Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

de*lerger
Euro-Master
Euro-Master

Post by de*lerger »

MM8_NL wrote:
Crazy Bob wrote:Is er niet een lijstje als dit voor Duitsland? Het zou toch wel handig zijn om te weten waar Volksbanken zijn met :note-5: en vrije biljetkeuze (max. 40 per keer, net als bij de Rabo in NL).
Let op dit geldt niet voor alle Volksbanken! Dit kan per Bundesland verschillen hebben wij ontdekt. In Hessen meestal vrije keuze met vijfjes in NRW niet.
Dan verdient Thüringen nog nader onderzoek :wink:
Ik heb in Rudolstadt 30 5-jes uit de automaat gehaald. Was toen nieuw voor mij. Heeft me ook nog 3 hits opgeleverd.
Het aantal op te nemen biljetten is niet (overal) beperkt tot 40. In Mondfeld (Hessen, als ik mij niet vergis) ben ik met 50 stuks de bank uitgelopen.
My map
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

MDeen wrote:
Crazy Bob wrote:Is er niet een lijstje als dit voor Duitsland? Het zou toch wel handig zijn om te weten waar Volksbanken zijn met :note-5: en vrije biljetkeuze (max. 40 per keer, net als bij de Rabo in NL).
Ik kan eens in mijn geschiedenis duiken om wat plaatsen op te zoeken, ik ben er wel een paar tegengekomen. Wel leuk is dat je bij de Volksbank geen "probeer maximaal 8 biljetten uit te geven" strategie hebt. Als je bij de Rabobank 50 euro pint dan krijg je 1x :note-10: +6x :note-5: als laatste optie, bij de Volksbank mag je zonder problemen 80 euro in :note-5: jes opnemen :P

Maar zou dit niet beter in samenwerking met die Teutonen in het Duitse forum gedaan kunnen worden?

Waar ik ook al langer aan zit te denken is om zo veel mogelijk geldautomaten met welke biljetten ze uitgeven in de OpenStreet Map te zetten.
Zijn er hier meer mensen actief op OSM? Dan kunnen we misschien discussiëren over welk formaat het beste is.
't Is op zich een leuk idee, dat OSM, maar ook in Rotterdam barst het van de fouten. Zo heeft mijn straat een andere naam dan 'ie in werkelijkheid heeft, en lijken sommige straatnamen ingevuld te zijn door buitenlanders (typisch Nederlandse combinaties als "sch" worden op sommige plekken ineens "sh" of "sc")
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Crazy Bob wrote:'t Is op zich een leuk idee, dat OSM, maar ook in Rotterdam barst het van de fouten. Zo heeft mijn straat een andere naam dan 'ie in werkelijkheid heeft, en lijken sommige straatnamen ingevuld te zijn door buitenlanders (typisch Nederlandse combinaties als "sch" worden op sommige plekken ineens "sh" of "sc")
Mail of PM me gerust wat aanvullingen voor OSM. :wink:
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

Misschien niet een totaal overzicht, maar ik heb eens op een rijtje gezet bij welke ATM's (en banken) ik geweest ben.

Als ik in Duitsland alleen :note-5: heb, is het vaak vrije biljetkeuze.

zie hier
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Als aanvulling op je lijstje, mijn Duitse en Belgische automaten waar ik :note-5:'jes uit gekregen heb.
(+) betekent biljetkeuze
(-) betekent geen biljetkeuze
(~) betekent waarschijnlijk biljetkeuze (vanwege het aantal :note-5:'jes i.c.m. hoeveel ik gepind heb)
zonder aanduiding weet ik het niet meer.

:flag-de: Berlin, Berliner Allee 19/21 (+)
:flag-de: Breisach, Bahnhofstraße 3-5 (~)
:flag-de: Eberswalde, Friedrich-Ebert-Straße 1 (+)
:flag-de: Fürstenberg, Brandenburger Straße 14 (+)
:flag-de: Goslar, Rosentorstraße 25 (-)
:flag-de: Gunzenhausen, Gerberstr. 10-14 (~)
:flag-de: Königs Wusterhausen, Bahnhofstraße 15a (~)
:flag-de: Korbach, Arolser Landstraße 23 (+)
:flag-de: Lippstadt, Lange Straße 74
:flag-de: Neuffen, Hauptstraße 13 (~)
:flag-de: Schwaig, Laufer Straße 15 (+)
:flag-de: Seckach, Eicholzheimer Straße 5 (~)
:flag-de: Strausberg, Große Str. 7 (+)
:flag-de: Traunstein, Maxplatz 12 (~)
:flag-de: Ubstadt-Weiher, Andreasplatz 6 (~)
:flag-de: Wabern, Kurfürstenstraße 2 (+)
Dit was allemaal Volksbank

Voor België, geldautomaten waar :note-5: uit komt:
:flag-be: Charleroi (-)
:flag-be: Kortrijk (-)
:flag-be: Sint-Niklaas (-)
Dit was allemaal Citibank
De-Ker
Euro-Master
Euro-Master

