Voi ei!
Minulta meinasi oko periä mutta oli virkailijan virhe ja peruivat sen. Sanoivat ettei sentään tililtä nosto maksa mitää. Valitappas omaan tilikonttoriin asia selviää varmastihazardi wrote:jep, hyvä tuo osuuspankki on kun juuri kävin hakemassa osuuspankin oman nipun vitosia niin akka tiskiltä tokaisi "2 ecua kiitos!". tili on kyllä ja rahaa on siellä reippaasti yli 1000 euroa (pahan päivän varalle) mutta enpä ole pahemmin käytellyt kyllä, mutta siitähän se homma kiikasti kun ei ole ko. tiliä käyttänyt lisäämällä tai nostamalla rahaa. toinen ongelmaksi noussut asia oli että tämä tiskin takana ollut nainen näki että olen suupohjanosuuspankissa jäsenenä sekä myös asiakkaana. (suupohja vei täällä yli 50 % osuuspankin asiakkaista)Nittax wrote:Osuuspankeissa ei ole ainakaan vaihtopalkkioita...ja jos sellanen tuleeniin ei muutakuin tilille rahat ja nosto vaikka samantien sehän ei ole vaihtamista vaan tililtä nosto
niinkuin Avij jo tuossa aikasemmin sanokin
![]()
Mä eilen kans kävin Osuuspankissa (missä olen tapellu)ja ei sanallakaan mainittu mistään vaihtopalkkioistaKiltisti vaihtoivat seteleitään.
Siellä pankissa on "asennevika"korjattu..![]()
mitenköhän tähän pitäisi oikein suhtautua? vai ottaisko huumorilla... että se siitä asennevikaisuudesta
Yrityksen tilille pano maksaa ja paljon osuuspankissa. Siirrot 4 e kk joten rahaa voi tallettaa omalle tilille ja siirtää sieltä firmalle.
Kun aikani rähisin ja uhkailin pankin vaihdolla sain 20% alennuksen, Täytyy olla pankille miljoonia velkaa tai isot sijoitukset pankin rahastoihin niin pystyy neuvotteleen hinnoista. muuten meitä tavallisia kansalaisia potkitaan. Palvelumaksutkin on tullu jäädäkseen mutta onneksi Osuuspankin bonuksilla saa katettua osan ja arvopapereidenkin säilytys muuttui 2 e kk kokonaismaksuksi entisen 50 c lajilta tilalle!!
Tililtä nostot ja panot onnistuu aina ilman kiukuttelua, tosin sijoitusneuvoja olis tarjolla melkeen joka kerta.
Kun aikani rähisin ja uhkailin pankin vaihdolla sain 20% alennuksen, Täytyy olla pankille miljoonia velkaa tai isot sijoitukset pankin rahastoihin niin pystyy neuvotteleen hinnoista. muuten meitä tavallisia kansalaisia potkitaan. Palvelumaksutkin on tullu jäädäkseen mutta onneksi Osuuspankin bonuksilla saa katettua osan ja arvopapereidenkin säilytys muuttui 2 e kk kokonaismaksuksi entisen 50 c lajilta tilalle!!
Tililtä nostot ja panot onnistuu aina ilman kiukuttelua, tosin sijoitusneuvoja olis tarjolla melkeen joka kerta.
Niin siis, muistan siinä nopeasti nähdyssä paperissa lukeneen 1,5€ / tilaus. Ota sitten selvää, miten tulkitaan. Asia vaatii selvitystä ja ensi viikolla asiasta kyselenkin. Nordean asiakas"palvelusta" on näemmä turha odottaa vastausta. Siellä ei ihmisten kysymyksiin vastata. 
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Todellakin kumma juttuJANI73 wrote:Minulta meinasi oko periä mutta oli virkailijan virhe ja peruivat sen. Sanoivat ettei sentään tililtä nosto maksa mitää. Valitappas omaan tilikonttoriin asia selviää varmastihazardi wrote:jep, hyvä tuo osuuspankki on kun juuri kävin hakemassa osuuspankin oman nipun vitosia niin akka tiskiltä tokaisi "2 ecua kiitos!". tili on kyllä.Nittax wrote:
Mä eilen kans kävin Osuuspankissa (missä olen tapellu)ja ei sanallakaan mainittu mistään vaihtopalkkioistaKiltisti vaihtoivat seteleitään.
