Overgang Fortis naar ABN AMRO

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Re: Overgang Fortis naar ABN AMRO

Post by MM8_NL »

Onderstaande tekst is overgenomen van de site van de ABN-AMRO:

Geld opnemen waar u wilt!
Vanaf nu zijn de geldautomaten van ABN AMRO en Fortis Bank Nederland qua mogelijkheden gelijk. U kunt bij geldautomaten van beide banken uw saldo opvragen en meer keren per dag pinnen.

Is dit werkelijk zo, of iets te optimistisch neergeschreven door de ABN-AMRO? Volgens deze tekst kunnen wij binnen dus het maximale eruit halen met een € 385 opname (11 :note-5: 11 :note-10: en 11 :note-20:) , zoals het bij de Fortis is (was), en buiten € 330 (11 :note-10: en 11 :note-20: ) zoals bij de Fortis mogelijk is als klant. Ik heb mijn twijfels, maar kon het niet uitproberen, want de automaten in Purmerend (Koemarkt) waren buiten dienst en de automaten van de Fortis al dichtgetimmerd. :cry:
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

Dit is sinds maart al mogelijk. Als Fortis-klant viel het me ineens op dat ik bij een ABN Amro-atm ineens mijn saldo kon opvragen. Sindsdien heb ik bijna altijd bij de ABN Amro gestort (veel sneller, 2x zoveel biljetten per keer, niet herkende biljetten kunnen nagestort worden bij dezelfde poging, en met nieuwe biljetten hebben ze geen enkel probleem).

Wat voor biljetten je krijgt hangt af van wat een atm uitgeeft. Gewone atm's geven (bijna) altijd :note-10: :note-20: :note-50: uit, opname-stortings-atm's kunnen per locatie variëren. Wat een atm bij een bepaald bedrag uitbetaalt is te bepalen door steeds andere bedragen te proberen (er zal steeds vaker een optie om alles in :note-20: uit te betalen (+ 1x :note-10: bij oneven tientallen)). ABN Amro-atm's geven maximaal 40 biljetten per opname uit.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Post by MM8_NL »

Elmo wrote:Dit is sinds maart al mogelijk. Als Fortis-klant viel het me ineens op dat ik bij een ABN Amro-atm ineens mijn saldo kon opvragen. Sindsdien heb ik bijna altijd bij de ABN Amro gestort (veel sneller, 2x zoveel biljetten per keer, niet herkende biljetten kunnen nagestort worden bij dezelfde poging, en met nieuwe biljetten hebben ze geen enkel probleem).

Wat voor biljetten je krijgt hangt af van wat een atm uitgeeft. Gewone atm's geven (bijna) altijd :note-10: :note-20: :note-50: uit, opname-stortings-atm's kunnen per locatie variëren. Wat een atm bij een bepaald bedrag uitbetaalt is te bepalen door steeds andere bedragen te proberen (er zal steeds vaker een optie om alles in :note-20: uit te betalen (+ 1x :note-10: bij oneven tientallen)). ABN Amro-atm's geven maximaal 40 biljetten per opname uit.
Dat storten klinkt niet slecht, maar dat doen wij toch het meest bij de ING, want bij de Fortis gaan zij mopperen als wij teveel storten of opnemen, en voorlopig blijft alles via de Fortis lopen.

Opnames klinken niet als een vooruitgang, maar meer als een achteruit gang voor Fortis-klanten. Vooral omdat jij niet spreekt van :note-5: die er eventueel uit kunnen komen.
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

De enige opname-stortings-atm met :note-5: erin die ik ken is die aan de De Kempenaerstraat in Oegstgeest. Het wordt gewoon een kwestie van uitproberen welke atm's wel :note-5: uitgeven en welke niet.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

Bij de atm van ABN in Werkendam had ik bij een opname van 250 euro ook de mogelijk heid voor 12*€20, 1*€10
Binnenkort maar eens kijken wat de binnen-atm geeft.

'Mijn' Fortis-atm in Oosterhout is ook dichtgetimmerd. Nu pin ik daar bij de Rabobank (5, 10, 20 biljetten, dus de beste die je kan hebben). Die is zelfs minder ver lopen vanaf de ING :)
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

Hier nog een mooie overgang van Fortis naar ABN... :P

Of werd er toch wat anders bedoeld? :lol:
BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by BaliBennie »

Elmo heeft nog een Fortis geldautomaat gevonden?
En dat terwijl per 1 juli jongstleden officieel alle Fortis kantoren en daarmee ook geldautomaten verdwenen zijn. De vestiging Leiden zou volgens de Fortis site op 4 juni sluiten. Op Google Streetview zie ik wel een Fortis automaat in die steeg....
Visit my homepage to see my statistics, maps and more!

