Mä olen kirjoittanut melkein kaikkien syöttämieni seteleiden reunaan http://www.eurobilltracker.eu/
Kolmesta osumastani ainakin 2 on tuon tekstin ansiosta. Merkatkaapa siis seteleitänne, niin eiköhän osumiakin ala tulla.

Mitenköhän merkkaaminen vaikuttaa seteleiden kierrosta poistamiseen?Captain_Morgan&Family wrote:Moi!
Mä olen kirjoittanut melkein kaikkien syöttämieni seteleiden reunaan http://www.eurobilltracker.eu/
Kolmesta osumastani ainakin 2 on tuon tekstin ansiosta. Merkatkaapa siis seteleitänne, niin eiköhän osumiakin ala tulla.
Hyvä kysymys se hypoteettinenkin. Kirjaisin sen tietysti, koska kirjaan mahdollisuuksien mukaan kaikki muutkin käsiini saamani eurosetelit. Kyseessä ei olisi 'järjestetty' osuma, eihän ebt-merkintä ko. seteliä käsiini tuonut.Anonymous wrote:Divine, ihan hypoteettinen kysymys: mitä tekisit, jos saisit käsiisi setelin, johon on kirjoitettu EBT-url? Kirjaisitko järjestelmään vai et?

Osumien järjestäminen on vähän heikkoa juu. Mutta täytyy muistaa, että osoitetta kirjoittelemalla tuodaan palvelulle aika hyvin uusia käyttäjiä, joka on ihan rok :)Divine wrote:Hyvä kysymys se hypoteettinenkin. Kirjaisin sen tietysti, koska kirjaan mahdollisuuksien mukaan kaikki muutkin käsiini saamani eurosetelit. Kyseessä ei olisi 'järjestetty' osuma, eihän ebt-merkintä ko. seteliä käsiini tuonut.Anonymous wrote:Divine, ihan hypoteettinen kysymys: mitä tekisit, jos saisit käsiisi setelin, johon on kirjoitettu EBT-url? Kirjaisitko järjestelmään vai et?
Pistäisin kyseisen setelin luultavasti myös liikkeelle, vaikka se url-merkinnällään voikin edesauttaa uusien osumien syntymistä. Voisihan sen tietysti viedä pankkiinkin, jos se vaikka poistuisi kierrosta, mutta ei tämä euroseteleiden seuraaminen nyt kuitenkaan elämää suurempaa toimintaa ole.:twisted:
Kuten sanoin, kukin omalla tyylillään. Itse nyt satun vain pitämään sattumanvaraisia osumia järjestettyjä kiintoisampina.
Minulla oli jo vajaan 700 syötettynä kun vasta joku peedro pannahinen jolla on vain 16Dakkus wrote: Tampere on niitä paikkoja Suomessa, joissa todennäköisimmin tulee osumia.
378 seteliä ja neljäs osuma tuli tänään. Meinaan Tampereelta. Käykää Tampereella jos osumia kaipailette. Kyä näio.Mauz wrote:Minulla oli jo vajaan 700 syötettynä kun vasta joku peedro pannahinen jolla on vain 16Dakkus wrote: Tampere on niitä paikkoja Suomessa, joissa todennäköisimmin tulee osumia.löysi viime vuoden toukokuussa syöttämäni vitosen. Missä lie seteliparka kiertänyt yli vuoden? No Tampereella nääs.

EKP:n sivuilta löytyi seuraavanlainen tieto:Mustaerkki wrote:Osaakohan kukaan arvioida, että kuinka monta prosenttia euroalueilla kiertävistä seteleistä on tähän mennessä ilmoitettu EBT:henTietenkään kaikissa euromaissa tätä touhua ei harrasteta samanlaisella aktiivisuudella, joten tuo luku ei välttämättä antaisi kovin tarkkaa kuvaa osumatodennäköisyydestä..
Sitä en löytänyt, että kuinka kauan tuo 4,5 miljardin setelin varanto kestää.Eurosetelit ja -metallirahat lasketaan liikkeeseen 1.1.2002. Vuoden 2002 tammikuuhun mennessä euroalueen 12 maalle (Kreikka mukaan lukien) on painettu yhteensä noin 14,5 miljardia euroseteliä: 10 miljardia seteliä korvaamaan kansalliset setelit ja 4,5 miljardia seteliä logistiikan edellyttämien varastojen luomiseksi. Setelien yhteenlaskettu arvo on noin 600 miljardia euroa. Arvioita ennen liikkeeseenlaskua painettavien setelien määrästä tarkistetaan vuosittain, jotta niissä voidaan ottaa huomioon mahdolliset muutokset setelien kysynnässä.