Rahaa kirjeessä... mikä paikaksi?

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Kumpi paikaksi?

Paikka josta seteli lähetetään
13
29%
Paikka jossa kuori avataan
32
71%

Total votes: 45

Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Post by Aaron »

Kalmari wrote:Tosin, jos vanhempani ovat lähettäneet rahaa jostain muualta, merkkaisin silloin heidän lähettämispaikkansa, kun he ovat tässä touhussa jotenkuten mukana.
Eikö siloin pitäisi merkitä se paikka missä he ovat saaneet setelin? :wink:
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
Kalmari
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Kalmari »

Aaron wrote: Eikö siloin pitäisi merkitä se paikka missä he ovat saaneet setelin? :wink:
Toki, mutta kun niitlä kysyy, vastauksena on "tuolta jostain se tuli"
Divine
Euro-Master
Euro-Master

Post by Divine »

Aaron wrote:
Kalmari wrote:Tosin, jos vanhempani ovat lähettäneet rahaa jostain muualta, merkkaisin silloin heidän lähettämispaikkansa, kun he ovat tässä touhussa jotenkuten mukana.
Eikö siloin pitäisi merkitä se paikka missä he ovat saaneet setelin? :wink:
Tai pikemminkin se paikka, mistä setelit heille antanut henkilö on ne saanut? :wink:
MissTracker
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by MissTracker »

:twisted: Kaikista parasta olisi värvätä lähettäjä EBT:n joukkoihin ja sitten saisit vielä osuman kirjeen setelin itsekin kirjattuasi :twisted: :evil:
This is me. What is your excuse?
Evert
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Evert »

Minä ainakin käytän paikkaa josta seteli on tullut. Onhan se kiva nähdä että seteli on tullut vaikka Italiasta, Saksasta, tai Espanjasta (niinkuin minulla on muutama seteli) Suomeen, jos joku muu sen täällä saa.
Prynde
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Prynde »

Ite merkkasin sinne mistä kirje oli lähetetty mutta olen myös siellä käynytkin jotta ei se mitää uutta hienoa täplääkään sitten antanu...
2fast4u
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by 2fast4u »

No se paikka tietenkin missä kuori avataan. Eihän sitä voi olla ees ihan varma mistä kirje on lähetetty, jos vaikka on epäselvä postileima.
Evert
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Evert »

No ei kai sillä postileimalla väliä ole, käyttää sitten sitä lähettäjän postinumeroa? Ainakin jos Espoosta lähetän kirjeen niin siihen tulee Helsingin leima ellen vie postiin ja pyydä leimaamaan täällä erikseen.
Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Post by Aaron »

Divine wrote:Tai pikemminkin se paikka, mistä setelit heille antanut henkilö on ne saanut? :wink:
No ei sentään - Kalmarihan sanoi että hänen vanhempansa ovat tässä touhussa jotenkuten mukana, eli jos hän ajattelee perhettään tiiminä, niin sitten voi mielestäni merkata setelit sen mukaan mistä perheenjäsenet ovat ne saaneet.

Vai onko eriäviä mielipiteitä :?:
psych3
Euro-Master
Euro-Master

Post by psych3 »

Musta jos kirjaa paikan missä seteli on ollut, on vaan pisteiden metsästystä puoliksi huijaamalla. Voisin lähettää kirjeen Amerikkaan, ja Amerikasta joku tuttu lähettää sen minulle takaisin. Sitten kirjaisin sen Amerikkaan koska, sielähän se on varmasti ollut! Toki tämä oli vähän kärjistämistä, mutta silti.

Jos saan osuman esim. Italiasta, niin setelin kirjaaja voisi olla vaikka naapuri, jonka serkun kaiman veljen lanko on käynyt joskus Italiassa ja tuonut sieltä pari vitosta.

Jos seteli on ebt:n käyttäjän itse ulkomailta rahtaama, tämä tekee osumasta itselle kohtalaisen mielenkiinnottoman, jos käyttäjä esim. asuu samalla paikkakunnalla. Eli sinne kirjataan missä setelin saa.
JANI73
Euro-Master
Euro-Master

Post by JANI73 »

Aaron wrote:
Vai onko eriäviä mielipiteitä :?:
8) ON 8)
Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Post by Aaron »

Tarkoitan lähinnä sitä että jos käsittää oman nimimerkkinsä tiiminä, kuten Pekka Thai tai Klazu&friends, niin silloinhan voi merkitä setelit saaduiksi siellä missä tiimin jäsen on ne käsiinsä saanut. Eli jos perhe on tiimi, silloin voi merkitä sen paikan missä perheenjäsen on saanut ko. setelin.
JANI73
Euro-Master
Euro-Master

Post by JANI73 »

Aaron wrote:Tarkoitan lähinnä sitä että jos käsittää oman nimimerkkinsä tiiminä, kuten Pekka Thai tai Klazu&friends, niin silloinhan voi merkitä setelit saaduiksi siellä missä tiimin jäsen on ne käsiinsä saanut. Eli jos perhe on tiimi, silloin voi merkitä sen paikan missä perheenjäsen on saanut ko. setelin.
8) NO JOO::: TUON VOIN ALLEKIRJOITTAA. Mutta en sitä että äiti on etelän matkalla ja saa setelin kreikasta ja kotona EBT.hen höyrähtänyt lapsi kirjaa setelin kreikkaan eikä äiti ole mukana millään tavalla tässä 8)
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

Aaron wrote:Tarkoitan lähinnä sitä että jos käsittää oman nimimerkkinsä tiiminä, kuten Pekka Thai tai Klazu&friends, niin silloinhan voi merkitä setelit saaduiksi siellä missä tiimin jäsen on ne käsiinsä saanut. Eli jos perhe on tiimi, silloin voi merkitä sen paikan missä perheenjäsen on saanut ko. setelin.
Hei, nyt vähän tarkennetaan! :) Eli kyllä, EBT-nickkini on Klazu & friends, mutta tilin toiminta ei ole ollenkaan samanlaista kuin Pekka Thailla ja kumppaneilla. Eli minun seteleistäni 99,8% (en liioittele!) syötän minä, eli Klazu ja loput 0,2% pikkusiskoni ja pikkuveljeni. Pistin nickin perään tuon friends osion lähinnä siitä syystä, etteivät sisarukseni alkaisi kirjaamaan omille tileille seteleitään (olisi sekavaa ja tulisi vahinkoja). Nykyään tämä on tosin jo aika merkityksetön seikka, mutta eipä sen väliä.

Eli tällainen tarina täällä. Minä olen yksinomaan se hullu, joka juoksee pankeissa ja suorittaa suurimmat kirjaukset. Sisarukset kirjaavat vain muutamia lompakoita EBT:hen. Tämä todellakin tarkennuksena teille foorumilaisille. :wink:
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Schaza
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Schaza »

Oho, tästähän tuli odottamattoman suosittu aihe... ilmeisesti hyvä kysymys.

Aloin pohtia asiaa, kun sain taannoin setelin Porista, ja merkkasin Porin saamapaikaksi vaikken itse fyysisesti Porissa ole käynytkään. En ainakaan vielä muuta merkintätaktiikkaani, kun kerran muutkin tekevät/ajattelevat näin. :)

Tosin, mikäli tiedän 100% varmasti lähettäjänkin olevan EBT:n kirjoissa, niin silloin en merkkaa seteliä. Se olisi minun mielestäni liian tylsä keino saada osumia.
Locked

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”