Mä sitten otin selvää asiastasiis tuosta setelien vaihdosta ja niitten mukamas "vaihtopalkkioitten" maksuista
ja soitin Porin pääkonttoriin(Osuuspankki) ja sieltä sanottiin infossa joka soitti kassalle ja kysyi asiasta että yleinen käytäntö on että palvelumaksu peritään vain kolikko vaihdoissa ei seteleissä,
eikä siinä myöskään ole mitään konttorikohtaista menettelyä vaan kaikkialla on sama käytäntö...thats it!!!
mitenköhän tähän pitäisi oikein suhtautua? vai ottaisko huumorilla... että se siitä asennevikaisuudesta
EBT on kuin vanha mopo,kun sen vihdoin ja viimein saa käyntiin
-huomaatkin ettei siinä ole olenkaan jarruja..
Ja mitä tulee tuohon Nordean vaihtopalkkioon niin ainakaan ison omenan konttorissa pitivät sitä tietoa ihan vieraana ja kummastelivat voiko sellaista tulla. Epäilivät, että jos tulee niin silloin puhutaan suurista vaihtomääristä.
Olivat kaikenlisäksi todella hämmästyneen näköisiä kun kysyin. Ja tietty vaihdoin vitosia samalla reissulla
Olivat kaikenlisäksi todella hämmästyneen näköisiä kun kysyin. Ja tietty vaihdoin vitosia samalla reissulla
- Puuha
- Euro-Expert in Training

eipäs kannata juuri mennä kyseleen kun vaihdoin tukun ns. "kotipankista"...JANI73 wrote:Minulta meinasi oko periä mutta oli virkailijan virhe ja peruivat sen. Sanoivat ettei sentään tililtä nosto maksa mitää. Valitappas omaan tilikonttoriin asia selviää varmastihazardi wrote:jep, hyvä tuo osuuspankki on kun juuri kävin hakemassa osuuspankin oman nipun vitosia niin akka tiskiltä tokaisi "2 ecua kiitos!". tili on kyllä ja rahaa on siellä reippaasti yli 1000 euroa (pahan päivän varalle) mutta enpä ole pahemmin käytellyt kyllä, mutta siitähän se homma kiikasti kun ei ole ko. tiliä käyttänyt lisäämällä tai nostamalla rahaa. toinen ongelmaksi noussut asia oli että tämä tiskin takana ollut nainen näki että olen suupohjanosuuspankissa jäsenenä sekä myös asiakkaana. (suupohja vei täällä yli 50 % osuuspankin asiakkaista)Nittax wrote:Osuuspankeissa ei ole ainakaan vaihtopalkkioita...ja jos sellanen tuleeniin ei muutakuin tilille rahat ja nosto vaikka samantien sehän ei ole vaihtamista vaan tililtä nosto
niinkuin Avij jo tuossa aikasemmin sanokin
![]()
syynähän oli tähän että tiliä ei ole käytetty... no ei se mitään, nostin just pois rahat ja laitoin kapinapankkiin "vähän" paremmalle korolle kasvamaan
mutta ennen kuin lopetan tuon tilin niin tulen tekemään sen tempun että talletan ison summan rahaa ja kun akka on saanut ne talletettua nostan pihallle ne. satasina? no en ihan, 5 seteleinä.
http://alstuttu.org/foorumi/index.php?t ... auttaa.55/" onclick="window.open(this.href);return false;
hazardi wrote: eipäs kannata juuri mennä kyseleen kun vaihdoin tukun ns. "kotipankista"...![]()
syynähän oli tähän että tiliä ei ole käytetty... no ei se mitään, nostin just pois rahat ja laitoin kapinapankkiin "vähän" paremmalle korolle kasvamaankävivät vaan kyselemään hakiessani rahat pois että "mihinkäs aijot käyttää ja miksi sirrät?"
