Miksi ei löydy?

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Captain_Morgan&Family
Euro-Newbie
Euro-Newbie

321 syöttöä / 3 osumaa, eikä pelkällä onnella

Post by Captain_Morgan&Family »

Moi!

Mä olen kirjoittanut melkein kaikkien syöttämieni seteleiden reunaan http://www.eurobilltracker.eu/
Kolmesta osumastani ainakin 2 on tuon tekstin ansiosta. Merkatkaapa siis seteleitänne, niin eiköhän osumiakin ala tulla. :!:
Basisti
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

411 syöttöä / 3 osumaa, pelkällä onnella

Post by Basisti »

Captain_Morgan&Family wrote:Moi!

Mä olen kirjoittanut melkein kaikkien syöttämieni seteleiden reunaan http://www.eurobilltracker.eu/
Kolmesta osumastani ainakin 2 on tuon tekstin ansiosta. Merkatkaapa siis seteleitänne, niin eiköhän osumiakin ala tulla. :!:
Mitenköhän merkkaaminen vaikuttaa seteleiden kierrosta poistamiseen?
Omat osumat on tullu ilman merkkaamista. :D
Divine
Euro-Master
Euro-Master

Post by Divine »

En halua kuulostaa nipottajalta, mutta haluan omien osumieni (ei toistaiseksi vielä yhtään) tulevan 'aidosti' normaalista setelikierrosta, ilman että kerron kenellekään, että 'syötäpä tämä seteli ebt.comiin'. Tämä koskee siis myös seteleihin kirjoittelua. Sellainen osuma on mielestäni tuollaista johdateltua osumaa paljon mielenkiintoisempi.

Ja tosiaan, kuten Basisti huomautti, seteleiden 'sotkeminen' saattaa jouduttaa niiden poistumista kierrosta.

Mutta kukin tyylillään; omia mielipiteitäni minä tässä vain jaarittelen.:twisted:

Ekaa aitoa osumaa odotellessa,
Divine
Guest

Post by Guest »

Divine, ihan hypoteettinen kysymys: mitä tekisit, jos saisit käsiisi setelin, johon on kirjoitettu EBT-url? Kirjaisitko järjestelmään vai et?
Divine
Euro-Master
Euro-Master

Post by Divine »

Anonymous wrote:Divine, ihan hypoteettinen kysymys: mitä tekisit, jos saisit käsiisi setelin, johon on kirjoitettu EBT-url? Kirjaisitko järjestelmään vai et?
Hyvä kysymys se hypoteettinenkin. Kirjaisin sen tietysti, koska kirjaan mahdollisuuksien mukaan kaikki muutkin käsiini saamani eurosetelit. Kyseessä ei olisi 'järjestetty' osuma, eihän ebt-merkintä ko. seteliä käsiini tuonut.

Pistäisin kyseisen setelin luultavasti myös liikkeelle, vaikka se url-merkinnällään voikin edesauttaa uusien osumien syntymistä. Voisihan sen tietysti viedä pankkiinkin, jos se vaikka poistuisi kierrosta, mutta ei tämä euroseteleiden seuraaminen nyt kuitenkaan elämää suurempaa toimintaa ole.:twisted:

Kuten sanoin, kukin omalla tyylillään. Itse nyt satun vain pitämään sattumanvaraisia osumia järjestettyjä kiintoisampina.
Dakkus
Euro-Master
Euro-Master

Post by Dakkus »

Divine wrote:
Anonymous wrote:Divine, ihan hypoteettinen kysymys: mitä tekisit, jos saisit käsiisi setelin, johon on kirjoitettu EBT-url? Kirjaisitko järjestelmään vai et?
Hyvä kysymys se hypoteettinenkin. Kirjaisin sen tietysti, koska kirjaan mahdollisuuksien mukaan kaikki muutkin käsiini saamani eurosetelit. Kyseessä ei olisi 'järjestetty' osuma, eihän ebt-merkintä ko. seteliä käsiini tuonut.

