Eikö siloin pitäisi merkitä se paikka missä he ovat saaneet setelin?Kalmari wrote:Tosin, jos vanhempani ovat lähettäneet rahaa jostain muualta, merkkaisin silloin heidän lähettämispaikkansa, kun he ovat tässä touhussa jotenkuten mukana.
Rahaa kirjeessä... mikä paikaksi?
Tai pikemminkin se paikka, mistä setelit heille antanut henkilö on ne saanut?Aaron wrote:Eikö siloin pitäisi merkitä se paikka missä he ovat saaneet setelin?Kalmari wrote:Tosin, jos vanhempani ovat lähettäneet rahaa jostain muualta, merkkaisin silloin heidän lähettämispaikkansa, kun he ovat tässä touhussa jotenkuten mukana.
- MissTracker
- Euro-Master in Training

No ei sentään - Kalmarihan sanoi että hänen vanhempansa ovat tässä touhussa jotenkuten mukana, eli jos hän ajattelee perhettään tiiminä, niin sitten voi mielestäni merkata setelit sen mukaan mistä perheenjäsenet ovat ne saaneet.Divine wrote:Tai pikemminkin se paikka, mistä setelit heille antanut henkilö on ne saanut?
Vai onko eriäviä mielipiteitä
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
Musta jos kirjaa paikan missä seteli on ollut, on vaan pisteiden metsästystä puoliksi huijaamalla. Voisin lähettää kirjeen Amerikkaan, ja Amerikasta joku tuttu lähettää sen minulle takaisin. Sitten kirjaisin sen Amerikkaan koska, sielähän se on varmasti ollut! Toki tämä oli vähän kärjistämistä, mutta silti.
Jos saan osuman esim. Italiasta, niin setelin kirjaaja voisi olla vaikka naapuri, jonka serkun kaiman veljen lanko on käynyt joskus Italiassa ja tuonut sieltä pari vitosta.
Jos seteli on ebt:n käyttäjän itse ulkomailta rahtaama, tämä tekee osumasta itselle kohtalaisen mielenkiinnottoman, jos käyttäjä esim. asuu samalla paikkakunnalla. Eli sinne kirjataan missä setelin saa.
Jos saan osuman esim. Italiasta, niin setelin kirjaaja voisi olla vaikka naapuri, jonka serkun kaiman veljen lanko on käynyt joskus Italiassa ja tuonut sieltä pari vitosta.
Jos seteli on ebt:n käyttäjän itse ulkomailta rahtaama, tämä tekee osumasta itselle kohtalaisen mielenkiinnottoman, jos käyttäjä esim. asuu samalla paikkakunnalla. Eli sinne kirjataan missä setelin saa.
Tarkoitan lähinnä sitä että jos käsittää oman nimimerkkinsä tiiminä, kuten Pekka Thai tai Klazu&friends, niin silloinhan voi merkitä setelit saaduiksi siellä missä tiimin jäsen on ne käsiinsä saanut. Eli jos perhe on tiimi, silloin voi merkitä sen paikan missä perheenjäsen on saanut ko. setelin.
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
Aaron wrote:Tarkoitan lähinnä sitä että jos käsittää oman nimimerkkinsä tiiminä, kuten Pekka Thai tai Klazu&friends, niin silloinhan voi merkitä setelit saaduiksi siellä missä tiimin jäsen on ne käsiinsä saanut. Eli jos perhe on tiimi, silloin voi merkitä sen paikan missä perheenjäsen on saanut ko. setelin.
Hei, nyt vähän tarkennetaan!Aaron wrote:Tarkoitan lähinnä sitä että jos käsittää oman nimimerkkinsä tiiminä, kuten Pekka Thai tai Klazu&friends, niin silloinhan voi merkitä setelit saaduiksi siellä missä tiimin jäsen on ne käsiinsä saanut. Eli jos perhe on tiimi, silloin voi merkitä sen paikan missä perheenjäsen on saanut ko. setelin.
Eli tällainen tarina täällä. Minä olen yksinomaan se hullu, joka juoksee pankeissa ja suorittaa suurimmat kirjaukset. Sisarukset kirjaavat vain muutamia lompakoita EBT:hen. Tämä todellakin tarkennuksena teille foorumilaisille.
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Oho, tästähän tuli odottamattoman suosittu aihe... ilmeisesti hyvä kysymys.
Aloin pohtia asiaa, kun sain taannoin setelin Porista, ja merkkasin Porin saamapaikaksi vaikken itse fyysisesti Porissa ole käynytkään. En ainakaan vielä muuta merkintätaktiikkaani, kun kerran muutkin tekevät/ajattelevat näin.
Tosin, mikäli tiedän 100% varmasti lähettäjänkin olevan EBT:n kirjoissa, niin silloin en merkkaa seteliä. Se olisi minun mielestäni liian tylsä keino saada osumia.
Aloin pohtia asiaa, kun sain taannoin setelin Porista, ja merkkasin Porin saamapaikaksi vaikken itse fyysisesti Porissa ole käynytkään. En ainakaan vielä muuta merkintätaktiikkaani, kun kerran muutkin tekevät/ajattelevat näin.
Tosin, mikäli tiedän 100% varmasti lähettäjänkin olevan EBT:n kirjoissa, niin silloin en merkkaa seteliä. Se olisi minun mielestäni liian tylsä keino saada osumia.