noh, nyt ainakin tietää että en mene op:hen hakemaan asuntolainaa nevö evö!
mutta ennen kuin lopetan tuon tilin niin tulen tekemään sen tempun että talletan ison summan rahaa ja kun akka on saanut ne talletettua nostan pihallle ne. satasina? no en ihan, 5 seteleinä.ja silloin ei voi edes vedota siihen ettei tiliä ole käytetty...
kannattaa nostaa eri kokoisia seteleitä ja vajaita nippuja. suunnittelet valmiiksi ja annat kirjalliset ohjeetJANI73 wrote:hazardi wrote: eipäs kannata juuri mennä kyseleen kun vaihdoin tukun ns. "kotipankista"...![]()
syynähän oli tähän että tiliä ei ole käytetty... no ei se mitään, nostin just pois rahat ja laitoin kapinapankkiin "vähän" paremmalle korolle kasvamaankävivät vaan kyselemään hakiessani rahat pois että "mihinkäs aijot käyttää ja miksi sirrät?"
mutta ennen kuin lopetan tuon tilin niin tulen tekemään sen tempun että talletan ison summan rahaa ja kun akka on saanut ne talletettua nostan pihallle ne. satasina? no en ihan, 5 seteleinä.ja silloin ei voi edes vedota siihen ettei tiliä ole käytetty...
Ihan oikein
Hehee..teeppä tuo,asiakas saa vaatia millasia seteleitä hän haluaaJuha Hyvönen wrote:kannattaa nostaa eri kokoisia seteleitä ja vajaita nippuja. suunnittelet valmiiksi ja annat kirjalliset ohjeetJANI73 wrote:hazardi wrote: eipäs kannata juuri mennä kyseleen kun vaihdoin tukun ns. "kotipankista"...![]()
Ihan oikein
![]()
tyyliin: "pieniä ja käytettyjä, ei peräkkäisillä numeroilla olevia seteleitä" niin kuin aina lunnasvaatimuksissa, kuulemma.
![]()
Ja mitä hittoo ne kyselee mihin sä rahojas käytät
Siinä onkin miettimistä niille sitten kui sä hait rahas pois
EBT on kuin vanha mopo,kun sen vihdoin ja viimein saa käyntiin
PÄIVITYS!! Kävin tuossa sitten perjantaina samaisessa Nordeassa ja nappasin mukaani sen lapun, josta minulle tuo vaihtopalkkio osoitettiin. Nyt kun tätä paperia olen lukenut tarkemmin niin tässähän lukee isolla otsikossa "Rahahuolto, yritykset ja yhteisöt". Alempaa löytyy muiden hinnastojen joukosta "Vaihtorahan luovuttaminen" ja siinä on seteleille hinta 1,5€/tilaus.
ELI...tarkoittaako tämä nyt sitä, että tuollainen vaihtopalkki on YRITYKSILLE ja yksityiselle tuo vaihto olisi jatkossakin ilmaista?
Tällaisen käsityksen tuosta lapusta saa. Ja varsinkin jos muissa Nordeoissa ei olla asiasta kuultu mitään.
Toivon mukaan, toivon sitä todellakin. Voi EBT harrastus jatkua myös meillä, kellä ei ole yrityksen kassaa apuna.
Mitä tuumaatte? Ensi viikolla käyn taas siellä ja silloin ihan kysynkin joltain asiasta paremmin.
Että tällaisia parempia uutisia tällä kertaa.
ELI...tarkoittaako tämä nyt sitä, että tuollainen vaihtopalkki on YRITYKSILLE ja yksityiselle tuo vaihto olisi jatkossakin ilmaista?
Mitä tuumaatte? Ensi viikolla käyn taas siellä ja silloin ihan kysynkin joltain asiasta paremmin.
Että tällaisia parempia uutisia tällä kertaa.
