Rättikauppa (eurobilltracker.com-paidat)
- JuusoJuu
- Euro-Expert in Training

Re: Rättikauppa (eurobilltracker.com-paidat)
Mää en nyt ole varmaan paitaa tilaamassa kun en välitä paidoista joissa on tekstiä/kuvia. Mutta kun tuo tassuhan kuitenkin ihan oikeasti näyttää keskustaa lukuunottamatta todella paljon Jack Wolfskinin logolta (itse asiassa onkohan suora kopio - kokoa vain vähän muutettu) niin voihan siihen halutessaan laittaa jonkun muun kuvan. Ei muuta kuin ideoita kehiin, äkkiä me porukalla joku logontapainen tuherretaan.
Sinappikurkkusalaatti - Nick JJf @ IRC
Juu, mm. tuo on sieltä kotoisin. Mulla on parikin noita BCR (Blue Carpet Race, RC-autokisapaita) paitoja. Ne tosiaan kestää käyttöä painatusta myöten.muda wrote:Jos kyse on vuoden 2006 BGR paidasta niin se on yksi mun lemppari paidoista, kuvassa juuri pesusta tulleena ja tätä paitaa on muuten pesty paljon. Tietysti pitää vähän moittia kun on jo muutaman vuoden käytön jälkeen revennyt kainalostaYippo wrote:Paita kiinnostaa täälläkin, vois ostaa jopa koko perheelleMulla vois olla myös kilpaileva firma josta voisin kysyä tarjousta.
---
EDIT: Nopeasti sain tarjouksen 8e/paita. Ja käsittääkseni ne on laadukkaita Fruit Loom paitoja. Kysyin valkoiselle t-paidalle 1-väripainatuksella. Mulla on kokemusta muutamasta paidasta kyseisestä puljusta ja niissä kyllä painatus pysyy ja paita on laadukas ja mukava päällä. Muda voi myös vahvistaa tämän havainnon![]()
Tässä vaiheessa olis varmaan hyvä kerätä jo listaa paidan tilaajista ja samalla olis hyvä ilmoittaa haluttu paidan koko. Minä (tai muda) voin varmaan toimia välittäjänä tähän jälkimmäiseksi mainittuun firmaan koska on tuttu ihminen sitä pyörittämässä.
---
EDIT. Sellainen huomio että jos yksi ihminen tämän homman hoitaa niin paitojen hintaan pitää sitten lisätä postikulut tai järjestää paitojennoutomiitti. Postittaminen ei varmaan mitään mansikoita maksa jos tietää etukäteen tilausmäärän niin voi käydä Postilta kysymässä mahdollisesti jopa tarjousta valmiista kuorista kyseiselle määrälle.
My EBT statistics.
KannatetaanYippo wrote:EDIT. Sellainen huomio että jos yksi ihminen tämän homman hoitaa niin paitojen hintaan pitää sitten lisätä postikulut tai järjestää paitojennoutomiitti. Postittaminen ei varmaan mitään mansikoita maksa jos tietää etukäteen tilausmäärän niin voi käydä Postilta kysymässä mahdollisesti jopa tarjousta valmiista kuorista kyseiselle määrälle.
Kirjaan setelini vtt the reindeer nickillä koska minusta tuli lapinhullu n. vuonna 2005
Jos paitoja tilaa yhden, niin sen saa toimitettua varmasti kirjeenä kotiin. Vaatimukset kirjeelle ovat täällä.
Tosin olen tosi huono arvioimaan pituuksia, etäisyyksiä ja tilavuuksia
Olisin kuitenkin valmis tilaamaan paidan, jos sen saa muuna kuin valkoisena tai mustana.
Ja kun pitää koko kertoa, niin olisi hyvä tietää mitä kokoja on valittavissa.
Tosin olen tosi huono arvioimaan pituuksia, etäisyyksiä ja tilavuuksia
Olisin kuitenkin valmis tilaamaan paidan, jos sen saa muuna kuin valkoisena tai mustana.
Ja kun pitää koko kertoa, niin olisi hyvä tietää mitä kokoja on valittavissa.
Minäkin voisin tuollaisen paidan tilata. Kokoa päätettäessä olisi hyvä myös tietää onko paidat isoa vai pientä kokoa. Valmistajasta riippuen saattaa olla XS olla saman kokoinen kun jollain valmistajalla M.
Pitäiskö ensin saada nyt kuitenkin päätettyä millainen painatus ja mistä tilataan.
Yksi paita menee kirjeenä mutta paino taitaa ylittää halvimman kirjeen rajan. Postin sivuilla oleva laskuri antoi postituksen hinnaksi 1,30e/kirje spekseillä 2. luokka, 20 kpl ja alle 200g.
EDIT. Hintaan pitänee lisätä myös toimitus painosta jakelijalle jos joku "meistä" hoitaa jakelun.
EDIT2. Minulle sopii muistaakseni M-koko ja olen 178cm ja normaalivartaloinen.
EDIT3. Värejä: valk, sininen, punainen, keltainen, vihreä, musta, oranssi, harmaa, ruskea
Yksi paita menee kirjeenä mutta paino taitaa ylittää halvimman kirjeen rajan. Postin sivuilla oleva laskuri antoi postituksen hinnaksi 1,30e/kirje spekseillä 2. luokka, 20 kpl ja alle 200g.
EDIT. Hintaan pitänee lisätä myös toimitus painosta jakelijalle jos joku "meistä" hoitaa jakelun.
EDIT2. Minulle sopii muistaakseni M-koko ja olen 178cm ja normaalivartaloinen.
EDIT3. Värejä: valk, sininen, punainen, keltainen, vihreä, musta, oranssi, harmaa, ruskea
My EBT statistics.
Olisiko mahdollista nähdä missään noita värejä? Nettisivua, sähköpostiviestiä, oikealta valittuja värejä...? Nimittäin sininenkin voi olla vaikka minkä sävyinen.
Sekin olisi kiva, jos edes yhdestä koosta saisi jotain senttejä tietoonsa. Osaisi sitten päätellä, että mikä olisi itselle käypä koko.
En mä mikään vaativa ole, luulette vaan
Sekin olisi kiva, jos edes yhdestä koosta saisi jotain senttejä tietoonsa. Osaisi sitten päätellä, että mikä olisi itselle käypä koko.
En mä mikään vaativa ole, luulette vaan
No ite tolla painatusfirmalla ei oo kotisivuilla kuvia mutta paidat on täältä: http://www.fruitoftheloom.eu/Imprint200 ... oduct.html
Kuten edellisessä viestissä sanoin, mulle sopii M-koko ja muda:lle vissiin L, vai mitä? Saa muda itse kertoa minkä kokoinen on ja mikä paita sopii
EDIT: Fruit of the Loomilla näkyykin sitten olevan enemmän tota valikoimaa. Yritän vaikka kotona mittoa paitoja jota meillä on, jos siitä olis mitään apua.
Kuten edellisessä viestissä sanoin, mulle sopii M-koko ja muda:lle vissiin L, vai mitä? Saa muda itse kertoa minkä kokoinen on ja mikä paita sopii
EDIT: Fruit of the Loomilla näkyykin sitten olevan enemmän tota valikoimaa. Yritän vaikka kotona mittoa paitoja jota meillä on, jos siitä olis mitään apua.
My EBT statistics.
Kiitos kaikesta vaivasta jota viitsit nähdä.
Naisihmisenä kun tuo "normaalikokoinen mies eli M" ei välttämättä kerro paljoakaan.
Naisihmisenä kun tuo "normaalikokoinen mies eli M" ei välttämättä kerro paljoakaan.
- avij
- Forum Moderator

