Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

wally2cv
Euro-Master
Euro-Master

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by wally2cv »

verleden week spuuwden de 2 automaten van KBC in Hamont enkel 5jes .
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master

Post by GWR7007 »

Sorry, dat ik dit bericht misschien in meerdere topic's neerzet maar hopelijk vergroot ik op die manier de kans dat ik goede antwoorden krijg :oops: .

Er is nog niets gepland maar misschien ga ik binnenkort voor een verlengd weekend naar :flag-be: Antwerpen.
Zijn er nog automaten waar je makkelijk aan :note-5: kunt komen over gebleven? Vroeger had je de automaten van BNP Paribas Fortis maar naar wat ik heb gelezen zijn die toch grotendeels verdwenen en KBC met 35 biljetten/keer als meest hoopgevende banken. Echter las ik de afgelopen maanden op dit forum dat ook de Belgische banken over zijn gegaan van individuele automaten naar gezamenlijk beheerde automaten waar helaas geen :note-5: in zitten :roll: .
Verder las ik dat bpost (of hoe de bank van de Belgische posterijen ook heet) intussen in sommige vestigingen automaten heeft waar veel :note-5: in één keer opgenomen kunnen worden. Zijn er ook automaten van dit type in Antwerpen? En zo ja kun je die ook met een buitenlandse pinpas (naast mijn Duitse waar ik niks mee opschiet heb ik nog een rekening bij :flag-nl: ABN-AMRO) verkrijgen?
Omdat ik niet in mijn eentje ga zullen grote EBT-avonturen er niet in zitten dus alles buiten de binnenstad (of waar je redelijkerwijs nog kunt komen zoals bijvoorbeeld de buurt van het Centraal Station) is helaas niet bereikbaar voor mij.

Mischien zijn er mensen die recentelijk nog in Antwerpen zijn geweest en/of de situatie ter plaatse goed kennen :wink:
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
Roger
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by Roger »

Voor de mensen die nog grote biljetten zoeken, de VR bank Bismarckpl. 1-3, 41061 Mönchengladbach, Duitsland heeft beide pinautomaten alle biljetten soorten :note-5: :note-10: :note-20: :note-50: :note-100: :note-200: :note-500: . Zelfs in juni 2023 nog de :note-500:
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by ludofaki »

De Volksbank Mittlerer Schwarzwald in Triberg geeft alles van :note-5: tot :note-200:

Tot dusverre heb ik minder moeite deze automaten in middelgrote plaatsen te vinden dan in grote steden. Precies een jaar terug was ik in Frankfurt am Main en daar kon ik geen :note-100: en :note-200: vinden.
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by luckbox »

Op de website van Geldmaat staat een nieuwsbericht waarin gewaarschuwd wordt dat Geldmaten in de zomermaanden vaker leeg kunnen zijn. Dat komt door verminderd inzicht in opname- en stortgedrag na de coronatijd, tekort aan medewerkers die storingen verhelpen in de vakantieperiode en door evenementen. Het is dus verstandig om tijdig contant geld op te nemen en niet tot het laatste moment te wachten.

Mocht je vaste opname- of stortingsautomaat toch buiten gebruik zijn dan kun je hier https://www.locatiewijzer.geldmaat.nl/ zoeken naar automaten in de buurt die nog wel in gebruik zijn. Onderin beeld zie je de knop Specifiek zoeken waar je bijvoorbeeld kunt filteren op Biljetten opnemen: 5 euro biljetten of Biljetten storten bij een automaat die binnen staat. Als je dan op een Geldautomaat klikt dan zie je bijvoorbeeld Buiten gebruik Biljetten opnemen (0/2 Beschikbaar) als de 2 automaten op een locatie allebei leeg zijn.
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master

Post by GWR7007 »

luckbox wrote: Wed Jul 19, 2023 1:36 pm Onderin beeld zie je de knop Specifiek zoeken waar je bijvoorbeeld kunt filteren op Biljetten opnemen: 5 euro biljetten (...)
Misschien ligt het ook ergens aan mij maar als ik bij mij op "Specifiek zoeken" klik, krijg ik de optie om op :note-5: te filteren niet te zien. Alleen biljetten opnemen en storten, hetzelfde voor munten en Sealbag storten.
Vroeger kreeg ik de optie voor :note-5: wél te zien maar sinds ongeveer een maand of drie niet meer denk ik.
Hebben er nog meer mensen last van of is het meer iets aan mijn kant?
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master

Post by Henk Draijer »

GWR7007 wrote: Wed Jul 19, 2023 5:54 pm
luckbox wrote: Wed Jul 19, 2023 1:36 pm Onderin beeld zie je de knop Specifiek zoeken waar je bijvoorbeeld kunt fil teren op Biljetten opnemen: 5 euro biljetten (...)
Misschien ligt het ook ergens aan mij maar als ik bij mij op "Specifiek zoeken" klik, krijg ik de optie om op :note-5: te filteren niet te zien. Alleen biljetten opnemen en storten, hetzelfde voor munten en Sealbag storten.
Vroeger kreeg ik de optie voor :note-5: wél te zien maar sinds ongeveer een maand of drie niet meer denk ik.
Hebben er nog meer mensen last van of is het meer iets aan mijn kant?
GWR7007,
Als je op de knop "Specifiek zoeken" klikt moet je een vinkje zetten bij "Biljetten opnemen" .
Daarna krijg je de optie voor 5 eurobiljetten en ook een kaart met alle geldmaten die 5 eurobiljetten uitgeven.
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Hier komt even niets uit :mrgreen:

Image
thejay
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by thejay »

GWR7007 wrote: Wed Jun 21, 2023 2:09 am Mischien zijn er mensen die recentelijk nog in Antwerpen zijn geweest en/of de situatie ter plaatse goed kennen :wink:
Sorry... beter laat dan nooit, de KBC op Linkeroever - Van Eedenplein heeft nog een automaat binnen. Daar heb ik vroeger wel :note-5: kunnen pinnen.
mark69
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by mark69 »

Volgens dit bericht wordt er in Utrecht een tweede 'pinwinkel' geoppend
https://www.ed.nl/binnenland/waarom-de- ... ~a11ed50c/
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master

Post by wally2cv »

update atm's Hamont

Kbc Stad 2x
Post , stadswaag 1x
bankneutrale , kleuterstraat 2x
PSV-Fan since 1970

vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

Ja; die KBC automaat ligt mooi op de route van het station in Hamont richting Budel.
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master

Post by wally2cv »

vermeer wrote: Thu Nov 23, 2023 7:42 pm Ja; die KBC automaat ligt mooi op de route van het station in Hamont richting Budel.
en op de route naar KBC liggen de bankneutrale
PSV-Fan since 1970

wally2cv
Euro-Master
Euro-Master

Post by wally2cv »

de atm's bij KBC in Hamont gaan verdwijnen
PSV-Fan since 1970

groentje
Euro-Master
Euro-Master

Post by groentje »

Ik ga ervan uit dat op termijn alle bankgebonden automaten (tenminste van de deelnemende banken) zullen verdwijnen, misschien op enkele automaten aan hoofdkantoren na.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”