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
- Tomppa-
- Euro-Expert in Training

No tuota.. minulle tuli kyllä tämä mieleen jo ensimmäisestä viestistäsi. "Lampsinkin yrityskassalle, jossa oli jälleen eräs mukava nainen." Mistäpä tuo asiakaspalvelija voi yrityskassalla arvata, ettet olekaan yrityksen asialla.Klazu wrote:PÄIVITYS!! Kävin tuossa sitten perjantaina samaisessa Nordeassa ja nappasin mukaani sen lapun, josta minulle tuo vaihtopalkkio osoitettiin. Nyt kun tätä paperia olen lukenut tarkemmin niin tässähän lukee isolla otsikossa "Rahahuolto, yritykset ja yhteisöt". Alempaa löytyy muiden hinnastojen joukosta "Vaihtorahan luovuttaminen" ja siinä on seteleille hinta 1,5€/tilaus.
No niinpä tietty! No hyvä että joku edes ajattelee mitä lukee.... Me muut ei tuon vertaa osattu yhdistää vaikka siinä selvästi niin lukee...Tomppa wrote: No tuota.. minulle tuli kyllä tämä mieleen jo ensimmäisestä viestistäsi. "Lampsinkin yrityskassalle, jossa oli jälleen eräs mukava nainen." Mistäpä tuo asiakaspalvelija voi yrityskassalla arvata, ettet olekaan yrityksen asialla.
Äläs nyt.Tomppa wrote:No tuota.. minulle tuli kyllä tämä mieleen jo ensimmäisestä viestistäsi. "Lampsinkin yrityskassalle, jossa oli jälleen eräs mukava nainen." Mistäpä tuo asiakaspalvelija voi yrityskassalla arvata, ettet olekaan yrityksen asialla.
Normaalisti homma on hoitunut ihan hyvin ja niin se hoitui tälläkin kertaa, mutta sillä erotuksella että meillä tuli tällä kertaa juttua EBT:stä. Selvitin harrastavani EBT:tä ja siksi vaihtavani rahaa. Mielestäni myös tällöin tuli mainittua, että rahat tulevat täysin omaan käyttööni (kuten monesti tulee mainittua kun asiasta kysellään).
Kuitenkin, näistäkin keskusteluista huolimatta nainen alkoi sitten mainita minulle "että harrastuksellesi tulee kevään mittaan hankaluuksia kun siirrymme setelinvaihdossa maksuihin" ja viittasi tuohon em. paperiin.
Eli kaiken tämän pohjalta on nyt hieman vaikeaa sanoa, että menikö nainen sekaisin siinä, että kelle minä nyt ihan yksityisenä rahaa hainkaan. vai mitä. Kyllä minä nyt sen verran tilannetta osaan tulkita, mutta kaikki tuossa tilanteessa oli sen verran sekavaa että jäin asiaa tuumailemaan. Parin päivän tuumailun jälkeen päätinkin kirjoittaa tänne.
Mutta kuten jo todettua, "hyvältä" tämä vielä näyttää ja pitääpä naisen kanssa ottaa tarkempaa juttua kun seuraavan kerran samalle kassalle päädytään.
Jospa nainen ajatteli että tämä on yhdistys tms ja sillä verukkeella tulisi palkkio kyseeseesn mutta mitäpä sitä miettimään kysymällä tai odottamalla mitä tulevan pitää se selviääKlazu wrote:.
Normaalisti homma on hoitunut ihan hyvin ja niin se hoitui tälläkin kertaa, mutta sillä erotuksella että meillä tuli tällä kertaa juttua EBT:stä. Selvitin harrastavani EBT:tä ja siksi vaihtavani rahaa. Mielestäni myös tällöin tuli mainittua, että rahat tulevat täysin omaan käyttööni (kuten monesti tulee mainittua kun asiasta kysellään).
Mutta kuten jo todettua, "hyvältä" tämä vielä näyttää ja pitääpä naisen kanssa ottaa tarkempaa juttua kun seuraavan kerran samalle kassalle päädytään.