Post by De-Ker »

http://www.ilocal.nl kan ook een uitkomst bieden als je een pin-automaat van een specifieke bank in een stad zoekt. Niet alle automaten staan er op maar als ik in Roermond kijk is het meerendeel aanwezig.
Roermond (op het kaartje, links onder pinautomaten aanvinken en dan uitzoemen)
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

Sluis, Rabobank, 4524JE (buiten): :note-10:, :note-20: en :note-50:, geen vrije biljetkeuze

Oudewater, Rabobank, 3421AS (buiten) :note-5: t/m :note-50:, vrije biljetkeuze
GP
Euro-Master
Euro-Master

Post by GP »

Voorburg, FortisBank, 2273 binnen, :note-5: t/m :note-100: , geen vrije biljet keuze..

Die fortis automaten zijn ook niet echt heel verkeerd hoor. Kon bij 400 euro 10 * :note-5: , 10 * :note-10: , 10 * :note-20: en 1 :note-50: nemen..
My Statistics

Meld je vandaag nog aan om snel geld te verdienen!!
MoneyMiljonair
EuroClix
Mijn tussenstand: €425,-
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Post by MM8_NL »

GP wrote: Die fortis automaten zijn ook niet echt heel verkeerd hoor. Kon bij 400 euro 10 * :note-5: , 10 * :note-10: , 10 * :note-20: en 1 :note-50: nemen..
Dat zijn totaal 31 biljetten.
Met minder opnemen kan men meer biljetten krijgen. Namelijk 33 stuks als men € 385 opneemt. Men krijgt dan 11 biljetten per smaak van 5, 10 en 20 €
GP
Euro-Master
Euro-Master

Post by GP »

Weet jij alle mogelijkheden van de Fortis? Zo ja, kan je die PM'en????
My Statistics

Meld je vandaag nog aan om snel geld te verdienen!!
MoneyMiljonair
EuroClix
Mijn tussenstand: €425,-
Crazy Bob NLI

Post by Crazy Bob NLI »

Kan je als niet-Fortis'ser bij Fortis ook vijfjes ophalen? Zo ja, wat is het maximum per keer (i.e. het ideale bedrag om in te toetsen om het aantal vijfjes te maximaliseren :))?
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

ik heb de Fortis Bank Geldautomaat in Oosterhout 4901 KD al meerdere keren gevonden, ik kan als postbank klant maximaal €250 opnemen.
Ik krijg dan 25 biljetten, namelijk 10*:note-5:, 10*:note-10:, 5*:note-20:
Crazy Bob NLI

Post by Crazy Bob NLI »

Dat is neem ik aan ook binnen, Fons, of niet? Buiten bij Fortis-automaten heb ik namelijk (zowel met ABN als met Rabo-pas) nog nooit vijfjes gezien. Wel valt me altijd op hoe veel biljetten van een bepaalde soort je kunt kiezen bij Fortis, het is me al meerdere malen overkomen dat 'ie voor een bedrag van bijv. 180 euro als optie gaf 3x20 en 12x10 ofzo. Trouwens ook wel eens gehad dat de twintigjes op waren, ik 230 euro koos, en vervolgens met 18x10 en 1x50 naar huis ging.
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Post by MM8_NL »

Crazy Bob NLI wrote:Dat is neem ik aan ook binnen, Fons, of niet? Buiten bij Fortis-automaten heb ik namelijk (zowel met ABN als met Rabo-pas) nog nooit vijfjes gezien. Wel valt me altijd op hoe veel biljetten van een bepaalde soort je kunt kiezen bij Fortis, het is me al meerdere malen overkomen dat 'ie voor een bedrag van bijv. 180 euro als optie gaf 3x20 en 12x10 ofzo. Trouwens ook wel eens gehad dat de twintigjes op waren, ik 230 euro koos, en vervolgens met 18x10 en 1x50 naar huis ging.
Voor zover ik weet, ook voor Fortis klanten, binnen vijfjes en buiten geen vijfjes.
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Heb nog een paar Rabobanken voor Nederland:

Dokter Reilinghplein 2 Leerdam heeft geen automaat buiten (ook al zegt de Rabobank website van wel), maar de volgende is in het zelfde gebouw om de hoek.
Meent 32 4141 AC Leerdam :note-10: :note-20: :note-50:
Kerkstraat 3 4141 AT Leerdam :note-10: :note-20: :note-50:
Dr. Wiardi Beckmansingel 1D 3132 CL Vlaardingen :note-10: :note-20: :note-50:
Spuiboulevard 210 3311 GR Dordrecht :note-5: :note-10: :note-20: :note-50: (automaat buiten, binnen was dicht)
Maliebaan 53Z 3581 CD Utrecht :note-5: :note-10: :note-20: :note-50:
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”