Look at my 5 years statistics

Er gaat niets boven Groningen EBT
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

De kantoren mogen dan gesloten zijn, er zijn nog steeds genoeg losstaande Fortis-ATM's te vinden. Tot nu toe is er in Leiden maar één Fortis-ATM vervangen door een ABN Amro-ATM, en dat is die op de Breestraat 87. Vraag me niet waarom, want op de Breestraat 81 zit een ABN Amrokantoor (met bijbehorende ATM's)! :roll:
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by eddydevries »

Gisteren heb ik ook nog gepind bij een Fortis-automaat.
Deze staat in het winkelcentrum van Zoetermeer, in de buitenmuur van de Albert Heijn (niets van te zien, of deze nog weggehaald of omgezet zal worden).

Eigenlijk wel vreemd, de biljetkeuzes: voor €80 kon ik alleen maar kiezen voor :note-50: :note-10: :note-10: :note-10: of :note-50: :note-20: :note-10: . Er zat dus altijd een :note-50: bij, terwijl er dus ook :note-20: in zaten. Het lijkt wel, of er maar 1 :note-20: meer inzat, dat je er daarom niet meer van kan krijgen.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

Er zijn ook in R'dam nog genoeg Fortis-automaten te vinden hoor, met de vanouds bekende Fortis-keus om 250 euro in 11x :note-10: + 7x :note-20: te ontvangen...
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

eddydevries wrote:Eigenlijk wel vreemd, de biljetkeuzes: voor €80 kon ik alleen maar kiezen voor :note-50: :note-10: :note-10: :note-10: of :note-50: :note-20: :note-10: . Er zat dus altijd een :note-50: bij, terwijl er dus ook :note-20: in zaten. Het lijkt wel, of er maar 1 :note-20: meer inzat, dat je er daarom niet meer van kan krijgen.
Als je €150,= of minder opneemt kun je alleen maar kiezen tussen de grootst mogelijke of de op één na grootst mogelijke uitbetaling. Pas vanaf €160,= kun je veel kleine biljetten krijgen (10x of 11x :note-10:, 10x, 11x of 12x :note-20: en verder aangevuld met :note-50: . Mocht iemand nog een Fortis-ATM met :note-5: erin kennen dan kun je ook nog 10x of 11x :note-5: krijgen als je vanaf €155,= opneemt).
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Post by MM8_NL »

Elmo wrote:
eddydevries wrote:Eigenlijk wel vreemd, de biljetkeuzes: voor €80 kon ik alleen maar kiezen voor :note-50: :note-10: :note-10: :note-10: of :note-50: :note-20: :note-10: . Er zat dus altijd een :note-50: bij, terwijl er dus ook :note-20: in zaten. Het lijkt wel, of er maar 1 :note-20: meer inzat, dat je er daarom niet meer van kan krijgen.
Als je €150,= of minder opneemt kun je alleen maar kiezen tussen de grootst mogelijke of de op één na grootst mogelijke uitbetaling. Pas vanaf €160,= kun je veel kleine biljetten krijgen (10x of 11x :note-10:, 10x, 11x of 12x :note-20: en verder aangevuld met :note-50: . Mocht iemand nog een Fortis-ATM met :note-5: erin kennen dan kun je ook nog 10x of 11x :note-5: krijgen als je vanaf €155,= opneemt).
Fortis was optimaal bij € 385, nl. 11 :note-5: 11 :note-10: 11 :note-20: , totaal 33 stuks
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

De juridische fusie tussen Fortis en ABN is inmiddels voltooid. De ABN-vlag wappert fier voor het voormalige hoofdkantoor van Fortis Bank (Nederland) N.V. aan de Blaak 333 in Rotterdam. Toch staat op de 2 geldautomaten daar nog steeds "Fortis Bank", en geven ze nog altijd de befaamde Fortis-mix (in mijn geval 250 euro in 11x :note-10:, 7x :note-20: )! Ik heb dus zojuist nog bij de Fortis geld gehaald :)
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

Elmo wrote:Tot nu toe is er in Leiden maar één Fortis-ATM vervangen door een ABN Amro-ATM, en dat is die op de Breestraat 87.
En zo kan er in drie weken tijd veel veranderen. In de drie weken zijn in Leiden op zes andere locaties de Fortis-ATM's door ABN Amro-ATM's vervangen. Er zijn nu nog maar twee Fortis-ATM's in Leiden over, eens kijken hoelang die nog blijven bestaan.

Opvallend: De nieuwe ABN Amro-ATM's zijn van Diebold, voorheen het bedrijf dat de Fortiskantoren van ATM's voorzag. Deze maken ook Windows-achtige geluidjes als je je pas en geld uitneemt, net als in België de Dexia-ATM's (ook van Diebold) dat doen.
Jan010
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Jan010 »

Vandaag gepind bij een voormalig Fortis ATM, is nu ook vervangen door een ABN AMRO ATM, maar het bonnetje is nog van de Fortis.
Locked

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”