Pistäisin kyseisen setelin luultavasti myös liikkeelle, vaikka se url-merkinnällään voikin edesauttaa uusien osumien syntymistä. Voisihan sen tietysti viedä pankkiinkin, jos se vaikka poistuisi kierrosta, mutta ei tämä euroseteleiden seuraaminen nyt kuitenkaan elämää suurempaa toimintaa ole.:twisted:

Kuten sanoin, kukin omalla tyylillään. Itse nyt satun vain pitämään sattumanvaraisia osumia järjestettyjä kiintoisampina.
Osumien järjestäminen on vähän heikkoa juu. Mutta täytyy muistaa, että osoitetta kirjoittelemalla tuodaan palvelulle aika hyvin uusia käyttäjiä, joka on ihan rok :)

Setting up hits is a bad thing to do indeed. But you must remember that by writing the address quiter many new users are brought to the service. Which is quite rock :)
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
Mauz
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by Mauz »

Dakkus wrote: Tampere on niitä paikkoja Suomessa, joissa todennäköisimmin tulee osumia.
Minulla oli jo vajaan 700 syötettynä kun vasta joku peedro pannahinen jolla on vain 16 :wink: löysi viime vuoden toukokuussa syöttämäni vitosen. Missä lie seteliparka kiertänyt yli vuoden? No Tampereella nääs.
Guest

Post by Guest »

Mauz wrote:
Dakkus wrote: Tampere on niitä paikkoja Suomessa, joissa todennäköisimmin tulee osumia.
Minulla oli jo vajaan 700 syötettynä kun vasta joku peedro pannahinen jolla on vain 16 :wink: löysi viime vuoden toukokuussa syöttämäni vitosen. Missä lie seteliparka kiertänyt yli vuoden? No Tampereella nääs.
378 seteliä ja neljäs osuma tuli tänään. Meinaan Tampereelta. Käykää Tampereella jos osumia kaipailette. Kyä näio.
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Post by aplfi »

Siis toi edellinen oli meinaan nääs mun kirjottama. Ei tää tarkota että Tampereella ihan taukkeja oltas
Divine
Euro-Master
Euro-Master

Post by Divine »

aplfi wrote:Käykää Tampereella jos osumia kaipailette. Kyä näio.
Täällähän mä hemmetti soikoon asun, mutta ei ole vielä 367 setelin jälkeen napsahtanut. :twisted: No, ehtiihän tuota... :roll:
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Post by aplfi »

No ihan varmasti. Tuntuu Tampereella olevan vahva edustus täällä.
Mistäköhän muuten johtuu ettei Etelä-Eurooppalaisia kiinnosta tää homma
Divine
Euro-Master
Euro-Master

Post by Divine »

aplfi wrote:Mistäköhän muuten johtuu ettei Etelä-Eurooppalaisia kiinnosta tää homma
Siellä on sen verran paremman ilmat, että jengi viihtyy paremmin ulkona bilettämässä kuin sisällä seteleiden sarjanumeroita koneelle naputtelemassa? :D
Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Post by Aaron »

Anonymous wrote:378 seteliä ja neljäs osuma tuli tänään. Meinaan Tampereelta. Käykää Tampereella jos osumia kaipailette. Kyä näio.
No nythän meillä turkulaisillakin on kerrankin hyvä syy vierailla Tampereella. :lol:
Mustaerkki
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by Mustaerkki »

Osaakohan kukaan arvioida, että kuinka monta prosenttia euroalueilla kiertävistä seteleistä on tähän mennessä ilmoitettu EBT:hen :?: Tietenkään kaikissa euromaissa tätä touhua ei harrasteta samanlaisella aktiivisuudella, joten tuo luku ei välttämättä antaisi kovin tarkkaa kuvaa osumatodennäköisyydestä.. :roll:
Poutsi
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Poutsi »

Mustaerkki wrote:Osaakohan kukaan arvioida, että kuinka monta prosenttia euroalueilla kiertävistä seteleistä on tähän mennessä ilmoitettu EBT:hen :?: Tietenkään kaikissa euromaissa tätä touhua ei harrasteta samanlaisella aktiivisuudella, joten tuo luku ei välttämättä antaisi kovin tarkkaa kuvaa osumatodennäköisyydestä.. :roll:
EKP:n sivuilta löytyi seuraavanlainen tieto:
Eurosetelit ja -metallirahat lasketaan liikkeeseen 1.1.2002. Vuoden 2002 tammikuuhun mennessä euroalueen 12 maalle (Kreikka mukaan lukien) on painettu yhteensä noin 14,5 miljardia euroseteliä: 10 miljardia seteliä korvaamaan kansalliset setelit ja 4,5 miljardia seteliä logistiikan edellyttämien varastojen luomiseksi. Setelien yhteenlaskettu arvo on noin 600 miljardia euroa. Arvioita ennen liikkeeseenlaskua painettavien setelien määrästä tarkistetaan vuosittain, jotta niissä voidaan ottaa huomioon mahdolliset muutokset setelien kysynnässä.
Sitä en löytänyt, että kuinka kauan tuo 4,5 miljardin setelin varanto kestää.
Aina ei voi voittaa :/
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”