juu ihan hyvän näköinen. Itse vähän kahdenvaiheilla että tilaako vaiko ei, sijoittaja sisälläni sanoo että 10 vuoden päästä tuollaisen rahan voisi saada myytyä vaikka japanilaisille hyvällä tuotolla
bura wrote:juu ihan hyvän näköinen. Itse vähän kahdenvaiheilla että tilaako vaiko ei, sijoittaja sisälläni sanoo että 10 vuoden päästä tuollaisen rahan voisi saada myytyä vaikka japanilaisille hyvällä tuotolla
Huijaat vaan itseäsi kun tuollaisella asiaa perustelet. Juuri tuollaista keräilyvimmaa sekä "ideologiaa" se Moneta haluaakin, jotta pääsee rahastamaan.
Olen itsekin keräilyhullu DVD:hin, mutta onneksi rahan kerääminen ei innosta. Se riittää että kaksi sisarusta kerää euroja. Sinne onkin tullut kuskattua harvinaisuuksia.
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
bura wrote:juu ihan hyvän näköinen. Itse vähän kahdenvaiheilla että tilaako vaiko ei, sijoittaja sisälläni sanoo että 10 vuoden päästä tuollaisen rahan voisi saada myytyä vaikka japanilaisille hyvällä tuotolla
-bura
tuo tuli kyllä minullekkin mieleen koska japanilaisethan ovat kauheita muumi hulluja.
Huijaat vaan itseäsi kun tuollaisella asiaa perustelet. Juuri tuollaista keräilyvimmaa sekä "ideologiaa" se Moneta haluaakin, jotta pääsee rahastamaan.
Olen itsekin keräilyhullu DVD:hin, mutta onneksi rahan kerääminen ei innosta. Se riittää että kaksi sisarusta kerää euroja. Sinne onkin tullut kuskattua harvinaisuuksia.
ja tuohan on melkein koko rahojen keräilyn idea että muutamien vuosien päästä niiden hinnat kasvavat joten ei se ole pelkästään monetan rahastus keino. ja sinänsä tämä rahat ovat melkein varma ja tuottoisa sijoitus.
CCCP wrote:ja tuohan on melkein koko rahojen keräilyn idea että muutamien vuosien päästä niiden hinnat kasvavat joten ei se ole pelkästään monetan rahastus keino. ja sinänsä tämä rahat ovat melkein varma ja tuottoisa sijoitus.
Äh. En minä jaksa tuollaisia senttejä pyöritellä. OK, ostamasi 2-20€ juhlaüberrahasi arvo voi 10 vuodessa kasvaa huimat 100%. OK, prosentti tuntuu huimalle ilman, mutta siltikin kyseessä on vain 4-40€, joka on suhteellisen pieni raha kymmenen vuoden odotuksesta (onkohan juuroa ees sillon enää?). Tai sitten ostat kaikkia erikois rahoja putkilo kaupalla ja odotat niiden arvon kasvamista. Niin kuin viinikellareissa.
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
se on kyllä totta että ei sitä voittoa nyt niin hirveästi tule mutta jonkin verran kuitenkin. ja onhan se ihmisten oma asia mihin niitä "ylimääräisiä" rahojaan laittaa. ja btw jääkiekon 5 euron juhlarahan hintahan oli 5 euroa ja nykyään moneta maksaa siitä rahasta 25 euroa joten hinta nousi puolessa vuodessa aika paljon yli 100%
Jep, tilasin tuon heti kun monetalta tuli sähkäpostia. Ihan muumien takia.
Tulee kivasti mieleen kesämökillä olleet vanhat muumitapetit kun olin pieni.