Tips en trucs om aan veel biljetten te komen

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Unihoc_ACE

Post by Unihoc_ACE »

Ik sta regelmatig achter de bar. In een rustig moment of bij het afsluiten maak ik een lijstje van alle biljetten in kas. Best veel werk, en juist mijn enige hit kwam gewoon uit de pinautomaat...
olskie bolskie
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by olskie bolskie »

EryciusPuteanus wrote: Het is volgens mij ook helemaal niet de bedoeling van EBT om al die "tappenflappen" ( :wink: ) leeg te gaan halen en terug te laten vullen zonder die biljetten ook effectief te gebruiken. Nu ja, als het kan dan kan het en dan is het niet verboden om er gebruik van te maken. Maar ik doe er niet aan mee (vooral omdat ik daar eigenlijk niet veel tijd voor (over) heb)
En zo denk ik er ook over.

Als ik de stukjes in de krant lees (niet persoonlijk bedoeld Ans :wink: ) dan heb ik het idee dat mensen die ebt niet kennen het maar een dom iets vinden. Het is wel leuk dat er de laatste tijd zoveel stukjes in de kranten staan(en radio), over ebt en dat hebben we aan Ans te danken

Moet dan wel zeggen dat ik het zelf ook een keer gedaan heb, ik had al een stapeltje geld wat ik moest storten, toen heb wel 150 € extra gepind en gestort
Fonzie
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fonzie »

Ik doe ook niet mee aan het flappentappen/storten-verhaal... ik heb er ook geen bezwaar tegen want het gaat mij erom wáár mijn biljetten zijn en dankzij de flappentappers is mijn kans op een 'passieve' hit natuurlijk groter.
Het zou echter niet goed zijn als banken door deze acties een hekel aan EBT gaan krijgen...
Niet meer zo fanatiek als ooit maar is nu al voor het 8ste jaar aan het invoeren... Overigens is een klein deel van mijn biljetten gestempeld met de ebt url
rufus50
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by rufus50 »

Ik probeel regelmatig de biljetjes van tbedrijf op te schrijven. (ttz, een gedeelte) Maar gaan pinnen voor EBT doe ik zeker niet.

BTW: ik weet niet hoe het in jullie bank zit maar als ik afhaal dan gaat mijn interest stoppen van de dag ervoor en als ik terug stort dan loopt mijn interest pass van de dag erna..... Dus eigenlijk maken jullie dan toch verlies?

BTW2: Betalen jullie niet per verrichting dat je doet aan het loket of de automaat?
DrGreenTom
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by DrGreenTom »

rufus50 wrote:Ik probeel regelmatig de biljetjes van tbedrijf op te schrijven. (ttz, een gedeelte) Maar gaan pinnen voor EBT doe ik zeker niet.

BTW: ik weet niet hoe het in jullie bank zit maar als ik afhaal dan gaat mijn interest stoppen van de dag ervoor en als ik terug stort dan loopt mijn interest pass van de dag erna..... Dus eigenlijk maken jullie dan toch verlies?
ik geloof dat dat veranderd is en nu op de dag zelf
BTW2: Betalen jullie niet per verrichting dat je doet aan het loket of de automaat?
dat heb ik mij ook al afgevraagd. misschien dat het in Nederland anders is ???
Liever 10 vogels in de lucht dan 1 die mijn terras volschijt
diana333
Euro-Master
Euro-Master

Post by diana333 »

Ik ben het met Olskie Bolskie eens. Ik ga zeker geen geld opnemen en later weer storten.
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

rufus50 wrote:Ik probeel regelmatig de biljetjes van tbedrijf op te schrijven. (ttz, een gedeelte) Maar gaan pinnen voor EBT doe ik zeker niet.