Kuten tuossa jo tuli aiemmin ilmi, niin tuon tassulogon voisi mieluusti jättää pois. Ei siitä ole toistaiseksi ollut mitään ongelmaa kun sitä logoa on käytetty vain nettisivuilla ym, mutta siinä vaiheessa kun Jack Wolfskin -tyyppisiä logoja aletaan painaa vaatteisiin (=Jack Wolfskinin toimiala), niin joku saattaa ihan oikeasti vetää herneen nenään.
Vaihtoehtoja:
1) logo pois
2) uusi logo tilalle
3) EuroBillTracker-sanasta muodostettu logotyyppi korvaamaan logon tarpeen ("Logotyyppi on vain nimestä muodostuva merkki, jolla on vakiintunut visuaalinen kirjoitustapa, esimerkiksi Marimekko tai Coca-Cola").
Paitaidea sinänsä on ok, minäkin kelpuuttaisin sellaisen päälleni.
Ja jos joku alkaa nyt askarrella uutta logoa, niin sen tekijänoikeudet pitäisi sitten siirtää tälle EBT-yhdistykselle. Sori kun olen tällainen niuho, mutta..
Vaihtoehtoja:
1) logo pois
2) uusi logo tilalle
3) EuroBillTracker-sanasta muodostettu logotyyppi korvaamaan logon tarpeen ("Logotyyppi on vain nimestä muodostuva merkki, jolla on vakiintunut visuaalinen kirjoitustapa, esimerkiksi Marimekko tai Coca-Cola").
Paitaidea sinänsä on ok, minäkin kelpuuttaisin sellaisen päälleni.
Ja jos joku alkaa nyt askarrella uutta logoa, niin sen tekijänoikeudet pitäisi sitten siirtää tälle EBT-yhdistykselle. Sori kun olen tällainen niuho, mutta..
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
- Timo63
- Euro-Expert in Training

Tilataan paita 2*XL. logo on varmaankin jokin muu, kuin tassu-logo.
- Luumi
- Forum Moderator

Kiinnostusta löytyy täältäkin.
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 195th (Oct 2025)
Support team member
Finnish 16th / International 195th (Oct 2025)
Kiinnostusta löytyy myös täältä paidan tilaamiseen ja voin oman paitani hakeakin Oulusta (sekä auttaa esim. postituksessa, jos ajankohta sopii).
Joku kun hoitaa ton logon suunnittelun ja muut päätöksen niin minä voin hoitaa tilauksen ja paitojen eteenpäin toimittamisen. Jos tilaus nyt toteutuu niin otan sitten selvää mitä postittelu maksaa ja paidan + postin hinta sitten tilatessa esim mun tilille. Näillä ehdoin lupaan homman hoitaa.
My EBT statistics.
- avij
- Forum Moderator

Logon suunnittelusta on nyt tehty isompi virallinen projekti, käykääpä katsomassa.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.