Nieuwe beveiliging voor eurobiljetten

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master

Post by bhoeyb »

Senior wrote:Qua duurzaamheid en beveiliging tegen vervalsing hoop ik op polymeerbiljetten. Zal wel valse hoop zijn.
Ik ook Senior. Zeker als je ziet dat landen zoals Thailand deze reeds gebruiken. Ik snap echt niet waarom men indertijd de Euro niet in polymeer ontwierp. Een gemiste kans :? .
Batavorum
Euro-Master
Euro-Master

Post by Batavorum »

bhoeyb wrote:
Senior wrote:Qua duurzaamheid en beveiliging tegen vervalsing hoop ik op polymeerbiljetten. Zal wel valse hoop zijn.
Ik ook Senior. Zeker als je ziet dat landen zoals Thailand deze reeds gebruiken. Ik snap echt niet waarom men indertijd de Euro niet in polymeer ontwierp. Een gemiste kans :? .
Nieuwe ronden, nieuwe kansen.

Is er ook nog iets bekend over ander ontwerpen, of gaan ze alleen de veiligheidskenmerken aanscherpen. :?:
Sitting at home ... behind my PC ... talking to Europe ... about notes?
ans
Euro-Master
Euro-Master

Post by ans »

Groeten,

Senior
Wat zijn polymeerbiljetten?
Of is dit een domme vraag?
_Enemico_
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by _Enemico_ »

ans wrote:
Groeten,

Senior
Wat zijn polymeerbiljetten?
Of is dit een domme vraag?
geen idee... Mss iets meer poly erin...

Neej absoluut niet...
834 Biljetten - 13 Hits...;)
Nick6502
Euro-Master
Euro-Master

Post by Nick6502 »

Polymeren zijn een soort chemische verbindingen. Een soort plastic denk ik.
Ik heb dat ooit eens in de chemieles geleerd, maar ik ben het alleszins niet zeker. :?
peter_at
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Re: Nieuwe beveiliging voor eurobiljetten

Post by peter_at »

Venga wrote:De vernieuwde biljetten zullen niet wezenlijk afwijken van de briefjes die momenteel in de portemonnee zitten.
Volgens deze oostenrijkse krant zullen ze er wel geheel anders uitzien. Productie start in 2007 en in 2009 (mischien iets eerder) zullen we ze kunnen invoeren.
groentje
Euro-Master
Euro-Master

Post by groentje »

Inderdaad. Polymeerbiljetten zijn biljetten uit of met een jasje van plastic. O.a. in Z.O.-Azië en in Australië hebben ze dergelijke biljette ingevoerd. Ze zijn veel duurzamer dan de papieren versie, en dat is hun grote voordeel.

Heel vreemd, die dubbele omloop, in België waren na een paar maanden quasi alle oude biljetten uit omloop, na verloop van tijd verloren ze hun status van wettig betaalmiddel, en kon je ze nog slechts omwisselen bij de (nationale) bank.
Peke
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by Peke »

Nick6502 wrote:Polymeren zijn een soort chemische verbindingen. Een soort plastic denk ik.
Ik heb dat ooit eens in de chemieles geleerd, maar ik ben het alleszins niet zeker.
Nick, jij bent toch de Roemenië kenner?
Volgens mij gebruiken ze daar polymeren bankbiljetten. Die biljetjes voelen inderdaad plastic-achtig aan, maar ze gaan wel ontzettend lang mee.
16.000 biljetten / 180 hits
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”