De lopende rekening geeft geen rente, dus verlies maken we er niet mee.
We nemen nl. niet op van onze spaarrekening, maar van onze lopende
rekening.
Jules wrote:
dat heb ik mij ook al afgevraagd. misschien dat het in Nederland anders is ???
In Nederland is het geld opnemen en storten geheel gratis. Ik dacht
trouwens dat Europese regelgeving verbood om transactiekosten te
vragen. :?
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
!Pretfles!
Euro-Master
Euro-Master

Post by !Pretfles! »

Elmo wrote: In Nederland is het geld opnemen en storten geheel gratis. Ik dacht
Dan moet je hier maar is komen pinnen,

Maar op een zichtrekening hebben wij dan weer een (zie her erg kleine) interest.
My Flickr
Personal Blog
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
('.)_('.) webpage to help him gain world domination.
Ralf
Euro-Master
Euro-Master

Post by Ralf »

!Pretfles! wrote:
Elmo wrote: In Nederland is het geld opnemen en storten geheel gratis. Ik dacht
Dan moet je hier maar is komen pinnen,

Maar op een zichtrekening hebben wij dan weer een (zie her erg kelien) interest.
Als ik naar Belgie ga (in de vakantie) moet ik dan ook geld betalen voor het opnemen?
rufus50
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by rufus50 »

Als ik naar Belgie ga (in de vakantie) moet ik dan ook geld betalen voor het opnemen?
DAt denk ik jammer genoeg wel.
Er zal nu waarschijnlijk wel een verandering komen zodat we 24 keer per jaar gratis kunnen afhalen en daarna is het betalend. Tja in België betaal je om je eigen geld terug te kunnen krijgen.

Wij krijgen dus idd een interest (zeer laag dus), maar die overtreft de kosten van de rekening meestal niet. Een spaarrekening brengt echter ook niet veel op, maar het is toch beter dan niks he. In BelgiË krijg je maar 1,5% interesten op uw spaarrekening.
Ralf
Euro-Master
Euro-Master

Post by Ralf »

rufus50 wrote:
DAt denk ik jammer genoeg wel.
Er zal nu waarschijnlijk wel een verandering komen zodat we 24 keer per jaar gratis kunnen afhalen en daarna is het betalend. Tja in België betaal je om je eigen geld terug te kunnen krijgen.

Wij krijgen dus idd een interest (zeer laag dus), maar die overtreft de kosten van de rekening meestal niet. Een spaarrekening brengt echter ook niet veel op, maar het is toch beter dan niks he. In BelgiË krijg je maar 1,5% interesten op uw spaarrekening.
Dan neem ik maar een groot deel uit Nederland mee.
peter_at
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by peter_at »

Ralf wrote:
Ik denk van niet, er mag gewoon geen verschil meer tussen binnenlandse en buitenlandse transacties zijn, zoals Elmo al heeft vermeld.
Als ik mijn nederlandse bankpas gebruik, dan is opnemen en storten geheel gratis, of ik nu in Oostenrijk of in Nederland pin. :lol: Maar als ik mijn oostenrijkse bankpas gebruik, dan betaal ik altijd 11ct voor het opnemen, niet alleen in Oostenrijk maar ook in Nederland. :evil: Het is dus geen kwestie van land maar van je eigen bank, of je voor het opnemen moet betalen.
Blueman
Euro-Master
Euro-Master

Post by Blueman »

Unihoc_ACE wrote:Ik sta regelmatig achter de bar. In een rustig moment of bij het afsluiten maak ik een lijstje van alle biljetten in kas. Best veel werk, en juist mijn enige hit kwam gewoon uit de pinautomaat...
Hmm sta ik komende zomer waarschijnlijk ook..
niet dat ik zoveel tijd heb...
hmm
misschien als ik wat tellen moet, dat ik er wat opschrijf/wappend invoer :)
Blue is the color that makes people wild!
diana333
Euro-Master
Euro-Master

Post by diana333 »

20 juni ga ik naar België ik denk dat ik toch maar wat extra geld mee neem.
koningco

Post by koningco »

Tappen en daarna weer storten doe ik niet, vind ik zonde van de tijd van de bank. Toch merk ik wel dat ik vaak een met 20 Euro biljet betaal als ik bijvoorbeeld maar 5 Euro hoef te betalen, dan krijg ik weer 2 nieuwe briefjes bij. Vorige week had ik opeens 30 Euro in briefjes van 5 :lol: Nieuwe briefjes houdt ik in mijn portemonnee ook gescheiden van briefjes die ik al ingevoerd heb.

Zal dadelijk ook eens bij de Rabo gaan pinnen, dan kan ik straks weer biljetten invoeren.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”