Eiköhän se kommentti riitä. Ja tuskin sua nyt aletaan enää epäilemään feikkiosumistaJANI73 wrote:Ihan vaan tiedoksenne, että olen 4.-7.3 Lahdessa. Käytössäni ei ole konetta siellä. Enkä ala satoja seteleitä kännykällä lähettelemään. Joten saattaa vaikka tulla näitä kummallisia osumia.... Olisiko viisasta laittaa sitten joskus kun ehdin naputtelemaan koneelle päivämäärä jolloin seteli mulla oli tuohon kommentit kohtaan
Hakkereita?
Mulla sama juttu, Lahdessa mäkihyppyä kyyläämässä ja setelit syötän sitten kun syötän.KimmoJ wrote:Eiköhän se kommentti riitä. Ja tuskin sua nyt aletaan enää epäilemään feikkiosumistaJANI73 wrote:Ihan vaan tiedoksenne, että olen 4.-7.3 Lahdessa. Käytössäni ei ole konetta siellä. Enkä ala satoja seteleitä kännykällä lähettelemään. Joten saattaa vaikka tulla näitä kummallisia osumia.... Olisiko viisasta laittaa sitten joskus kun ehdin naputtelemaan koneelle päivämäärä jolloin seteli mulla oli tuohon kommentit kohtaan
Sisko kirjoittelee välillä mulle setelien numeroita ylös viikonloppuisin hämeenlinnalaisissa museoissa. Toisinaan kuluu useita kuukausia ennen kuin saan numerot käsiini. Niissä tapauksissa tosin kirjoitan yleensä kirjaamiskuukauden ylös.
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
Näin se on, jos itsekin olen esim. Sysmässä mökkeilemässä, ja löydän järvestä kalareissulla paksun tukun seteleitä, niin paperilapulle ne menee. Mökkielämää viettäessä en halua nähdä silmissänikään tietokonetta edes mainoskuvana (tästä syystä mökille ei tule edes postia), ja kännykkäkin yleensä makaa sammuksissa repun pohjalla.
Niin ollen tiedoksi, että ainakin minulta voi tulla joskus seteleitä EBThen viikonkin viiveellä, jolloin osa seteleistä saattaa hyvinkin sijaita fyysisesti jo vaikka Luxembourgissa, vaikka niiden numerot vasta tulevat Sysmästä kohti lähintä omistamaani tietokonetta.
Täytyykin koittaa muistaa merkitä aina se päivämäärä jolloin setelit saan, jotta saan tuon pvmäärän sitten kommenttikenttään ennen kun tulee sanomista. En ole tätä ennen tehnyt, kun olen koittanut pysytellä alussa valitsemallani tiellä (siis, että kommenttikenttä jää mahdollisimman tyhjäksi).
Niin ollen tiedoksi, että ainakin minulta voi tulla joskus seteleitä EBThen viikonkin viiveellä, jolloin osa seteleistä saattaa hyvinkin sijaita fyysisesti jo vaikka Luxembourgissa, vaikka niiden numerot vasta tulevat Sysmästä kohti lähintä omistamaani tietokonetta.
Täytyykin koittaa muistaa merkitä aina se päivämäärä jolloin setelit saan, jotta saan tuon pvmäärän sitten kommenttikenttään ennen kun tulee sanomista. En ole tätä ennen tehnyt, kun olen koittanut pysytellä alussa valitsemallani tiellä (siis, että kommenttikenttä jää mahdollisimman tyhjäksi).
Mutta kai olemme kaikki samaa mieltä, että jos seteli syötetään parin tunnin viiveillä 500km päässä, ja kyseessä on kummallekin jäsenelle ehkä kymmenes seteli (puhumattakaan ekasta), on kyseessä 99% todennäköisyydellä feikki? Kyllähän eurot voi teoriassa käydä vaikka kiertoradalla, mutta aina pitää aatella myös mikä on todennäköistä. Mielestäni hieman tiukempi linja kuin liian löysä. Mielipiteitä kehiin! 
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Ehkä tuo 99% on riittävä marginaali, kun ajattelee tuollaisen tapahtuman todennäköisyyttä. Jos joku sitten osuu tuohon 1% marginaaliin, niin sitten kannattaa jo ostaa tukku arpoja ja lotota... jos saisi vaikka toisenkin osuman tulevilla miljoonilla.Klazu wrote:Mutta kai olemme kaikki samaa mieltä, että jos seteli syötetään parin tunnin viiveillä 500km päässä, ja kyseessä on kummallekin jäsenelle ehkä kymmenes seteli (puhumattakaan ekasta), on kyseessä 99% todennäköisyydellä feikki? Kyllähän eurot voi teoriassa käydä vaikka kiertoradalla, mutta aina pitää aatella myös mikä on todennäköistä. Mielestäni hieman tiukempi linja kuin liian löysä. Mielipiteitä kehiin!
Jotkut kirjoittavat ja mielipiteitä on monia. Sillä voi saada värvättyä lisää käyttäjiä ja todennäköisemmin tulee osumia, mutta toisaalta setelin käyttöikä lyhenee, sillä Suomessa rahalaitokset karsivat vahingoittuneet setelit pois kovalla kädellä.Anonymous wrote:mites suhtaudutaan siihen, että joku kirjoittaa seteliin EBT osoitteen??
Eli voit itse valita oman linjasi, kummallakin on puolensa.
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
Ainakin itse kirjoitan vain sellaisiin jotka hyvin suurella todennäköisyydellä ovat menossa lähiaikoina silppuriin, kuten repeytyneet setelit, tai ennestään sotketut. Toisekseen EBT:n osoite on niin pitkä, että se sotkee seteliä jo aika pahasti, ja sellainen seteli ei kauan matkustele.
Itse laskin viime kesänä käsistäni yhteensä 15 kappaletta 5, 10 ja 20 euron seteleitä, joihin leimasin EBTn osoitteen. Yksikään niistä ei ole tänne kirjautunut, eli lienee ovat jo päässeet autuaammille valuuttamarkkinoille.
Itse laskin viime kesänä käsistäni yhteensä 15 kappaletta 5, 10 ja 20 euron seteleitä, joihin leimasin EBTn osoitteen. Yksikään niistä ei ole tänne kirjautunut, eli lienee ovat jo päässeet autuaammille valuuttamarkkinoille.
Sallin tämän jos se johtaa mielenkiintoisiin osumiin joita ei ole järjestetty. Tuskinpa tuosta haitaa on, lisää tietoisuutta sivustostamme...Anonymous wrote:mites suhtaudutaan siihen, että joku kirjoittaa seteliin EBT osoitteen??
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).