyykin tilastoida, mihin kirjaimeen loppuvat isommat setelit.Aaron wrote:Havaitsin sen itsekin vasta äskettäin. Johtuu varmaan siitä että pienempiä seteleitä on painolaatalla useampia, sen sijaan isoimmissa seteleissä ei G:tä eikä F:ää esiinny.Schaza wrote:Pitkä aika on tuosta edellisestä viestistä, mutta juuri äsken seteleitä syöttäessäni ihmettelin, miksi G?-laput on niin harvinaisia. Äsken syötin 5e, jossa tuo oli G4. Yleensäkään n. 650 setelistäni G:tä ei ole kun korkeintaan pari kymmentä.
www: Rahat, postimerkit, wanhat esineet, paikkakuntahistoria, yms...
www: Coins, stamps, old stuff, local history, etc...
Schaza wrote:Päh, kerkisit ennen minua saamaan tuon lopputuloksen. Itse olen vasta tilastointivaiheessa, kun innostuin pohtimaan samalla muitakin seteleihin liittyviä asioita.aplfi wrote:Kävin tuossa omat setelini läpi ja näytti 10€ seteli olevan suurin jossa esiintyi D***G*-printtiäSchaza wrote:Voihan se olla, että 5 e on ainoa jota mahtuu niin monta laatalle, että kirjaimia tarvii G:hen asti. Onhan lapuilla aika suuri kokoero... täytyykin tilastoida, mihin kirjaimeen loppuvat isommat setelit.Aaron wrote:Havaitsin sen itsekin vasta äskettäin. Johtuu varmaan siitä että pienempiä seteleitä on painolaatalla useampia, sen sijaan isoimmissa seteleissä ei G:tä eikä F:ää esiinny.Schaza wrote:Pitkä aika on tuosta edellisestä viestistä, mutta juuri äsken seteleitä syöttäessäni ihmettelin, miksi G?-laput on niin harvinaisia. Äsken syötin 5e, jossa tuo oli G4. Yleensäkään n. 650 setelistäni G:tä ei ole kun korkeintaan pari kymmentä.
Anteeks. Ajattelin että oot unohtanu kun näytti olevan kuukausi tuosta edellisestä viestistä
Vitsi vitsi, eihän se tietenkään haittaa. Vaivaa säästyi.aplfi wrote:Anteeks. Ajattelin että oot unohtanu kun näytti olevan kuukausi tuosta edellisestä viestistäSchaza wrote:Päh, kerkisit ennen minua saamaan tuon lopputuloksen. Itse olen vasta tilastointivaiheessa, kun innostuin pohtimaan samalla muitakin seteleihin liittyviä asioita.aplfi wrote:Kävin tuossa omat setelini läpi ja näytti 10€ seteli olevan suurin jossa esiintyi D***G*-printtiäSchaza wrote:Voihan se olla, että 5 e on ainoa jota mahtuu niin monta laatalle, että kirjaimia tarvii G:hen asti. Onhan lapuilla aika suuri kokoero... täytyykin tilastoida, mihin kirjaimeen loppuvat isommat setelit.Aaron wrote: Havaitsin sen itsekin vasta äskettäin. Johtuu varmaan siitä että pienempiä seteleitä on painolaatalla useampia, sen sijaan isoimmissa seteleissä ei G:tä eikä F:ää esiinny.
www: Rahat, postimerkit, wanhat esineet, paikkakuntahistoria, yms...
Multa löytyy yksi X0008-alkuinen vitonen. Muissa seteleissä on enimmillään vain pari nollaa alussa. Suomalaisista pienin mulla on L008-alkuinen satanen.aplfi wrote:Tulipas tossa mieleen kun sattu saksalainen seteli X008... käteen, että pystykkö avij kertoon että mikä on pienin sarjanumero mikä järjestelmään on syötetty, eli siis että kuinka monta nollaa on kirjaimen jälkeen, kirjaimesta riippumatta. Löytyykö jotain X000001... tai U000003... seteleitä
Minulta löytyy x0001 ja xooo3 kympit sekä y0002 satanen. Kotimaisista pienin näyttääpi olevan satanen L001aplfi wrote:Mulla on pienin X0006... vitonen ja kotimaisista L005...satanenrubia wrote: Multa löytyy yksi X0008-alkuinen vitonen. Muissa seteleissä on enimmillään vain pari nollaa alussa. Suomalaisista pienin mulla on L008-alkuinen satanen.
- Fundamental
- Euro-Master

- Dakkus
- Euro-Master

Nollien määrän virheellinen ilmoittaminen on käsittääkseni mahdotonta, koska arjanumeron numeroiden summa menisi vääräksi, jos numerot vaihtuvat välistä.vanska wrote:Mulla on yks 20 € seteli joka alkaa V00008. Noin nopeesti noita seteleitä katottuna. Täytyy tehdä suurempi selvitys kun on aikaa. Voi tosin olla jonkinlainen kirjotusvirhekkin, mutta omasta mielestäni oon kyllä tarkasti syöttänyt noita seteleitä.
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
-
Guest
Lähekkäin painettu vain, ei pitäisi olla mitään epäselvää. Minä olen saanut automaatista muutaman kerran kakskymppisiä, joissa on sama lyhyt koodi ja peräkkäiset sarjanumerot. Parhaimmillaan muistaakseni 10kpl.Timo1963 wrote:Sain tänän Handelsbankenista pari 50€ joiden lyhyet koodit olivat samat ja pitkän koodin 5 ensimmäistä numeroa olivat samat.
Oli hiukan epäileväinen olo kun noita koodasi.