Heb hem al uitgegeven, dus geen foto helaas, wellicht komt één van jullie hem nog een keer tegen!
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
Jaa, inderdaad! Laatste cijfer was een 3 en die stond helemaal omlaag bij mij.Fons wrote:Zoiets?
Een advies: probeer zo'n biljet niet te storten bij een bank. Biljet wordt waarschijnlijk als "vals" bestempeld, en dan zijn ze vervolgens 2 weken bezig om te onderzoeken of jij je € 5 vergoed krijgt (meestal niet).scrtr wrote:Vorige week een oudegekregen waarvan de hologramstrook volledig weg is.
![]()
5e009.jpg
Niet verrassend, de biljetten van de oude serie blijven in Nederland langer in omloop dan in de meeste andere landen. Hier vind je bijvoorbeeld statistieken van 20 euro biljetten: http://miuku.net/tmp/first-20e-europa-notes.txt In Nederland is nog steeds meer dan de helft van de 20 euro biljetten van de oude serie terwijl in Duitsland en Frankrijk 94% en 93% van de Europa serie is. Je kunt oude biljetten (behalve 20 ook 5 en 10 euro) dus beter in Nederland uitgeven dan in het buitenland. België valt ook nog wel mee, maar in Nederland lijken de oude stijl biljetten het langst in omloop te blijven.JelmerS wrote:Vanavond 4 oude Duitsebiljetten uit de geldautomaat in NL gehaald.
Ik dacht dat er helemaal geen oude Duitsebiljetten meer waren omdat ik in Duitsland alleen maar nieuwe ontvang.
Inmiddels heb ik weer een biljet met een soortgelijk stempeltje.